[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 16:00

glenstorm schreef:
Natasja, ik vind op gras ook eigenlijk wel prettiger als de bodem goed is. Rij thuis in de zomer ook vaak in de wei
Nouvel, heerlijke foto's!
Flevolandse, welkom
Meya, inmiddels al regen gehad? Hier gelukkig wel. Waren al begonnen met hooi bijvoeren omdat er gewoon niks meer staat. Rij op concours op gras ook niet meer met punten in want de grond is zo knetterhard.

Zo ik bekeek net de uitslag van zondag en het blijkt wel weer een jurysport te zijn. In de eerste proef 4 mensen in de 150, in de M2 zelfs iemand met 141. En maar 2 mensen die bij beide jurys winst hadden (van de 16). Ik blijk echt net buiten de prijzen te zijn gevallen de tweede proef, had precies evenveel punten als de laatste prijs maar helaas op ex aequo regeling geen prijs.
Zo typisch dat je voor twee vergelijkbare proeven 156 en 182.5 kunt krijgen én dat je zeker niet de enige bent met zo'n groot verschil.



141...?!?! die reed dus gewoon verlies? Hoe kan dat joh...

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 16:04

Ja echt heel bijzonder. Dan mag ik bijna nog blij zijn met 156. Het ergste is nog dat die gewoon 183 had in de tweede proef....

Meya_

Berichten: 1430
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 16:11

Wat bagger zeg zo'n jury..
Vanochtend regende het wel wat toen ik wegging naar werk, maar geen idee wat het de rest van de dag heeft gedaan.. nu schijnt de zon hier dus ben benieuwd hoe het thuis is.

Ja.. ik had zelfs vorige week niet eens achter ijzers onder :oo zou ook niet starten, maar het bleef zo droog.. Dacht moet kunnen :') heb nog nooit zo gestart met alleen ijzers voor, zelfs in de pony tijd niet
Vanavond gaat ze wel rondom op ijzers, zal wel niet de hele zomer zulk weer blijven haha.

Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 18:56

Bedankt dat ik aan mag sluiten.. ik zou mij even officieel voorstellen en straks nog even op iedereen reageren...

Cies is in mijn bezit sinds juni 2016 en we zijn in april 2017 zijn we samen begonnen met beide nihil wedstrijd ervaring. Cicero was nooit uitgebracht en ik was zelf met andere paarden niet verder gekomen dan de B met een paar winstpunten. De B zijn we doorgevlogen en ook het L1 reden wij op ons debuut 5 winstpunten op 1 wedstrijddag bij-een.. erg leuk om mee te maken en nooit verwacht dat het zo goed zou gaan.. Cicero(v. United) staat nogal te boek als kijkerig... maar ik moet zeggen tot nu toe houdt hij zich erg goed op de wedstrijden. Dit jaar heb ik hem in het L2 ook mee genomen naar Almelo en wat een super ervaring was dat voor ons beide.. We gingen naar Almelo met 6 wp op de teller en om de druk op de ketel iets op te voeren reden we één proef van de 5 in het 160.. (hebben we het maar niet meer over).. uiteindelijk heel trots en M1 startgerechtigd huiswaarts gekeerd en super blij met het resultaat.. a.s. woensdag start ik nog 1 x L2 maar dan in augustus moeten we er aan geloven.. :+


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 21:27

zo even een tijde niet in de topic gekeken..
ik heb niet echt veel gelezen ben daar zo slecht in maar fotos kijken vind ik zo leuk!
en wat hebben jullie leuke paarden zeg en wat lopen die ook leuk!

hier even er tussen uit geweest door drukte en moest even een grote stap voor me zelf weer terug zetten eigenlijk nog steeds maar ben eigenwijs en duurt me te lang. want ik ben ander halve week terug van een D pony afgevallen en er lag geen laagje zand meer dus om zo te zeggen dat was een blokbeton omdat het natuurlijk ook niet meer heeft geregend. maar daarbij heb ik me rug gekneusd en me cap was gescheurd.. en dat voor alleen maar even een paar rondjes rijden om verkoop foto's en filmpje te maken... maar ieder geval ik ben aardig eigenwijs dat ik vond dat me paard gewoon getraind moet worden :+ en zondag nog gewoon een wedstrijd ga rijden ondanks de pijn die ik nog voel :+ :+ (ibuprofen is mijn grote vriend de laatste week)
vandaag is ook voor double een bitfitter geweest om toch de juiste bit te zoeken nou heb er 1 die ik 2 weken mag proberen en als het toch niks is mag ik hem weer terug geven en kijken we weer naar een anderen we hebben er nu 1 van Neue Schule en dan ook gelijk de duurste kiest me paard uit want daar liep ie lekkerder mee haha.

nou ga ik me best doen om zeker weer de topic bij te houden en gezellig mee te klesten..

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:43

Oooh Nouvel, ik ben zo jaloers op jouw strandritten! <3 Hele gave foto’s zijn het ook geworden!

Voor degenen die het vroegen: zeker een fijne vakantie gehad! We zijn naar het Gardameer geweest in Italië. Mega warm en weinig wind maar wel echt een vakantie gevoel daardoor :D

Wat lastig dat je paard zo snel last van zijn maag heeft glenstorm.. Wel fijn dat je dat meteen aanvoelt en je beleid erop kunt aanpassen waardoor het ook gauw weer over is! Wow, wat een groot verschil in punten zeg, abnormaal.. Jammer! Pff alles zit even tegen dus. Gelukkig hebben jullie beide niets overgehouden aan de val.

Heerlijk Natasja, rijden op het land! Ik rijd wedstrijden ook liever op gras, Marena is daar vaak een stuk actiever vanuit zichzelf. Maar voor die ene wedstrijd per maand vind ik ijzers eronder een beetje zonde..

Welkom Flevolander! Goed bezig +:)+ Leuke foto’s ook!

Rustig aan trysteffy! Je hebt maar één rug.. ;-)

Zo, Marena weer lekker fanatiek opgepakt deze week. Gister maar even een dagje vrij gegeven, werd anders iets te veel achter elkaar en wil ook dat ze zaterdag op wedstrijd gewoon lekker ontspannen is. Vanavond nog maar even wat oefeningen meepakken van de proefjes en dan zien we het wel zaterdag.. Ben benieuwd! Ze was deze week wat sloom, zal ook wel door de warmte komen.

Heb de eerste wedstrijd geloof ik weer dezelfde jury als mijn vorige wedstrijd.. Gelukkig jureert ze deze keer maar één proef :Y)

Meya_

Berichten: 1430
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 16:12

Oh super mooi is het daar, ben ik vroegah ( :') ) ook wel eens geweest. Krijg je zeker een vakantie gevoel van , vooral met zulk lekker weer!

Paard hier is weinig onder de indruk van de warmte geloof ik.. 3 dagen achter elkaar vrij begint ze zich wat te vervelen. Geloof dat we qua eigenschappen wel meer op elkaar lijken _O- Gisteren super relaxed met hoefsmid. Kwam er horzel onder het deken, spastisch dat ze deed. Maar ach, zo reageer ik zelf ook als ik geprikt word haha := _O-

Heb weer wat wedstrijden opgegeven. Ook weer wat lesjes gepland. Zal volgende week mee doen met een cavaletti training, ben benieuwd!

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 18:29

Leuk! :D Heerlijk toch, zo'n paard wat weinig last heeft vd warmte. Bij wie les je, nog bij L.aura? Leuk ook, cavaletti training. Is dat niet in Marum? Zag iets voorbij komen op FB. En welke wedstrijden heb je opgegeven?

Meya_

Berichten: 1430
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 19:59

Zeker. En wat ging ze fijn! Het is beetje meer 'werken' en puntjes op de I, maar er komt zelfs swung in de draf... Hoe gaaf <3 Nu nog volhouden.

Ja voornamelijk wel. Daarnaast Ook bij V.ai B.runtink en af en toe in Marum. Daar is indd die training ook, leek me wel leuk een keer iets anders.
Uh Burgum, Harich, Bakkeveen CH ovb. :)
Jij?

( voor de anderen, onze paardjes zijn buren van elkaar :P )

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 23:18

Meya, ik heb nog nooit de paarden rondom op ijzers gehad. Meestal gewoon alleen voor en ook een paar bloot (in de B en L1). Lekker weer leuke dingen aan het plannen dus?
Rianne ook weer lekker aan de bak. Succes zaterdag! Moet je al vroeg starten of echt pas in die hitte?
Trysteffy, oef die val klinkt niet best. Lekker eigenwijs dus, doe je wel voorzichtig, je moet nog langer mee he! En een lekker luxepaardje dus met zijn nieuwe bit. Merkte je veel verschil?
Flevolander, leuk paard heb je zeg!

Hier vanavond weer gestart en ik was eigenlijk niet zo tevreden. Jury was wel positief en gaf me 190,5 punt. Dat had ik er echt niet voor gegeven, maar ach is ook wel eens leuk. Tweede proef waren we beide moe en kregen we taktfouten, daar hadden we 172 dus dat viel nog best mee. Nu voorlopig even rustig qua wedstrijden, paard mag even lekker buitenritjes maken en dan gaan we daarna wel weer serieus trainen.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 11:03

Wat is iedereen weer lekker bezig hier! De een heerlijk op wedstrijd en de ander mooi genieten op het strand. Love it!

Wat vinden jullie van de proeven 15-16?

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 11:29

Proef 15 vind ik wel fijn rijden als mijn paard niet te veel mee denkt. Hij wil dan in die wissel zelf al weer aanspringen en maakt dan vervolgens maar 2 drafpassen. En van de andere galop naar draf wil hij dan ook weer aanspringen terwijl dat niet moet. Maar verder is het wel een fijne proef met logische lijnen.
Proef 16 vind ik heel rot om te rijden. Die lijnen zijn best wel onlogisch en ik rij altijd uit mijn hoofd, dus dan ben ik best wel bezig met welke oefeningen erna komt. Ook vind ik die 4 AC lijnen niet zo fijn omdat op de momenten dat mijn paard spanning heeft hij nog wel eens een beetje scheef wil gaan lopen en je dan dus 4x een onvoldoende al hebt. Al moet ik zeggen dat het wel al veel beter gaat. Daarnaast vind ik dat A afwenden in galop best prima, alleen dat je meteen bij D in draf moet heel lastig. Mijn paard is 176 en ik ben dus in 2 galopsprongen bij D en dan nog half aan het wenden. Maar nee ik vind alle M1 proeven wel prima, maar proef 16 is echt moeilijk voor ons.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 11:45

glenstorm schreef:
Proef 15 vind ik wel fijn rijden als mijn paard niet te veel mee denkt. Hij wil dan in die wissel zelf al weer aanspringen en maakt dan vervolgens maar 2 drafpassen. En van de andere galop naar draf wil hij dan ook weer aanspringen terwijl dat niet moet. Maar verder is het wel een fijne proef met logische lijnen.
Proef 16 vind ik heel rot om te rijden. Die lijnen zijn best wel onlogisch en ik rij altijd uit mijn hoofd, dus dan ben ik best wel bezig met welke oefeningen erna komt. Ook vind ik die 4 AC lijnen niet zo fijn omdat op de momenten dat mijn paard spanning heeft hij nog wel eens een beetje scheef wil gaan lopen en je dan dus 4x een onvoldoende al hebt. Al moet ik zeggen dat het wel al veel beter gaat. Daarnaast vind ik dat A afwenden in galop best prima, alleen dat je meteen bij D in draf moet heel lastig. Mijn paard is 176 en ik ben dus in 2 galopsprongen bij D en dan nog half aan het wenden. Maar nee ik vind alle M1 proeven wel prima, maar proef 16 is echt moeilijk voor ons.



Duidelijk verhaal zo! Ik vind 17-18 echt heerlijke proefjes, wat een verademing met de L klasse. Alleen 15 -16 is wel zo onlogisch voor m'n gevoel. Die 4-6 drafpassen en dan direct in middengalop.. Het lukt wel, alleen fijn is het niet. En dan inderdaad proef 16 en al die keren die a-c lijn over.. Best wel zwaar. Ik weet niet hoe ze erbij komen maar de vereniging waar ik de 28e moet starten (op gras.. tussen bordjes.....) wil proef 15-16 aanhouden ipv de te rijden proeven. Ben nu dus flink aan het oefenen en vind ze echt zo rot om te rijden.

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 19:07

Klinkt goed Meya! Wel aardig wat afwisseling qua instructie dus. T is soms wel fijn om wat verschillende ogen er naar te laten kijken :) Sluiten ze goed op elkaar aan? Leuke wedstrijden. Ik heb alleen Appelscha op de planning voor augustus.

Rond kwart voor 10 starten glenstorm, dus als het goed is nog lekker voor de warmte op. En het is vlakbij de dijk, boven in Groningen, dus daar waait het waarschijnlijk ook wel wat meer :) Gek is dat he, als je gevoel niet overeen komt met de punten. Nu dan andersom, maar goed.. Haha. Gefeliciteerd met je winst iig! Compenseert die tweede proef weer mooi.

Proef 16 ben ik ook niet zo weg van. Maar ik ga me nu eerst maar 's richten op proef 17 en 18, haha. Ik zou nog even proeven oefenen maar Marena had er geen zin in. Enorm kijkerig, veel spanning in haar lichaam.. Het is de laatste tijd ook wel even wat te veel geweest misschien. Toen nog maar even op de wei gereden, daar was ze erg braaf :) Even wat lang en laag meegepakt en paar stukjes opgepakt, nog even wat aanwijzigingen gehad van staleigenares, altijd erg fijn! Zo alvast mijn spullen in de auto leggen en Marena wassen. Nina (mijn dochtertje van 1jr) gaat morgen ook mee dus morgenvroeg zo weinig mogelijk drukte.

Even een foto van het rijden:
Afbeelding

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 08:05

Wow dat gaat ineens hard hier!
Flevolander welkom, mooi paard, en mooie combi!

Rianne mooi plaatje zo!

Glenstorm gefeliciteerd met je winstpunt!
Ach de ene keer valt het mee en de andere keer tegen, lekker toch weer een puntje erbij!

Lekker aan het rijden lessen meya, fijn!

Hier geen ijzers, beide paarden nog op blote voeten.
Ik heb L2 1x op gras gestart met Ferro, verder start ik altijd op zand, dus zo lang het bij jem niet nodig is laat ik de ijzers eraf.

De ander heeft op ‘t moment nog te slechte hoeven voor ijzers, als die straks beter zijn misschien wel weee ijzers eronder omdat we hem toch ook weer af en toe voor de wagen willen hebben.
We zien het wel!

Thanx voor de leuke reacties op mijn strandfoto’s!

Deze week alleen gewandeld en gisteren allebei even aan de longe gehad vanwege de osteo.
Ik zou vandaag de zadelpasser hebben voor voor mijn nieuwe zadel voor Ferro, maar toch maar uitgesteld tot ik gewoon weer goed kan rijden, dat leek me handiger.
Vandaag nog even aan de longe en morgen er weer op denk.

Meya_

Berichten: 1430
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 10:37

Jawel, de combinatie vind ik fijn. :)

Ja precies, dat is wel even handig om het dan even goed te hebben Nouvel. Als je niet helemaal lekker kan rijden, dan is zadelfitter ook niet erg handig..

Hoe is het gegaan Rianne? Leuke foto

Zal vandaag nog even longeren thuis. Over dik anderhalf jaar kan ik ook met de andere bezig.. Nu al zin in. Zou nog wel 1 willen rijden, maar heb zelf de 3e box verkocht :Y)

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 11:27

Haha dan wordt het lastig, een 3e erbij...

Zou je tijd hebben om er 3 te rijden?
Ik vind 2 soms al best aanpoten, vooral met slecht weer of vroeg donker...

Meya_

Berichten: 1430
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 11:59

Nee dat niet denk ik.. Zal ik minder moeten gaan werken :') Maar dan kan je ook een enter of twenter erbij hebben.. dat je wat door schuift.

2 rijden is wel de max.. Dat was altijd al regelen naast werk, opleiding etc.. Terwijl ik toen nog thuis bij mijn moeder woonde. :o

Hier al mensen met vakantie of vakantieplannen?

NatasjaS
Berichten: 192
Geregistreerd: 27-11-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 17:20

Jaaaah daar is mn winstpunt dan!!!! *\o/* Was net aan 180, maar he het is er wel 1. Heerlijk gereden.
Zat er alleen meer dan een uur op. Ik ging samen met ons regelmatige logeetje. Meisje van 12 die op Welmoed rijd, ze startte BB. Ik heb eerst losgereden, daarna heeft zei haar proefje gereden en er zaten in principe 4 combinaties tussen ons. Maar de jury's moesten van baan wisselen dus uiteindelijk heb ik er dus nog dik een uur op gezeten. Gelukkig deed ik maar 1 proef. Ze was trouwens eerste in de BB *\o/*

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 20:16

Ook wel even lekker Nouvel, zo’n rustig weekje met de paarden. Moest de osteo er veel aan doen? Wel handig om de zadelpasser even uit te stellen idd..

Lijkt me best pittig Meya, 3 paarden! Helemaal icm werk etc. Maar als je de derde box verkocht hebt wordt t sowieso niets dus :’) Ja of je moet een nieuwe kopen, haha. Jij hebt morgen wedstrijd toch?

Leuke resultaten Natasja, gefeliciteerd! *\o/* Jemig, een uur.. Ik vind t knap, haha. Ik moet echt zo’n beetje maximaal een kwartier inrijden..

Nou, mijn wedstrijd zit er ook weer op voor vandaag! Ze voelde met inrijden erg fijn aan, ook wel actief. Eerste proef ging wel netjes, toch moest ik er wel vrij hard voor werken zelf. Tweede proef was ze echt op.. Hoe dat kan? Ik heb helemaal niet lang ingereden. Kon geen verschil laten zien tussen arbeids- en middendraf, net als de galop. Ze was nergens echt scherp en ik was zelf op een gegeven moment ook helemaal kapot. Twijfelde nog om af te groeten maar ach, zoooo slecht ging het ook weer niet dus toch maar netjes afgemaakt. Eerste proef werd beloond met een vierde prijs en 190,5 punten, tweede proef had ik 164,5 := Beide punten en commentaar klopt overigens wel helemaal bij mijn gevoel dus dan is het ook prima. Blij met het resultaat zo voor de tweede keer weer!

Meya_

Berichten: 1430
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 12:34

Gefeliciteerd Natasja en Rianne!

Hier indd wedstrijd. Inrijden ging fijn, begin van beide proeven ook. Maar wil dan te graag rijden zoals met les en dat houden we beide simpel gezegd nog niet vol, en dan moet je nog de galop ed. Geen winst, maar wel gejureerd wat ik zelf ook had verwacht. Goede cijfers en slechte cijfers. Is niet anders, draf onderdelen gingen wel echt fijn dus daar blij mee :D

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 10:48

Jammer, maar fijn dat het bij je gevoel klopte! Hoe was je cavaletti training?

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 12:03

Hmm ik had een heel verhaal getypt en toen lag de WiFi er ineens uit, alles weg... -O-

Rianne en Natasja gefeliciteerd! *\o/*

Meya fijn dat je lekker hebt kunnen rijden!
Jammer van je punten dan maar wel weer fijn dat het klopte mer je gevoel.
Zijn de onderdelen die nog niet lukken steeds hetzelfde, en zijn dat dingen die je paard gewoon nog lastig vindt of dingen waar je zelf kritischer op moet rijden?
Of gewoon pech...

Hier weer rustig aan het opbouwen na de osteo.
Jan alweer lekker aan het werk, daar was iets minder aan gedaan en die heeft er ook minder last van, en zijn werk hard nodig.
Dus alweer lekker aan de slag!
Ferro wat rustiger aan, meer aan gedaan en ook wat gevoeliger op alles...
Zondag even lekker naar strand geweest en nu 2x een half uurtje in de bak gereden.
Morgen nog even kijken hoe hij het doet en als het fijn genoeg gaat mag hij zondag weer een keer mee naar de les van Herman Wientjes, alweer een tijdje geleden dus wel lekker als dat lukt!

Nog geen wedstrijden opgegeven, vind het er zo warm voor, vooral als je met de trailer weg moet.
Nu rijd ik ze ‘s morgens vroeg en ‘s avonds maar dan moet je meestal toch midden op de dag en dan ook nog in een warme trailer...

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 12:12

Dankje Nouvel! Heerlijk hoor, dat je gewoon lekker even op het strand kunt rijden. Zou fijn zijn als je zondag weer een keer met hem kunt lessen. Ik duim voor je! +:)+ Het is inderdaad warm qua wedstrijden. Ik had vorige week geluk. Moest rond 9.45 uur starten en het was nog bewolkt, zon kwam erna pas door. Sommige locaties hebben "tropenrooster" en daar wordt alleen 's morgens en 's avonds gestart. Ook wel fijn!

Ik heb 5 augustus weer een wedstrijd opgegeven en 18 augustus een proevenclinic. Ben benieuwd :) Twijfel nog om voor volgend weekend (v/d 28e) nog een wedstrijd op te geven op gras, kan nu zonder ijzers prima als het zo droog is. Maar dan moet het niet ineens toch gaan regenen..

Yom
Berichten: 3785
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:08

volgende wedstrijd hier is 27 juli maar dan wordt het 31 graden -O- Tis 1 proef, vlakbij en rond 18 uur. Van mij mag er flink onweer komen en de temperatuur zakken naar 20 graden, vind het wel weer meer dan genoeg zo

Net nu het weer lekker loopt met het paard is het zo belachelijk warm