[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 12:39

Helpt goed hoor juf mee :j

Wij moeten maandag naar Utrecht voor een MRI van de hoef. Er zit idd iets wat ik al dacht. Ik vind het zo spannend en heb er geen goed gevoel bij.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 12:46

HiFive5 schreef:
In de ring wel ja. Ik oefen de proeven thuis veel. Daar is die echt veel voorwaartser en zonder twijfel.
Op wedstrijd moet die over alles nadenken en komt die een paar passen achter precies. Mijn spoor er eens inzetten of met de zweep helpt niet. Die blokt zich precies van alles af.
En dat is maar gekomen in de L2.
Thuis krijg ik die netjes rond (okee, niet elke training is even goed) maar op wedstrijd pakt ze het bit vast en drukt ze haar rug weg.

Mijn instructrice komt mee en ik hoop dat dat een boel zal oplossen want ik kan het gebruiken :')

Ik denk dat jij ook een beetje stopt met rijden, kan dat? Instructie mee is al heel fijn, die kan je er vast mee helpen. Wees in elk geval consequent, ook als dat inhoudt dat je je proef verknalt, je hebt er op de lange termijn meer aan als hij weet dat hij in een proefje ook gewoon moet luisteren.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 12:46

SusanH schreef:
Helpt goed hoor juf mee :j

Wij moeten maandag naar Utrecht voor een MRI van de hoef. Er zit idd iets wat ik al dacht. Ik vind het zo spannend en heb er geen goed gevoel bij.

Och nee toch :(:) Foto was niets bijzonders te zien?

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 12:49

Hebben er nog al gezegd Marietje35, dus ben er extra hard op beginnen letten :-) Ik ken mijn proeven dus 100% uit het hoofd nu dat ik daar niet meer aan moet denken.
Ik hou jullie op de hoogte morgen :-)

SusanH wat denk je dat er is?
Succes alvast!

Anoniem

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 12:54

Oh das niet leuk Susan.. :( Hopelijk valt het mee.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 13:00

Ja er was wel iets te zien wat er niet hoort maar wat dat is is alleen op MRI te zien. En dan is het nog bekijken of het operabel is ja of nee. En dan nog het kostenplaatje.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 13:11

@HiFive5

Dat komt goed. Mijn paard heeft ook veel spanning in de ring en dan gaan we er ook flink op achteruit. Ik scoor soms 160 en soms 190 in de proef, dat is echt afhankelijk van hoe hij zich voelt op die plek. Ik zou wel gaan voor het vertrouwen maar dan zonder verwachtingen en proberen te genieten van de proef en idd dan richten op ontspanning! Je zult zien.. :-) Soms dan verras je jezelf.

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 11:44

Zo, we zijn weer thuis :-)

Instructrice mee en losrijden ging goed. Het was precies een baksteen maar ben erdoor geraakt.
In de proeven zelf vrij netjes. Drafstukken gingen goed, galop iets minder.
Eerste proef ging het minst, tweede proef vond ze wel winstwaardig.

Zelf mijn gevoel was ook goed! Ze ging echt vooruit, had ze rond en ze liep recht.

En dan de punten 176 en 165,5 |o

Oke, iedereen had lage punten maar dan nog.
Echt balen dit.
De tweede proef was zo winstpunt waardig en dan krijg je dit.
Ik heb echt zin om ermee te kappen nu.

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 12:09

Oja, het grappigste is dat ik met deze punten (176) een eerste plaats heb behaald :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 13:21

Nee dat meen je niet. Heeft de rest dan echt zo beroerd gereden? Soms snap je er echt niks van. Ik had dat van de winter ook (L1 nog) nog nooit zo fijn gereden en dan de laagste punten ooit rijden. Bleek dat de jury net de dag ervoor licentie voor het ZZ had gehaald, die keek dus extra kritisch schijnbaar.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 13:31

Oef... niet opgeven! Ik reed ooit 159. Toen was ik er ook klaar mee. Iedereen had laag. Zie het zo; jij was wel de beste. Vergeet vandaag!

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 00:43

Op naar 1juli, dat is ook een vertrouwde locatie waar ik erg graag rij :-)

Heeft er nog iemand gereden vandaag?

Ingvild
Berichten: 722
Geregistreerd: 07-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 00:54

Mag ik mij hier ook melden, over 2 weken mijn L2 debuut met El Salvador.
Afbeelding

xemmafalcon

Berichten: 85
Geregistreerd: 12-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 14:45

Balen highfive! Stond er wel commentaar op je protocol?

Welkom ingvild!

Ik had vandaag wedstrijd. Heel fijn losgereden. In de ring was het een beetje truttig. 2e proef meer gereden, maar ook meer fouten. Punten waren 195,5 en 184. Voor de liefhebber heb ik de 1e proef op film. De teller staat nu alweer op 5!

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 19:07

Ik ben wel benieuwd naar filmpje @xemmafalcon!

Flevolander

Berichten: 3839
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 20:02

SusanH, suc6 met de MRI.. hopelijk valt het mee..

Hi55, Jammer van je punten, snel vergeten en op naar de volgende..

Ingvild welkom..

XemmaFalcon, gefeliciteerd met de punten.. idd ook nieuwsgierig naar het filmpje..

Updatetje van mijn kant..

Ik ben terug van 4 dgn Almelo, geen tijd gehad om tussendoor te posten helaas.

Wij gingen richting Almelo met 6 winstpunten in de pocket en ik was dus erg benieuwd hoe het uit zou pakken.. Geen eerdere ervaringen met de Almelose ruiterdagen dus ik had even een kleine shock te verwerken toen ik dinsdagavond aan kwam met mijn trailertje tussen de mega vrachtwagens en vrolijke ringen, entourage en overige aspecten... Ik had eigenlijk de neiging om onopvallend rechtsomkeert te maken, maar uiteraard toch braaf Cicero uitgeladen en hem in zijn tentstal geparkeerd..

Veel lol gehad en op en top genoten van de paardensport.. Wat een dressuurgeweld was er afgevaardigd richting Almelo zeg.. super gave paarden met gigantische bewegingen en ik met mijn eigen topper :P Wat voel je je dan klein zeg..

Fijne proeven kunnen rijden, en gigantische dieptepunten.. ons dieptepunt betrof een mooie scoren van 160 punten, maar toen ik later de foto's terug zag snapte ik de jury wel volkomen.. neus moet er uit, en paard moet op het achterbeen.. erg moeilijk punt voor ons...

uiteindelijk hebben we zaterdag afgesloten met een proef waar ik helemaal gelukkig van werd en heel blij was met de 8ste plaats van de 19 deelnemers en een score van 186 punten bij een jury waar niet heel veel winst is gereden onder de "gemiddelde basispaarden en ruiters"


Afbeelding


Afbeelding

owja... en geheel offtopic.. ik heb een nieuw jasje gekocht in Almelo..


Afbeelding

Willen jullie een filmpje zien van mijn laatste proef?

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 20:23

Knap gedaan! Leuke ervaring? Zou je volgend jaar weer heengaan? Ik ben wel benieuwd naar filmpje!

Ingvild
Berichten: 722
Geregistreerd: 07-04-03

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 20:50

xemmafalcon gefeliciteerd met je punten
Flevolander, even slikken van de entourage. Fijn dat je het wel goed hebt af kunnen sluiten. Gaaf jasje!

Ik rijd mee in een carrouselteam van mijn stal en wij hadden vandaag onze divisiewedstrijd. Voor degene die niet weten hoe het een beetje in zijn werk gaat. Wij rijden in de 2e divisie en dan rijd je in een poule met 8 groepen. Ondanks dat wij met meerdere reservepaarden moesten rijden en zelfs nog tijdens het losrijden nog een paard moesten wisselen (kreupel), toch nog 4e geworden. Nu afwachten op de nieuwe ranking om te zien of ze door mogen naar de 1e divisie. Ik heb nu 8 jaar mee gedaan en dit was mijn laatste wedstrijd.

Flevolander

Berichten: 3839
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 21:28

Harvey1 schreef:
Knap gedaan! Leuke ervaring? Zou je volgend jaar weer heengaan? Ik ben wel benieuwd naar filmpje!



Wel een beetje lief en onderbouwd zijn he :+

https://youtu.be/AaJcTwO9nd4

Flevolander

Berichten: 3839
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 22:28

Nog 1 foto om het af te leren..


Afbeelding

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 08:26

Wat balen HiFive5! Inderdaad snel vergeten die punten en vooral aan je gevoel terug denken.
En duimen dat het meevalt SusanH.
Welkom Ingvild :)

Ziet er tof uit Flevolander! Gaaf jasje ook hoor :))

Ik ga zaterdag weer starten, ben benieuwd hoe het gaat :)

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 09:15

@ HiFive; Wat jammer, maar het meest belangrijke is je gevoel. Een jury kan niet vergelijken, die punt alleen wat ze op dat moment ziet. Kom op, schouders eronder en weer door!
Laat je proeven de volgende keer filmen, dan kan je daarna terug kijken met je protocollen.

@ Ingvild; Welkom!
@ Xemma; Gefeliciteerd! Leuk, filmpje wil ik wel zien. :j
@ Flevolander; Leuk de ARD!! Gefeliciteerd met je punten, mooi jasje!
@ Ingvild; Leuk, carrousel. Mooi resultaat.
@ Susan; Heel veel succes vandaag met je MRI.

Nu even filmpje kijken :)

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 09:22

@ Flevolander; Op zich nette proef, maar wat me erg opvalt is dat hij enorm achter de loodlijn loopt, hij knikt in z'n verkeerde halswervel af. Jammer, want eigenlijk is het verdere beeld heel netjes, mooi stil in de aanleuning, mooi over de benen (mag wat flitsender en meer door het lijf)
Probeer 'm meer voor je uit te houden, wat meer open. Denk ook aan je verruimingen, markeer deze goed, dus wegrijden, maar ook weer terug. Dat mis ik vooral in de middengalop, je rijdt mooi weg maar dan niet meer genoeg terug.

Flevolander

Berichten: 3839
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 09:35

Marietje35 schreef:
@ Flevolander; Op zich nette proef, maar wat me erg opvalt is dat hij enorm achter de loodlijn loopt, hij knikt in z'n verkeerde halswervel af. Jammer, want eigenlijk is het verdere beeld heel netjes, mooi stil in de aanleuning, mooi over de benen (mag wat flitsender en meer door het lijf)
Probeer 'm meer voor je uit te houden, wat meer open. Denk ook aan je verruimingen, markeer deze goed, dus wegrijden, maar ook weer terug. Dat mis ik vooral in de middengalop, je rijdt mooi weg maar dan niet meer genoeg terug.


Klopt als een bus Marie, is op dit moment ons grootste werkpunt.. bedankt voor je onderbouwde feedback

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 09:40

Je ziet het ook in je halsstrekken terug; hij zakt wel maar duwt zijn neus niet naar voren, hij krult zich op.