wedstrijd blunders

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Iruss94

Berichten: 398
Geregistreerd: 27-03-12
Woonplaats: Brabant

wedstrijd blunders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-14 16:29

Vandaag weer op wedstrijd geweest weer een mooie blunder gemaakt! De verkeerde proef rijden ipv. 12 begon ik met proef 11... en dan ook nog 1x fout rijden. Wel 193 punten 4e plek en 200 punten 1e plek.

Ook al 2x mn singel vergeten
en 1x bijna gegroet met zweep

Nu ben ik benieuwd wat jullie wedstrijd blunders zijn ? ;)
Laatst bijgewerkt door Iruss94 op 06-07-14 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

❥ Everyday is a second chance


assileM

Berichten: 687
Geregistreerd: 16-05-13
Woonplaats: Gelderland

Re: wedstrijd blunders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 16:33

Haha mooie actie!
Mijn laatste wedstrijd brak m'n beugelriem.. Gelukkig grootste deel van de proef doorzitten. Maar het lichtrijden viel niet mee! Maar toch 189 punten en een 2e plek.

'Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het windstil.'

assileM

Berichten: 687
Geregistreerd: 16-05-13
Woonplaats: Gelderland

Re: wedstrijd blunders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 16:35

Oja! En een keer vergeten aan te singelen. Zadel zat einde van de proef nog net niet op z'n kont!

'Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het windstil.'

Toothless

Berichten: 870
Geregistreerd: 08-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: wedstrijd blunders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 16:36

De fries waar ik op reed was zo moe dat ze weigerde op de BEB grote volte te gaan :') rende gewoon door.... Stond op me protocol: volte?

sharonalover
Berichten: 2692
Geregistreerd: 27-12-04
Woonplaats: ergens op een plekje van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 16:38

Ik reed met een gelpad, deze zat tussen het dekje en de rug van het paard. Die gelpad gleed altijd iets onder het dekje weg. Toen ik met de proef begon vroeg de jury of dat goed ging of dat ik hem nog even goed moest doen. Ik zei dat dit altijd gebeurde en dat hij nooit verder ging. Je raadt het al...... Gedurende de proef ging dat ding steeds verder onder mijn zadel weg. Ik had niks in de gaten want mijn lieve paardje reageerde er niet op. Totdat ik na het afwenden bij A ineens PLOF hoorde. Vlak voor het groeten gleed hij zo van zijn kont af _O- De jury kwam niet meer bij, ik ook niet :Y)

:+: Kevin :+: Z1+3 :D We zijn nu echt Z :D Joehoe :D
Dexter (SamarantxResort) B+10, L1+10

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 16:39

De verkeerde kant op rijden (links ipv rechts of andersom) :P

Over de witte hekjes springen :+
(Jury vond het jammer van het parcours)

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

kesha1
Berichten: 744
Geregistreerd: 04-11-13
Woonplaats: Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 16:40

Met een 5jarige een onderlinge B proef gereden. Wou volte maken in galop BEB maar dat werd dus bijna BEAB

Jolie

tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 16:42

stijgerend, bokkend, stuiterend en vervolgens vol aw.over ac lijn binnenkomen in m1 proef.
had toen een 3 - 2 = 1 omdat ik door al.die drama ook nog vergat te groeten....

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 16:49

Ik heb er genoeg..
- Regelmatig verkeerd rijden, tot 3x toe in 1 proef.
- Net voor het begin van de proef bij A de ring uit springen.
- De diagonaal op rijden in middendraf, terwijl je moet gaan stappen.
- Achterwaarts bij het halthouden in een L1 proef.
- Alle bordjes eruit rijden, degene na mij vroeg na haar proef verbaasd of ik die bordjes ook zo scheef vond staan.. Sorry.
- Voltes 15 meter op 10 meter rijden en niet een keer, maar bijna standaard.
- Ik heb ook eens een hele L1 proef in een harde draf/galop afgelegd. Het halthouden en groeten gebeurde nog net voor de hoefslag bij C. Tot op de dag van vandaag snap ik niet wat die knol had.
- In de B proeven sprong mijn merrie al aan in galop zodra ik door ging zitten.
- Bij springen op hindernis 1-3 worden uitgebeld om het volgende rondje foutloos rond te komen.
- Meer dan eens spullen vergeten.
- Meermaals vergeten aan te singelen, zadel blijft gelukkig wel liggen.
- Van huis weg rijden zonder adres, gelukkig is er tegenwoordig mobiel internet.

Nee, ik ben eigenlijk geen geschikt wedstrijdruiter :+

Iejoor

Berichten: 2596
Geregistreerd: 19-12-13
Woonplaats: Overal en nergens

Re: wedstrijd blunders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 16:56

ik vergeet regelmatig dingen! op de manege reed ik een keer een wedsrijd in de L op een pony die nog nooit in de L had gestart. het probleem was dat hij een spring pony was... en je raad het misschien al hij sprond iedere keer doodleuk over de hekjes heen. *zucht*

oh ja bij mijn allereerste dressuur wedstrijd, had ik netjes het zadel ingevet en schoon gemaakt ging ik in het zadel zitten en had ik een prachtige *kuch kuch* afdruk van mijn kont op mijn witte rijbroek. en ik ben ook een keer uit mijn rijbroek geschuurd

en een keer bij springen reed ik op een moeilijke pony en het ging heel erg goed tot de laatste hindernis.. de pony vond het leuker om te weigeren en zo viel ik voor over met het hoofdstel over de hindernis heen. stond er onder aan mijn briefje met eindtijd enzo: Nou jij en je hoofdstel waren foutloos kan je van je pony en het zadel niet zeggen.

Iruss94

Berichten: 398
Geregistreerd: 27-03-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-14 17:01

Lovealmar schreef:
ik vergeet regelmatig dingen! op de manege reed ik een keer een wedsrijd in de L op een pony die nog nooit in de L had gestart. het probleem was dat hij een spring pony was... en je raad het misschien al hij sprond iedere keer doodleuk over de hekjes heen. *zucht*

oh ja bij mijn allereerste dressuur wedstrijd, had ik netjes het zadel ingevet en schoon gemaakt ging ik in het zadel zitten en had ik een prachtige *kuch kuch* afdruk van mijn kont op mijn witte rijbroek. en ik ben ook een keer uit mijn rijbroek geschuurd

en een keer bij springen reed ik op een moeilijke pony en het ging heel erg goed tot de laatste hindernis.. de pony vond het leuker om te weigeren en zo viel ik voor over met het hoofdstel over de hindernis heen. stond er onder aan mijn briefje met eindtijd enzo: Nou jij en je hoofdstel waren foutloos kan je van je pony en het zadel niet zeggen.


hahahaha die laatste jury heeft wel humor!

❥ Everyday is a second chance

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 17:04

Lovealmar schreef:
stond er onder aan mijn briefje met eindtijd enzo: Nou jij en je hoofdstel waren foutloos kan je van je pony en het zadel niet zeggen.


Je protocol? O:)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ \

Geniaaaal! :):)

Ik heb geen wedstrijdblunders want ik heb nooit een wedstrijd gereden := Wel ben ik een keer tijdens het WK vierspannen bijna omver gereden door een combinatie, paardjes werden even heel enthousiast. Koetsier kon ze niet zo goed meer houden en ik was nog aan het oversteken, scheelde weinig :oo Zag ze later op het inrijterrein (had een VIP pas) ik zei nog; zo daar lag ik er bijna onder (ik ben niet zo subtiel) hij heeft z'n excuses aangeboden, maar ik was niet boos haha heb nog even z'n paardjes geaaid :p

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

hallokind

Berichten: 84
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: Aarlanderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 17:06

Bij onze manege reed ik een keer een fnrs proef F8 en ik stond op de poetsplaats te wachten tot ik de bak in mocht, en ik rijd de bak in en de gene die mij voorlas deed even het standaard praatje en ineens uit het niets schiet mijn pony er in volle galop vandoor :')

Real princesses don't kiss toads <3

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: wedstrijd blunders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 17:08

Sommige jury's maken wel briljante opmerkingen inderdaad :') Bij mij komen ze meestal nog naar me toe dat het zo zonde was :o

Iejoor

Berichten: 2596
Geregistreerd: 19-12-13
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 17:09

Lillian__ schreef:
Lovealmar schreef:
stond er onder aan mijn briefje met eindtijd enzo: Nou jij en je hoofdstel waren foutloos kan je van je pony en het zadel niet zeggen.


Je protocol? O:)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ \

Geniaaaal! :):)

:p


ja maar dan in de spring variant! moest er ook wel om lachen :')

MartyMcfly
Berichten: 261
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 17:12

Ik ging voor de eerste keer op vreemd terrein met mijn toenmalige 3 jarige bijrijdpony een onderlinge wedstrijd rijden in de B dressuur proef 6. we gingen de inrijbaan in, nou.. dat kon je alleen maar stressed noemen, dat beest wist niet wat ze moest doen. na een half uurtje ging het eigenlijk best goed, toen moesten we de ring in, nou, ze begon meteen te steigeren maar ik had helemaal niks om haar te corrigeren, na een paar keer hard been geven liep ze wel weer ff. maar toen zag ze de bakdeur en ze stond kaarsrecht. Ik heb wel weer afgegroet en de rijbaan verlaten.

Pfieh heel verhaal.. ik had 8 punten gehaald :+ :+ :+ :+ :+

And when I'm gone just carry on, don't mourn rejoice everytime you hear the sound of my voice just know that, I'm looking down on you smiling. And I didn't feel a thing, so baby don't feel my pain just smile back.

LoveChamp
Berichten: 1289
Geregistreerd: 15-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 17:18

WHAHAHAHAHAH sommige reacties echt geniaal :') Ik heb zelf nog geen wedstrijd blunder van officiële wedstrijden helaas maar wel een paar onderlinge

Eerste keer springen in de B (70 cm) pony lief was niet over hindernis 5 heen te krijgen. Met 5 man sterk en de hindernis om 40 cm en een stijltje van gemaakt ging ze er vierkant overheen :')

Ook een keer dat ik ongesteld was en vergeten te verschonen voor me proef en rood valt nogal op op wit dusja...

Was ook een keer vergeten aan te singelen en ze begon te kuchen in de galop en ineens was ze wel heel smal":) zadel lag in der nek xD

Hmmm... Owjaa eerste dressuur met paardje lief hij vind nooit iets en hij liep met losrijden echt heel netjes naar beneden en alles en jullie raden het wel in de ring was de jury eng en hij was voor geen meter meer nagevelijk te rijden..

Achjaa om die bloopers moet ik altijd wel lache dat houd het leuk xD

mygoldeneye

Berichten: 116
Geregistreerd: 14-03-14

Re: wedstrijd blunders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 17:33

Ik heb nog maar 4 wedstrijden gereden maar toch wel al een paar blunders gemaakt :n
Bij mijn eerste wedstrijd reed ik een figuur fout en verwisselde ik niet van hand met de slangenvolte :(:)
Bij mijn tweede wedstrijd met inrijden ging ik galloperen krijg ik een hele boksessie ( poon had nog nooit onder het zadel gebokt) :+
En met een cross vergat ik te groeten :Y)

When all else has been forgotten, still our song lives on. *Seven

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: wedstrijd blunders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 21:39

Met mijn eerste officiële wedstrijd was ik mijn Cap vergeten. Echt heel blij dat die man van achter de bar zo vriendelijk was die van hem te lenen (wel 5 maten te groot dus heb mijn dot er mee in gestoken)

M_arjolein

Berichten: 1421
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: wedstrijd blunders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 21:48

Ik was op mijn 1e wedstrijd mijn singel vergeten. Gelukkig kon ik er 1 lenen van de mensen op de boerderij waar de wedstrijd gereden werd.

Selina

Berichten: 14264
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: wedstrijd blunders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 21:56

Toen ik nog op de manege reed, verstond ik het verkeerd en deed ik rechtdoor ipv af te wenden.
Vanaf toen elke proef uit 'n hoofd geleerd :j

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

melissapupa
Berichten: 1091
Geregistreerd: 21-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 22:04

MartyMcfly schreef:
Ik ging voor de eerste keer op vreemd terrein met mijn toenmalige 3 jarige bijrijdpony een onderlinge wedstrijd rijden in de B dressuur proef 6. we gingen de inrijbaan in, nou.. dat kon je alleen maar stressed noemen, dat beest wist niet wat ze moest doen. na een half uurtje ging het eigenlijk best goed, toen moesten we de ring in, nou, ze begon meteen te steigeren maar ik had helemaal niks om haar te corrigeren, na een paar keer hard been geven liep ze wel weer ff. maar toen zag ze de bakdeur en ze stond kaarsrecht. Ik heb wel weer afgegroet en de rijbaan verlaten.

Pfieh heel verhaal.. ik had 8 punten gehaald :+ :+ :+ :+ :+

En een eerste plek ! :Y)

MartyMcfly
Berichten: 261
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:00

melissapupa schreef:
MartyMcfly schreef:
Ik ging voor de eerste keer op vreemd terrein met mijn toenmalige 3 jarige bijrijdpony een onderlinge wedstrijd rijden in de B dressuur proef 6. we gingen de inrijbaan in, nou.. dat kon je alleen maar stressed noemen, dat beest wist niet wat ze moest doen. na een half uurtje ging het eigenlijk best goed, toen moesten we de ring in, nou, ze begon meteen te steigeren maar ik had helemaal niks om haar te corrigeren, na een paar keer hard been geven liep ze wel weer ff. maar toen zag ze de bakdeur en ze stond kaarsrecht. Ik heb wel weer afgegroet en de rijbaan verlaten.

Pfieh heel verhaal.. ik had 8 punten gehaald :+ :+ :+ :+ :+

En een eerste plek ! :Y)


zeg maar laatste hahahahah :+

And when I'm gone just carry on, don't mourn rejoice everytime you hear the sound of my voice just know that, I'm looking down on you smiling. And I didn't feel a thing, so baby don't feel my pain just smile back.

LoveChamp
Berichten: 1289
Geregistreerd: 15-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:44

Citaat:
zeg maar laatste hahahahah :+


Dat is de eerste.... Van onder xD

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: wedstrijd blunders

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:53

Tja euuh ik ben nogal Chaotisch, zo ben ik wel eens mijn jasje vergeten gelukkig werd die net voor ik de ring in ging gebracht.
Proevenboekje vergeten, verkeerde proef voor gaan lezen.
los willen gaan rijden en realiseren dat je geen chaps bij hebt. En vast nog wel veel meer :')

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 bezoekers