[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 09:37

Meya_. Argh wat een kl*te punten. Wat is dat met die jury's tegenwoordig. Doen die dit allemaal dik tegen hun zin? Je druk maken heeft geen zin, gewoon lol beleven met je knol!
Leuk dat je aandacht geeft aan het grondwerk. Niets zo belangrijk als een goede band met je paard.

Rianne_, succes met het scheren :D ze zijn toch direct een pak properder zo :D

Nouvel, fijn dat ie zo braaf was. Jammer dat je punten niet waren zoals je verwacht had maar zolang jij een fijn gevoel hebt mogen de punten nog tegenvallen.

Zoals ik enkele dagen geleden aangaf, liep Siep niet 100% goed. Ik heb een ingedeukte plaat gevonden aan de stal dus wellicht heeft 5 ze er tegen geduwd :( Ze is erg onderdanig en daar maakt 5 gretig gebruik van. Arme Siep. Ze heeft dus rust gehad van dinsdag tot zaterdag. De zaterdag liep ze weer 100% zuiver dus zondag op wedstrijd gegaan. Wel half uur gestapt om de stijfheid eruit te halen en dus zonder verwachtingen op pad gegaan. Ze liep netjes met genoeg power en er was gewoon fijn aan te rijden. Ik had de punten iets hoger verwacht: 181 & 180. Was 1e geworden van de M1. M2 & M1 worden hier vaak samen genomen dus geen prijzen kunne pakken. Maar dit zegt dus wel iets van het jureren. Ze leek me weinig aandacht te geven en keek ook amper op (dit gaf mijn man aan die aan de zijlijn zat te kijken). Ah ik heb fijn mijn rondje kunnen rijden en heb 2x winst dus dat was een geslaagde dag :-).
Doordat ze niet 100% zuiver liep deze week heb ik de wedstrijd van 13/10 afgezegd. 21/10 gaan we weer op pad :-).

Siep B+10 L1+11 L2+13 M1+12 M2+0 dressuur <3


Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:08

Afbeelding
Marena is er klaar voor!

Marena van Steenbergen, M1+8

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:10

Pff jammer Nouvel! Maar de kop is er weer af *\o/*

Vervelend dat Siep niet echt lekker liep HiFive! Maar toch gefeliciteerd met je punten, die heb je maar weer binnen!

Marena van Steenbergen, M1+8

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 07:44

Toch nog 2 puntjes HiFive, gefeliciteerd!
Vervelend dat ze niet helemaal 100% zuiver is, hopen dat het snel over is!

Hier was het ook M1 en M2 bij elkaar, waren maar met z’n 3en, de M1 combi was 1e.

Ah lekker kaal Rianne, heerlijk!

Ach ja, we gaan rustig door, zal een beetje geluk hebben ook zijn, hij moet net lopen voor wat hij kan en dan ook de jury nog een beetje mee hebben, veel overhouden doen we niet, maar er komt vast weer een keer dat het wel gaat lukken...
Vanmiddag krijgt hij toch ijzertjes voor, wel spannend, en erg benieuwd hoe hij daar op zal reageren.
21e hebben we weer wedstrijd en dan in de herfstvakantie lekker een paar daagjes weg!

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 07:54

Rianne_, heerlijk die naakte paardjes *D

Nouvel, geniet maar van jullie rondje :-)

Siep B+10 L1+11 L2+13 M1+12 M2+0 dressuur <3

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 08:53

Hoi allemaal,

Sorry ik ben al een hele poos afwezig geweest. Ik heb het enorm druk met werk maar ik lees wel alles mee! Alle ups & downs van iedereen. Hier is het best een chaos geweest, onverwachts moeten verhuizen naar een andere stalling, hij staat nu de hele dag in de wei + onbeperkt ruwvoer en ik hoef niks meer te doen, voor dezelfde prijs. Dat is wel fijn! We zijn op wedstrijd geweest en hebben er twee wp's bijgereden waardoor de teller nu alweer op m1+5 staat.

Hoe ziet de najaarsplanning er bij jullie uit? Gaan jullie selecties rijden?

Magnifique M2*
Crucero JM M2*

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 10:10

Harvey1, mooi zeg! Je zit alweer halverwege de M1.
Fijn dat je paardje nu veel meer buiten kan. Stond je ervoor op een stal waar hij veel binnen moest staan?

Ik doe geen selecties mee. Ik kan totaal niet op tegen al die chique paarden die lopen alsof ze al vijf jaar in het Z rijden.

Siep B+10 L1+11 L2+13 M1+12 M2+0 dressuur <3

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 14:18

HiFive5 schreef:
Harvey1, mooi zeg! Je zit alweer halverwege de M1.
Fijn dat je paardje nu veel meer buiten kan. Stond je ervoor op een stal waar hij veel binnen moest staan?

Ik doe geen selecties mee. Ik kan totaal niet op tegen al die chique paarden die lopen alsof ze al vijf jaar in het Z rijden.



Haha herkenbaar verhaal! Ik rij ze zelf ook niet. We maken toch geen schijn van kans. Hij kwam sowieso elke dag buiten maar niet zo lang als hier!

Magnifique M2*
Crucero JM M2*

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 15:13

Ik doe daar ook niet aan mee hoor, ben al blij als ik op een kleine wedstrijdje een puntje rijd...
Ik kan daar ook echt niet tegen op...

Pff best even spannend, maar Ferro heeft zijn eerste ijzertjes!
Kijken hoe hij hiermee gaat lopen...

Meya_

Berichten: 1426
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 16:39

Fijn hifive, toch 2 puntjes binnen!
Handig Rianne, vooral met dit warme weer binnen rijden
Spannend Nouvel, ben benieuwd! Lekker paar daagjes weg, met paarden?

Hier eerst niks. In november nog 1 wedstrijd. Wil wel eerder weg maar valt me tegen wat er allemaal in de buurt is :7

Ik was van plan selecties te rijden, maar wil eerst eens even gewoon de proeven rijden. Anders heb ik daar niks te zoeken :o

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 16:49

Hifive dus 2 proeven beviel wel goed? Toch twee punten erbij.

Rianne ooooh ik moet morgen scheren heb zo geen zin :+

Harvey super zeg!

Ik heb de kring wel meegereden in de L2 en mocht door naar de regio kampioenschappen. Ben alleen bang dat ik er in de M1 niks meer te zoeken heb straks.

Ik heb pas 10 november weer dressuur wedstrijd. Wil nu eerst puntjes op de i zetten en lessen. Zondag heb ik een cross, en 4 november nog een cross. Volgende week komt ook de fysio weer hij zit toch weer wat vast ben ik bang, dus een tweede behandeling toch nodig.


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 19:18

Shelly succes met scheren!
Ik wacht nog heel even...

Meya ja we gaan naar Vaassen, bed & stal, nog nooit geweest maar schijnt leuk te zijn en dicht bij het bos, ben benieuwd!

Chique schoentjes 8-)

Afbeelding

Afbeelding

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 19:31

Heerlijk Nouvel, er lekker even tussenuit met paard! <3

Lekker bezig Harvey +:)+

Haha succes vast met scheren Shelley. Ik heb gelukkig een bijrijder die groom is op een grote stal en daardoor veel ervaring heeft. Die heeft Marena dus ook voor me geschoren. Dan is het zo klaar! Als ik het zelf doe is het wel strak/netjes omdat ik mega perfectionistisch ben maar dan ben ik er wel lang mee bezig én ik kan een week niet normaal lopen door de rugpijn. Dus ideaal dat het zo even geregeld kon worden!

Ik doe ook nooit mee aan selecties. Heeft totaal geen zin.. Doe mij maar de gemoedelijke kleine wedstrijdjes!

Ziet er weer goed uit Nouvel. Lijkt toch altijd weer mooi he, ijzers onder. En 't klinkt altijd zo leuk ook, haha.

Marena van Steenbergen, M1+8

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 22:46

Kleine wedstrijdjes for the winning!

Magnifique M2*
Crucero JM M2*

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 07:21

Haha ik vind de kleine wedstrijdjes ook veel fijner! Ik selecteer zelfs op zo weinig mogelijk deelnemers :').
Siep is ook al geschoren, eind september zelfs! 5 nog niet, ik zie er tegenop om 2 paarden in de dekens te zetten met al dat gewissel enzo...

Nouvel, nette schoentjes. Hoe reageert hij erop?
Veel plezier in Vaassen, lekker er even tussenuit 8-) .

Shelly21, 2 proeven verliepen goed ja. Mijn instructrice is al een paar keer meegeweest en de enige reden waarom mijn paard 'plat' valt is omdat ik zelf stop met rijden en iets gebogen begin te zitten. Het ligt gewoon allemaal aan mij :-p. Leuk dat je zo een veelzijdig paard hebt!

Rianne_, handig zo een groom op stal. Ik scheer graag maar die benen en dat hoofd is er me teveel aan :o Dat kleine pruts werk is niets voor mij.

Ik heb een halve dag verlof aangevraagd om naar het bos te gaan. Normaal ging er een vriendin mee zodat alle twee mijn paarden kon meedoen maar helaas zit mijn zadel (weeral) bij de zadelmaker dus ik heb maar 1 zadel meer. Dus nu het grote dilemma wie ik ga meenemen :+ van een luxeprobleem gesproken.

Siep B+10 L1+11 L2+13 M1+12 M2+0 dressuur <3

SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 09:16

Zo, ik kom ook weer even onder mijn steen vandaan. :') Heb niet alles bijgelezen hoor maar wel de laatste paar pagina´s. :)

Meya, wat zijn jullie een sympathieke combinatie om te zien zeg, leuk! En jeetjemina wat een l.ullige punten zeg, pfff.

Anniek, leuke haflinger heb je! Tof dat je met haar zo mee stuurt tussen al het paardengeweld. :)

Yom, hoewel je dit waarschijnlijk niet meer leest; dappere beslissing. Wellicht dat je dochter in de toekomst toch weer de kriebels krijgt en jullie weer samen van de paarden(sport) kunnen genieten.

Wat betreft het scheerleed: Dior wordt ergens komende dagen geschoren en krijgt dan een deken op. Hij schiet hoe dan ook enorm in het haar dus met dekens gaan werken heeft toch nog geen zin voordat hij geschoren is.

Shelly, gefeliciteerd! Super knap gedaan! *\o/*

HiFive, gefeliciteerd met je punt. En gewoon lekker 2 proeven gaan starten joh, komt vast goed! Edit; zie je wel dat het lukt, gefeliciteerd met je 2 punten!

Trysteffy, jij ook al zo lekker bezig, gefeliciteerd! Enne, daarom altijd je proef leren zodat je in dat soort gevallen zelf weet wat te rijden. :P Hoewel je vaak op zo'n moment niet helder kan nadenken en in de stress schiet waardoor je alsnog vergeet hoe te rijden. :+

Rianne, lekker los laten en achter je laten, sommige dingen moet je gewoon niet willen begrijpen haha. Desalniettemin snap ik je frustratie wel hoor! Maaaaar, op naar je volgende wedstrijd! En wat heb je d'r netjes geschoren. <3

Nouvel, fijn dat je iig weer lekker op pad bent geweest, vanuit hier kan je weer verder. :j En jullie zijn zo leuk dat ik er van overtuigd ben dat het helemaal goed gaat komen. :j Blitse schoenen heeft ie. :D

Zo, ik hoop dat ik niemand vergeten ben en anders bij deze alvast mijn excuses, haha.

----------

Wat betreft de selecties/regio's etc; volgens mij ben ik de enige die daar wel heel fanatiek aan meedoet. :')

Ik heb verder overigens niet heel veel te vertellen haha. Dior gaat heel fijn, de nieuwe stal waar we staan doet hem goed. We staan nu weer aan een mega bos dus daar zijn we wekelijks te vinden voor de afwisseling, heerlijk! Daarnaast spring ik 1 keer in de 2 weken mee tijdens de springles. Ik merk dat Dior het op veel afwisseling het beste doet, dan is ie fris in zijn koppie en vindt hij het dressuurmatige werk heel leuk. Over 3 weken maken we ons Z1 debuut, super benieuwd hoe ons dat af gaat.

Yom
Berichten: 3774
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 09:24

Hier even een mini update van ons

Vandaag zou Geldrop Hippique zijn en ipv meerijden ga ik nu de M schrijven. Dus toch nog er bij

Er is alweer iemand komen kijken om het paard te leasen dus ipv goed onderzoek gewoon weer de volgende er op :(

En mijn dochter zou nog wel 1-2x pw een paard willen bijrijden maar dan een waar ze fijn op kan rijden op M-Z niveau
Maar ja denk niet dat we die een vinden zonder er flink voor te betalen

Verder wens ik hier iedereen veel succes met wedstrijden, stomme jury’s, juiste zadels, clinic’s ( neem er eens een van Albert van Schie of Ineke Jansen)enz enz

Buxy

Berichten: 2308
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 11:25

Hoi hoi, mag ik me ook hier melden? Wij gaan 4 november ons M1 debuut maken.
Eigenlijk zou ik dit pas van het voorjaar willen doen omdat ik in november geopereerd wordt aan m'n been en dan ca. 3 maanden uit de running ben.
Maar het lijkt me zo gaaf om een keer M1 te starten (mijn vorige paard ben ik met L2 geëindigd) dat ik het toch graag voor de stop het een keer wil proberen.

Baron <3 Eindstand: L2+2
Doran <3 | B +12 | L1 +13 | L2 +10 | M1 +14 | M2 +11 | Z1 +10

Meya_

Berichten: 1426
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 20:56

Welke is het geworden hifive?

Wat fijn Sanne dat de nieuwe stal hem goed doet! En succes alvast met je debuut! :D

Yom hoe was het vandaag?

Buxy welkom! :)


Pff hier gereden vandaag. Ze had 2 dagen vrij gehad. Dacht vanochtend paddock is wel voldoende. Maar blijkbaar moet ze ook even gek doen in de bak of land.. zat er op; vol energie :):) Gewoon zo graag willen etc.. Dus alles afgedaan, 15 min in de bak losgelaten samen. Nou vliegen, paar x mega bokken en met voorbenen slaan. Toen weer opgezadeld en heerlijk gereden. :') :D
Weet ik dat voor de volgende keer.. alleen los in de paddock is niet voldoende na paar dagen rust.

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

Yom
Berichten: 3774
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 23:28

Nou er zijn heel wat mooie paarden voorbij gekomen, maar IPad van Danielle Houtvast stak er wel met kop en schouders bovenuit. Wat een prachtpaard en wat een nek zit er op

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:37

Snap ik HiFive! Dat vind ik ook altijd het meest vervelende, kun je het beste dan maar een kleinere tondeuse voor gebruiken. Vooral met voeten wordt Marena altijd wat ongeduldig en begint ze af en toe wat om zich heen te slaan := Haha, inderdaad een luxeprobleem!

Leuk dat je er toch nog bij kon zijn op die manier Yom!

Welkom Buxy! Leuk dat je het toch gaat proberen voor je operatie. Succes!

Fijn dat je uiteindelijk lekker hebt gereden Meya..

Ik heb gister ook weer even gereden. Eerst liep ze niet heel fijn, wat gespannen of zo.. Beetje lastig te omschrijven. Beetje gevoelig huidje ook door het scheren dus sporen maar af gedaan. Later liep ze, zelfs zonder sporen en met de warmte, echt zo lekker <3 met een heerlijk gevoel weer afgestapt!

Marena van Steenbergen, M1+8

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 10:37

Ik had een vriendin gevraagd of ze mee wou op 5 maar die kon helaas niet. Aangezien 5 vorige keer meegeweest was, heb ik Siep deze keer meegenomen. Het was echt genieten <3. We hadden het bos voor ons alleen dus een paar snelle/lange galopjes kunnen trekken :D

Buxy, welkom! Veel sterkte met je operatie & succes met je debuut.

Meya_, wat een energie zeg van twee daagjes verlof. Ik wou dat ik dat ook had de maandag op mijn werk :')

Rianne_, fijn dat je je paard zo goed aanvoelt en dat je na enkele aanpassingen, terug een goed te rijden paard had.

Siep B+10 L1+11 L2+13 M1+12 M2+0 dressuur <3

Meya_

Berichten: 1426
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 17:07

Nouvel hoe bevallen de ijzers?

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 21:44

Ik heb het idee dat hij er nog een beetje aan moet wennen, op het harde lijkt hij toch nog ietsje voorzichtig te lopen, maar op zachte grond loopt hij prima.
In ieder geval lang niet zo gevoelig als de laatste keren na het bekappen, heb hem de dag erna ook gewoon kunnen rijden zonder problemen, dus in die zin voorzichtig positief.

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 08:44

Helemaal vergeten op jou te reageren Sanne, maar wat fijn dat het zo goed gaat met Dior! Klinkt als een heerlijke nieuwe stal. En wat leuk, binnenkort je Z1 debuut +:)+ Haha, jij kunt ook gerust meedoen aan selecties.

Heerlijk HiFive! <3 Ik wil ooook.

Nog even afwachten dus Nouvel. Goed dat hij de dag erna wel gewoon te rijden was. Dat is inderdaad al iets!

Marena van Steenbergen, M1+8


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 41 bezoekers

cron