[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
robbie88

Berichten: 2087
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 13:41

Hier na ons stakende debuut , en een nieuw zadel gekregen, eerst weer een keer l1 gestart.. daar weer 3 wp en een 3e plaats. Dus gisteren maar een vernieuwd l2 debuut.
Eerste proef te veel spanning ( 179 pnt), 2 e proef kon ik er al fijn aan rijden en 186,5 erg blij

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 13:45

Gefeliciteerd Robbie!

Buxy nette proef wat ik zo op telefoon kan zien, wel nog erg braaf allemaal

Mywishmax ook welkom hier! Met jouw resultaten moet dat l2 wel goed komen

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 14:11

Goed bezig allen.
Hier de 3e wp te pakken! maar het ging niet erg lekker voor m'n gevoel. Ik denk omdat we allebei niet helemaal fit waren. Ik heb nog last van de voedselvergiftiging die ik van de week had opgelopen, dus zag er wel wat tegenop vandaag.

Vorige keer ging het echt beter en toen kreeg ik lagere punten. Blijft toch gek haha.
Op naar de volgende, maar weet nog niet wanneer. Maandag komt de osteo, dan doen we een onderlinge M1 wedstrijd in oktober en dan zien we wel!

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:28

Gisteren jammer genoeg niet op wedstrijd kunnen gaan aangezien ik geen vervoer kon regelen.
Volgende week beginnen we dus meteen indoor. Ben enorm benieuwd hoe dat gaat, de vorige keer daar binnen los moeten rijden en bij 1 kant hadden we best wat spanning dus we gaan dan gewoon ons best doen.
Verder gaat het rijden steeds beter en hebben we ook vandaag voor het eerst bitloos gereden :D Ik merk dat ik steeds meer een heel erg fijn tempo controle begin te hebben en dus ook een fijn ritme te pakken heb. Hopen dat ik dat op wedstrijd ook goed vast kan blijven houden

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:36

@ Annika; Lekker!
@ Robbie; Gefeliciteerd met je punt!
@ Alpha; Oef, voedselvergiftiging :(:) Gefeliciteerd met je punt!

Hier lekker aan het trainen, gaat fijn! Hij schiet alleen wel erg in z'n haar momenteel, vreselijk!
Probeer het scheren uit te stellen tot na mijn vakantie, eerdere jaren moest ik hem 2 x scheren en daar heb ik niet zo'n zin in. :+

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10419
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 10:54

Ik kan die van mij eigenlijk niet scheren :x hij staat inmiddels onder een fleece gevoerd regen.

Gaan er nog meer mensen op pad dot weekend? En waarheen?

Ik ga naar Zwolle maar hoef pas op 16.43 en 16.58 te starten...

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 10:56

Waarom kan dat niet?
Da's laat ja ....

Ik ga op pad, maar niet met paard. Lekker op vakantie!
Na de vakantie heb ik wel lekker eea gepland staan, heb er zin in!

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 10:59

ynskek schreef:
Ik kan die van mij eigenlijk niet scheren :x hij staat inmiddels onder een fleece gevoerd regen.

Gaan er nog meer mensen op pad dot weekend? En waarheen?

Ik ga naar Zwolle maar hoef pas op 16.43 en 16.58 te starten...

Jep, deze zaterdag avondconcours in Arnhem. Gezellig op de waterberg :)
Ik hoef pas om 20:00 en 20:13 ongeveer. ook een latertje!
We starten voor de 2de keer m1 dus ben benieuwd.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 11:08

Ook al zo laat! Nou vind ik dat op zaterdag niet zo erg, maar op zondag ....

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10419
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 11:14

Marietje35 schreef:
Waarom kan dat niet?
Da's laat ja ....

Ik ga op pad, maar niet met paard. Lekker op vakantie!
Na de vakantie heb ik wel lekker eea gepland staan, heb er zin in!


Omdat ie weg is zodra je t scheerapparaat aan zet :')

Veel plezier op vakantie en Leentje succes

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 11:15

Dan geef je toch domosedan?

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10419
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 11:20

Marietje35 schreef:
Dan geef je toch domosedan?


Kan maar als we t kunnen vermijden is dat wel fijn. Wil hem zo min mogelijk verdoven als t ook vermeden kan :j

Tot nu toe zit ie nog mooi zin in zn vel

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 11:32

Marietje35 schreef:
Ook al zo laat! Nou vind ik dat op zaterdag niet zo erg, maar op zondag ....

vaak is het dan zaterdag avond en zondag overdag toch?
Ik zou op zondag 't ook niet doen hoor.. :O

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 12:00

ynskek schreef:
Marietje35 schreef:
Dan geef je toch domosedan?


Kan maar als we t kunnen vermijden is dat wel fijn. Wil hem zo min mogelijk verdoven als t ook vermeden kan :j

Tot nu toe zit ie nog mooi zin in zn vel

Als dat kan kwa vacht dan wel ja, maar bij veel zweten kies ik daar toch voor hoor. Kans dat ze ziek worden is mij dan te groot. Dan maar 1 x verdoven

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 12:01

leeneliefje schreef:
vaak is het dan zaterdag avond en zondag overdag toch?
Ik zou op zondag 't ook niet doen hoor.. :O

Meestal wel ja, maar toch ook op zondag.
Laatst bijgewerkt door Marietje35 op 02-10-18 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Buxy

Berichten: 2308
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 12:25

Ik probeer het ook zonder scheren, de mijne vind het ook geen goed idee.

Marietje fijne vakantie en iedereen die op cc gaat veel succes!
Wij mogen zondag naar Groenlo, lekker kort bij en starten rond 11uur /half 12 dus voor ons perfect :D (niet te vroeg uit bed en mooi de hele middag nog voor andere dingen *\o/*)

annika_s

Berichten: 2513
Geregistreerd: 10-12-06

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 12:44

Hier ook tot op heden zonder scheren.

Marietje fijne vakantie !

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 13:30

Dankjewel Marietje en een fijne vakantie!

De mijne scheer ik nooit, blijft altijd heel mooi in haar vacht :D!

xemmafalcon

Berichten: 85
Geregistreerd: 12-04-16

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 09:30

haike, ik neem heel even een wedstrijdstop om alles nog wat meer te bevestigen.
Gefeliciteerd robbie!
Welkom Mywishmax :)
Hij gaat steeds beter of niet marietje? Waar ga je heen op vakantie?
Gefeliciteerd Alpha met je punt.

Oei ynskek dat is wel aan de late kant. Ik vind het altijd fijn als ik (zeker op een zondag) in de ochtend kan starten. Dan heb ik nog wat aan mijn dag.

Hier moet er ook altijd 1 of 2 keer geschoren worden. Ontkomen we helaas niet aan, maar vind het ook niet erg om te doen. Paardlief sukkelt lekker weg tijdens het scheren dus dat is ideaal. Vorig jaar hadden we het jachtmodel geschoren.

Hier de laatste tijd super druk. Afgelopen zondag op wedstrijd geweest en had gehoopt daar mijn laatste punt te halen. Helaas maakte ik een verkeerde beweging tijdens het opendoen van de klep en schoot het in mijn rug. Toch gereden onder het motto je hebt toch al betaald :+ . Niet heel fijn kunnen rijden, maar toch nog 173 en 177. Helemaal terecht maar wel jammer.

20 september hadden we examens voor de instructeursopleiding, allebei met een 7 gehaald *\o/* .
Verder mag Phil inmiddels weer 45 min normaal rijden met goed in en uit stappen.

Hoe gaat het hier verder? Nog wedstrijden gepland?

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:36

@ Xemma; Jammer, maar dat zijn geen drama punten.
Welke instructeursopleiding ben je bezig?

Gisteren weer les gehad, pff wat een lastig stuk zeg. %) Hij doet het echt ontzettend goed, daar niet van, maar het is meer dat ik zelf duizel van de snelheid die ik moet hebben. :+
Hij steunt erg graag op mij en maakt dan z'n hals het liefst een soort van recht ipv mooi uit de schoft omhoog te komen. Nu is het al heel erg veel verbeterd (voor L prima, maar we zijn wel richting M/Z aan het werken) maar dat laatste stukje .... zo moeilijk!
Ik moet echt op tijd zijn zodat hij dus ook de kans niet krijgt om te steunen.

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 11:58

Marietje35 schreef:
Gisteren weer les gehad, pff wat een lastig stuk zeg. %) Hij doet het echt ontzettend goed, daar niet van, maar het is meer dat ik zelf duizel van de snelheid die ik moet hebben. :+
Hij steunt erg graag op mij en maakt dan z'n hals het liefst een soort van recht ipv mooi uit de schoft omhoog te komen. Nu is het al heel erg veel verbeterd (voor L prima, maar we zijn wel richting M/Z aan het werken) maar dat laatste stukje .... zo moeilijk!
Ik moet echt op tijd zijn zodat hij dus ook de kans niet krijgt om te steunen.


Oh zo herkenbaar, wij hebben ook pas sinds een paar maanden dat Azrael mooi in de oprichting begint te lopen. Het kost zo veel meer kracht voor ze, in die paar maanden merk ik al veel verschil in de bespiering krijgt veel meer kap. :) Wel is hij sneller moe met trainen, de manier waarop ik hem nu rijdt kan hij wel slechter volhouden. Merk jij dat ook?
Ben benieuwd over een maandje, hoe je er dan tegenaan kijkt, waarschijnlijk ga je deze periode echt een enorme sprong maken ! Super leuk :)

Buxy

Berichten: 2308
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 16:24

Zo wij hebben vanmorgen onze 1e indoor weer gereden. Doran was wat druk en daardoor wat rommeltjes in de proef. Helaas net buiten de prijzen (2x 3e met 8 starts)
We hadden 185,5 en 183 punten en nu dus genoeg punten om over te gaan naar het M1

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:58

Buxy schreef:
Zo wij hebben vanmorgen onze 1e indoor weer gereden. Doran was wat druk en daardoor wat rommeltjes in de proef. Helaas net buiten de prijzen (2x 3e met 8 starts)
We hadden 185,5 en 183 punten en nu dus genoeg punten om over te gaan naar het M1

Toch nog nette klassering! :D
Ga je meteen over?


Mijn wedstrijd is bovenverwachting goed gegaan was echt mega ontspannen en niet zenuwachtig omdat ik die proeven voor t eerst reed. Dacht ik zie t wel, rijd lekker lafjes op safe en overleef die proeven. Eigenlijk alles rustig door kunnen rijden en helaas in de tweede proef een keertje verkeerde galop waardoor ik de Midden-Galop ook niet heb kunnen doen :’) ik dacht jo daar gaan we, helaas volgende keer weer punten rijden.

Nou, tot mijn grote verbazing werd ik 1ste en 2de met 195 en 194 punten :+ leuke verrassing dus! In 2 wedstrijden al op de helft van t M1, we moeten een beetje rustiger aan gaan doen denk ik haha. M2 zijn we totaaaaal nog niet klaar voor.

Buxy

Berichten: 2308
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 20:06

Gefeliciteerd leeneliefje!

Ik ga denk ik nog niet over in november moet ik geopereerd worden aan m'n been (dan 6 weken krukken daarna revalidatie) dus nov/dec/Jan zal qua rijden niks worden.

Vanmiddag dacht ik even het zou wel heel cool zijn om een keer M1 te starten voor de operatie maar weet nog niet of ik dat ga doen. Rij met een springzadel en vind daarin doorzitten erg lastig..

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 21:13

Gefeliciteerd dames! Goed bezig!

Hier is de osteo geweest voor paardlief en afgelopen week mocht ze dus lekker mentaal en fysiek relaxen en dit weekend genoten van fijne buitenritjes. Vandaag bitloos door het bos gehobbeld. Echt heerlijk!
Aankomende week weer de trainingen + lessen oppakken en voorbereiden voor de volgende wedstrijden (moet ze nog wel plannen :p) .