[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10417
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 23:23

SusanH schreef:
ynskek leuk! Dat vraagt om een foto :j

Wij staan nog steeds stil. Hij loopt nog niet goed. Vrijdag weer naar de kliniek.


Ik ga voor je duimen vrijdag...


Dit was afgelopen zomer:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ik zie nu dat ik geen enkel filmpje van t L1 heb :x

Dit was de laatste B proef... 198 punten

https://youtu.be/ZSyNhPlUjYU

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 13:49

SusanH
Succes vrijdag! Hopelijk snel duidelijkheid en kan je vooruit kijken.

Ik heb ook beetje goed nieuws gehad. Ipv boxrust mogen we gaan stappen. Rustig aan opbouwen. Breuk is nog niet 100%goed maar we zijn op de goede weg.
Foto’s moet ik nog even opvragen, maar door alle spanning en emoties ben ik dat vergeten te vragen

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 19:30

Kar_lien schreef:
Leuk, die doelen, zeker als je ze (ruim) gaat halen :D Goed hoor, ben jij ook niet eerder met een ander paard gestart Harvey? Misschien lukt M2+1 jullie ook wel! +:)+

Warm ineens he, vind het met trainen best lastig omdat het zo'n verschil is qua temperatuur vergeleken met vorige week.

Gefeliciteerd ynskek!


Nee nog nooit! Ik heb 'm in 2016 gekocht en wilde nooit een wedstrijd rijden, in 2017 gestart. Ik heb zo'n 12 jaar niet gereden dus ik kom echt net kijken eigenlijk!

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 08:45

Mijn knappe pony heeft het gister voor elkaar gekregen om in zijn grote royale stal vast te komen liggen na het rollen. Hij had behoorlijk gezweet dus ik zette hem op stal en liep weg met zijn spulletjes, kom daarna terug en zie mijn paard niet. Dus ik ren de stal in en zie hem echt heel hulpeloos liggen. Oogwit, paniek in het hoofd maar lijf rustig. Dus ik denk oke, rustig blijven.. Ik ging hem aaien en tegen hem praten en toen ontspande hij helemaal, alleen iets te want leek wel alsof hij in slaap viel?! Ik hem ook wakker schudden dus van halloo.. don't give up on life!!! :') had m'n telefoon gelukkig bij me dus de staleigenaren gebeld want ik kreeg hem echt niet zelf omgerold. Hij werkte niet mee. Toen kwam de eigenaar gelukkig snel al voelde het een eeuwigheid. Hebben nog geprobeerd te laten omrollen maar lukte echt niet dus toen met zweep opgejaagd en hij stond na een paar pogingen weer op vier benen. Even rondgelopen met hem, geen wondjes, niet kreupel. Niks.. later op stal gelijk eten en schooien dus hij was wel zichzelf. Jeetje wat ben ik me doodgeschrokken, dacht even dat hij dood zou gaan.

In de eerste instantie dacht ik dat hij een hartaanval gekregen had ofzo maar meneer was gewoon niet zo handig aan het rollen geweest in z'n stal. vandaag maar even aan een longeerlijntje laten lopen om de spierpijn eruit te lopen. Ga er zaterdag gewoon weer op tenzij er iets is natuurlijk.. Omdat hij zo rustig lag had ik zelfs de tijd om een foto te maken. Maar die lijkt wel heel sneu ds weet niet of ik hem moet plaatsen.

Kar_lien

Berichten: 49
Geregistreerd: 06-03-15
Woonplaats: Gemeente Molenwaard

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 19:39

Oef, dat is schrikken! Was ie vandaag gewoon helemaal oké?

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 22:13

Schrikken harvey! Alles nu weer oké?

Vandaag mijn L2 debuut gehad. Wat was ik zenuwachtig! Maar wat liet hij zich geweldig zien. Eerste proef gaf hij alles. Tweede was fut er iets uit maar nog prima proef neer kunnen zetten. 198 en 184,5 dus gelijk 3 winst in the pocket!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34621
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 08:14

Wat een top debuut!

Harvey hoe is het nu?

Hier even een pauze, paard is geblesseerd. Gaat nog zeker 1 maand duren voor we weer op mogen bouwen. Hij heeft een ontsteking in het hoefgewricht. Is afgelopen vrijdag ingespoten met cortisone.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10417
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 08:47

Hopelijk gaat het snel beter Susan.

Hier vanavond maar weer eens een longeersingel proberen.

Kijken hoe dat gaat

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 09:22

SusanH schreef:
Wat een top debuut!

Harvey hoe is het nu?

Hier even een pauze, paard is geblesseerd. Gaat nog zeker 1 maand duren voor we weer op mogen bouwen. Hij heeft een ontsteking in het hoefgewricht. Is afgelopen vrijdag ingespoten met cortisone.



Bedankt voor het vragen! Helemaal goed, hij heeft geluk gehad. Niks aan het handje en de osteo komt woensdag toevallig dus dat scheelt. Jaarlijkse check-up!

Ik kwam gister op wedstrijd aan en moest vrijwel direct al starten.. Had nog geen 10 min in rij tijd omdat het dik inliep.. oke... terwijl hij gespannen aanvoelde. Ik moet hem dan echt doorpakken en een beetje vermoeien anders gaat hij klieren. Dat deed hij dus ook :-( proef 1 drama. proef 2 was ik wat strenger en dacht ik nee vriend kom op! Haha.. Geen winst maar het ging wel beter. Ik vind dat dan zo jammer, heb m'n inrij tijd echt wel nodig helemaal op zo'n eerste outdoor....

Mijn paard is heel braaf en zet geen stap verkeerd maar hij is wel heel goed in het mentale spel. Hij doet dan alles om je tegen te werken maar op een brave manier. In de ring is hij dan plots niet aan mijn been en komt ie meer tegen de hand in omdat hij weet dat ik daar voorzichtiger ben. Ik zou daar eigenlijk net zo streng moeten zijn als thuis maar ik ben niet iemand die graag een pets met de zweep geeft, alleen soms.... dan heeft ie dat echt even nodig. Hij deed gister ook echt zo vervelend.. Dan kan ik er eigenlijk helemaal niks mee. Toch wel 175 en dat was ook terecht maar ik hoop niet dat hij zich weer het hele seizoen zo gaat gedragen........ :') Vorig jaar outdoor was ook een leuke fissa. Hij heeft heel erg een leider nodig, pas als ik hem echt achter z'n broek aan zit dan gaat ie z'n best voor me doen. Anders denkt ie mehhhhhh hoeft niet! *\o/*

Frustratiepost. :-( ik wil gewoon die laatste 3 puntjes l2 en dan een lekkere poos niet op wedstrijd het m1 op orde krijgen. Het is me niet gegund terwijl ik gister zo makkelijk winst had kunnen rijden. Proef begon met 7ens en 6,5 en werd toen minder. Hij gaat dan daar ook ineens niet opzij voor mn been, valt door m'n been heen, erg irritant.. Dat doet ie thuis niet. Iemand tips?

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10417
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 09:26

Kon je niet aan je eigen tijd vasthouden Harvey? Of was in t vraagprogramma aangegeven dat je eerder moest bij inlopen?

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 09:35

ynskek schreef:
Kon je niet aan je eigen tijd vasthouden Harvey? Of was in t vraagprogramma aangegeven dat je eerder moest bij inlopen?


Ik heb aangegeven dat ik er net was en ik wel op tijd was maar dat boeide hun niet zo geloof ik. Durfde niet echt op m'n strepen te gaan staan.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10417
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 09:40

Harvey1 schreef:
ynskek schreef:
Kon je niet aan je eigen tijd vasthouden Harvey? Of was in t vraagprogramma aangegeven dat je eerder moest bij inlopen?


Ik heb aangegeven dat ik er net was en ik wel op tijd was maar dat boeide hun niet zo geloof ik. Durfde niet echt op m'n strepen te gaan staan.


Tenzij op t vraagprogramma of startlijst voor af aangegeven dat er bij inloop doorgestort wordt heb jij t recht als ruiter om aan te geven dat jij op je eigen starttijd, zoals gepubliceerd op de definitieve startlijst, wil starten. Dit mag je dan ook aangeven bij de ringmeester.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 10:46

Er stond alleen: zorg dat je op tijd bent, we gaan uit van 9 combinaties per uur. Dan kwam ik dus uit op 20.00 / 20.15 maar het liep dus enorm in! Voor de volgende keer zal ik meer op m'n strepen gaan staan.

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 11:40

Ik zou ook gewoon er voor gaan staan dat je de tijd mag starten die ook op de lijst staat. Doe ik ook wel eens. Ik rij namelijk maar kwartier los, zoals gister met hitte maar 10 min. Dus ik kan het bijna niet hebben als het in loopt dan zit ik er net op.
Wel jammer dat outdoor minder gaat. Die van mij klooit indoor juist

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 21:18

Vandaag weer gestart en weer twee winstpunten! 180 en 191,5. Dik vet tevreden! +5 in twee wedstrijden! Afbeelding
Afbeelding

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10417
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 21:26

Netjes hoor Shelly.

Hier vandaag voor t eerst weer een zadel op gehad... ging echt super braaf.

Morgen ga ik er op proberen.

Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 07:54

Mag ik bij jullie aansluiten? Ik lees al even mee, en heb afgelopen vrijdag voor het eerst L2 gestart en gelijk twee winst mee naar huis genomen met 191,5 en 188..

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10417
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 07:55

Gefeliciteerd met de punten...

Waar ben je gestart?

Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 08:12

ynskek schreef:
Gefeliciteerd met de punten...

Waar ben je gestart?


Groenraven in Houten

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 08:54

Het gaat hier even niet zo lekker, paard lag vorige week vast in stal en in de eerste instantie leek alles in orde en liep hij fijn. Nu wil hij sinds 4 dagen eigenlijk totaal niet echt meer nageven en drukt hij alleen z'n neus er maar uit. Aanleuning is vanaf het eerste moment al een dingetje geweest, met ups en downs. Hij wordt heel heet en gespannen en dan kan ik doen wat ik wil maar ik kom er niet door en krijg hem niet fijn aan het lopen. Doordat hij zijn neus er zo uitdrukt, kan ik niet fijn rijden. Ik ben nog wel op wedstrijd geweest omdat er niet direct een reden was om niet te gaan, was voor het eerst weer op gras en ondanks dat we 3 hele slechte dagen hadden, was hij wel enorm braaf. Hij had spanning, wilde wegschieten maar deed het niet. Echter was de aanleuning niet goed genoeg om winst te rijden. (175) Erg vervelend. De osteopaat komt gelukkig woensdag dus mocht er wat zijn dan hoor ik het snel genoeg, hij is tot die tijd ook gewoon lekker vrij.

Dit zijn wel de momenten dat de moed bij mij flink in de schoenen zakt. Ik kocht hem 2 jaar geleden, toen hij geen dag hoefde te werken in zijn leven en zo zag hij er ook uit. Hij was toen 15. Geen spieren, mocht regelmatig crossen in het bos en soms recreatief een rondje in de bak of springen. Zijn opleiding is ook niet goed geweest want het wijken bijvoorbeeld is bij hem nooit bevestigd. Toen ik hem kocht waren mijn ambities anders, langzaam hem ik hem eerst bevrijd van alle blokkades in zijn rug en hals. Het was een lange weg om hem topfit te krijgen maar het is gelukt. Van onbespierd ongetrainde e pony heb ik nu een heel knap paardje staan dat dik in de spieren staat en er geweldig uit ziet. Doet nooit een stap verkeerd maar is mentaal heel slim. Hij zal nooit een bok geven of je eraf gooien maar hij doet er wel alles aan om je tegen te werken. Zodra hij merkt dat ik voorzichtig ben, dan neemt hij de leiding over en luistert niet meer naar been, hand of andere hulpen. Het is dan ook heel belangrijk dat ik altijd de leiding heb en elke pas van mij is. Hij is ook liever lui dan moe, dus moet hem echt van achter activeren. Het is geen paard wat de dressuur cadeau geeft en van zichzelf top loopt. is ook niet erg, het is het fijnste paard wat ik me kan wensen. Maar ik heb er zoveel energie, bloed zweet en tranen in gestopt (en geld.. heel veel geld) dat ik soms denk. Is dit het nu dan? Blijven we hier hangen? Als ik hem wat meer teugel geef bijvoorbeeld en hij mag uit elkaar vallen, dan is er niks aan de hand. op de momenten dat ik hem actief van achter wil en van voren iets meer bij elkaar rij (want m1) dan vindt ie dat toch te moeilijk en drukt hij constant zijn neus eruit, dat is zo zwaar en zo vervelend. Ik moet het doorzitten beter onder de knie krijgen, alleen dat lukt niet omdat ik elke keer teveel bezig ben om hem te sturen, om hem correct te laten lopen en hem voldoende aan mijn been te hebben want elke keer probeert hij het weer om op een slimme manier onder het werk uit te komen.

Begrijp me niet verkeerd, het lijkt nu allemaal erg negatief maar hij geniet echt van al het werk en krijgt voldoende afwisseling, komt genoeg buiten en alles wat erbij hoort. Heeft net een maatwerk zadel en eigenlijk loopt hij er ook top onder, alleen op het moment dat hij echt wat moet gaan doen dan probeert hij het gewoon moeilijk te maken. Komt dit door zijn slechte opleiding? Moet ik meer tijd en geduld hebben? We werken nu al dik 1,5 jaar aan het wijken en het is soms nog steeds net zo slecht als dag 1 en dan heel soms, helemaal wanneer ik net boos ben geweest op hem of even streng moest zijn, dan doet hij het top. Hij kiest er gewoon voor om niet op de juiste manier opzij te gaan voor mijn been. Dat is een bewuste keuze want hij weet het dondersgoed. Hij is enorm koppig maar heeft een gouden hart en karakter. Soms lijkt het erop dat hij eerst wil dat hem keihard aan het werk zet en alles op alles zet om hem achter de vodden te zetten voordat hij denkt: oei, nu moet ik wat gaan doen. Nou en dan loopt ie de sterren v/d hemel. Keertwending om de achterhand? geen probleem, contra galop? doet hij! eenvoudige wissel? Niks aan de hand. 5-6 passen achterwaarts is ook geen uitdaging. Slangenvoltes in galop en alle andere 'moeilijke' dingen doet hij probleemloos. Een pasje wijken.... oef.. In galop wijken doet hij wel, en best goed ook. Die moeilijke dingen pak ik trouwens ter afwisseling, zijn galop is erg goed, kan goed verzamelen en goed naar voren, dus voor de afwisseling (en omdat hij dat zo leuk vind) doe ik dat weleens. Anders zou ik maar moeten blijven wijken :')

Maar goed, dit is mijn frustratiepost. Een paar weken geleden ging hij best wel heel lekker, we gaan nooit voor de nummer 1 maar zolang we met winst thuiskomen vind ik het goed.. Alleen ik twijfel gewoon heel erg of die m1 er ooit gaat komen. Ik kan me gewoon niet goed voorbereiden. Heb er teveel werk aan nog.

Herkenbaar voor iemand? Heb soms echt het idee dat er alleen maar dressuur toppers rondlopen op wedstrijd.

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:42

Hi allemaal!
Leuk topic! Mag ik me hier alvast melden?
Moet nog 3 wp voordat we naar de L2 mogen :D. Het ligt er even aan wanneer we precies op pad kunnen gaan (geen eigen trailer enz) maar ik hoop deze zomer de overstap te kunnen maken.

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:48

Harvey, voor mij wel herkenbaar. Ik met mijn tinker tussen die dressuur paarden. Nu op het moment gaat het heel goed, maar er zijn ook echt momenten dat hij het mij zuur maakt. Gewoon omdat hij het moeilijk vindt. Ik heb ook dalen gehad, vooral een tijdje in het L1 dat het echt niet lukte. Wijken is hier ook nog steeds moeilijk. Ene keer gaat beter dan de andere keer. Voor rechterbeen kan hij het nu wel goed, maar op wedstrijd heb ik dat zelf nog niet altijd voor elkaar. Maar merk wel iets verbetering ook in de cijfers. Ennu.. ligt er ook echt aan per jury hoor.

Welkom nieuwkomers!

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:37

Shelly21 schreef:
Harvey, voor mij wel herkenbaar. Ik met mijn tinker tussen die dressuur paarden. Nu op het moment gaat het heel goed, maar er zijn ook echt momenten dat hij het mij zuur maakt. Gewoon omdat hij het moeilijk vindt. Ik heb ook dalen gehad, vooral een tijdje in het L1 dat het echt niet lukte. Wijken is hier ook nog steeds moeilijk. Ene keer gaat beter dan de andere keer. Voor rechterbeen kan hij het nu wel goed, maar op wedstrijd heb ik dat zelf nog niet altijd voor elkaar. Maar merk wel iets verbetering ook in de cijfers. Ennu.. ligt er ook echt aan per jury hoor.

Welkom nieuwkomers!


Fijn dat je het herkent, al is het natuurlijk niet leuk. Een Tinker tussen de paarden is ook pittig, net zo pittig als een e pony misschien. Het is alleen zo vervelen dat die van mij wel het talent heeft wanneer hij zin heeft. Hij kan super mooi strekken, alleen wanneer hij dit in de proef doet, drukt hij zijn neus er tever uit waardoor het alsnog een 5 is. Moeilijk moeilijk moeilijk....

Wel fijn dat jij gewoon doorzet en dat het harde werken nu wordt beloond! Benieuwd hoe ver je met hem gaat komen! :D

Kar_lien

Berichten: 49
Geregistreerd: 06-03-15
Woonplaats: Gemeente Molenwaard

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 20:22

Rome is ook niet in 1 dag gebouwd, misschien wil je wel teveel in korte tijd? Als ik het zo hoor komt hij best van ver, dus je mag al super trots zijn op wat je tot nu toe met hem bereikt hebt!
Makkelijker gezegd dan gedaan, dat snap ik, maar ik zou dat wijken gewoon lekker laten voor wat het is en je richten op wat al goed gaat en daar nog hogere punten voor proberen te scoren. In de M ben je toch van het wijken af :D

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 09:02

Kar_lien schreef:
Rome is ook niet in 1 dag gebouwd, misschien wil je wel teveel in korte tijd? Als ik het zo hoor komt hij best van ver, dus je mag al super trots zijn op wat je tot nu toe met hem bereikt hebt!
Makkelijker gezegd dan gedaan, dat snap ik, maar ik zou dat wijken gewoon lekker laten voor wat het is en je richten op wat al goed gaat en daar nog hogere punten voor proberen te scoren. In de M ben je toch van het wijken af :D



Haha, ja zo zit ik ook! Nog 3 punten en dan nooit weer... Alhoewel, het hoort er altijd bij maar hoef het niet meer op die manier te laten zien. Hij komt van heel ver inderdaad alleen ik weet dat hij (maar ook ik) meer kan. Ik heb hem nooit gepusht alleen het mentale stukje is erg vervelend soms. Ik heb dan liever dat hij een keer een bok geeft ipv op elk punt tegenwerken. Ik probeer ook altijd trots te zijn, het boeit mij ook niet dat we nooit winnen en we zijn al zovaak onderaan geëindigd, ik weet dat we kilometers moeten maken dus het interesseert me niet. Alleen ik wil niet dat het hierbij stopt.. En daar ben ik soms wel bang voor.