[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 23:49

Harvey, is dat dan de 1e keer L2? Gewoon je hulpen heel gedoseerd geven met voorwaarts gaan na het achterwaarts, dan komt het vast goed. Het is nog L dus de overgangen mogen progressief.

HiFive, spannend je debuut, maar gewoon lekker gaan rijden. In een nieuwe klasse is het toch echt kwestie van kilometers maken.

Sanned, dit gedrag doet hij eigenlijk alleen thuis. Op wedstrijd lukt het nog net niet helemaal hem zo fijn te krijgen. Het is echt alleen als ik al echt goed los heb gewerkt en hij super begint te lopen. In draf en galop kan ik er dan echt megafijn aan rijden en doet hij zo alle oefeningen met twee vingers in de neus. Tijdje terug had hij ook wel dat onzekere in stap, maar dat uitte zich dan alleen in heel erg tegen het been zijn, stil gaan staan en soms achterwaarts. Ik word ook niet echt boos als hij het doet aangezien het niet uit kwade zin is, enige wat ik doe is hem voorwaarts rijden. Heb nog geen les gehad sinds hij het doet, wel deed hij het met clinic vorige week. Toen moest ik hem opzij zetten voor mijn been. En juist heel veel oefeningen rijden, want dat werkt goed om de spanning af te laten vloeien. Maar het oplossen is het probleem niet, ik wil gewoon graag weten hoe ik het voor moet zijn. Maar ik kan het ook positief bekijken, paard wil gewoon zo enorm graag voor mijn werken en doet altijd super zijn best. Geduld is nooit zijn sterkste punt geweest, hij heeft altijd moeite gehad met geduldig stilstaan. En op zo'n moment dat hij heel fijn door het lijf loopt, kan hij het nu gewoon nog niet hebben om af te wachten. Spanning af laten vloeien heeft hij altijd al heel moeilijk gevonden. Maar zo hou je altijd wat om te oefenen. Voor nu ben ik gewoon blij dat hij zulke goede dingen laat zien en altijd zo hard zijn best doet. Nu nog op wedstrijd.
Ik deel mijn paard trouwens ook, morgen gaat hij met mijn moeder naar de springles. Zij heeft elke woensdag les bij de vereniging en elke zondag dat ik geen concours heb maakt ze een buitenrit. Verder plannen we een beetje rondom mijn college's en concoursen. Zij kan er ook van genieten als ze met mij naar wedstrijd gaat, zelf hoeft ze niet meer zo nodig.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 09:19

glenstorm schreef:
Harvey, is dat dan de 1e keer L2? Gewoon je hulpen heel gedoseerd geven met voorwaarts gaan na het achterwaarts, dan komt het vast goed. Het is nog L dus de overgangen mogen progressief.

HiFive, spannend je debuut, maar gewoon lekker gaan rijden. In een nieuwe klasse is het toch echt kwestie van kilometers maken.

Sanned, dit gedrag doet hij eigenlijk alleen thuis. Op wedstrijd lukt het nog net niet helemaal hem zo fijn te krijgen. Het is echt alleen als ik al echt goed los heb gewerkt en hij super begint te lopen. In draf en galop kan ik er dan echt megafijn aan rijden en doet hij zo alle oefeningen met twee vingers in de neus. Tijdje terug had hij ook wel dat onzekere in stap, maar dat uitte zich dan alleen in heel erg tegen het been zijn, stil gaan staan en soms achterwaarts. Ik word ook niet echt boos als hij het doet aangezien het niet uit kwade zin is, enige wat ik doe is hem voorwaarts rijden. Heb nog geen les gehad sinds hij het doet, wel deed hij het met clinic vorige week. Toen moest ik hem opzij zetten voor mijn been. En juist heel veel oefeningen rijden, want dat werkt goed om de spanning af te laten vloeien. Maar het oplossen is het probleem niet, ik wil gewoon graag weten hoe ik het voor moet zijn. Maar ik kan het ook positief bekijken, paard wil gewoon zo enorm graag voor mijn werken en doet altijd super zijn best. Geduld is nooit zijn sterkste punt geweest, hij heeft altijd moeite gehad met geduldig stilstaan. En op zo'n moment dat hij heel fijn door het lijf loopt, kan hij het nu gewoon nog niet hebben om af te wachten. Spanning af laten vloeien heeft hij altijd al heel moeilijk gevonden. Maar zo hou je altijd wat om te oefenen. Voor nu ben ik gewoon blij dat hij zulke goede dingen laat zien en altijd zo hard zijn best doet. Nu nog op wedstrijd.
Ik deel mijn paard trouwens ook, morgen gaat hij met mijn moeder naar de springles. Zij heeft elke woensdag les bij de vereniging en elke zondag dat ik geen concours heb maakt ze een buitenrit. Verder plannen we een beetje rondom mijn college's en concoursen. Zij kan er ook van genieten als ze met mij naar wedstrijd gaat, zelf hoeft ze niet meer zo nodig.



Tweede keer! Eerste keer was een flop.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 12:06

Dus... hij heeft weer wat nieuws. Aangalopperen ipv aandraven na het achterwaarts. Hij is sowieso heel snel geneigd om bij een actieve draf aan te springen. En nu heeft ie dit bedacht wAt ons enorm veel punten kost. Iemand tips hiervoor?

Gister was ruk.. mooie stukken waren een 6 waard. Soms een 7. En dan de 4en voor het aanspringen na het achterwaarts.

Zucht....

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 12:22

Lastig.. iets minder been geven? Eerst in stap weg na aw? Dat je het 'spanningsstukje' even niet opzoekt?

Had voor maandag vrij gevraagd. Bestond kans dat groep om 16 uur begon. Mag ik om +- 20.45 starten :Y)

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 12:27

Meya_ schreef:
Lastig.. iets minder been geven? Eerst in stap weg na aw? Dat je het 'spanningsstukje' even niet opzoekt?

Had voor maandag vrij gevraagd. Bestond kans dat groep om 16 uur begon. Mag ik om +- 20.45 starten :Y)



Oei das op tijd haha. Ja maar als ik stap, dat mag niet. Je moet vanuit het achterwaarts weg.. en dat kan hij. Alleen.. hij doet het ineens liever in galop. Eikeltje.

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 13:00

Harvey1 schreef:
Meya_ schreef:
Lastig.. iets minder been geven? Eerst in stap weg na aw? Dat je het 'spanningsstukje' even niet opzoekt?

Had voor maandag vrij gevraagd. Bestond kans dat groep om 16 uur begon. Mag ik om +- 20.45 starten :Y)



Oei das op tijd haha. Ja maar als ik stap, dat mag niet. Je moet vanuit het achterwaarts weg.. en dat kan hij. Alleen.. hij doet het ineens liever in galop. Eikeltje.


Ja begrijp ik. Maar dacht als je dat thuis even paar trainingen zo oefent. Dat de spanning even weg is en dan voorzichtig weer proberen. En niet de nadruk er op leggen. Is mijn idee. Dan komt het vanzelf wel weer

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 13:53

Harvey1 schreef:
Meya_ schreef:
Lastig.. iets minder been geven? Eerst in stap weg na aw? Dat je het 'spanningsstukje' even niet opzoekt?

Had voor maandag vrij gevraagd. Bestond kans dat groep om 16 uur begon. Mag ik om +- 20.45 starten :Y)



Oei das op tijd haha. Ja maar als ik stap, dat mag niet. Je moet vanuit het achterwaarts weg.. en dat kan hij. Alleen.. hij doet het ineens liever in galop. Eikeltje.



Dat deed die van mij eerst ook. In proef gelukkig niet maar thuis wel. Opgelost door minder groot je hulp te geven en de ruimte van voor om weg te kunnen draven.

Ik lees wel mee, maar ben al heel lang niet meer gestart. Dat gaat dit jaar ook niet meer gebeuren. Paardje is helaas al even geblesseerd.

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 10:35

Ai dat is jammer! Langdurige blessure?

Hier gisteren even naar binnenbak geweest. Mijn buitenbak is (nog) geen 40 meter. Even sb geoefend. Rechtsom prima linksom vindt ze nog wat lastig. Gebroken lijnen 6/7 meter gaan ook prima :) Weet ik even hoe het er voor staat. Ze wordt alleen wel erg werkwillig. Hoe meer oefeningen we rijden hoe meer go het paard krijgt :') Maar goed liever een paard die looplust heeft, dan 1 zonder :D

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 10:56

Meya_ schreef:
Ai dat is jammer! Langdurige blessure?

Hier gisteren even naar binnenbak geweest. Mijn buitenbak is (nog) geen 40 meter. Even sb geoefend. Rechtsom prima linksom vindt ze nog wat lastig. Gebroken lijnen 6/7 meter gaan ook prima :) Weet ik even hoe het er voor staat. Ze wordt alleen wel erg werkwillig. Hoe meer oefeningen we rijden hoe meer go het paard krijgt :') Maar goed liever een paard die looplust heeft, dan 1 zonder :D


Hij heeft een klein scheurtje in de mediale lob van de schenkel van de tussenpees links voor.
Dus het heeft tijd nodig. De 21e terug voor controle.
Heb wel idee dat het beter gaat. Maar je kan het niet zien.
Gister kreeg ik een middelvinger in de paddock. Hij mag erin als hij zich gedraagt. Gister kwam hij met neus tegen het stroomdraad. Dus even schrik. Wilde hem geruststellen en eruit halen. Komt hij naar me toe en draait om bokt en draaft weg.
Grapjas.

Denk dit jaar niet meer op pad. Helaas

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 23:52

Kimmetje, wat balen zeg. Hopelijk is de controle goed en houdt hij zich ook een beetje rustig in de tussentijd.
Meya, fijn zeg! Al plannen voor het M1?
Harvey, balen zeg. Ik zou gewoon echt een heel progressieve overgang gaan rijden. Gewoon eerst stappen en dan draven. Hoe waren je punten uiteindelijk?

Hier vanavond oefendressuur M1 gereden maar wat had hij weer een boel spanning. De situatie werkte ook niet helemaal mee. Ik had practicum tot bijna half 5 en was om kwart voor 7 thuis. Toen snel eten, omkleden, alles inpakken, paard poetsen, vlechten en opzadelen en naar wedstrijd toe in een uur tijd. M jury was er maar tot half 9 dus ik was als laatst om 20.15. Maar paard kan dit soort haast heel slecht hebben en was eigenlijk al een bonk spanning. In de ring ook heel gespannen en dat bleef zich opbouwen. Hierdoor gingen 6 onderdelen achter elkaar de mist in en nog een volte gedraaid wat me ruim 8 punten kostte. Uiteindelijk hadden we 170,5-2 dus ondanks die spanning nog helemaal niet zo gek. Enige commentaar van de jury was dat als die spanning weg was het dan wel goed ging komen want alle oefeningen waren echt wel goed bevestigd en geen enkel probleem. Ze had nog even geholpen en toen ging hij gelukkig wel ontspannen en liep hij top. Morgen starten we op dezelfde locatie een proefje L2, dus hopelijk dat hij dan wat rustiger is.

Iris965

Berichten: 788
Geregistreerd: 17-11-13

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 03:50

Dan is rond de 170 nieteens zo gek. Succes vandaag! Gewoon weer proberen.

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 11:40

Jammer zeg van de spanning. Maar rustig aan kms maken :)

Nog niet concreet.. zit er wel aan te denken om dit jaar nog M1 te gaan starten. Heb alleen maandag nog L2 staan. Andere afgezegd kon niet meer ivm werk en heb les tijdens een andere wedstrijd.

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 15:38

glenstorm schreef:
Harvey, is dat dan de 1e keer L2? Gewoon je hulpen heel gedoseerd geven met voorwaarts gaan na het achterwaarts, dan komt het vast goed. Het is nog L dus de overgangen mogen progressief.

HiFive, spannend je debuut, maar gewoon lekker gaan rijden. In een nieuwe klasse is het toch echt kwestie van kilometers maken.

Sanned, dit gedrag doet hij eigenlijk alleen thuis. Op wedstrijd lukt het nog net niet helemaal hem zo fijn te krijgen. Het is echt alleen als ik al echt goed los heb gewerkt en hij super begint te lopen. In draf en galop kan ik er dan echt megafijn aan rijden en doet hij zo alle oefeningen met twee vingers in de neus. Tijdje terug had hij ook wel dat onzekere in stap, maar dat uitte zich dan alleen in heel erg tegen het been zijn, stil gaan staan en soms achterwaarts. Ik word ook niet echt boos als hij het doet aangezien het niet uit kwade zin is, enige wat ik doe is hem voorwaarts rijden. Heb nog geen les gehad sinds hij het doet, wel deed hij het met clinic vorige week. Toen moest ik hem opzij zetten voor mijn been. En juist heel veel oefeningen rijden, want dat werkt goed om de spanning af te laten vloeien. Maar het oplossen is het probleem niet, ik wil gewoon graag weten hoe ik het voor moet zijn. Maar ik kan het ook positief bekijken, paard wil gewoon zo enorm graag voor mijn werken en doet altijd super zijn best. Geduld is nooit zijn sterkste punt geweest, hij heeft altijd moeite gehad met geduldig stilstaan. En op zo'n moment dat hij heel fijn door het lijf loopt, kan hij het nu gewoon nog niet hebben om af te wachten. Spanning af laten vloeien heeft hij altijd al heel moeilijk gevonden. Maar zo hou je altijd wat om te oefenen. Voor nu ben ik gewoon blij dat hij zulke goede dingen laat zien en altijd zo hard zijn best doet. Nu nog op wedstrijd.
Ik deel mijn paard trouwens ook, morgen gaat hij met mijn moeder naar de springles. Zij heeft elke woensdag les bij de vereniging en elke zondag dat ik geen concours heb maakt ze een buitenrit. Verder plannen we een beetje rondom mijn college's en concoursen. Zij kan er ook van genieten als ze met mij naar wedstrijd gaat, zelf hoeft ze niet meer zo nodig.


Lastig joh, dat hij juist op het moment dat hij fijn loopt spanning op gaat bouwen. Ik herken het wel een beetje, mijn paard heeft heel lang niet normaal kunnen stappen als je al wat langer aan het rijden was. Als je er net op zat ging de stap prima, maar als je dan wat gedraafd had en wat oefeningen had gedaan had hij daarna heel veel spanning in stap. Dan ging ie dribbelen, aandraven, taktfouten maken. Als je tussendoor met lange teugel gestapt had wilde hij meteen wegdraven als je je teugels oppakte. Met een hoop geduld is dat gelukkig een stuk beter geworden, al is stap nog steeds niet z'n beste onderdeel.

Maar klinkt alsof dat wel goed gaat komen :)
170 punten voor een M1 proef is niet verkeerd toch! Hoe is het vandaag gegaan?

@Harvey, lastig van dat achterwaarts. Ik zou denk ik ook thuis proberen om een tijdje alleen weg te stappen ipv te draven.

@Meya succes maandag!

@Kimmetje26, vervelend zeg :( Beterschap!

Ik had gisteren weer les, ging wel fijn maar vond alles wat rommelig. Hebben ook nog proefjes geoefend en volgens m'n instructrice ging het best goed, maar ik vind dat het beter moet morgen :P Hij is de laatste weken (eigenlijk sinds hij geschoren is) erg fris. Op zich is dat fijn, maar gisteren werd hij zo druk dat ik er af en toe een beetje gek van werd :') Hij blijft wel braaf, maar gaat heel erg voor zichzelf nadenken. Dan wend je af bij A en zet hij meteen ongevraagd wijken in. Of hij draaft aan voordat ik de hulp heb gegeven omdat hij weet dat dat zo komt. Had op een gegeven moment een heel mooi stukje schouderbinnenwaarts waar ik niet om vroeg, grapjas :+

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 23:10

Succes morgen Sanned.
Die van mij moet ik overgangen meer markeren. Vandaag dacht ze; meer terug? Ging ze stil staan.. Daarna liep ze wel weer fijn gelukkig..

Heb voor de 18e M1 opgegeven :+ Moet ze nu geen grapjes gaan uithalen want had vandaag wel even een hulpmiddel nodig. Vasthouden was al genoeg :')

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 23:21

Sanned, Ja het is gewoon lastig, maar ach hij laat thuis zo veel goede dingen zien dat ik wel heel blij met hem ben.
Lastig als hij zo fris is, maar wel fijn dat hij zo graag wil werken. Houdt je scherp.

Vandaag was echt drama. Losrijden ging wel heel fijn, echt heel ontspannen dus dat was al een hele verbetering tov gisteren. Toen 5 minuten voor ik de proef in moest kwamen er 2 nieuwe paarden in de losrijbaan, waardoor hij iets spanning op ging bouwen. Lukte nog niet helemaal om af te vloeien, maar ik kon er nog wel redelijk aan rijden. Toen de baan in, op advies van de jury van gisteren eerst even een minuutje gestapt zonder druk om de spanning af te vloeien, maar dat werkte helaas helemaal niet. Hij vond het zo eng en ging steeds meer spanning opbouwen tijdens de proef. Toen halthouden en achterwaarts wou hij niet stilstaan, omdat ik er toch niet meer aan kon rijden, gewoon geprobeerd tot hij stil bleef staan. Dat lukte wel nadat hij al een paar keer als een hertje vanuit zijn eigen bedachte achterwaarts naar voren sprong. En toen nog wel mijn achterwaarts gereden. Vervolgens nog meer spanningsopbouw, dat kwam er in de galop uit. Hij sprong meer omhoog dan naar voren, echt helemaal geflipt. Vervolgens mislukt halsstrekken tussendoor en de volgende galop hetzelfde liedje, dus toen na de overgang naar draf maar afgegroet en nog even een rondje door de baan gereden zonder druk om te proberen de spanning af te vloeien wat ook niet echt lukte. Jammer maar helaas, blijft een uitdaging met dit paard.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 17:40

De eerste twee winstpunten zijn binnen! 2x 186,5 met genoeg ruimte voor verbetering. Trots op de pony!

kionasuppie

Berichten: 1747
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 18:25

Hoihoi! ik wil mij hier heel graag komen melden! ik ben nu in 3 wedstrijd L1+9 geworden met als hoogtepunt gister 205,5 en 198,5! dus zodra ik dat laatste puntje heb dan ga ik niet te lang wachten met overgaan!

ik rijd op een Dressuurgefokte KWPN merrie van 12 jaar.
Dit zijn wij:
Afbeelding

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:03

Ik had al enige tijd niet gereageerd en dus ook niet gestart zelf. Wel mee gelezen.

Mooie resultaten voorbij zien komen hoor!

Glenstorm: jammer de spanning. Wel knap dat je nog een stuk heb doorgereden! Hopen dat het met de tijd minder wordt. Wel knap je m1 proef.

Harvey: gefeliciteerd met je winstpunten!

Kionasuppie: wat een assopunten haha. Dan moet het l2 wel goed komen.

Hier gister ook de laatste punten voor het m1 gereden. 195 en 188.5 na 3 maanden niet meer weggeweest en voor t eerst binnen :)

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:10

Harvey, gefeliciteerd met je winspunten!

Lis_Ol, jij ook gefeliciteerd met de punten. Ga je direct naar het M1?

Kionasuppie: Welkom!


Nog even een leuk illustratief plaatje van gisteren, mijn paard zijn definitie van halthouden :')
Afbeelding

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:11

glenstorm schreef:
Harvey, gefeliciteerd met je winspunten!

Lis_Ol, jij ook gefeliciteerd met de punten. Ga je direct naar het M1?

Kionasuppie: Welkom!


Nog even een leuk illustratief plaatje van gisteren, mijn paard zijn definitie van halthouden :')
[ [url=m/cDy5GO.jpg]Afbeelding[/url] ]



Omg!! haha... What happend?

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:14

Harvey, voor de uitgebreide uitleg zie mijn post hierboven. Maar kwam er op neer dat hij eigenlijk soort van in paniek was in de baan en ook niet meer stil kon staan. Omdat het toch al poedersuiker ging net zo lang gewacht tot hij wel normaal kon stilstaan en dat het achterwaarts ook van mij is zonder dat hij zelf al gaat. Maar door de spanning kon hij dat niet zo goed hebben en deed hij wat hertensprongen tussendoor. De gehele galoponderdelen waren ook vergelijkbaar met dit helaas.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:28

glenstorm schreef:
Harvey, voor de uitgebreide uitleg zie mijn post hierboven. Maar kwam er op neer dat hij eigenlijk soort van in paniek was in de baan en ook niet meer stil kon staan. Omdat het toch al poedersuiker ging net zo lang gewacht tot hij wel normaal kon stilstaan en dat het achterwaarts ook van mij is zonder dat hij zelf al gaat. Maar door de spanning kon hij dat niet zo goed hebben en deed hij wat hertensprongen tussendoor. De gehele galoponderdelen waren ook vergelijkbaar met dit helaas.



Ik heb het inderdaad voorbij zien komen, was toen alleen aan het werk haha. Dat is wel vervelend zeg..Levert toch wel grappige beelden op maar op het moment zelf niet leuk. :-(

Setteli

Berichten: 3169
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 01:05

oh glenstorm, van die proeven wordt je niet vrolijk. Jammer.

Ik heb gisteren weer 2 proefjes gereden in Ambt Delden. Voorbereiding van lik me vestje. Ik stond om kwart voor 10 nog in te vlechten, terwijl ik om kwart voor 11 moest rijden. Ik moest m'n spullen nog pakken, me omkleden, trailer aankoppelen en nog naar concours rijden. Ik was er rond kwart over 10 (het is gelukkig dichtbij). En ik had 2 rondjes gestapt en toen werd ik al omgeroepen dat ik zo aan de beurt was. Gelukkig was iemand zo aardig om voor mij te gaan. Dus ik had nog iets extra tijd.
Maar omdat ik zo gestresst was door het tijdgebrek was Phoebe ook gespannen. Moest echt even diep ademhalen en rust erin krijgen.
Dat lukte gelukkig en de eerste proef liep ze heel fijn. Geen fouten gemaakt. Hier had ik 185,5. Ik had voor mijn gevoel meer verwacht, maar oke.
2e proef zag ze een streep zon onder de deur doorkomen (was bij A), dus daar moest ik er goed aan blijven. Verder in de proef ging het wel beter. Alleen rechts aangalopperen sprong ze echt weg. En aan het eind wist ik even niet wat de bedoeling was (E halve grote volte en B halve volte halve baan). Mijn dochter las het iets verkeerd en ik begreep het niet meer. Dus daar een niet zo mooie wending gemaakt.
Maar ik had dus nog wel 193 punten en een 4e prijs. Ik had de punten precies andersom verwacht, maar ik heb fijn gereden.
Volgende keer iets beter voorbereiden O:)
Maar de stand is alweer L2 +10

Hier trouwens nog meer mensen uit Twente?

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 12:18

Ah balen dat het zo slecht ging Glenstorm. Klinkt wel een beetje als een draak, dat paard van jou :P Maar hij bedoelt het niet verkeerd zo te lezen.

Harvey1 gefeliciteerd met je punten!

Welkom Kionasuppie! Gaat lekker in het L1 zeg, dan komt het L2 vast ook goed!

Lis_Ol jij ook gefeliciteerd :)

Setteli toch netjes gedaan dan, gefeliciteerd! Ga je al over naar het M?

Mijn wedstrijd ging niet super gister. Kon niet echt lekker losrijden, het was druk in de baan en ik kon zelf m'n aandacht er niet goed bij houden. Paard was daardoor ook wat afgeleid. De wedstrijdbaan was vrij kijkerig en paard was daardoor een beetje aan het spoken. Niet m'n beste wedstrijd zullen we maar zeggen.
Toch nog 180,5 en 181,5 gereden en twee keer derde. Geloof ook dat alleen de eerste drie winst hadden in beide proeven, schijnt een vrij strenge jury geweest te zijn. Dus toch niet verkeerd.
We zijn nu L2+10 en dus M1 startgerechtigd in 4 wedstrijden :)

Twijfel wel een beetje of we al over gaan, maar dat ga ik van de week even met m'n instructrice overleggen.

Oh en we zijn z'n moeder en fokker nog tegengekomen gisteren, ook nog zien rijden. Was super leuk om ze weer een te zien :D We hebben het paard inmiddels bijna 5 jaar dus het was een tijd geleden. Z'n fokster vond het ook heel leuk. Wel grappig, hij lijkt echt wel op z'n mama. Qua uitstraling maar ook qua karakter. Ze zijn allebei behoorlijk eigenwijs maar wel eerlijk. En hebben allebei zo'n lief koppie dat je ze alles vergeeft :+

Setteli

Berichten: 3169
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:33

Sanned, ja jammer als ze zoveel spoken zien. Maar toch nog mooi 2 wp gereden!

Ik ga zelf nog lang niet over naar de M. Ik moet de galop eerst meer kunnen sluiten en zo nog wel meer puntjes. Voor de punten hoef ik het niet te doen, omdat ik al 2x M2 ben geweest (3x zelfs) mag ik gelijk M2 starten. Maar dat lijkt me niet zo verstandig :+

Bovendien vind ik het ook leuk om een beetje bovenaan mee te draaien. Sowieso wil ik de kringkampioenschappen (eind dec) afwachten en dan ook kijken of ik naar de Regio mag. Ik vind het geen probleem om de 30 wp vol te rijden, dat heb ik met de B en L1 ook gedaan.