[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 17:21

Wat goed MerelV!

Ik heb gisteren in de 1e proef hele fijne stukken maar helaas een verkeerde galop (ze keek naar de auto en dus verkeerde stelling) en hierdoor mn galop onderdelen verpest. 170.5 tweede proef fijn gereden 191 en een 2e prijs in de m2 groep (mijn instructrice moest de M1 jureren)
Vandaag was paardjelief wel een beetje moe maar ook weer 188.5 en 185.5 gereden. Heel blij!

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 19:31

Vandaag mijn debuut gemaakt.
Het inrijden ging wel lekker tot ik naar de baan moest kreeg ik in ene volle spanning geen idee waarom misschien andere voorlezer...
dat was wel te merken aan de punten die gegeven werden... eerste proef vond ik niet zo maar toch 180 punten en 2e proef vond ik iets beter gaan maar helaas meneer wou bijna 2X stil staan tijdens de proef daarzo ook 163... laagste wat ik ooit heb gehad..
maar toch nog een puntje er bij..

Anoniem

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:50

Hoe gaat het hier? T is maar stilletjes :))

Nog van harte gillyZidane en trysteffy.

Wij hebben vandaag sinds lange tijd ook weer eens gestart. En weer 2 winstpuntjes mee naar huis mogen nemen. Was ontzettend trots want we kwamen van ver na wat zadel drama. We hebben nog zat werkpuntjes en we moeten echt werken aan de impuls. Maar ik heb enorm genoten vandaag. :j

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:19

Dus eindelijk een goeie zadel gefeliciteerd met de punten :D

Het is indd wel wat stilletjes hierzo haha

De mijne word aankomende vrijdag behandeld door de chiropractor en kijken hoelang we dan uit de running zijn

Anoniem

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:54

Nou, het is een gedoe met het zadel maar we komen er wel aan uit hahaha

Heeft hij problemen dat hij naar de chiro moet of gewoon een tjeck?

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 16:33

Hij heeft iets last van zijn rug.. hij is vorige maand een beetje dom geweest hij was even in paniek in de trailer hij had zijn hoofd gestoten dat hij onder de achterste stang met zijn kont doorheen wou.
En we doen sowieso ieder jaar even een check en die was nog niet geweest dit jaar.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 13:05

Ik meld me hier ook even als dat mag... 8-)

Afgelopen zondag heb ik de laatste puntjes gehaald om M1 te mogen starten.
Ik heb komende zondag naar M1 omgezet om een keertje te proberen, daarna wil ik even stoppen met starten thuis lekker doortrainen.
Hij moet vooral achter nog sterker worden en beter gaat sluiten, dat wil ik rustig aan thuis doortrainen en dan straks lekker weer gaan starten als hij weer wat verder en sterker is.

Wat vonden jullie het grote verschil tussen de L2 en de M1 en zijn er dingen waar je op moet letten?


Afbeelding

Afbeelding

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 20:10

Welkom!

Euhm ik weet het even niet meer wat de grote verschil was is namelijk al tijdje geleden dat ik over ben gestapt..

jildou1979
Berichten: 318
Geregistreerd: 03-09-10

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 20:33

Ik wil me ook graag melden. Onlangs mijn M1 debuut gemaakt (zowel voor mij als mijn paard).
Heel erg blij was ik dat ik tijdens onze 1e wedstrijd gelijk een winstpuntje mee naar huis kon nemen. Eigenlijk zijn het paard en ik er nog niet klaar voor. Maar de eigenaar zag graag dat het paard M geklasseerd zou zijn, dus toch maar een poging gewaagd. De draf stukken gaan eigenlijk helemaal niet slecht. Maar de contragalop geeft zoveel spanning dat de galop en de rest van de proef er onder lijdt. Dus besloten om even wat rust in te bouwen qua wedstrijden en thuis lekker door te trainen.

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 18:36

Het grootste verschil vond ik toch wel de schouderbinnewaarts en de contragalop.
Ik heb zelf nog moeite met het optijd voorbereiden uit bv mn middenstap en dan binnen een aantal letters draf en galop. Zo ook met halsstrekken en galop.

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 19:48

Onze struikel blok is nog steeds de val strikken zoals middendraf op de hoefslag ben ik al eens verkeerd gereden en met het binnen komen ook een keer verkeerde kant...

Onze struikelblok is nog steeds van de galop terug rijden en dan over de diogonaal halsstrekken vaak maakt hij spanning aan en wilt hij de middendraf doen.. maar dat gaat langzaam beter.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 12:30

Nou vanmorgen voor het eerst M1 gestart, niet het allerbeste moment, gisteren hele dag op pad geweest voor een clinic van lusitano vereniging, lang op de trailer gestaan en hard gewerkt.
Hij was vanmorgen dus niet echt heel blij dat hij gelijk alweer moest, kan ook zeker allemaal nog een heel stukje beter maar de kop is er af!
Voor de tweede proef precies nog 180 pt, dus eerste puntje is toch binnen...

Anoniem

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 15:09

Gefeliciteerd met je 1e puntje in je m1 debuut. Dat er nog maar vele mogen komen.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 18:08

Dank je!
Even rustig aan nu, hij is er eigenlijk nog niet helemaal klaar voor.
Eerst nog lekker even thuis door werken aan de lastige puntjes en dan weer kijken hoe het gaat denk.

Nog een plaatje van de clinic gisteren
Afbeelding

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 09:51

Gefeliciteerd met je punt!!

Double is gister weer los gemaakt hij zat behoorlijk vast.. over 6 weken moet ie weer was de advies van dierenarts anders was het voor niks. Het duurt ongeveer 3 maanden ieder geval tot hij echt weer normaal weer is. Dus wij zijn d'r weer even uit hopelijk kunnen we daarna nog snel selectie rijden voor de kring.

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 22:31

Hallo allemaal, ik kom mezelf ook even melden. Heb met mijn 7 jarige Voice, Franco, ons M1 debuut gehad vandaag. Hadden alleen als doel: lekker wennen aan de proeven, geen druk erop zetten, als ie maar braaf was en we ons rondje konden rijden. Dit hebben we behaald. Met losrijden was hij super fijn, alleen in de ring veel last van spanning. Dit kostte veel punten, maar alsnog een winstpuntje. Dus we mogen zeggen dat we officieel M1 zijn :D

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 22:41

Wat leuk een M1 topic, ik heb een 7 jarige merrie staan die ik denk 8 oktober voor het eerst M1 te starten.

Mag ik mee kletsen?

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 02:54

Welkom dames!
Wat leuk dat jullie komen meekletsen!

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 13:26

Leuk!
De merrie is vandaag eerst behandeld door de osteopaat en ik mag er donderdag weer op, als het fijn is, start ik zondag eerst nog een rondje L1.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 13:37

Welkom!

Ik heb na enige twijfel ook weer 2 wedstrijden in oktober opgegeven, nog eentje buiten en eentje binnen.
Even kijken of dat al een beetje wil lukken en anders oefenen weer eerst thuis weer even verder voor we weer wat opgeven...

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 23:16

Klinkt alsof er nog wat beren op de weg zijn?

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 07:04

Ja zijn nog zat dingen die beter moeten, dus als het nog net niet lukt rijd ik liever eerst thuis even door, maar ik wil wel even een paar keer gestart hebben om te kijken wat we tegen komen

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 08:08

Dat begrijp ik wel, het is wel fijn om te weten waar je staat!

Damelza

Berichten: 4678
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 11:08

Mag ik ook mee kletsen? :D

Ik rij sinds juni een merrie waar ik binnenkort mee wil gaan starten, we mogen gelijk in de M1 beginnen. Ik zou begin oktober gaan starten maar heb het toch weer uitgesteld :') Wil wel graag de selecties gaan rijden voor de regio, maar aan de andere kant wil ik die druk erachter ook weer liever niet.

Heb aankomende zondag een proefgerichte clinic dus dan gaan we voor het eerst samen een proefje rijden

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 11:15

Welkom!

Zo zit ik ook wil heel aan de kring meedoen maar al die selecties wil ik ook weer niet druk op me paard geven dus zit erg te dubben of ik het weer oversla dan maar gewoon normaal wedstrijdje rijden. Ik denk dat wij of eind oktober weer starten of november ook kijken hoe het met me chaffeur/voorlezer gaat(me vader) die al sinds augustus niet 100% ok is met vreemde omgevingen en auto rijden in ene..