[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 16:55

Fijn dat je weer wat aan de clinic hebt gehad Meya! Wel goed dat ze dat gedrag op zo’n moment ook laat zien, dan kun je er meteen mee aan de slag.

Ik heb me vanmorgen afgemeld voor de wedstrijd. Alles zat tegen.. Kon Marena haar paspoort niet vinden, de auto was helemaal bevroren dus kreeg alleen de kofferbak open en verder niet. Het was -7,5 graden en dacht: láát maar... als het zo moet :roll:

Volgende keer is alles met de verhuizing klaar dus heb ik mijn spullen hopelijk ook allemaal op orde en kan de auto de nacht ervoor onder dak staan. Kan ik beter voorbereid weg.. Wel balen achteraf. Maar goed, volgende keer beter! Het is nu heerlijk weer <3

Marena van Steenbergen, M1+8


Jinte

Berichten: 4833
Geregistreerd: 08-10-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 23:52

Rianne wat balen!

Had me een tijdje terug hier gemeld maar M1 debuut ging toen niet door. Heb wel steeds meegelezen maar niet meer gereageerd omdat ik had verwacht geen M1 debuut meer te kunnen rijden ivm drachtige merrie (227 dagen vandaag)
Echter deed ze het tijdens de trainingen nog zo goed dat ik in overleg met de eigenaren toch ben gestart vandaag.
1e proef ging erg fijn, 201 punten. 2e proef was ze wat leeg. Train niet meer heel lang en vaak en dat merkte ik nu ook wel. Moest er dus wat meer aan rijden wat ze niet zo leuk vond. Toch nog 194 gereden. Dus ben nu officieel M1+3 *\o/*
Na de dracht wil ik als ik haar weer oppak even 1 of 2 keer weer L2 starten om in het ritme te komen en dan weer verder in de M1.
Ben ontzettend blij. In juli begonnen in de B en nu gewoon M1 *\%/*

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 11:48

@ Meya; Fijn dat je clinic zo goed ging
@ Rianne; Oh dat is jammer.
@ Jinte; Dat is een mooi debuut, gefeliciteerd!

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 13:31

Ik ben erg tevreden van mijn zadel :j In het begin was het wel erg wennen want ik kom van een Wintec VZ zadel af (pannenkoekenzadeltje :') ) maar nu zie ie als een zetel!
Verstandig dat je je hebt afgemeld dan, Rianne, als de dag slecht begint eindigt ze ook vaak slecht :-p
Proficiat Jinte, erg mooi debuut! Succes met de verdere dracht.

Ik ben gisteren nog eens gaan wandelen. Lag op sommige plaatsen gevaarlijk glad dus besloten een kort lusje te maken. We hebben er beiden van genoten, ookal vroor het dat het kraakte :brr: . Hoe ziet jullie trainingschema er voor deze week uit ? Hier ligt alles bevroren.

Siep B+10 L1+11 L2+13 M1+12 M2+0 dressuur <3

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 13:38

Klinkt heerlijk Hifive!

Ik heb een binnenbak dus ik kan gewoon doorgaan met trainen.

Het lijkt mij een heerlijk zadel :j

Meya_

Berichten: 1429
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 18:34

Oh balen rianne, was wel frisjes inderdaad.

Top Jinte, mooi debuut!
Hifive, ja hier ook een harde bak...

Heb gisteren clinic gehad, vanavond naar een binnenbak, woe lesje, do miss wedstrijd en za wedstrijd. En dan heb ik eerst niks meer staan. Dus denk dan gemiddeld om de dag trainen.. 5x per week naar de manege is nog al wat.. op 10 min rijden zijn er 3 binnenbakken.. Maar je bent gelijk zoveel tijd kwijt en 't moet ook betaald worden..
Maar goed, zolang Hope zo fris is zal het miss wel verstandiger zijn :o

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 09:32

Dat is hier ook zo Meya. T kost allemaal geld zodra je je neus buiten steekt.
Gisteren ben ik terug gaan springen. Er stond een parcours met veel 'rare' dingen onder, net goed voor mijn merrie :-D soms had ik een stopje bij iets nieuws maar na wat aanmoediging ging ze overal over. *\o/* Ik heb er echt van genoten :o

Siep B+10 L1+11 L2+13 M1+12 M2+0 dressuur <3

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 10:20

@ Meya; Ook al zijn het 10 minuten, kost inderdaad veel tijd. (om over het geld nog maar te zwijgen) Ik heb dan ook heel bewust voor stal met binnenbak gekozen zodat ik altijd kan blijven trainen. Kost wel wat meer, maar dat heb ik er wel voor over, ik werk gewoon fulltime en dan is het niet te doen. Ik ben ook te fanatiek om het half te doen. En inderdaad, je paard kan vaak dan ook niet los, is ook niet wat.
@ Hifive; Wat leuk! Fijn dat ze zo haar best deed, da's altijd lekker rijden!

xemmafalcon

Berichten: 85
Geregistreerd: 12-04-16

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 12:56

Sorry dames, k heb het de laatste weken zo druk met tentamens! Voor nu even snel reactie op de vragen. Vanavond ga ik uitgebreid bijlezen en reageren :)

Marietje, klopt. Dat was ook het enige commentaar waar mijn instructrice en ik het niet mee eens waren. Hij is wel verbeterd in de afgelopen paar weken, maar hij is nog zeker niet recht.

Rianne, jaa ik begrijp wat ze ermee bedoeld, hij plakt nogal graag tegen mijn binnenbeen aan. In de galop trekt hij zich nog echt wel krom (al is dat wel verbeterd afgelopen weken), de draf is hij nu redelijk recht.

Phil L2+1 eindstand ~ Syl Z1+1 eindstand~

Juultje M1+4

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 13:27

@ Xemma; het commentaar op je protocol strookt niet met wat er bij het punt van rechtgerichte etc staat. Dat is best vreemd, scheef met aanspringen, naar binnen vallen etc, dan is je paard dus niet recht.

Meya_

Berichten: 1429
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 18:03

Klopt indd.. En het is niet veel, maar als je het bij elkaar optelt worden het wel snel een groter bedrag.
Ja dat kan lekker zijn marietje, ook buitenbaan aanwezig? Het is dat ik ze thuis heb staan en er een binnenbak ontbreekt :D Denk dat ze anders ook op een stal hadden gestaan waar zowel buiten als binnen gereden kan worden.

Gister liep ze gelijk erg fijn vanaf het moment van opstappen. <3

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 11:31

Ja, meestal wordt er toch 5-10 euro gerekend per keer dat je komt rijden, dat loopt aardig op.
Ik ben ook lid van een vereniging, dus ik zou zelfs daar nog kunnen rijden, maar ja, waarom zou ik als ik zo de binnenbak in kan stappen :+
Buitenbak hebben we ook :j


Dat is fijn Meya!

Ik heb gisteren ook gereden, ging niet helemaal naar mijn zin maar vraag me af of dat niet meer mijn gevoel was. Wat dat betreft zou ik graag elke rit filmen. Vandaag les, eens kijken of het echt mijn gevoel was. :+

Meya_

Berichten: 1429
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 23:17

Ja precies.
Oh handig haha. Mijn vereniging heeft geen binnenbak.. Ach, dan maar zo oplossen.
Hoe ging je les?

De mijne ging super fijn! Hope was bloedje fanatiek, maar krijg er steeds meer feeling in om de energie voor me te krijgen :D

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 11:19

Hier ging het heel erg fijn! Even gewerkt aan de punten waar ik op vast liep, daarna ging het als een trein!
Hopelijk kan ik dit in elk geval nog 1,5 week volhouden tot aan de regio :D

Fijn dat het bij jou ook zo goed ging!

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 13:24

Nog mensen op wedstrijd gegaan dit weekend? Ik ben eens op jumping geweest. Ik heb een foutloos basisparcous gesprongen én foutloze barrage. Helaas was de ideale tijd 60 sec, ik heb het even gedaan op 54 sec :+ Nog een mooie 7e plek veroverd en aapen trots op mijn aapje *\o/*

Siep B+10 L1+11 L2+13 M1+12 M2+0 dressuur <3

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 13:59

Wat leuk, gefeliciteerd Hifive!

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 20:35

Jeetje meiden al ruim ander halve maand niet meer in de topic gekeken (oeps :+ )
Zal van de week alles bij lezen en reageren.

Maar hier veel up en down bij mij privé paard lief doet het super goed en pakt de M2 onderedelen alleen nog steeds die flut keertwending hahaha schaf die maar af vind ik haha


Maar buiten de wedstrijden na ik heb mijn eerste eigen paardje gekocht afgelopen donderdag
Meet navaldie een 10 maanden oude hengst het is een Gelderse met een DanserXvictory

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 09:55

Proficiat met je aankoop!

Siep B+10 L1+11 L2+13 M1+12 M2+0 dressuur <3

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 09:59

Wat gaaf, gefeliciteerd!

Ik lees nog trouw mee hoor, alleen weinig te melden, start op ‘t moment helemaal niet en met dit weer is het ook een beetje rommelen wat er lukt qua rijden...

Flevolander

Berichten: 3839
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 10:13

Hier ook even weinig actief, ik ga toevallig zaterdag eindelijk weer is een keertje. Ben gisteren al even begonnen met wat achterstallig kip en scheerwerk..

Trysteffy, van harte ! Leuk diertje hoor! Altijd leuk om een vos op stal te hebben

Doe je oordeel weg, en weg is je gevoel. Neem dat gevoel weg en weg is het nadeel zelf.
Marcus Aurelius

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 13:23

Succes zaterdag Flevolander :-)
Ze voorspellen hier bij ons morgen weer een hoop sneeuw. Dat maakt het trainen erg lastig als je niet op pension staat met een binnenpiste. Daarom wil ik even geen verplichtingen hebben en hebben we gewoon een lol-met-je-knol periode :D

Siep B+10 L1+11 L2+13 M1+12 M2+0 dressuur <3

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 14:18

Ik kan hier op ‘t moment ook weinig, dat sneeuw, dan hard, dan nat...
Ook geen binnenbak hier...

Flevolander succes!

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 15:16

Hier wel een binnenbak, maar ik kan al een poos niet in de buitenbak (rijden we toch het liefste) ivm deze weersomstandigheden.. :(
Oh well, eerste wereldproblemen :')...

Eivissa (v. Rubiquil) <3 samen sinds 25-06-2013
Dressuur B + 11 | L1 + 11 | L2 + 11 | M1 + 2

Meya_

Berichten: 1429
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 13:40

Leuk trysteffy, gefeliciteerd met je aankoop! :j

Hier verder weinig nieuws. Afgelopen week wat gelongeerd en dinsdag gaan de ijzers er onder weg. Was ff vergeten dat dat met sneeuwprut niet handig is..

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

Flevolander

Berichten: 3839
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 17:14

Nou de suc6 wensen van jullie hebben weinig geholpen gisteren.. jeetje wat heb ik slechte punten gereden zeg.. laagste punten ooit is ook een persoonlijk record zullen we maar zeggen.. :Y)

Doe je oordeel weg, en weg is je gevoel. Neem dat gevoel weg en weg is het nadeel zelf.
Marcus Aurelius


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers