[HK]Jonge wedstrijdruiters

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sannedeedee1

Berichten: 1970
Geregistreerd: 17-01-13

Re: [HK]Jonge wedstrijdruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 00:19

Ik heb een behoorlijke klap op mijn hoofd (waardoor mijn Kep Italia stuk is gegaan) en nek gemaakt. Ik ben heel lang niet in staat geweest om te kunnen, maar ook weer te durven rijden....
Inmiddels heb ik wel nog een keer op mijn pony gereden, maar op mijn paard durf ik eigenlijk nog steeds niet....
ik ben vaak zat van beesten afgevallen, en ik ben ook iemand die op de gekste beesten stapt zonder bang te zijn. Alleen op 1 of andere manier ben ik van deze keer behoorlijk angstig geworden. Ik ben ook ontzettend raar en vooral heel ongelukkig gevallen. Mijn paard is altijd super braaf, het is een heethoofd en op vreemd terrein staat ie te piafferen omdat hij het spannend vind maar hij blijft altijd braaf. Nu was ik aan een lange teugel aan het losrijden en opeens uit het niets (zonder dat er iets gebeurde) ontplofde hij. Hij sprong met 4 benen de enorm hoog de lucht in waardoor ik mijn beugels kwijt raakte en het vervolgens een rodeo werd, omdat ik ook nog eens een lange teugel had,had ik helemaal geen grip meer en kwam ik in de bocht scheef te zitten. Hierdoor kwam ik uit balans en terwijl hij alleen maar meer vaart maakte en nog een bok gaf vloog ik eraf. Daarna kon ik niks bewegen en ben ik blijven liggen. ik ben hierna ook ontzettend lang in de war en emotioneel gezien niet helemaal op orde geweest. Vandaar dat ik het nu pas plaats...
Inmiddels gaat het een stuk beter , en hoop ik gauw weer op het paard te zitten !

hannelover

Berichten: 1137
Geregistreerd: 14-03-15
Woonplaats: Barendrecht

Re: [HK]Jonge wedstrijdruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 18:33

Vreselijk Sanne! Gelukkig gaat jet weer beter en ik hoop voor je dat het likt om over je angst heen te stappen zodat je weer lekker je paardje kan rijden!

x_Kaat_x

Berichten: 2606
Geregistreerd: 06-02-11
Woonplaats: Diepenbeek, Limburg, Belgie

Re: [HK]Jonge wedstrijdruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 16:03

Dat is akelig!
Die van mij had onlangs ook zo'n raar moment, al was het niet zo heftig als bij jou.
Lange teugel en zonder opspannen of enige waarschuwing sprong hij bijna een gat in de lucht.

Hier mogen we volgende week weer stilletjes starten en tot dan longeer ik hem :)

AlwaysH

Berichten: 11268
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:53

Afbeelding
Nieuwe wedstrijdruiter erbij, haha. <3


Rana is ook zo braaf op dat soort momenten. :')

lina1998

Berichten: 1898
Geregistreerd: 15-02-11

Re: [HK]Jonge wedstrijdruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 16:24

Wat vervelend Sanne, hoe is het nu?

Wedros liep vandaag naar M2 startgerechtigdheid, bijzonder paard <3

sannedeedee1

Berichten: 1970
Geregistreerd: 17-01-13

Re: [HK]Jonge wedstrijdruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 13:42

Ik heb laatst voor het eerst weer op mijn paard gereden, helaas is hij van de week onderuit gegaan bij de hoefsmid en heeft hij zijn been open gehaald en mag hij nu alleen maar stappen van de DA....
Mijn pony is verkocht, die is van de week helemaal goed gekeurd (inclusief rug en hals foto's) we wachten alleen nog op de uitslag van het bloedonderzoek en als die goed is vertrekt hij naar Atlanta (Amerika). :)

hannelover

Berichten: 1137
Geregistreerd: 14-03-15
Woonplaats: Barendrecht

Re: [HK]Jonge wedstrijdruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 23:27

Superleuk lina!

Hopelijk wordt je pony helemaal goedgekeurd Sanne!

Wij hebben morgen alweer onze laatste training van het TTC. Is echt snel gegaan maar was super leuk en echt heel veel geleerd. Weekend daarna de munnikendevelcup en dan het KFPS indoorseizoen. Kijken hoe dat gaat.

aniek_joefy

Berichten: 856
Geregistreerd: 08-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 19:01

Hoihoi! Lang niet actief geweest hier :o

Wat heftig Sanne! Gelukkig gaat het weer wat beter. Met je paard ook ondertussen? En wat een reis naar Amerika voor je pony!

Jammer dat het alweer de laatste training is maar fijn dat je er zoveel van geleerd hebt!

Hier gaat het goed :D laatste 2 wedstrijden (onofficieel) Z2 paarden gestart omdat ik over een maandje 18 wordt en hem tussen de paarden door wil starten en we hadden 68% en 65% met super fijn en leuk jurycommentaar! Over 2 weken gaan we naar Ermelo voor de New Forest Sportdag :)

sannedeedee1

Berichten: 1970
Geregistreerd: 17-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 23:54

Inmiddels staat de pony in Atlanta. Onderweg hebben ze alleen een noodlanding moeten maken op de bahama’s, dus heeft de geluksvogel op de bahama’s mogen vertroeven.
Vandaag heel onverwacht afscheid moeten nemen van mijn paard, die gaat naar België.
Op het moment staat er dus helemaal niks meer, en de planning is om dat dan ook (voorlopig) zo te laten. :)