[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10326
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 07:49

Gefeliciteerd dames.

Hier liep t gister voor t eerst sinds ie in maart stil heeft gestaan weer zoals t hoort. Mooi fijn te rijden en geen gekke dingen.

Met 190 en 194,5 2x 5e van de 16.

Begin november gaan we weer

Witches, witches
Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10


leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 07:56

ynskek schreef:
Gefeliciteerd dames.

Hier liep t gister voor t eerst sinds ie in maart stil heeft gestaan weer zoals t hoort. Mooi fijn te rijden en geen gekke dingen.

Met 190 en 194,5 2x 5e van de 16.

Begin november gaan we weer

*\o/* Mooie punten!

Azrael † | v Nero x Cabochon | Z1
Golden Elvis | v Wolkentanz x Wanderbursch II | Z2


Jinte

Berichten: 4832
Geregistreerd: 08-10-06

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 09:05

Mooie punten allemaal!
Ik zou gister gaan maar wegens een ernstige infectie in m'n mond niet geweest.
Zaterdag 1e selectie. Had liever nog een keer gewoon gereden maar het is niet anders :)

MyWishMax

Berichten: 25051
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 09:22

Buxy, netjes, gefeliciteerd met de punten!
leeneliefje, wat goed gefeliciteerd!
ynskek ook nette punten, gefeliciteerd!
Jinte; wat naar, beterschap ermee! En succes alvast op de selectie!

Hier ook besloten om deze maand niet te starten maar debuut meteen op de selectie te maken. Is toch gewoon op onze stal. Alleen 2e selectie ga ik dan niet rijden, die is de week erna meteen al.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 10:59

Hoe kom je erachter welke selectiewedstrijden je kan rijden voor je kring? Ik ben er echt helemaal uit qua ponyclubs/rijverenigingen :')

Azrael † | v Nero x Cabochon | Z1
Golden Elvis | v Wolkentanz x Wanderbursch II | Z2


haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 16:14

Weer een bijleesactie hier, weer hoop gekletst!

Alpha gefeliciteerd met de 3 wp, ondanks ziekte en niet helemaal fijn gereden dan toch knap gedaan! En blijft toch een jurysport, ondertussen al wat gepland?

Veertje, hoe was het indoor gegaan?

Marietje hopelijk kan je het scheren uitstellen! Fijne vakantie! Herken het stukje van lastige oprichting helemaal, daar lopen wij ook tegenaan, paard is al lang en maakt zich ook graag nog langer

Ynskek, zo laat is dat toch niet? En weer knappe punten en plaatsing, jammer dan net geen prijs hebt maar mooi begin weer

Leeneliefje M1 gestart, goed bezig zo te zien, gefeliciteerd ook! En je hoeft niet meteen bij 10 over he, mag rustig tot 30 doorstarten en trainen.
Onze selectiewedstrijden staan op de site van de kring, moeten er 3 van de 4 starten.

Buxy dat is een fijne starttijd, fijn gereden ook? Zie beide proeven net geen prijs maar wel weer wp, gefeliciteerd! En vervelend van je operatie, dan lig je er lang uit

Xemmafalcon, jammer van je rug waardoor je het laatste puntje nog niet gehaald hebt. Wel gefeliciteerd met de 7ens voor je instructeurscursus, welke doe je?

Jinte beterschap!

Mywishmax, fijn dat de selectie op eigen stal is!


Wij gisteren weer gestart ook, onze 1e selectie al meteen en onze 2e L2 wedstrijd. Mochten vooraf even ring verkennen en dat wel erg fijn om de spanning te verminderen maar helaas toch niet heel fijn gereden, op aw en laatste lijn na geen fouten gereden maar eigenlijk voelde ze de gehele proef voor mij te diep/uit elkaar, terwijl ze met losrijden wel fijn liep. Op zich ook niet raar want ze heeft nog amper ervaring maar wel een lastig stukje om op te lossen nog, gewoon km maken (dus op de terugweg meteen extra wedstrijd ingeschreven dinsdag volgende week :o )
De uitslag viel echter 100% mee, 198 punten en 2e van de 21 dus een erg goed begin voor de selectie *\o/*

xemmafalcon

Berichten: 85
Geregistreerd: 12-04-16

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 09:43

Stom is dat he marietje, dat sneller worden. Dat is ook het enige wat ik hoor, sneller zijn!
Gefeliciteerd buxy met je punten!
Gefeliciteerd leenjelief! Jullie gaan als een speer.
Super mooie punten Ysnkek!
Dat is een super begin van de selectie haike! Soms kan iets heel anders voelen dan dat het eruit ziet.

Ik doe de aspirant instructeursopleiding, de 1e in het rijtje dus. Ondertussen weer wat weg geweest en gisteren onze 12e punt in het L2 gereden. Wij zijn inmiddels dus ook M1 startgerechtigd. Hij loopt in de trainingen super fijn, maar op wedstrijd niet zo.. Zal iets zijn wat ik doe, dus dat wordt even uitvogelen hoe en wat.

Phil L2+1 eindstand ~ Syl Z1+1 eindstand~

Juultje M1+4

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 11:18

xemmafalcon schreef:
S
Gefeliciteerd leenjelief! Jullie gaan als een speer.

Ik doe de aspirant instructeursopleiding, de 1e in het rijtje dus. Ondertussen weer wat weg geweest en gisteren onze 12e punt in het L2 gereden. Wij zijn inmiddels dus ook M1 startgerechtigd. Hij loopt in de trainingen super fijn, maar op wedstrijd niet zo.. Zal iets zijn wat ik doe, dus dat wordt even uitvogelen hoe en wat.


Ja thanks t gaat wel erg hard, dacht dat ik anders mooi selectiewedstrijden ging rijden maar ben bang dat ik wat laat ben d'r mee. :')
Gewoon zo hup in dit tempo het m1 doorrijden en dan naar 't m2 zie ik nog niet zo zitten. m2 voelt voor mij echt als een hele grote kluif met de keertwendingen en travers.... Zijn we al aan het oefenen maar gaat nog niet zo.

Vet zeg die opleiding, ik ben daar wel in geïnteresseerd om ooit eens te doen. Heb al een vrij drukke baan dus zou nu niet les kunnen gaan geven, maar wie weet in de toekomst. Hoeveel uur ben jij daar nu per week zo mee bezig? En hoe vaak heb je 'schooldagen' dat je ergens naar toe moet?

Azrael † | v Nero x Cabochon | Z1
Golden Elvis | v Wolkentanz x Wanderbursch II | Z2


haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 12:23

Gefeliciteerd xemmafalcon! Jammer dat het op wedstrijd nog niet zo lukt als thuis.

Leeneliefje, hoezo te laat voor de selecties? Hebt er dan wss pas 1 gemist toch nu?

Ik heb jaaaaaaaaaaren geleden instructeurs cursus gedaan, was toen 1 avond in de week.

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 12:44

haike schreef:
Gefeliciteerd xemmafalcon! Jammer dat het op wedstrijd nog niet zo lukt als thuis.

Leeneliefje, hoezo te laat voor de selecties? Hebt er dan wss pas 1 gemist toch nu?

Ik heb jaaaaaaaaaaren geleden instructeurs cursus gedaan, was toen 1 avond in de week.

Hoeveel van de hoeveel moet je dan rijden? Ik ben er totaal een leek in hoor, nog nooit een selectiewedstrijd gereden

Azrael † | v Nero x Cabochon | Z1
Golden Elvis | v Wolkentanz x Wanderbursch II | Z2


haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 13:20

Dat is er kring anders, wij moeten er 3 vd 4 rijden maar zijn ook kringen waar 4 vannde 6 tellen bv.
Waar start je?

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 13:37

haike schreef:
Dat is er kring anders, wij moeten er 3 vd 4 rijden maar zijn ook kringen waar 4 vannde 6 tellen bv.
Waar start je?

Kring oude-ijssel
er kunnen 12 wedstrijden worden gereden in totaal :=
krijgen we het nog druk!

Azrael † | v Nero x Cabochon | Z1
Golden Elvis | v Wolkentanz x Wanderbursch II | Z2


haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 13:53

leeneliefje schreef:
haike schreef:
Dat is er kring anders, wij moeten er 3 vd 4 rijden maar zijn ook kringen waar 4 vannde 6 tellen bv.
Waar start je?

Kring oude-ijssel
er kunnen 12 wedstrijden worden gereden in totaal :=
krijgen we het nog druk!


Als ik het goed lees, zijn er 4 waarvan er 3 tellen en is het per klasse afhankelijk waar je heen moet? Voor het m1 als ik het goed zie:
20 okt westervoort
10/11 nov zevenaar
1/2 december zevenaar
22/23 december zevenaar

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 14:04

Huh ik zie er 12 :+
Hogere wiskunde die selecties


Afbeelding

Azrael † | v Nero x Cabochon | Z1
Golden Elvis | v Wolkentanz x Wanderbursch II | Z2


haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 14:07

volgens mij zijn alleen de gele echt selecties en is er bij de weekenden dan de ene dag BL en de andere dag bv MZ. In de omschrijving staat wel dat er 3 vd 4 tellen, anders is het ook wel erg veel.
Anders de kring een mailtje sturen?

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 16:31

Goed bezig allemaal zeg!
Wij zijn gisteren ook op pad geweest. Eerste binnenwedstrijd van het seizoen. Inrijden ging wel lekker, maar in de wedstrijdring (opeens weer alleen in een binnenbak) was het toch wel even spannend, met een net niet mooie nagevelijkheid als gevolg. Tweede proef al wel weer wat beter dan de eerste, dus toch een winstpuntje mee naar huis kunnen nemen.

Hopelijk kan ik haar de volgende keer weer wat meer in een rustige nagevelijkheid houden, zoals ze normaal loopt :)

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:21

haike schreef:
volgens mij zijn alleen de gele echt selecties en is er bij de weekenden dan de ene dag BL en de andere dag bv MZ. In de omschrijving staat wel dat er 3 vd 4 tellen, anders is het ook wel erg veel.
Anders de kring een mailtje sturen?

Ja is ook zo, dit weekend kan ik dan niet, maar als je dr 3 rijdt dan kan 't dus ook prima :)
Thanks voor het meedenken!

Azrael † | v Nero x Cabochon | Z1
Golden Elvis | v Wolkentanz x Wanderbursch II | Z2


leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:27

aaidaa schreef:
Goed bezig allemaal zeg!
Wij zijn gisteren ook op pad geweest. Eerste binnenwedstrijd van het seizoen. Inrijden ging wel lekker, maar in de wedstrijdring (opeens weer alleen in een binnenbak) was het toch wel even spannend, met een net niet mooie nagevelijkheid als gevolg. Tweede proef al wel weer wat beter dan de eerste, dus toch een winstpuntje mee naar huis kunnen nemen.

Hopelijk kan ik haar de volgende keer weer wat meer in een rustige nagevelijkheid houden, zoals ze normaal loopt :)


Wat waren je punten? :)
Ik heb zelf ook al eens als ik zelf de ring in kom dat ik denk OEI.
Paard voelt dat ook wel dan.

Weer paar keer binnen starten is dat gevoel ook weer weg lijkt me?

Azrael † | v Nero x Cabochon | Z1
Golden Elvis | v Wolkentanz x Wanderbursch II | Z2


xemmafalcon

Berichten: 85
Geregistreerd: 12-04-16

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:21

Ik doe alleen de losse examens leenjelief. Ik zit dus niet op school en heb geen verplichte bijeenkomsten.

Ik snap vrij weinig van de selecties, heb er ook nog nooit aan mee gedaan.

Phil L2+1 eindstand ~ Syl Z1+1 eindstand~

Juultje M1+4

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10326
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 11:09

xemmafalcon schreef:
Ik doe alleen de losse examens leenjelief. Ik zit dus niet op school en heb geen verplichte bijeenkomsten.

Ik snap vrij weinig van de selecties, heb er ook nog nooit aan mee gedaan.



Wij komen elkaar denk ik morgen ochtend bij de theorie wel tegen :j

Witches, witches
Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 12:20

Gefeliciteerd Aida! Jammer van de spanning weer binnen in de ring, helaas herkenbaar.....

Ynskek en xemmafalcon vanmorgen theorie-examen gehad? Goed gegaan?

Wij gisteren weer gestart omdat we echt moeten oefenen in de ring. Losrijden ging echt heel fijn, maar in de 1ste proef sloot ze zich weer volledig af van mn been en daardoor veel twijfelmomenten dat tempo terugviel en daardoor ook rommelig. Wel ook echt fijne stukken gevoeld want blijft steeds beter bovenin.
Tweede proef zelf veel feller aan gereden en schrok ze nog wel een aantal keer maar beter aan mn been en daardoor ook netter kunnen afwerken.
Uitslag was erg vreemd, eerste proef laatste en mn dieptepunt behaald met 164 met flink wat 2-en en 3en, overal waar spanning had, stond bij verzet :? Andere proef gewonnen met 207 punten, wat ik dan weer veel te veel vond. Maar al met al, heel fijn losgereden en leerzame avond geweest

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 14:21

Had je twee jury's haike? of twee keer dezelfde

Azrael † | v Nero x Cabochon | Z1
Golden Elvis | v Wolkentanz x Wanderbursch II | Z2


haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 15:09

Twee verschillende ringen en dus ook jurys

Jinte

Berichten: 4832
Geregistreerd: 08-10-06

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 15:15

Jeetje wat een groot verschil!

Ik had zaterdag de eerste selectie. Kon wel huilen. Reed zelf gewoon heel slecht. Slechte wendingen, te grote ophoudingen. Resulteerde in. 175,5. Was nog niet eens laatste, er was zelfs iemand met 145 :x
Nu weer lekker doortrainen, had de laatste 2 weken ook weinig gereden dus volgende keer beter.

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 20:57

leeneliefje schreef:
aaidaa schreef:
Goed bezig allemaal zeg!
Wij zijn gisteren ook op pad geweest. Eerste binnenwedstrijd van het seizoen. Inrijden ging wel lekker, maar in de wedstrijdring (opeens weer alleen in een binnenbak) was het toch wel even spannend, met een net niet mooie nagevelijkheid als gevolg. Tweede proef al wel weer wat beter dan de eerste, dus toch een winstpuntje mee naar huis kunnen nemen.

Hopelijk kan ik haar de volgende keer weer wat meer in een rustige nagevelijkheid houden, zoals ze normaal loopt :)


Wat waren je punten? :)
Ik heb zelf ook al eens als ik zelf de ring in kom dat ik denk OEI.
Paard voelt dat ook wel dan.

Weer paar keer binnen starten is dat gevoel ook weer weg lijkt me?


177 & 181,5. Klopte goed bij het gevoel. Er lag een grote bal naast de ring, dus die hoek was wat spannend en daarmee was het ontspannenheid vh losrijden weg. Van de winter zijn er twee wedstrijden in de bak waar ik ook les, dat zal vast beter gaan, bekend terrein :=

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, lina1998, roosjenat en 10 bezoekers