[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yom
Berichten: 3785
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 09:42

Gisteravond eerste x L2 gestart. Eerste proef nog teveel foutjes en 187.5 punten
2e proef ging beter en 191,5 punten

Dus mooi 2 wp rijker na 1x oefenen *\o/* en officie
el L2

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 09:47

Teveel foutjes? 187.5 is toch supernetjes? Ik zou er echt dolblij mee zijn :o . Ik mag morgen weer. Ik ga proberen me niet te focussen op winst rijden, maar juist alleen op constante aanleuning en activiteit (of eerst activiteit en dan daardoor constante aanleuning).

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 12:22

Zucht, het moet me toch even van het hart af.
Zaterdag was ik op weg naar een wedstrijd. Ging 2 proeven L2 rijden. Ik had een erg goede trainingsperiode achter de rug dus had er erg veel zin in *\o/*
Tot we enkele km's verder de pas afgesneden werden. Ik ben dus op die auto geknald en paardlief is onderuit gegaan in de trailer. |( Been is uit het deurtje geschoten en is dus volledig genaaid moeten worden. Mijn auto is kapot, mijn trailer kapot en dat allemaal in 1 sec tijd door iemand anders zijn schuld |(
Ze moet nu 2 weken op stal blijven en dan zien we verder.
Hopelijk heeft ze geen trauma aan het ongeluk over gehouden want dan weet ik echt niet hoe het verder moet |(

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10418
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 12:38

Wat een narigheid HighFive... Ik hoop dat ze snel er weer boven op is

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 12:52

ynskek schreef:
Wat een narigheid HighFive... Ik hoop dat ze snel er weer boven op is

Vanavond komt de DA nog eens naar de gehechte wond kijken en hopelijk kan ik goed nieuws brengen.

Maar wedstrijden zullen er even niet meer inzitten -O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 15:27

Jeetje wat een schrik :(:) hopelijk herstelt ze snel.

Ik had zondag ook geen geluk. Ik zit mezelf in de weg en stop met rijden zodra ik in de ring kom. Punten waren beschamend slecht heb nog nooit eerder zulke lage punten gehad.

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 15:34

Ik hoop het ook!

Wat waren je punten SusanH ? Ik herken mezelf in jouw zin :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 15:35

159 en 164 :o

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 15:42

Oh, als dit maar 1 wedstrijdje zo is... Geen zorgen! Overkomt iedereen wel eens :Y)

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 11:35

Herkenbaar, ik stop met echt rijden terwijl mijn paard de begeleiding hard nodig heeft. Ik rij m'n proef, daar blijft het bij. We trainen nu zo hard en het gaat nu zo goed, verdorie dat wil ik in de ring ook...

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 23:20

Oh hifive wat vreselijk zeg zo'n ongeluk! Hopelijk mag je paard snel opknappen!

Hier even dressuur op laag pitje, zaterdag rijden we een indoor eventing.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 23:32

Jeetje wat heftig zeg zo’n ongeluk!
Sterkte, duimen voor goed herstel en geen trailerangst!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 08:54

Harvey1 schreef:
Herkenbaar, ik stop met echt rijden terwijl mijn paard de begeleiding hard nodig heeft. Ik rij m'n proef, daar blijft het bij. We trainen nu zo hard en het gaat nu zo goed, verdorie dat wil ik in de ring ook...


He fijn dat ik niet de enige ben. Heb iig de toezegging dat mijn juf meegaat de volgende keer. Kan zij me er doorheen loodsen en zeggen wat er mis gaat.

HiFive5: hoe is het nu met je paard?

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 09:40

Momenteel vrij goed. De wonde onsteekt niet en ze kan er goed opstaan. Er zijn geen pezen geraakt maar niet alles is genaaid kunnen worden omdat er vel te kort is (plakt nog aan de trailer -O- )
Vanavond komt de dierenarts terug controleren. Hij kon mij ook niet antwoorden of ze ooit nog op de trailer zal willen gaan. Nuja, tegen dat mijn trailer en auto gemaakt zijn (wat nog niet zeker is of dit wel kan) zijn we ook weer even verder |(
Echt sneu, we waren net zo goed bezig.
Sorry voor mijn depri post, maar ik voel me ook zo. In 1 sec tijd heb ik gewoon niets meer.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 11:18

Kan me zo voorstellen hoe het voelt. Wij hebben ook ooit een ongeluk met paard en trailer gehad buiten onze schuld. Dat is al enorm klote. En dan ook nog je paard zo in de kreukels :(:) ik hoop echt voor je dat ze goed herstelt.

Yom
Berichten: 3785
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 17:53

Nou mijn dochter is al 2 weken flink ziek, dus dat verder gaan trainen voor het L2 ligt echt op zijn gat -O-

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 09:28

Gister na 3 wedstrijden er net naast grijpen (tussen 175 en 177) eindelijk weer winst gereden. We hebben de afgelopen maanden echt kei en keihard getraind om alles op orde te krijgen, strakker en losser te worden en beter te rijden. Ik heb wel meer risico's genomen en daardoor hogere cijfers op de algehele stukken (draf een 7, galop een 6,5 ipv allemaal 6-en) Maar helaas ging het wijken niet goed en daardoor 2x een 5. Al met al 183,5 op de eerste proef.

In proef 2, pff. wat een rotproef is dat eigenlijk ook.. Fijne stukken maar ook stukken waardoor het snel rommelig gaat 176 doordat ik 3x een 4 had. Hij sprong na het wijken bij de M aan in galop, denk yo dan kan ik beter in galop blijven, nee dus :') 2x een 4. Haha. Goeie les voor de volgende keer! En de andere keer wilde ik heel goed wegrijden voor een middengalop, dat is gelukt, en flink terugnemen voor het verschil en toen viel ie in draf, ook een 4. Beetje jammer maar je moet toch die grens opzoeken. De middengalop was altijd onvoldoende wegens te weinig verschil en nu eindelijk verbetering! De voltes 12-15 meter doen we wel heel goed, 7ens voor gekregen. Halthouden een 7, achterwaarts 6,5. Ik ben absoluut niet ontevreden. Pony mag alleen nog wel meer voorwaarts denken, moest er nu teveel aan rijden. Het lijkt alsof hij zodra hij de ring in komt iets te ontspannen is waardoor hij iets minder actief is aan het been, zo zonde! Iemand nog tips daarvoor? Ik had 'm net voor de proef aan wel scherp gemaakt nog maar toch..

Al met al, nog genoeg verbetering maar we zijn eindelijk goed op weg! :D :D We hebben nu 3 winstpunten in de L2.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 10:38

Fijn weer een puntje erbij!

Bij mij kan 9 maart de juf mee. Dat vind ik een fijn vooruitzicht.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 12:16

SusanH schreef:
Fijn weer een puntje erbij!

Bij mij kan 9 maart de juf mee. Dat vind ik een fijn vooruitzicht.



Dat is superfijn! Dan heb je achteraf ook feedback over wat eventueel beter kan. En natuurlijk vooraf wat tips met inrijden. Succes alvast, al duurt het nog eventjes! Wij moeten zaterdag, 4 en 10 maart de baan weer in. Can't wait! <3

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 10:02

Meh, nog eventjes en dan moeten proef 13 en 14 weer.. Zo niet fijn. :-( Helemaal omdat de middengalop dan op de volte moet.

Yom
Berichten: 3785
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 18:01

vandaag 2e wedstrijd L2 en 2x 1e met 197 en 202 punten *\o/*

Ik denk dat mijn dochter beter onvoorbreid verder kan gaan in het L2 want vandaag gereden na 2-3 weken ziek zijn en geen les gehad te hebben. Gaat niet verkeerd dan zo :D

Setteli

Berichten: 3168
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 17:02

Yom, dat doe ik ook vaak. Met die kou vaak niet kunnen rijden. Maar dan ga ik toch op concours. Zonder verwachtingen, maar dan heb ik er in ieder geval weer een keer op gezeten.

Ik ben hier een hele tijd afwezig geweest.
Even een dipje gehad op wedstrijden. Ik haalde altijd vrij constant punten (eind 180 en in de 190 pnt). Maar de laatste tijd telkens net wel of net geen winst.

Maar afgelopen weekend weer fijn kunnen rijden 193,5 en 2e prijs en 182,5 en 4e prijs (proeven vond ik nagenoeg hetzelfde gaan, maar andere jury). Maar ik was tevreden.

Zondag had ik een clinic van Dinja van Liere bij manege Voorst. Was heel leuk en goede tips gekregen.

Volgende week zaterdag naar Marienheem.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 17:05

Hier ook een dip. Vanavond de juf mee om te zien waar het fout gaat. Thuis heb ik hem lekker aan het lopen. Maar ik verpruts het zelf :+

Setteli

Berichten: 3168
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 17:10

Ja op concours weet ik ook nooit zo goed hoe los te rijden. Ik doe maar wat, hahaha
Gelukkig heb ik wel een heel braaf dier. Kan 3 weken niet rijden en dan zo op concours gaan.

Ik wil ook wel graag een keer M1. Wou eind van 2017 het een keer proberen , maar toen ging het wat minder en durfde ik het niet echt aan.
Maar ik begin er nu wel weer aan te denken. Maar inderdaad, dat doorzitten, dat is wel een dingetje. Gelukkig heb ik een rijbroek met silicone grip :D

Setteli

Berichten: 3168
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 18:24

Heb net even op Mijn Knhs gekeken.

Ik heb vanaf april 2015 73 proeven met haar gereden. Waarvan 8 zonder winstpunt, en de laagste punten waren 173.
Totaal heb ik nu 77 winstpunten behaald (30 in de B, 30 in de L1 en 17 in de L2).

Klinkt toch wel goed eigenlijk :7