[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 08:31

Nouvel schreef:
Geweldig, gefeliciteerd! *\o/*

Meya, leuke foto’s!
Mooi paardje, chique!
Is dit je leenzadel?
Het lijkt wat krap voor jou met je lange benen, waardoor je wat achterin komt te zitten of vertekent dat?
Het is wel herkenbaar, ik heb dat zelf ook...


Natasja, pittig hoor die trec!
Wel leuke ervaring lijkt me!

Hier geen wedstrijden gehad, doe een beetje rustig aan met Ferro, nog niet hoestvruj helaas, stof werkt er ook niet echt aan mee...
In het weekend 2x rustig naar strand geweest, even frisse zeelucht opsnuiven!

[ [url=m/Waw3tF.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heerlijk zo op het strand! Heeft je paard een stofallergie?

Magnifique M2*
Crucero JM M2*


Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 08:53

Hij heeft een hele lage weerstand, auto immuunprobleem waardoor hij vaak heftig op dingen reageert.
In mei heeft hij een flinke allergische reactie op muggensteken gehad, en daarna is zijn weerstand weer omlaag gevlogen helaas...
Steeds een ontstoken oog en nu weer hoesten...Ik vermoed dat de droogte en het stof overal er ook wel mee te maken hebben inderdaad.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 09:02

Nouvel schreef:
Hij heeft een hele lage weerstand, auto immuunprobleem waardoor hij vaak heftig op dingen reageert.
In mei heeft hij een flinke allergische reactie op muggensteken gehad, en daarna is zijn weerstand weer omlaag gevlogen helaas...
Steeds een ontstoken oog en nu weer hoesten...Ik vermoed dat de droogte en het stof overal er ook wel mee te maken hebben inderdaad.



Wat vervelend! Veel beterschap voor je paardje.

Magnifique M2*
Crucero JM M2*

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 09:25

Dank je!

Meya_

Berichten: 1430
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 13:04

Nouvel schreef:
Geweldig, gefeliciteerd! *\o/*

Meya, leuke foto’s!
Mooi paardje, chique!
Is dit je leenzadel?
Het lijkt wat krap voor jou met je lange benen, waardoor je wat achterin komt te zitten of vertekent dat?
Het is wel herkenbaar, ik heb dat zelf ook...


Natasja, pittig hoor die trec!
Wel leuke ervaring lijkt me!

Hier geen wedstrijden gehad, doe een beetje rustig aan met Ferro, nog niet hoestvruj helaas, stof werkt er ook niet echt aan mee...
In het weekend 2x rustig naar strand geweest, even frisse zeelucht opsnuiven!

[ [url=m/Waw3tF.jpg]Afbeelding[/url] ]


Thnx!! :D ja dit is het leen zadel, een KN symfonie.
Klopt en ben iets anders gaan zitten. Moet bekken weer beetje andere kant op kantelen, maar met mijn custom hebben we hierom ook gekozen voor de korte wrongen :)

Ach wat sneu.. beterschap! Ritjes strand zijn ook niet erg. :D hoe is t met de andere?

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 13:43

Ja kortere wrong is wel fijn voor jou denk, past beter!

Andere paard gaat goed, nog wel snel teveel krom naar rechts, met name in de linkergalop is het nog lastig om hem recht te krijgen.
Verder gaat ‘ie eigenlijk wel lekker vooruit zo met kleine stapjes.
Volgende week maandag komt de osteo voor beide paarden, ben benieuwd...
Als hij daarna op tijd goed genoeg is heb ik de 15e onderling dressuur wedstrijdje met hem.

Zijn hoeven heb ik een keertje door iemand anders laten doen, even kijken of het nu misschien war vlotter wil gaan herstellen.
Zo lastig waar je goed aan doet...

Meya_

Berichten: 1430
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 19:54

Ja precies. Maar al lang blij met dit zadel, anders kon ik nu niet rijden.

Ach klinkt wel goed! Ben benieuwd wat de osteo zegt, hopelijk kan je de onderlinge weer mee rijden :)

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 08:49

Ik heb gisteravond les gehad en het ging echt super goed! Contra zit er goed op, al mag hij rechtsom iets meer bij elkaar worden gereden. Schouderbinnenwaarts heeft hij binnen 2 maanden geleerd, mag alleen nog iets vlotter blijven qua tempo. Hij komt amper meer tegen de hand, doet het echt geweldig die pony van mij! Ik ga de 28e weer een poging wagen in de M1. Ik denk niet dat het weer zo'n succes gaat worden zoals maandag maar we gaan ons best doen!

Hebben jullie nog mooie dingen op de planning?

Magnifique M2*
Crucero JM M2*

SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 10:28

*\o/* Bedankt voor jullie lieve berichtjes, ik ben nog steeds super blij!
Wat overigens wel iets zuur was, was het enorme puntenverschil, dat heeft me een top 3 plaatsing gekost. Helemaal omdat, afgezien van de kampioen, de percentages super dicht bij elkaar lagen. In beide finaleproeven werd je beoordeeld door 2 jury's. In de eerste proef zaten beiden jury's 14 punten uit elkaar en in de tweede proef zaten beiden jury's 16 punten uit elkaar. Heel jammer!
Maar goed, onwijs fijn gereden en we mogen lekker naar de Hippiade dus mij hoor je verder niet, haha.

Natasje, zo'n TREC zou niks voor mij zijn, ik ben dramatisch wb. richtingsgevoel en routes haha. Dus ik vind het knap van je!

Meya, leuke foto's en wat fijn dat het rijden zo lekker gaat!

Harvey, knap, gefeliciteerd!

Nouvel, aaaah zo onwijs lekker dat je zo dicht aan het strand staat met je paard. Wat een heerlijkheid!
Ik hoop dat Ferro gauw weer hoestvrij is!

Dior heeft lekker een paar dagen vrij gehad, hij heeft zo hard en goed gewerkt de afgelopen tijd. De komende 2 weken wil ik er een beetje pretweken van maken, naar het bos, sprongetje maken en een keer richting het strand. Tussendoor hier en daar een dressuurtraing maar gewoon even onderhoudend.
Zondag gaan we een B (oefen) SGW rijden in Renswoude, daar wordt meneer vast heel blij van. :D

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 12:20

Ik had nog een vraag! Weet iemand waarom hoe het mogelijk is dat een wedstrijd in juli ervoor kiest om andere proeven te rijden dan KNHS aangeeft? Waarom zouden ze daarvoor kiezen? Erg irritant heb 17 en 18 nu goed onder de knie.

Magnifique M2*
Crucero JM M2*

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 21:48

Harvey, geen idee!
Fijn dat het lekker gaat, veel succes!

Sanne, bizar is dat he...
Ik heb een aantal jaar terug met mijn vorige paard op de hippiade mennen gereden en daar had ik in 1 proef 20 punten verschil tussen 2 jury’s!

Meya_

Berichten: 1430
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 22:02

Ja nuver Sanne. Ik heb dat ook gehad met proef tijdens het FK, M1. Ene had ik 2 wp gereden, andere jury geen.. :7

Hier 2 mooie winstpunten. Waren nog wat schoonheidsfoutjes maar zeker tevreden! :D :D Was op gras en dat is toch al dik jaar geleden dat we zo waren gestart.

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 22:19

Wow wat goed, gefeliciteerd!

Yom
Berichten: 3780
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 22:51

Nou he he eindelijk was er dan vanavond het M1 debuut van mijn dochter. Het liep een poosje niet lekker met het paard maar nu dan toch 3 maanden nadat ze eigenlijk zou starten kunnen starten.

Maar helaas, helaas...er zaten zoveel dazen dat het paard er gek van werd en losrijden zo goed als onmogelijk werd. Die 1e proef had echt weinig weg van een M proef :o

Gelukkig ging het de 2e proef beter

Had ze die eerste proef toch nog 179 punten en de 2e 191 punten *\o/*

Officieel M1 nu dus :D

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 11:33

Gefeliciteerd, dat is een mooi debuut!

Hier vanmorgen vroeg weer een stukje strand gedaan.
Van de week bijna niet meer horen hoesten, dus we gaan de goede kant weer op gelukkig!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 13:54

Leuk Natasja, jij gaat dus naar Kollum de 14e? Ik moest even kijken waar Vegelinsoord lag, dacht dat het veel verder weg was.. Haha. Ik ga de 14e naar Warffum. Kollum vind ik altijd erg leuk maar Marena staat niet op ijzers dus dan start ik liever op zand dan gras. Leuk dat dat meisje een BB-proefje gaat starten :D

Even rust is idd niet verkeerd glenstorm. En mijn bijrijder is even een paar keer extra geweest dus dat was erg fijn :) Wat fijn dat je weer uit je dipje bent en er achter bent gekomen dat het een B12 tekort was.

Wat goed dat je je hebt opgegeven voor de wedstrijd Harvey! Ben benieuwd hoe het is gegaan? Edit: ik lees het al. Wat goed zeg, gefeliciteerd met je punten én prijs! Dat smaakt vast naar meer?

Fijn dat je het zo naar je zin hebt bij je nieuwe baan Meya. En thuis ook goed bezig dus +:)+

Lijkt me ook best pittig om twee paarden achter elkaar te starten Nouvel. Maar goed gedaan!

Jammer van de fouten Natasja, maar dat je lekker hebt gereden is het allerbelangrijkste!

Wat is ‘ie leuk glanstorm! Je zou ‘m zeker geen 18 geven. Ben je raar gevallen of viel het mee? Soms kun je het niet voor zijn idd..

Leuke foto’s van je wedstrijd Nouvel! Inderdaad soms net iets te lang maar dat komt vanzelf wel. Zie dit heel wat liever dan die paarden die zo opgekruld met kin op de borst lopen!

Vervelend dat je je niet fit voelde glenstorm, inmiddels weer beter? Fijn dat het rijden ondanks dat toch wel goed ging. Wel begrijpelijk dat de motivatie een beetje mist als je niet fit bent. Denk dat de meesten dat wel hebben. Wat leuk ook dat je moeder ook rijd!

Wauw wat goed Sanne! *\o/* Terecht trots!!

Klinkt als een leuke ervaring Natasja. Lijkt me wel echt heel lastig met die tijd, is best jammer dat je dan alleen maar kunt stappen. Ik zou het hele stuk waarschijnlijk minimaal moeten draven, haha. Marena heeft op buitenrit echt een sukkelstap. Wel een lange rit, zere billen aan het eind zeker? :’)

Leuke foto’s van het rijden Meya!

Wat vervelend dat Ferro zo’n last heeft van het hoesten Nouvel. Die droogte helpt ook niet mee dan inderdaad. Maar wat heerlijk, naar het strand. Is dat dichtbij voor je?

Goed bezig Harvey, alweer een wedstrijd opgegeven! Hier momenteel alleen de 14e op de planning. Ben van plan ongeveer elke maand één wedstrijd te rijden. Maar wil eigenlijk alleen op zand starten dus dan is de keuze iets beperkter.

Zo, dat is nogal een verschil in punten Sanne! Je hoort het wel vaker he, jammer is dat. Maar inderdaad, lekker aan je gevoel vasthouden en het is top dat je naar de Hippiade mag :D Heerlijk, die afwisseling. Houdt het voor jullie beide leuk!

Gefeliciteerd met je punten Meya!

Toch goed gedaan dus Yom! Die dazen zijn echt vreselijk de laatste tijd, bah..

Heerlijke plaatjes Nouvel <3 En wat goed dat ie deze week bijna niet meer gehoest heeft!

Marena van Steenbergen, M1+8

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 13:54

Zo, ik ben weer bij. En terug van vakantie! Wat gaat die tijd altijd snel..
Gister meteen weer naar les geweest. Fijn gereden en goede tips gehad waar ik thuis weer lekker mee aan de slag kan :)

Marena van Steenbergen, M1+8

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 13:16

Wow mooie samenvatting Rianne en welkom terug!
Lekker dat je gelijk weer naar de les bent geweest!

Ik ben vanmorgen weer naar strand geweest, samen met een stalgenootje, net op tijd voor de drukte.
Het was al best warm.
Mijn moeder kwam wat foto’s maken en mijn vriend heeft een paar filmpjes gemaakt:








glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 14:21

Nouvel, wat een heerlijke filmpjes! Ik zou ook zo graag nog een keer op het strand willen rijden, maar dat is voor ons echt te ver.

Rianne, fijne vakantie gehad? Waar ben je heen geweest? En wat fijn dat de les goed ging. En ja het is heel leuk dat mijn moeder ook rijdt. Zeker met mijn studie is het fijn dat paard alsnog beweging krijgt. Mijn val viel wel mee, leek heel zachtjes te gaan maar mijn nek toch een flinke klap gehad.

Yom, meteen een winstpunt op haar debuut. Mooi hoor!

Meya, gefeliciteerd met de winstpunten!

Sanne, gefeliciteerd met je plaatsing voor het NK! Jammer van het juryverschil, maar gelukkig ben je nog wel door. Ik heb ooit bij de pony's op de regio gehad dat ik 181 en 208 voor dezelfde proef kreeg. De ene jury had mij op 1 staan en de ander op plek 11/12 ofzo. Uiteindelijk was ik nog wel 4e, maar het was wel een beetje zuur. Hoe is de cross gegaan vandaag?

Harvey, gefeliciteerd met je mooie debuut! En nu lekker verder trainen, dan wordt het vast nóg beter!

Hier had paardlief weer last van zijn maag, hij is daar snel gevoelig op en de combinatie weinig gras (of hooi kun je het inmiddels wel noemen) en stoppen met zijn maagpoeder (omdat ik dacht dat het toch niet werkte) zorgde voor weer wat klachten. Ik kon er afgelopen week helemaal niks mee met rijden, toen bedacht ik me dat hij daar wel last van kon hebben. Meteen management aangepast en poeder weer gaan voeren en vandaag voelde hij weer top op concours. Naar omstandigheden was ik best tevreden over mijn proeven, paar kleine foutjes maar geen hele gekke dingen en beide proeven waren heel gelijkwaardig. Had ik bijna 30 (!) punt verschil tussen mijn proeven, maar wel weer een winstpunt erbij. Helaas mag ik nu door onvoldoende score ook niet door naar de regio, beetje jammer maar ik weet niet of ik anders wel was gegaan eigenlijk. Maar het gevoel was in ieder geval veel beter dan de afgelopen twee weken dus dat houden we gewoon vast.

Met Gamble heb ik ook nog wat avonturen meegemaakt, woensdag ging hij naar de tandarts, dus ervoor nog even snel gereden. Klein paniekmomentje en bam daar lag ik met paard en al op de grond, beiden hebben we er gelukkig niks aan over gehouden. Daarna naar de tandarts en dat bleek ook nog een hele operatie. Al met al is ze 5 kwartier bezig geweest, maar nu zit alles weer zoals het hoort. Omdat hij geen bit in mag hebben we hem maar even vrij laten springen deze week, zit best wat potentie in zo te zien!

Afbeelding

NatasjaS
Berichten: 192
Geregistreerd: 27-11-09
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 14:13

@ Rianne, mooie samenvatting!!!

@ Nouvel, heerlijk die strand filmpjes. Daar krijg je echt zin van om naar het strand te gaan.

Gister ochtend heerlijk even proefje geoefend op gras. Onze bak stuift, dus een bak in het land uitgezet.
Ik rij met de wedstrijden ook liever op gras, dan is Welmoed niet zo kijkerig. Op zat is er altijd wel iets te kijken. Ga indoor ook nooit zo vaak weg daarom.

Stoere powny Zeno & Me B+10 L1+10 Eindstand
Topper Willem & Me L1+ 21 L2+1 Eindstand
Topper Welmoed & Me B+13 L1+15 L2+10 M1+3

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 14:26

Hier ook al en al stof, bah, vooral met een beetje wind is het boven de bak en de paddocks 1 grote stofstorm...
Onze bak is ook bijna niet te rijden, zo droog.
Ik ga meestal naar de club. Die word gesproeid, is ook nog erg zwaar maar in ieder geval minder stoffig.

Ik heb ze nog allebei nog even snel gereden, vanmiddag de osteo en dan zullen ze wel een paar daagjes niet veel mogen doen.
Het leek eerst niet zo warm maar het bleek toch toch best benauwd en zweterig te zijn...

Hier nog een leuke plaatje van zondag

Afbeelding

Voor wie het leuk vindt, de rest heb ik maar eens in een topic gezet, ik vond ze best gaaf geworden!

Meya_

Berichten: 1430
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 22:04

Thnx allemaal! :)

Leuke vakantie gehad Rianne?

Leuke filmpjes en foto's Nouvel. Lijkt me heerlijk op het strand. Fijn dat ie ook weer wat opknapt. :) hoe ging het bij de osteo?

Fijn dat je alsnog een punt had Glenstorm. Jammer van de vele punten verschil... Wat vervelend voor Gamble, hopelijk knapt ie snel wat op! Leuke foto ook van het vrij springen :)

Met de Friezen reed ik liever op gras ook indd Natasja. Wil nu ook weer wat vaker op gras starten. Maar merk weinig verschil of Hope ook voorkeur heeft..

Hier is het ook droog.. Hebben nog genoeg gras voor de komende weken, alleen heb liever toch wat regen :o Dus hoop dat er vannacht en morgen even wat valt. Beter voor de bak, maaar groeit het andere deel van het land ook weer meer en sneller aan :)

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

Flevolander

Berichten: 3839
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 13:11

Mag ik mij ook melden? Zie dat de overstap van Harvey uit het L2 topic goed bevonden is hier.. dus ik dacht wellicht mag ik ook voorzichtig komen zwaaien? Ik start volgende week nog 1 x L2 en als dat naar behoren verloopt gaan we in augustus M starten..

Doe je oordeel weg, en weg is je gevoel. Neem dat gevoel weg en weg is het nadeel zelf.
Marcus Aurelius

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 15:25

Flevolander schreef:
Mag ik mij ook melden? Zie dat de overstap van Harvey uit het L2 topic goed bevonden is hier.. dus ik dacht wellicht mag ik ook voorzichtig komen zwaaien? Ik start volgende week nog 1 x L2 en als dat naar behoren verloopt gaan we in augustus M starten..



Wat mij betreft ben je van harte welkom! *\o/* Super spannend allemaal! Debuut viel mij enorm mee maar moeten even zien hoe de rest zal verlopen natuurlijk.

Magnifique M2*
Crucero JM M2*

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 15:48

Natasja, ik vind op gras ook eigenlijk wel prettiger als de bodem goed is. Rij thuis in de zomer ook vaak in de wei
Nouvel, heerlijke foto's!
Flevolandse, welkom
Meya, inmiddels al regen gehad? Hier gelukkig wel. Waren al begonnen met hooi bijvoeren omdat er gewoon niks meer staat. Rij op concours op gras ook niet meer met punten in want de grond is zo knetterhard.

Zo ik bekeek net de uitslag van zondag en het blijkt wel weer een jurysport te zijn. In de eerste proef 4 mensen in de 150, in de M2 zelfs iemand met 141. En maar 2 mensen die bij beide jurys winst hadden (van de 16). Ik blijk echt net buiten de prijzen te zijn gevallen de tweede proef, had precies evenveel punten als de laatste prijs maar helaas op ex aequo regeling geen prijs.
Zo typisch dat je voor twee vergelijkbare proeven 156 en 182.5 kunt krijgen én dat je zeker niet de enige bent met zo'n groot verschil.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FCSA, inge_romeo, Vagabondo en 24 bezoekers