[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10403
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 22:58

Ik kom me hier definitief echt melden :wave:

Als mn paard weer goed loopt gaan we 14 april L2 starten.

Ik rij nu op een 14 jarige ruin v. Oscar die het eigendom is van de manege waar ik rijd.

Ik rijd hem 3 tot 4x per week en start hem sinds eind april vorig jaar. Toen begonnen we in de B en nu zijn we dus L2 startgetechtigd. Dit allemaal in 18 proeven bij elkaar gereden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34600
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 09:25

Dat is knap!

Ik had vrijdag wedstrijd. Juf mee was heel fijn. Ik kon er nu aan blijven rijden. Eerste proef was hij er nog niet helemaal er doorheen en had ik net geen winst met 178. Maar 2e proef was ik 2e met 182 punten. Ik ben blij dat ik nu weet waar ik op stuk liep eerdere wedstrijden en ze kan me tijdens de lessen ook weer helpen hier verder mee te komen.

Yom
Berichten: 3780
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 17:43

Vandaag wp 9 en 10 er bij gereden dus nu mag dochterlief toch echt wel eens gaan trainen voor het M :D

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 15:34

8 april gaan we terug starten :D Ze heeft 5 weken stil gestaan na ons ongeval maar momenteel zijn we vooral bezig met opnieuw conditie te kweken en aan de verloren spieren te werken.
Dus 8/4 zal het zeker zonder verwachtingen zijn. Wat ben ik blij dat we dit nog kunnen. Voor hetzelfde geldt ging ze nooit nog de trailer op, of was het allemaal erger!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34600
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 15:58

Dat is toevallig, ik heb net mijn wedstrijd voor 8 april afgezegd omdat hij niet goed loopt. Vandaag bij de DA geweest en het lijkt alles mee te vallen. Maar nu moeten we eerst 3 weken stappen, en dan zijn we 8 april nooit klaar om weet te starten. Wel jammer want ik had hem fijn aan het lopen de laatste tijd. Even een stapje terug. Fijn dat jij weer aan de gang kan! Heerlijk is dat als je weer mag, zeker na wat jullie meegemaakt hebben.

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 16:18

Dat is wel jammer SusanH. Maar drie weken zijn zo weer voorbij :-)

Ja is echt zalig, heb ze zo gemist!
Nu zijn we nog niet zo fanatiek bezig, ben er als de dood voor dat ze een blessure zou oplopen omdat ik te hard van stapel loop.

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 23:16

Succes allemaal 8 april.
Jammer SusanH dat hij niet goed is. 3 weken gaan heel gauw voorbij

Vond ons zit helaas starten er niet in. Had gehoopt 1april te halen, maar meneer was bij laatste controle niet goed. Daarna second opinion gevraagd bij andere kliniek en de hoofdoorzaak van alles is gevonden. Helaas betekend dit wel periode van boxrust voor herstel. Hebben nu 4 weken erop zitten en nog 3 te gaan hopelijk.
I

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34600
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 07:56

Waar heeft hij last van? En complete rust ook niet stappen? Wij mogen gelukkig wel stappen aan de hand 2 keer daags. Komt hij er toch even uit.

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 08:15

SusanH schreef:
Waar heeft hij last van? En complete rust ook niet stappen? Wij mogen gelukkig wel stappen aan de hand 2 keer daags. Komt hij er toch even uit.



Nee helaas ook niet stappen. Dat hebben we periode ervoor gedaan en opgebouwd toen hij goed was. Achteraf was alles niet de hoofdoorzaak. Eerst kwamen we een pees tegen, maar ik heb van begin af aan gezegd het zit in de voet.
Hij heeft een breuk in een zijtak van het hoefbeen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34600
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 11:56

Bij een breuk is niet mogen stappen wel begrijpelijk. Hopelijk herstelt het goed.

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 23:12

SusanH schreef:
Bij een breuk is niet mogen stappen wel begrijpelijk. Hopelijk herstelt het goed.



Hoop het! Het is afwachten.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 12:56

De m1 komt nu in zicht, nog 4 winstpunten te gaan. Dan een hele tijd oefenen en eind september misschien weer op pad. Hopen dat die m1 punten zo snel mogelijk binnen zijn!

Gister best oke gereden maar had zelf heel veel spanning en dan verliest m’n paard alle impuls en activiteit. Echt vervelend. Toch 185,5 tweede proef was drama 170. En terecht!

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 23:39

Weer een winstpunt erbij! Teller staat op 7 nu. Spannend hoor. Dan kunnen we straks eindelijk de L2 achter ons laten.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10403
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 23:41

Gefeliciteerd Harvey...

Helaas zijn we hier nog niet geheel back on track... nog maar even afwachten dus

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 00:15

ynskek schreef:
Gefeliciteerd Harvey...

Helaas zijn we hier nog niet geheel back on track... nog maar even afwachten dus



Wat vervelend. Rustig aan! Hopelijk kunnen jullie gauw weer op pad samen.

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 00:24

Gefeliciteerd met de punten Harvey!

Mijn debuut over 1,5 week. Ben heel benieuwd. Ben wel blij dat outdoor weer van start is hoeft hij ook niet zo te kijken naar alles. Erg kijkerig paard.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34600
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 08:11

Mooi een puntje erbij!

Wij staan ook nog stil. Of althans behalve stappen stuiteren aan de hand gebeurt er weinig. Morgen opdraven. Als hij dan nog niet rad is terug naar de kliniek.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 10:15

Die van mij heeft vooral op gras genoeg te zien. Dus ik ben blij dat ik gister nog ff indoor heb kunnen starten. Ik de eerste proef had ik 178,5 en als ik het filmpje terug kijk vind ik het wel aan de magere kant. Maar ok. Proef 2 gelukkig wel winst en een tweede plek.

Ik ga teouwens bij 10 punten direct over maar ga wel een hele poos thuis trainen. De L klasse ligt mij echt niet. Zo rommelig en mijn paard heeft altijd al moeite gehad met wijken. Hij doet dingen als achterwaarts contra en de gevraagde oefeningen verder goed. Maar dat wijken kost ons elke keer punten. Zo flauw van. Schouder binnen doet hij veel fijner al is dat nog niet bevestigd. Laat staan het doorzitten.. dus ik neem een lange break en start dan pas m1. Wat echt een wonder is voor ons. Nooit verwacht zo ver te komen met mijn pony.

Kar_lien

Berichten: 49
Geregistreerd: 06-03-15
Woonplaats: Gemeente Molenwaard

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 19:23

M1 klinkt gelijk ook al zo 'moeilijk' vind ik, dan begint het echte werk ;)

Wij zijn sinds gisteren officieel M1 startgerechtigd, 2 fijne proeven kunnen rijden en met 194,5 en 198,5 de laatste 3 wp binnen. Er moet bij ons (bij mij vooral) best nog wat gebeuren voordat we over kunnen dus ik ga nog wel een paar keer L2 starten en ondertussen lekker verder oefenen. Heb het idee dat het echt allemaal een stuk spectaculairder moet in de M terwijl ik dat in de L2 ten opzichte van de L1 ook al heel erg merkte en best lastig vond. Hebben er nog meer mensen wedstrijd gereden dit weekend?

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10403
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 13:46

Hoe gaat ie bij jou Susan?


Ik heb gister mn wedstrijd paard van de manege over gekocht. Per 1 mei is hij van mij   <3

Hij staat momenteel al een paar weken stil maar inmiddels is hij wel weer zuiver en ga ik hem vanaf 1 mei weer rustig oppakken.

Komende periode nog een paar keer naar de masseur om m los te krijgen in de spieren bij de singel en dan kunnen we weer

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 14:00

Gefeliciteerd!!

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 16:10

Mooie punten Karlien!! Ja ik vind de M1 ook gelijk zo hoog klinken :').

Gefeliciteerd ynskek!

Vanmiddag weer les gehad. Poe wat zweten met deze temperaturen. 23 graden is het hier. Maar hij deed erg goed zijn best. Moet goed komen volgende week.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 16:19

De M1 is toch inderdaad the real deal.. Kun je je voorstellen dat ik in januari 2017 begon met het einddoel om m1+1 worden en nu zijn we er al bijna? En dat met een wat oudere (maar zeer fitte) epony die nooit dressuurmatig is getraind. En een amateur als ruiter die net is komen kijken! Haha.. We moeten ons einddoel toch maar gaan verleggen want dat ene puntje gaat er hoe dan ook komen! Al duurt het nog een jaar.

Kar_lien

Berichten: 49
Geregistreerd: 06-03-15
Woonplaats: Gemeente Molenwaard

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 20:13

Leuk, die doelen, zeker als je ze (ruim) gaat halen :D Goed hoor, ben jij ook niet eerder met een ander paard gestart Harvey? Misschien lukt M2+1 jullie ook wel! +:)+

Warm ineens he, vind het met trainen best lastig omdat het zo'n verschil is qua temperatuur vergeleken met vorige week.

Gefeliciteerd ynskek!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34600
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 22:49

ynskek leuk! Dat vraagt om een foto :j

Wij staan nog steeds stil. Hij loopt nog niet goed. Vrijdag weer naar de kliniek.