[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xemmafalcon

Berichten: 85
Geregistreerd: 12-04-16

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 10:48

Jaaaa alles gehaald Haike! Lesgeven zelfs met een 7.5! Helemaal happy! Ik ben nu dus aspirant-instructeur :D . Jeetje wat een groot verschil in punten!

Jammer jinte, maar volgende keer beter!

Hier gaat alles verder zn gangetje. Morgen crossles, maandag wordt hij geschoren, woensdag de tandarts en dan zaterdag de oefencross :)

Gaan jullie nog op pad dit weekend?

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10422
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 23:29

Hier vanavond op pad geweest.

Geheel tegen mn gevoel in 195,5 en 190,5 gereden :)

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 22:27

Hier wel op pad geweest, maar niet voor een officiële wedstrijd. Zaterdag heerlijk genoten in het bos met een oudstalgenootje en vandaag meegedaan met de onderlinge wedstrijd. Echt lekker gereden, goed voor een tweede plaats in de L1+L2 combinatie klasse. Onverwacht daarmee ook clubkampioen in de L2 geworden ^^

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 08:26

Super ynskek en aaidaa!

Ik twijfel om toch nog te starten dit jaar i.v.m. drukte etc. en het weer zal toch ook slechter gaan worden om op pad te gaan (+ ik heb écht een hekel aan de winter := ).

Ik heb deze week nog een oefenwedstrijdje M1 (onderling, maar wel met een officiële jury) en dan wil ik lekker de winter door fanatiek trainen, clinics meenemen, puntjes op de i zetten en in het voorjaar weer een frisse start maken in de L2! :D

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:10

:wave: Weer terug van vakantie; even bijlezen!

@ Leeneliefje; Ja dat klopt, het zijn echt maar kleine stukjes nog. Zoals ik al zei; voor de L & M(1) nog wel prima, maar ik werk natuurlijk naar meer :D :+
@ Buxy; Gefeliciteerd!
@ Leeneliefje; Gefeliciteerd!! Dat gaat lekker, nette punten
@ Buxy; :(:) voor de operatie
@ Ynskek; Ook jij gefeliciteerd!
@ Jinte; Beterschap
@ Mywishmax; Succes vast voor de selecties
@ Haike; Wat goed, echt mooie start, gefeliciteerd!
@ Xemma; Gefeliciteerd
@ Leeneliefje; Ja M2 is echt wel grote overgang, dan werk je toch richting het Z
@ Aaida; toch een puntje, gefeliciteerd
@ Haike; jeetje wat een verschil, maar fijn dat je het hebt kunnen oplossen! Ik zou lekker veel meenemen. :j
@ Jinte; :(:) volggende keer beter
@ Xemma; gefeliciteerd! Wat kan je met dit dipoloma?
@ Ynskek; Gefeliciteerd
@ Aaida; Gefeliciteerd

Zo, ik ben bij! :D
Ik ben weer terug van vakantie. Vandaag eerst paard maar even scheren, die denkt dat het -20 gaat worden denk ik. :+ Het weekend heb ik een clinic en wedstrijd, zin in!

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:30

Fijne vakantie gehad Marietje? Veel succes en plezier natuurlijk van het weekend :)
Ik ga morgen naar de Autumn Desert Trail in Appelscha, superveel zin in :D :D

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:14

Zeker, vakantie was heerlijk!

Wat houdt dat precies in Aaidaa?

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:01

In Appelscha heb je een heel mooi natuurgebied, de Kale Duinen. Dit is een gebied met veel hei en een grote zandvlakte. Eén keer per jaar wordt hier de Autumn Desert Trial op georganiseerd, voorheen door staatsbosbeheer, maar sinds vorig jaar organiseert Hippisch Drenthe dit. Tijdens dit weekend mag je met je paard door het hele gebied rijden. De bedoeling is dat je juist van de paden afgaat, dus je kan door de hei, over de vlakte, alles wat normaal niet mag. Het idee hierachter is dat op deze manier het unieke landschap blijft bestaan. De paarden 'ploegen' alles om, waardoor de vlakte niet dicht kan groeien met bomen. zie http://www.hippischdrenthe.com/autumn-d ... rail-2018/ voor meer informatie.

Maar vooral super gaaf om te doen :D
Wat foto's van vorig jaar:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:19

Wat leuk, ziet er heel gaaf uit!

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:21

Even wat anders dan de wedstrijd dressuur, maar een heerlijke afwisseling *D

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 17:41

Jinte wat jammer dat het niet lukte, zelf teveel spanning? Wanneer heb je weer wedstrijd?

Aida: jammer van je punten/spanning maar verklaarbaar dus met een bal in de hoek. Fijn dat het bij het clubkampioenschap beter ging en ook een goed gevoel had, gefeliciteerd!
En veel plezier morgen, de foto's van vorig jaar zien er gaaf uit! Leuk ook dat je zo veelzijdig bent!


Xemmafalcon gefeliciteerd!

Alpha89, hoe was het oefenen in het M1 gegaan?

Marietje veel plezier en succes dit weekend!

Ynskek gefeliciteerd! Maar zelf niet tevreden dus zo te lezen?

Wij mogen zondag weer, op zich loopt ze fijn maar bij spanning levert ze nog zoveel in, dus we gaan maar weer ervaring opdoen en hopelijk goed rijden voor de selectie

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10422
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 19:48

haike schreef:
Jinte wat jammer dat het niet lukte, zelf teveel spanning? Wanneer heb je weer wedstrijd?

Aida: jammer van je punten/spanning maar verklaarbaar dus met een bal in de hoek. Fijn dat het bij het clubkampioenschap beter ging en ook een goed gevoel had, gefeliciteerd!
En veel plezier morgen, de foto's van vorig jaar zien er gaaf uit! Leuk ook dat je zo veelzijdig bent!


Xemmafalcon gefeliciteerd!

Alpha89, hoe was het oefenen in het M1 gegaan?

Marietje veel plezier en succes dit weekend!

Ynskek gefeliciteerd! Maar zelf niet tevreden dus zo te lezen?

Wij mogen zondag weer, op zich loopt ze fijn maar bij spanning levert ze nog zoveel in, dus we gaan maar weer ervaring opdoen en hopelijk goed rijden voor de selectie



Het liep niet zoals ik weet dat we kunnen...

Succes zondag

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 09:24

Haike, leuk dat je het vraagt! Dat is vandaag :D. Echt veel zin in! Gisteren in de les liep ze echt geweldig, zo trots! :D Ik weet dat ze het makkelijk zat kan. Nu is het zaak om die power/activiteit meer in de ring te krijgen, dan is ze altijd te braafjes. Tot nu toe altijd winst gereden, maar dit is wel een echte aandachtspunt.
Heb haar tijdens het losrijden iig al veel beter bij de les en ze durft ook al meer tussen de andere paarden te lopen, ook al vindt ze dat nog spannend. Dus ben blij met deze vooruitgang, de rest volgt vanzelf wel, want thuis laat ze het zien!

Succes vandaag!! :D

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 15:20

We zijn 2e geworden met 193pt in de M1 vandaag. Helaas 1 foutje gemaakt die ze anders nooit maakt maar zooo dik tevreden! Ze heeft lekker gelopen, lekker actief ook! Trots!

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 21:16

Aida, hoe was het geweest?

Alpha89 gefeliciteerd, nette score zo! Zie officieel L2+2 bent, vanwaar dan toch al M1 geprobeerd, mag je versneld promoveren?

Wij vandaag 2e selectie gehad en dit keer echt fijn kunnen rijden, ondanks de spanningsfoutjes waardoor ze nog keertje opzij sprong en toch wat te diep ging. Was de eerste proef wederom 2e vd 21 geworden met 199,5 en in de tweede proef 203,5 en 2e prijs, dus echt dik tevreden mee!

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 21:26

@haike, het was echt geweldig! <3
Kleine impressie:
Afbeelding
Afbeelding

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 22:41

Heb idd nog maar 3 wp in de L2, maar dit was een oefenwedstrijd en ik was benieuwd hoe we er voor staan, omdat ze het zo goed doet thuis en tijdens lessen ook. Ik pak altijd een oefenwedstrijdje mee op een niveau hoger voor de fun en voor huiswerk, hihi. Nu lekker verder trainen deze winter en in het voorjaar verder met de L2!

Goed gereden zeg, gefeliciteerd!

Mooie foto's aaidaa!

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 10:56

@ Alpha; Gefeliciteerd!!
@ Haike; Ook hier; Gefeliciteerd! hele mooi punten!
@ Aaida; Ziet er heel gaaf uit!

Hier een heerlijk weekend achter de rug, zaterdag eerst clinic gereden. Hij liep er zo fijn overheen!
Gisteren wedstrijd gehad en dat fijne in de proeven vast kunnen houden.
2x eerste prijs met 203,5 & 199 Echt heel blij mee! *\o/*

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 10:58

Goed gedaan Marietje! :D

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 11:27

Goed bezig allemaal, mooie punten :D

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 11:29

We gaan zondag weer, eens kijken of we dan weer net zo fijn (of nog fijner) de baan door kunnen.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10422
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 11:55

Gefeliciteerd

Jinte

Berichten: 4834
Geregistreerd: 08-10-06

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:33

xemmafalcon gefeliciteerd met het behalen van aspirant instructeur! Ik ben daar nu ook mee bezig
Ynske & Aidaa gefeliciteerd! En super gaaf die Autumn Desert Trail!
Alpha gefeliciteerd! netjes hoor. En snap wel dat je een keer een oefen M1 rijdt :j even kijken hoe het ervoor staat. Ik wil dat ook graag een keer doen.
Marietje proficiat. Nette punten!

Ik had zaterdag m'n 2e selectie. Heel fijn kunnen losrijden en voor m'n gevoel een hele nette proef neergezet. Echter had ik maar 178 dus dat was een tegenvaller. Protocol kwam voor m'n gevoel ook niet overeen met hoe ik heb gereden. Nadeel is dat we tussen allemaal spectaculair lopende jonge paarden lopen die dik in de 200 scoren, en ik rij op een bolle drachtige merrie die keurig loopt, maar geen spectaculaire gangen heeft. Op "gewone" wedstrijd scoren we namelijk altijd goed.
Heb dus besloten geen selecties meer te rijden met haar.
A.s. zondag hebben we weer concours, ben benieuwd hoe het dan gaat. Thuis loopt ze erg fijn. Merk wel dat ze het wat zwaarder krijgt met de dracht dus doe vooral basistraining en af en toe weer even doortrainen voor de wedstrijden. Hoop tot januari op wedstrijd te kunnen blijven gaan, maar als ik merk dat het te veel wordt voor haar stoppen we eerder.

Mag wel met 1 van de paarden van m'n werk selecties gaan rijden in de L1. Daar train ik nu mee en eind november gaan we dan voor het eerst. Erg benieuwd hoe dat gaat :j

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 17:39

Gaaf Aida!!

Alpha netjes gedaan, maar deze winter dan verder niet meer starten begrijp ik?

Marietje fijn van de clinic en helemaal super dat de tips dan meteen zondag al kon toepassen, gefeliciteerd met de punten en plaatsing! Deze week fijn doortrainen en dan hopelijk zondag weer zo fijn rond rijden

Jinte, jammer dat het zo tegenviel qua punten, geen idee om nog een keer te starten, dan zit er een andere jury en die kan weer heel anders tegenaan kijken misschien, want als op andere wedstrijden kan, moet je het op een selectie ook gewoon kunnen.
Wel leuk met een van je werk mag starten en fijn dat de selecties dan pas zo laat zijn dat die nog mee kan pakken.

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 10:09

Ik zit er erg over te twijfelen om nog te starten. Enerzijds wil ik wel gaan om het ritme vast te houden, maar anderzijds vind ik het ook fijn om lekker thuis te blijven om aan ons huiswerk te werken en in het voorjaar een frisse start te maken. Ze heeft prima gelopen + altijd winst, maar ik wil o.a. haar activiteit nog beter voor elkaar hebben.
Daarnaast zal het weer ook gaan tegenvallen in de winter. Ben al een echte koukleum dus dat gaat dan niet goedkomen met zulke lange dagen en voornamelijk toch buiten, vrees ik :'). Zelfs als ik ga hardlopen met thermokleding aan, dan ga ik al kapot van de kou en moet ik stoppen met rennen omdat m'n benen blauw worden...:? de dokter kan er helaas ook weinig aan doen.

De lente en herfst zijn voor ons ideaal om te rijden, niet te warm en niet te koud! We wachten wel gewoon, denk ik, geen haast iig :D!

Balen Jinte! Hopelijk aankomende week beter qua punten! Wel fijn dat je zelf een goed gevoel had, dat is voor mij altijd wel het belangrijkste!