[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 23:44

leeneliefje schreef:
Vanavond weer heerlijk getraind, alle vertrouwen voor zondag. Mijn moeder moet voorlezen en die is nu al zenuwachtig :+ wel heel lief dat ze het zo serieus neemt. Ik hoop dat ik voor mezelf niet te veel druk dr op leg Omdat ik die 2 laatste puntjes nog wil halen. Als ik geen fouten / slordigheden heb moet ik toch wel 2 x 1 wp moeten rijden hoop ik....

Wie starten dr nog meer dit weekend?


Dat had ik ook was zo zenuwachtig waardoor geheel wat minder soepel was zegmaar. Maar ben nu over de mijlpaal heen dus kan weer lekker chill rijden haha :+

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 23:56

Shelly21 schreef:
leeneliefje schreef:
Vanavond weer heerlijk getraind, alle vertrouwen voor zondag. Mijn moeder moet voorlezen en die is nu al zenuwachtig :+ wel heel lief dat ze het zo serieus neemt. Ik hoop dat ik voor mezelf niet te veel druk dr op leg Omdat ik die 2 laatste puntjes nog wil halen. Als ik geen fouten / slordigheden heb moet ik toch wel 2 x 1 wp moeten rijden hoop ik....

Wie starten dr nog meer dit weekend?


Dat had ik ook was zo zenuwachtig waardoor geheel wat minder soepel was zegmaar. Maar ben nu over de mijlpaal heen dus kan weer lekker chill rijden haha :+

Ga je nog geen M1 starten?

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 23:58

Nee, ik maak liever nog wat kilometers in de L2. Heb de M1 nog niet goed bevestigd thuis. Eerst dat voor elkaar en ondertussen maken we lekker nog kilometers in de L2

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 08:23

Ik ben nog niet tegen gekomen dat het wordt afgelast :-)
Klasses worden idd vaak samen gevoegd :-)

Shelly goed bezig! Jullie werken er ook hard voor, dat is er aan te zien :-)

Zijn er nog ruiters die in Zeeuws Vlaanderen starten?

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 09:21

Shelly21 schreef:
Nee, ik maak liever nog wat kilometers in de L2. Heb de M1 nog niet goed bevestigd thuis. Eerst dat voor elkaar en ondertussen maken we lekker nog kilometers in de L2

Ja ben nu ook alvast aan het trainen voor M1. probeer altijd 1 klasse verder te zijn maar L2 is sneller gegaan dan verwacht :')
Paard is wel aan M1 toe, loopt ook al wat meer in de oprichting en zolang je boven de 190 blijft rijden heb ik altijd geleerd dat je over kan..

Doorzitten en SB is wel even een dingetje :')

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 09:36

@ Leeneliefje; Gewoon lekker rijden, als je dat maar hebt dan maken die punten toch niet uit?!
@ Shelly; Super leuk om te zien! Groot gelijk dat je nog even L2 blijft, M1 moet het gewicht nog meer op achter komen, dat is met een tinker niet makkelijk!

Geen wedstrijd hier dit weekend, ik blijf nu thuis en wil in augustus mijn L2 debuut maken (of nou ja, met dit paard dan :+ )

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 09:50

Marietje35 schreef:
@ Leeneliefje; Gewoon lekker rijden, als je dat maar hebt dan maken die punten toch niet uit?!


Geen wedstrijd hier dit weekend, ik blijf nu thuis en wil in augustus mijn L2 debuut maken (of nou ja, met dit paard dan :+ )

Nee ik ben echt een irritante fanatiekeling :+
Als ik die punten niet haal zou ik écht balen haha!

wat jij zegt is veeeeeel beter, maar in de praktijk voelt het voor mij heel anders :')

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 09:57

Ik ben ook fanatiek, maar ik rij in eerste instantie wel voor mezelf .... Fijn rijden staat bij mij echt voorop. Natuurlijk wil ik ook goede punten/winstpunten, maar mijn gevoel is ook heel belangrijk. Als ik niet fijn rij, maar wel goede punten dan voelt dat toch minder goed hoor.

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 10:14

Ja, zo zit ik er ook meer in Marietje35. Ik had afgelopen winter ergens echt mijn fijnste proeven ooit gereden, met 175 en 174,5 als resultaat -O- natuurlijk zijn die punten dan even balen, maar het gevoel van de proeven was zo fijn (en deze jury ziet mijn rijstijl sowieso niet zo zitten, in de L1 altijd rond de 175 punten bij haar gehaald) dat ik besloot om me er niets van aan te trekken.

(al moet ik eerlijk toegeven dat ik wel extra super trots was toen ik laatst in de L2 opeens wel een winstpunt bij haar wist te halen)

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 10:16

Het hangt ook wel samen, fijn rijden = (meestal) goede punten.

Kun je je niet vinden in het commentaar van die jury Aaida?

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 11:32

aaidaa +1. Altijd als ik denk fijn te hebben gereden haal ik geen winstpunten :').
Als ik denk dat ik heb rondgereden als een kip zonder kop, komen de punten vanzelf.

Je weet dus wat je te doen staat :+

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 12:54

Marietje: die ene keer kon ik me echt niet in haar commentaar vinden. Proefjes terug gekeken, en ik had echt het idee dat ze gewoon een slechte dag had of zo :=
Dat gebeurt me gelukkig bijna nooit, meestal kan ik me juist goed in het commentaar vinden. Ben geen grand prix ruiter, zal dat ook nooit worden, maar ik weet wel wat mijn zwakke punten zijn. De keer daarna dat ik haar als jury had was mijn eerste L2 proef. Die ging wel ok, maar niet Wauw. Dat werd 179 punten. (een rot aantal punten natuurlijk, maar daarbij ging ik wel mee in haar commentaar)

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 13:09

ja ik vind het wel altijd zeer vervelend als je mindere punten hebt met 0,0 commentaar. Joe bedankt he kan ik dus niks mee

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 13:13

aaidaa schreef:
Ja, zo zit ik er ook meer in Marietje35. Ik had afgelopen winter ergens echt mijn fijnste proeven ooit gereden, met 175 en 174,5 als resultaat -O- natuurlijk zijn die punten dan even balen, maar het gevoel van de proeven was zo fijn (en deze jury ziet mijn rijstijl sowieso niet zo zitten, in de L1 altijd rond de 175 punten bij haar gehaald) dat ik besloot om me er niets van aan te trekken.

(al moet ik eerlijk toegeven dat ik wel extra super trots was toen ik laatst in de L2 opeens wel een winstpunt bij haar wist te halen)

Ja herkenbaar, maar soms voelt het heel 'fijn' maar is het toch té ontspannen en moet het wat flitsender. Ik heb ook een periode gehad dat ik twee keer rond de 180 reed omdat ik dacht mooi ontspannen rond te sturen. Was echt een mega saaie vlakke proef en dus ook sh*t punten :')
Dus wat heel fijn voelt hoeft bij mij niet altijd goed te zijn voor de jury.

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 13:36

Inderdaad leeneliefje, slechte punten en geen commentaar is vooral waardeloos; hoe moet je dan weten wat je moet verbeteren? :roll:

xemmafalcon

Berichten: 85
Geregistreerd: 12-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 00:55

Welkom allemaal!

Wat betreft het doorzitten: bij mij hangt het heel erg van het paard af. Op Phil ging ik liever lichtrijden, terwijl ik bij Syl liever doorzit. In de trainingen zit ik ook regelmatig door. Ik ga vaak over naar de volgende klasse als ik het idee heb dat wij er klaar voor zijn. Natuurlijk kan Syl een keer een slechte dag hebben, maar over het algemeen hangen de punten af van mijn rijden. Rij ik hem truttig, dan zie ik dat meteen terug in de punten. Als ik de punten heb wil ik wel door naar het M. Dat komt ook omdat ik zelf helemaal niet goed ben in wijken. Schouderbinnenwaarts kan ik daarentegen dan weer wel :+ .

Susan, wat naar dat hij nog steeds niet goed is. Weet je inmiddels al meer?

Gefeliciteerd Shelley!

Tegenwoordig ben ik vaak 1 van de weinige die L2 start thuis. Ik wordt dan ook bijna altijd samengevoegd met het L1 of M1. Ik ben de kleine categorieën dus ook wel gewend :+ . Wat betreft de prijzen; hangt volledig van mijn rijden af haha. Over het algemeen zit ik wel in de prijzen :o .

Leenjelief, ik start dit weekend! Marcroix, jij?

Ik vind het wel fijn als mijn gevoel en punten overeenkomen, maar ik rij de wedstrijden voor mijzelf. Ik moet leren om wedstrijd te rijden, nu haak ik de 1e proef nog af. Ik zit er alleen maar op. De tweede proef geef ik mijzelf een schop onder mijn kont en ga ik rijden. Dit zie ik ook altijd terug in de punten. Syl die kan allemaal wel haha, hij heeft de ervaring niet nodig :D.

Gisteren de proef geoefend en dat ging ruk. Helemaal mijn fout ook, kon hem niet goed loslaten, wilde teveel. Vandaag verstand op nul en gewoon rijden. Ging super!
8 juli gaan we voor het eerst crossen *\o/*

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 07:47

xemmafalcon haha je moet er echt aan rijden dan op wedstrijd!

Succes dit weekend!

Ik heb er morgen niet zoveel zin in. Het gaat gewoon niet meer echt zo tegenwoordig. :(
Ik moet ook leren op wedstrijd gaan (ben al een jaar bezig hoor :Y) )

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 09:29

@ Leeneliefje/Aaida; Bij slechte punten en geen commentaar zou ik absoluut naar de jury gaan voor uitleg. :j
@ Hifive; Waarom geen zin?

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 10:00

Omdat het gewoon niet zo goed gaat. Aanleuning is niet goed, is niet goed aan het been.

Argh, emo postje, sorry!

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 10:03

Dan zou ik lekker afmelden! Je gaat toch niet tegen je zin in? :(:)

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 10:22

Of je gaat juist wel en je probeert gewoon te genieten van het feit dat je lekker met je paardje aan de slag gaat! Geen verwachting, een klein doel stellen zoals bijvoorbeeld: ontspanning. Wie weet verrast je paardje je wel enorm! :-)

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 10:27

Heb je dat alleen op wedstrijd of thuis ook?

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 11:24

Ja Harvey1, dat zal mijn doel zijn! Een paard dat wat meewerkt, dat zou fijn zijn :-)

Enkel op wedstrijd, Marietje35

Het is niet dat ik echt tegen mijn zin ga, begrijp me niet verkeerd! Maar het valt tegenwoordig gewoon wat tegen zeg maar.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 11:34

Vind je het rijden lastiger, of is je paard wat moeilijker te rijden? Wat valt er tegen?

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 12:30

In de ring wel ja. Ik oefen de proeven thuis veel. Daar is die echt veel voorwaartser en zonder twijfel.
Op wedstrijd moet die over alles nadenken en komt die een paar passen achter precies. Mijn spoor er eens inzetten of met de zweep helpt niet. Die blokt zich precies van alles af.
En dat is maar gekomen in de L2.
Thuis krijg ik die netjes rond (okee, niet elke training is even goed) maar op wedstrijd pakt ze het bit vast en drukt ze haar rug weg.

Mijn instructrice komt mee en ik hoop dat dat een boel zal oplossen want ik kan het gebruiken :')