[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 10:01

Ik vind het anders wel een leuk paard hoor! Maar wel fijn dat ie constant is!

Clublessen heb ik sinds de pony tijd niet meer gehad. Vond het niet zo leuk en had er ook niet veel aan. Maar dat is natuurlijk per vereniging verschillend.

Hier geveld door de griep. Zou vandaag weer werken maar gister namiddag voelde ik me nog ellendiger.. en nu nog steeds. :(

Maar even leuk nieuws. Deze uk groeit goed, ze meet nu 1.42 en heeft een heel ander karakter dan Hope. Veel nieuwsgieriger, rustiger en is gek op aandacht en knuffelen.
Afbeelding
En die foto is van anderhalf week terug, zie er nu niet zo florissant uit :')

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 12:26

Meya, beterschap! Knappe uk heb je!
Roosje, fijn dat het rijden goed ging. Nee even longeren helpt niet bij mijn paard, in ieder geval niet op vreemd terrein. Hij blijft hyper en overal op reageren dat houdt hij met gemak een uur vol hoor. Dan geef ik het maar op.
Nouvel, hier ook weinig kunnen doen. Maar het weer is nu wel heerlijk!
Natasja, pfoe heftig dat je zo lang hebt moeten herstellen van een blindedarmontsteking.
Ik heb eigenlijk alleen les al ik het zelf wil als ik ergens tegenaan loop. Nu heb ik vorige week les gehad en hopelijk volgende week weer, maar ik loop nu ook echt even met wat dingen te klooien waar ik zelf niet uit kom. Ik denk dat ik gemiddeld ongeveer 1x per maand les heb. Paard loopt wel elke week met mijn moeder in de clubles trouwens.

Ik heb 18 maart nog een wedstrijd staan, daar is hij nu nog helemaal niet klaar voor. Maar als ik dan niet start en daarna pas eind april weer ga ik als een vliegtuig over het losrijterrein ben ik bang. Dus voor de routine maar even een oefenrondje.

Heb nog een foto van het longeren gisteren, hij moest weer even stoer doen aan het begin :')

Afbeelding

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:54

Glenstorm stoer paard!
Lekker dat we weer wat kunnen doen, knap je echt van op dit weer!

Meya, wat een leuk diertje zeg!
Fijn dat ze zo’n leuk karakter heeft!

Ik ben ook blij met mijn beestje hoor!
En ook best trots op ‘m!
Ik heb ‘m vanaf veulen en ‘m alles zelf geleerd, dat is best heel gaaf!
Als 2 jarige heeft hij vast gelegen in de trailer bij het ophalen uit de opfok, daarbij heeft hij waarschijnlijk in zijn achterhand wat beschadigd waardoor hij achter heel lang slap is gebleven enig steeds best veel moeite heeft met zich dragen. Met name de galop is echt heel lastig voor hem en het heeft ook heel lang geduurd voor hij redelijk normaal een rondje kon galopperen.
Dat hij nu toch al zover is gekomen vind ik gewoon super leuk!

Afbeelding

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 08:42

Ha leuk paard Glenstorm!
Ach een oefenrondje is ook niet erg.
Ik zit met de proefgerichte clinic. Dat is de 18e en heb straks al een week niet meer gereden.. :7
En dan gaan we gelijk de 25e op wedstrijd.

Oh wat jammer zeg Nouvel. Leuk dat hij het dan nu wel zo volhoudt!
Leuk is dat he. Paarden zelf opleiden. Had Hope zadelmak/beleerd gekocht verder zat er nog niks op. Echt voor gekozen destijds.
En dan even spammen.. eind juni wordt ze dan echt 6. Toen ze 3 was zadelmak gemaakt, daarna aan kant gezet en toen ik haar in mei ergens (het jaar erop) kocht was ze intotaal dik3 maanden ohz? En sinds afgelopen november starten we al M1. Gaat eigenlijk ook snel zat.. :o
En met Twirre, die kwamen we tegen via eigenaren waar ik eerder ook 8 jaar voor heb gereden. Wou toch wel graag een veulentje. Zelf weer helemaal opvoeden :D

roosje78

Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 08:50

Nog steeds niet aan het opknappen, Meya? En dat is pas volgende week zondag. Een paar dagen trainen en dan moet dat toch wel lukken? Of denk je van niet? Wat een schatje trouwens, jouw veulen!

Ziet er netjes uit, Nouvel! Leuk dat je met je eigen veulen zo lekker bezig bent.

Mooie billen, Glenstorm! Waarom ga je niet nog een klasse lager starten als je denkt dat hij er niet klaar voor is?

Zelf lekker bezig geweest met de galop en daarin sluiten (en vooral niet in draf vallen). Hij pakte het goed op. Leuk om te voelen dat hij zo zijn best doet om het te begrijpen. Ook contra weer meegenomen en dat is steeds meer bevestigd.

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 09:38

Paard lief wordt een beetje enthousiast. :+ En wil zelf gewoon goed voorbereid heen. Maar opknappen nog niet echt. Koorts is sinds gisteravond wat gedaald gelukkig. Verder nog lamlendig. :(

Leuk!! Goed bezig.
Ik zit in dubio. Wil van Hope wat een makkelijker paard maken. Maar misschien moet ik me er bij neerleggen dat ze wat sensibel is. Aan de ene kant denk ik al een jaar misschien moet ik dan toch buitenritten proberen maar zie het zelf nog niet zo zitten. Mijn vriend (man eigenlijk) zegt ook van mwah doe maar niet. Ik denk nl stel dat ik pleur en ze gaat er vandoor is het niet begrensd zoals thuis :')

Hier een paard ben ik eind 2008 gekomen. Was net zadelmak. Tot eind 2014 gereden en waren z gestart alleen geen wp. Die is begin 2017 verkocht, heb haar laatst ook opgezocht. Blijft een bijzonder paard voor me :) Mijn vader heeft haar nog driekwart jaar meegemaakt voordat hij is overleden. En het volgende paard ook nog net gezien toen ze werd geboren.
Afbeelding

Toen ik kwam was ze drachtig van deze. Dus die zelf vanaf veulen af aan opgevoed en zelf beleerd. Is in de zomer van 2015 verkocht, waren M1 met wp. En heb nog steeds contact met haar nieuwe eigenaren, wel leuk. Zal van zomer ook weer heen te kijken, 2016 ook geweest. :)
Afbeelding

Vind Hope super en gaat ook niet meer weg. Maar mis hun 'koele' karakter nog wel eens.. :o

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 11:00

Nouvel, gaaf om ze alles zelf te leren! Het is een Portugees paard toch?
Meya, dat gaat inderdaad dan hard zat met Hope. Gave friezen ook! Ik denk dat het lastig is om een makkelijk paard te 'maken'. Dat hebben ze gewoon van zichzelf of niet. Mijn paard heeft ook een heel boekwerk als gebruiksaanwijzing, maar dat maakt hem ook zo lekker eigen. Hij is bij ons geboren en eigenlijk altijd al heel bijzonder geweest. Bij het zadelmak maken was het onmogelijk om op te stappen, dus dat deden ze dan maar in de stal, want anders lukte kwam je er gewoon niet op. Mijn moeder ging vroeger onder het zadel naar wedstrijd en dan even vol gas op de zandpaden. Anders kon je er niet eens normaal binnen de baan blijven. Nu inmiddels wordt hij dit jaar 18 en hij is nog steeds zo bijzonder, dus dat zal nooit meer weg gaan. Op concours opzadelen is ook altijd een uitdaging, dan lijkt hij zo enorm onopgevoed terwijl hij thuis heel braaf is. Mijn vorige pony was zo enorm koel in de kop, die keek werkelijk nergens van op en lieten we ook altijd los staan want die liep toch niet weg. Dat mis ik af en toe ook wel, al vind ik dit ook echt een heerlijke uitdaging.
Roosje, nou het is niet dat hij niet klaar is voor de M1 hoor. Heb ook al wel winst met hem gereden en alle oefeningen doet hij met twee vingers in de neus. Alleen we zijn nu in training bezig met wat meer ruggebruik en dat de aanleuning echt stil gaat worden, dat gaat nog niet lukken in de proef.

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 12:22

Ja is ook zo Glenstorm
Denk van of ik moet haar meenemen op buitenrit etc.. dat ze dingen ziet. Daarom start ik ook vaak op verschillende locaties.
Maar hebben gelijk na maand meegenomen op westrijd. Puur dat ze dingen zag. Kwam er achter dat ze vlaggen eng vond. Dus eerst een vlag in stal op gehangen.. daarna langs de bak 3 vlaggen op masten. Hebben sprinbalken etc gehad. Dat gaat nu ook goed. Witte hekjes kreeg ze een hartverzakking van.. Gaat de laatste tijd ook beter :')
Maar zoek indd vooral de knopjes hoe je er het beste mee om kan gaan en het wat kan verbloemen tijdens de proeven. Heb verschillende instructrices gehad en nog nooit zo gewisseld alleen merk wel dat ik met Hope heel dicht bij mijn eigen gevoel moet blijven. Ze geeft ook heel goed aan als er iets niet lukt, of ergens last van heeft. Zo heb ik dat al eens tegen instructrice gezegd denk dat ze last heeft van het hoofdstel.. een andere, zat net wat anders.. ach ze moet niet zo miepen, maar dat was het wel :')
Laatst verdomde ze het dus ook met rijden, en doe je het eerst wel van doorpakken. Maar zei anderhalf week geleden tegen vriend ik vind het maar niks. Ze doet nooit zomaar zo 'achterlijk' volgens mij is er iets. Ja nouja.. dan moet je er achterkomen wat.. nou had ze ook ergens last van. En nu is dat weer klaar, maar goed. Sensibel heeft zijn nadelen maar in zulke gevallen ook zeker zijn voordelen.
Ze is wel super lief, heel erg werkwillig, en voor kinderen top en met mij wel voorzichtig ook.

En moet helemaal niet negatief overkomen. Want ben echt super blij met der :D Alleen was even het tegenovergestelde dan dat ik was gewend. Maar ook nog nooit kwpn er gereden.. :o Dus moe(s)t even aftasten hoe je het beste een team kan vormen.

Is dus ook een bijzonder paard die voor geen goud weggaat :+ :D

MariekeS_

Berichten: 4706
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 12:48

@Meya: lastig hoor zo'n sensibele merrie. Vaak zijn dat wel de beste als ze het eenmaal doorhebben :D Veel kilometers maken ja. Dat kan door ze inderdaad aan veel verschillende dingen bloot te stellen maar dan ervaren ze ook wel veel stress elke keer. Heb je wel eens geprobeerd om juist een paar keer naar dezelfde locatie te gaan? Ik heb zelf ook een tijdje zo'n paard gereden. Toen ben ik een paar maanden alleen maar naar 2 locaties geweest. Elke 2 weken dus de 1 was altijd begin vd maand en de ander eind vd maand.
Die werd daar steeds zelfverzekerder van, en voor jezelf ook lekker rustig omdat je weet hoe het daar werkt. Daar had ik toen zoveel profijt van toen ik daarna weer eens een andere locatie probeerde. Die moest eventjes met een 'pas op de plaats' het zelfvertrouwen vinden.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 13:58

Meya wat een gave friezen, die zal je best missen inderdaad!

Een sensibel paard kan soms best lastig zijn inderdaad...
Onze arabo fries is ook heel erg snel straks en gespannen en dan kom je bijna niet meer binnen bij hem, dat vind ik soms ook echt lastig.
Het ene moment denk je dat je een stap verder bent en het andere moment ben je weer terug bij af.
Ik heb steeds het plan om hem ook eens te starten maar bij het oefenen van een proefje kan hij het soms al helemaal kwijt raken en strak komen te staan van de spanning, zonde is dat...

Ik ben met hem in de zomer een paar keer met de trailer naar strand geweest en dat ging heel goed en vond hij ook prachtig, van de winter 1x met een stalgenootje mee naar buiten vanaf stal door de duinen, ik had er echt meer dan mijn handen vol aan, kop omhoog en alleen maar hard willen, pff dat is nog geen ontspannen ritje, maar je gunt het ze zo om ook eens wat anders te doen.

Mijn Lusitano is buiten soms wel flink sterk en in het verkeer nog wat angstig, maar verder buiten een super fijn paard.
Hij heeft die afwisseling ook echt heel hard nodig, meer dan 3x per week in de bak moet ik hem echt niet aan doen.
Glenstorm, inderdaad een Portugees!
Ja super leuk, het is een lange weg maar elke stap is wel genieten!

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 14:23

Dat is ook nog wel een idee Marieke, om dan de eerste maanden bij dezelfde locaties te houden. Zal me er eens in verdiepen hoe dat uitkomt met mijn diensten weekends / doordeweeks.

Ja.. ik laat een buitenrit toch maar achterwege :') Komt later misschien wel haha.

Ja, waren ook zeker gave Friezen! Hope dat Twirre er ook zo'n 1 wordt :o Had gisteren een herinnering op FB, heb met beide Friezen in BIT gestaan. Heel artikel, altijd nog zo'n wauw moment als ik dat weer tegenkom. Wat was dat een gouden tijd. <3

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 19:42

Wat een verhalen weer haha.

Ik kan helaas weer geen wedstrijd rijden de komende 2 maanden :( wij hebben helaas droes op stal.... kan echt janken want had er zo veel zin in gewoon...

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 20:18

Oh oliebol zeg, dat is echt balen!
Sterkte ermee!

Jouw paard niet ziek?

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 20:33

Inderdaad, balen trysteffy.
Staat je paard in Zwaag?

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 20:59

Zwaagdijk staat hij.

Ieder geval wij komen 2 maanden niet naar buiten met de paarden en wij gaan al onze kleding wassen.

Gelukkig is mijn paard niet ziek de jongste paard is ziek...


Wij staan nu wel met vraagtekens van hoe komen ze er aan is er bij oliver stables misschien een paard wat het draagde of een andere stal waar we zijn geweest. Of misschien de bezoekers het hebben meegenomen het blijft vragen voor ons...

Maar gelukkig zijn we geen pensionstal ik ben dan ook de enigste “klant” op de stal en de rest zijn eigen paarden dus dat scheelt weer

NatasjaS
Berichten: 192
Geregistreerd: 27-11-09
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 23:30

Ooh wat balen trysteffy......dan zijn 2 maanden wel lang. Ook geen les zeker?
Hier dinsdag naar les geweest. Erg fijn getraind. Zijn vooral met de galop bezig geweest, dat is nog een moeilijk stukje maar de draf na het galop gedeelte is dan zooooo fijn. Binnenkort maar even een proefje oefenen.

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 23:44

Gelukkig sta ik bij mijn instrecteur op stal maar die is ander halve week geleden bevallen dus die zal ook nog effies geen les geven.

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 17:06

Oh wat balen zeg!! Jammer!! Maar andere kant, het kan erger en gezondheid voorop :)

Fijn Natasja!
Ik zal er morgen weer op. Is het bijna 2 week geleden dat ik er op zat. Ook alweer aardig opgeknapt dus vandaag weer aan het werk.

NatasjaS
Berichten: 192
Geregistreerd: 27-11-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 18:40

Hier heerlijk een bosrit gemaakt van 21 km en 2 uur en 42 minuten verder *\o/* wat was het een heerlijk weertje.

Lekker morgen er weer op Meya en fijn dat je aardig bent opgeknapt.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 19:17

Fijn morgen weer er op meya, succes!

Oh heerlijk zo’n lange rit zeg Natasja!
Ik ben vanmorgen ook naar ‘t duin en ‘t strand geweest, was heerlijk weer maar helaas weinig en zwaar strand omdat het vloed was...

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 19:58

Ja gezondheid gaat voor op. Maar. Baal dr erg van ben dr half jaar ee uit geweest door de gezondheid van mijn vader die me altijd bracht en voorlas. En nu brengt me tante naar wedstrijden. En ben maar 2 keer gestart na half jaar ja dan baal je gewoon om weer verplicht te stoppen 2 maanden lang als het niet langer is. En hij liep vandaag dan ook zo lekker ondanks zijn draken streken ondertussen.

Maar lekker dat je er morgen weer opgaat.

Het is echt heerlijk weer dan krijg je buitenrit kriebels. Lekker dat jullie ook afwisselen!

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 20:16

Kan het me voorstellen hoor. Ik zou er ook van balen!

Ik probeer zeker 1x per week naar buiten te gaan, hij heeft het echt nodig, even gewoon lopen, niks moeten, lekker door zee, sprintje trekken op het strand.
Ik probeer eigenlijk altijd de dag voor een wedstrijd naar buiten te gaan.

Dit was afgelopen maandag, dag na de wedstrijd, was zulk mooi weer en ik was vrij. Genieten!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 21:23

Heerlijk! Staat hij dicht bij het bos/strand of pak je de trailer? Dat mis ik hier echt in de omgeving wij hebben echt alleen maar weg.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 21:28

Ik moet een kwartier langs de weg om in de duinen te komen.
Het is vrij druk dus ik ga bijna altijd met iemand samen omdat hij best wel angstig kan zijn in het verkeer.

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 21:57

Ja dat is ook wel weer zo natuurlijk. Zuur is het zeker!

Oh wauw... vooral die van het strand.. dat is voor mij al 7 jaar terug ofzo :')

Pff helemaal op. Dus lig al gestrekt. Net samen snel de paarden gevoerd en gemest , kan ik languit :o