[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Meya_

Berichten: 1413
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 14:48

Setteli, strakke planning had je. Gefeliciteerd met je punten. Nee nog niet over? Met de regio 'moet' je nog wel 3 / 4? Maanden vullen?


SanneD, toch nog 2 punten. Was je al bezig met de M oefeningen? :)

Hier vanavond dus weg.. Gisteren weer even gereden en ging dit x zonder grapjes gelukkig.
Ik mag M1 starten, 2x geweest dusja. Wel versneld L1 uit gegaan :+ Dat lukte niet echt en L2 proeven rijden ging ons beter af.
Vanavond ons laatste proefje L2, hoop het mooi te kunnen afsluiten :)

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem


Setteli

Berichten: 3153
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:26

Ik weet zo even niet wanneer de regio hier is, zal inderdaad februari/maart zijn.
Ik heb tot eind van het jaar concoursen staan (18 nov Almelo, 26 nov Haaksbergen 15 dec Ambt Delden en 28 dec Hellendoorn (kringkamp.).
Ik had mezelf al voorgenomen deze winter nog L2 te starten en in het voorjaar pas M1. Maar als ik bijv na de kring niet door mag naar de Regio, ga ik misschien wel een keer flexibel M1 starten. Dan kan ik, als het nog niet zo lekker gaat, nog even doorgaan in de L2.

Phoebe (Power and Paint x Jazz x Belisar x Stuyvesant xx) Stermerrie geb. 18-06-2011, B+30, L1+30, L2+29, M1+10
My Fellow (FS Mr. Right x Power and Paint x Jazz) geb. 11-04-2022
(te koop)
Ivory (FS Mr. Right x Power and Paint x Jazz) geb. 24-05-2023
Soijance (Jazz x Belisar x Stuyvesant xx) geb. 25-03-1999, eindstand M2+6, met pensioen!
Naughty by Nature (shetlander geb. 12-06-2000)

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 16:55

Ah ik snap het Setteli :) Ik heb ook nog overwogen om selecties te rijden en dan te kijken of we de regio kunnen halen, maar ik ben op vakantie tijdens de regio :P En ze hebben bij ons de kringkampioenschappen sinds dit jaar afgeschaft, je moet nu gewoon een aantal selectiewedstrijden rijden en als je dan genoeg punten rijdt mag je naar de regio. Al die selectiewedstrijden zijn heel ver weg en ik ben er toch niet, dus dat laten we even gaan dit keer. Misschien dat we het outdoor M1 kunnen proberen.

Meya succes vanavond!
En ja de M oefeningen zitten er al goed in. Contragalop doet hij inmiddels keurig, schouderbinnenwaarts is ook niet slecht. Het paard is ook al M1, ik heb het zelf alleen nog nooit gereden. Dit is mijn eerste eigen paard en alles is voor mij de eerste keer :)
We rijden thuis echt goed genoeg om gewoon een nette M proef neer te kunnen zetten, maar ik kan dat op wedstrijd nog niet altijd vast houden. We hebben ook al in de 200 punten gereden in de L2. Maar de laatste twee wedstrijden gingen wat minder. We zijn nu wel zo ver dat we ook als we onze dag niet hebben gewoon nog winst rijden in de L2, dus dat is wel positief.
Nou is er 26/11 wedstrijd bij ons op stal, lekker laagdrempelig, dus ik overweeg om dan flexibel M1 te starten. En als het dan niet gaat kan ik altijd nog terug naar het L2. Ik vind het wel fijn dat je tegenwoordig flexibel mag starten. Maar ik wil wel zeker weten dat we een winstwaardige proef neer kunnen zetten, ik vind het niet fijn om net op het randje te zitten.

Mijn doel voor dit jaar was om M1 startgerechtigd te zijn voor het einde van het jaar, dus dat is in elk geval gelukt :D Het andere doel was een B springparcours starten en dat gaan we 3 december doen :)

Da Vinci (Van Gogh x Kigali) Z1+7 *PR 224,5*

Lis_Ol

Berichten: 4469
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 21:45

glenstorm: Lijkt me inderdaad niet prettig zo'n beeld in je proef.
Hopen dat zijn spanning gaat zakken met de kilometers die je gaat maken!

Iedereen gefeliciteerd met de winstpunten!
Zijn er al een hoop die de 10 wp hebben aangetikt.

Ik denk dat ik over 1.5 maand wel over ga, verwacht er nog weinig van maar vind het zonde om te blijven hangen :')
Hij is soms nog wat lang en nog niet genoeg gedragen, maar durf het wel te proberen. Weten we gelijk waar we staan.
Halve grote volte in contra galop gaat ook nog een leuke oefening worden..

Freek-Willem Pleasure: Z1+11 <3
Mexwell †27-12-2019, Skuggi † 01-08-2022 rust zacht lieverds Y;(

Meya_

Berichten: 1413
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 12:32

Oh zo. Wel fijn :)

Hier gisteren best fijn gereden. 2 fouten.. heeft me nog al wat punten gekost maar toch nog 185. Denk dat ik 8e zoiets was. Wacht nog op de uitslagen. Eerste 6 konden ere ronde doen.. deden 24 mee.
Mooie afsluiter van het L2 :D

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:57

Jullie zijn goed bezig hier! Ik keek vandaag een filmpje terug van mijn B debuut op 20 januari, hahaha.. Ik was dood nerveus en mijn paard had alleen zn kop in de lucht. Vreselijk! Wat zijn we enorm gegroeid het afgelopen jaar.. Ik hoop snel mijn punten voor het M1 binnen te hebben, denk dat het dan wel echt pittig gaat worden voor ons. Misschien blijft het daar wel bij.. Maar hij is wel enorm verbeterd maar het blijft een pony (e-pony)tussen de paarden. Mijn einddoel was begin dit jaar M1 met hem, maar daar zijn we over 8 winstpunten al dus ik denk dat we ons horizon toch maar moeten verbreden!

Magnifique M2*
Crucero JM M2*

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 18:40

Gefeliciteerd met de punten Meya, mooie afsluiter zo :)

Harvey1, doelen zijn er om bijgesteld te worden ;) Gewoon kijken hoe ver jullie kunnen komen joh, misschien verbaast hij je nog!

Da Vinci (Van Gogh x Kigali) Z1+7 *PR 224,5*

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 17:26

Setteli, mooi al de punten voor het M1 bij elkaar dus! Ik zie dat je volgende week ook in Almelo start, leuk dan moeten we tegen elkaar!
Sanned, jij ook al de punten voor het M1 dus!
Lis_Ol, ik zou ook het gewoon lekker gaan proberen en kilometers maken. Dan weet je ook beter waar je nog aan moet gaan werken.
Meya, mooie afsluiter zo!
Harvey, gewoon je einddoel verleggen, wie weet kom je heel ver.

Ik start morgen weer, maar ik verwacht er niks van. Enige doel is ontspannen en op 4 benen de ring doorkomen. Ik denk (hoop) wel de oorzaak van het probleem gevonden te hebben in een magnesiumtekort. Hij heeft echt enorm veel symptomen die overeenkomen. Ook echt heel typische dingen en het zou bijna alles waar ik tegenaan loop kunnen verklaren. Vandaag gehaald en ga straks beginnen met de startdosis, duimen dat het werkt.

Setteli

Berichten: 3153
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 20:01

Oh leuk Glenstorm. Maar ik zie dat je uit Utrecht komt. Rij je zo'n eind voor een wedstrijd?

Phoebe heb ik vandaag laten scheren. Omdat ze de vorige keer finaal door de tranquigel en de praam ging (echt gericht slaan met de achterbenen) had ik nu een spuit Domosedan gel bij de DA opgehaald.
Het duurde even voordat ie ingewerkt was (was ook bekend, minimaal een half uur). Maar toen was ze ook goed onder zeil en leverde het scheren niet echt meer problemen op. Bijna aan het eind hield ze nog even een plaspauze :+ . De sluizen gingen echt open. Gelukkig waren we al klaar met de achterbenen.

Maar ze ziet er weer mooi uit! 23 november heb ik een clinic bij Joyce Heuitink. Heel benieuwd of nog goede tips voor ons heeft.

Magnesium kan heel veel doen. Bij mijn andere merrie hielp dat ook altijd goed. Ik hoop dat je er iets aan hebt

Phoebe (Power and Paint x Jazz x Belisar x Stuyvesant xx) Stermerrie geb. 18-06-2011, B+30, L1+30, L2+29, M1+10
My Fellow (FS Mr. Right x Power and Paint x Jazz) geb. 11-04-2022
(te koop)
Ivory (FS Mr. Right x Power and Paint x Jazz) geb. 24-05-2023
Soijance (Jazz x Belisar x Stuyvesant xx) geb. 25-03-1999, eindstand M2+6, met pensioen!
Naughty by Nature (shetlander geb. 12-06-2000)

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 20:28

Setteli, ik studeer in Utrecht, maar paard staat in Overijssel bij ouders en daar woon ik ook in de weekenden.
Fijn dat het scheren goed ging. Ik ga mijne volgende week voor de 2e keer al scheren.

Ja ik hoop echt dat de magnesium werkt, het zou zo enorm veel verklaren. Hij heeft echt 80 procent van de symptomen, hoop dat hij zich dan weer zichzelf voelt.

Setteli

Berichten: 3153
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 00:45

oh, dat verklaart een hoop :D . Ik zag je op de deelnemerslijst staan. Ik hoop dat de startlijsten gauw online staan. Kan ik een iets betere planning maken dan vorige week _O-

Edit: ze staan online. We moeten pas in de avond. Ik rij mijn 1e proef na jouw 2e proef. Dus dan zie ik je wel.

Phoebe (Power and Paint x Jazz x Belisar x Stuyvesant xx) Stermerrie geb. 18-06-2011, B+30, L1+30, L2+29, M1+10
My Fellow (FS Mr. Right x Power and Paint x Jazz) geb. 11-04-2022
(te koop)
Ivory (FS Mr. Right x Power and Paint x Jazz) geb. 24-05-2023
Soijance (Jazz x Belisar x Stuyvesant xx) geb. 25-03-1999, eindstand M2+6, met pensioen!
Naughty by Nature (shetlander geb. 12-06-2000)

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:32

Hoe is het gegaan vandaag Glenstorm?
Ik hoop dat je een positief effect van de magnesium gaat merken! Mijn paard krijgt het ook bijgevoerd, hij zit er vooral soepeler door in z'n spieren :)

De mede-eigenaar van m'n paard had vandaag haar M2 debuut :) Helaas twee keer storing in de contragalop in haar eerste proef en daardoor net geen winst (176). In de tweede proef wel winst, 180,5 punt. Dus nu is ze (en het paard) officieel M2 :D

Da Vinci (Van Gogh x Kigali) Z1+7 *PR 224,5*

Meya_

Berichten: 1413
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 21:06

Ben benieuwd naar het effect van magnesium bijvoeren :)
Netjes debuut toch Sanned. Wanneer ging jij ook alweer M1?

Leuk, kleine bokt meeting :') Succes alvast!

Gisteren gereden en eigenlijk voor nu tevreden. Alleen sb links.. tja :+ hier morgen nog een vrije dag :) wel lekker een lang weekend.

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

kimmetje26

Berichten: 478
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 21:39

Wat gaan jullie allemaal goed! Op wat spanningsdingen na. Ook dat komt wel goed.

Magnesium geef ik mijn paardje ook, maar kan nog weinig van het effect zeggen aangezien we al even stil staan.

Sinds 4 september 2014 eigenaar van mijn eigen vriendje! Helemaal happy met amethist. Helaas veel te kort van hem mogen genieten rip 12-8-2018

Sinds 4 november 2018 is hamilton m alias Harry van mij. Lekker genieten van elkaar.
Ondertussen stiekem Z1+1

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 21:56

Setteli, ik denk niet dat we elkaar gaan zien want ik heb gevraagd of ze me later willen zetten. Ik zou eigenlijk om 4 uur moeten werken, maar collega is zo lief om te ruilen waardoor ik tot 4 of 5 moet werken en het anders wel heel krap wordt.

Sanned, gaaf dat hij M2 is!

Meya, ik ben ook benieuwd, hoop echt dat het werkt.


Ik ben heel tevreden over vandaag, hij vond best wat dingen eng maar het lukte om die spanning af te laten vloeien. Doel van de eerste proef was alleen maar ontspannen ontspannen ontspannen en dat lukte gelukkig. Ik had nog 20 minuten tussendoor, dus voor de tweede proef net iets meer eraan gezet. Toen liep hij eigenlijk ook heel fijn tot de laatste galop, toen knapte er even iets waardoor hij het nodig vond om te laten zien dat hij de wissels om de pas al beheerst, maar dat kon ik binnen een halve volte oplossen en vervolgens alsnog de middengalop kunnen laten zien. Proeftechnisch scheelde er aan beide proeven nog al wat, slordige dingen en niet alles even goed voorbereid, maar dat maakte voor vandaag me even niks uit. Kreeg 173,5 en 172 wat ik wel wat karig vond zeker in vergelijking tot de andere proeven die ik gezien heb. Wel een protocol met bij bijna elk onderdeel commentaar, maar voor mijn gevoel en ook na het zien van de filmpjes vond ik dat er bij heel wat onderdelen wel 0,5 tot 1 punt bij op mag. Maar ach dat was dat doel niet voor vandaag.

Even voor de beeldvorming:
Afbeelding
Afbeelding

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 22:05

Meya ik ga 26 november M1 starten. Heb besloten dat we het gewoon maar gaan proberen :)

Glenstorm wat fijn dat je zo ontspannen rond hebt kunnen rijden! Die puntjes op de i komen wel, ontspanning is het belangrijkste! Ziet er netjes uit op de foto's :)

Da Vinci (Van Gogh x Kigali) Z1+7 *PR 224,5*

Setteli

Berichten: 3153
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 23:20

@ Glenstorm, misschien ben ik er nog wel als jij moet rijden.
Ziet er netjes uit op de foto's. Jammer van je punten, altijd zuur als het niet overeenkomt met je gevoel. Waar heb je gereden vandaag?

Sanned, spannend M1. Maar je kunt altijd nog weer terug naar de L2 toch, dat je flexibel gaat.

Phoebe (Power and Paint x Jazz x Belisar x Stuyvesant xx) Stermerrie geb. 18-06-2011, B+30, L1+30, L2+29, M1+10
My Fellow (FS Mr. Right x Power and Paint x Jazz) geb. 11-04-2022
(te koop)
Ivory (FS Mr. Right x Power and Paint x Jazz) geb. 24-05-2023
Soijance (Jazz x Belisar x Stuyvesant xx) geb. 25-03-1999, eindstand M2+6, met pensioen!
Naughty by Nature (shetlander geb. 12-06-2000)

Meya_

Berichten: 1413
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 09:52

Glenstorm mooi dat je tevreden bent! Beeld lijkt ook al beter! Jammervan de punten..


Sanned, aha! Leuk!

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 14:38

Setteli, ik moet nu om 20.15 gelukkig. Dit was in Beemte Broekland.
Sanned, spannend maar inderdaad je kunt zo weer terug naar de L2

Heb nog een kort filmpje van gisteren: Klik

Meya_

Berichten: 1413
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 19:54

Vrij ontspannen toch? Dan is het doel wel behaald dacht ik.
Aanleuning kan net wat beter en stiller, (en wat meer afwerken) maar denk dat je gewoon tevreden moet zijn met hoe het is gegaan :)

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 08:02

2 weken geleden mijn debuut gehad, mijn doelen zijn behaald voor mij persoonlijk. Ik wou dus dat ze achteruit ging zonder omhoog te gaan, dat durfde ze nogal vaak (lees altijd) doen op training. En ook dat ze langer dan 1 sec stilstond op de x halthouden en groeten zonder te beginnen dribbelen. Dat is gelukt *\o/* Had net geen winstpunten ( 179 en 178) maar ben wel blij dat ze zich gedroeg :-)
Nu zaterdag terug L2, en dan hoop ik dat ik mijn doelen iets kan verleggen.

Siep B+10 L1+11 L2+13 M1+12 M2+0 dressuur <3

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 10:20

Succes vandaag HiFive5!

Ik had gisteren weer les. Ook de M1 proefjes geoefend en dat ging best fijn. Een stalgenootje heeft ze nog voor me gefilmd, heel fijn :) Het beeld is beter dan ik verwacht had. Er is zeker nog een hoop te verbeteren maar het is niet zo dat we echt nog niet klaar zijn voor het M.

Da Vinci (Van Gogh x Kigali) Z1+7 *PR 224,5*

Setteli

Berichten: 3153
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 00:33

vanavond in Almelo gereden. Phoebe was heel spooky en bokte me er bij het losrijden bijna af.
In de 1e proef ook nog heel gespannen maar 184,5
2e proef was ze wat relaxer maar had ik wat foutjes, maar toch nog 185,5.
uiteindelijk in de 1e proef nog een 3e prijs en de 2e proef 4e, maar net geen prijs.

Donderdag heb ik een clinic bij Joyce Heuitink, heel benieuwd

Phoebe (Power and Paint x Jazz x Belisar x Stuyvesant xx) Stermerrie geb. 18-06-2011, B+30, L1+30, L2+29, M1+10
My Fellow (FS Mr. Right x Power and Paint x Jazz) geb. 11-04-2022
(te koop)
Ivory (FS Mr. Right x Power and Paint x Jazz) geb. 24-05-2023
Soijance (Jazz x Belisar x Stuyvesant xx) geb. 25-03-1999, eindstand M2+6, met pensioen!
Naughty by Nature (shetlander geb. 12-06-2000)

Meya_

Berichten: 1413
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 10:08

Goed bezig! Leuk zo'n clinic.

Wij hadden donderdag weer les, ging echt super fijn. Gisteren M1 debuut gehad. Oké de doelen die ik had gesteld lukten, maar ze werd zo enthousiast dat ik beide proeven net voor het einde heb afgegroet :') Durfde het niet meer aan haha :+ Had dik 10 min ingereden, veel te kort... Donderdagavond nieuwe poging

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

Meya_

Berichten: 1413
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 22:14

Officieel M1 :D

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers