[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:47

Ja echt enorm balen, we gaan ontzettend graag die kant op omdat we dan met de ander fijn aangespannen kunnen rijden in het bos.
Maat voor hem is het gewoon echt naar zo...

Tot nu toe nog niemand kunnen vinden die er echt een goede tip voor had helaas.

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 20:41

Ik ben afgelopen weekend op wedstrijd geweest 1e out door. 1e proefje was rommelig. Losrijden gaat erg fijn maar kan het nog niet altijd vasthouden in de ring. 2e proef veel fijner nou je raad het al 1e proef winst 2e net niet.

ivy_power89

Berichten: 5856
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 22:35

Woow heftig die reactie!
Jammer dat het zo gelopen is.

Gefeliciteerd met je puntje Laura1982 :)

Wij gaan zondag weer een poging wagen, hij loopt op het moment erg wisselend dus vrees met grote vrezen dat we zondag zonder winst naar huis gaan. Maarja te laat om af te zeggen, en of ik nu in de bak rijd thuis of op concours.......

ivy_power89

Berichten: 5856
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:06

Nou onze voorbereiding is top.....not |o

Alejandro plaste woensdag na de les ineens bloed. Dus op advies van mijn dierenarts naar utrecht door gereden. Scopie gehad, wel bloed gevonden maar geen oorzaak dus nachtje overblijven. Gelukkig geen bloed meer en hij is top fit nog, dus vanavond maar even aan longeerlijntje om te kijken hoe hij het doet en dan beslissen of we wel of niet weg gaan zondag.... :\

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:27

Jeetje ivy power dat is schrikken.
Hopelijk niets ergs en kan je toch starten.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 15:16

Oh dat is inderdaad schrikken zeg, goed dat gelijk alles gecontroleerd is en dat er niks ergs aan de hand lijkt te zijn.
Blijft griezelig, sterkte ermee

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 07:50

Zo Nouvel die zit enorm onder de bulten! Inmiddels alweer wat bij getrokken?
Ivy ook erg schrikken!
En Laura toch goed weer een punt!

Vandaag na 4 weken weer op concours. Mevrouw was erg hengstig en niet te genieten en daarom concours afgemeld vorige week. Vandaag springen en over 2 weken weer dressuur.

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 07:58

Eliedeux succes vandaag en heel veel plezier.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 19:40

Gaan jullie nu gewoon op wedstrijd als er rhino in de buurt is?
Wel andere plaats maar in de regio zeg maar.
Ik ga nu twijfelen of ik maandag wel moet gaan...

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 19:43

Is voor mij afhankelijk hoeveel afstand er tussen de locaties is.
En ook het stalbeleid van deze stallen. Ze kunnen alleen besmet raken bij neus contact dus ik heb geen enkel.contact met andere paarden. Uit de trailer losrijden en daarna direct weer terug. En vertrouw ik het niet dan ga ik niet.

ivy_power89

Berichten: 5856
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 16:31

Ik ga ook gewoon maar dan wel zeer voorzichtig!

Vandaag ali thuis gelaten. Hij staat sinds gisteren op de metacam en vond het niet fair.
Met mijn merrie wel 4 winstpunten in het L1 gereden :)

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 17:11

Ivy: wat schrikken dat Alejandro bloed plaste :oo Gelukkig lijkt er niks aan de hand. Gefeliciteerd met je punten met je merrie! Startte je toevallig in Hilversum vandaag? Mede-eigenaar was daar op wedstrijd en toen liep er ook een knappe bonte in de baan (ff in je profiel gespiekt en wat ik zo snel zag vanmiddag, lijkt de merrie in de profiel op degene die ik zag :P )
Nouvel: wij gaan gewoon op wedstrijd, maar nemen de nodige (voorzorgs)maatregelen. Wat balen van je weekje weg, jeetje wat een bulten had je paard.
Elitedeux: hoe ging je wedstrijd gisteren?
Laura: gefeliciteerd met je punt! Wel vervelend dat gevoel en punten precies andersom lagen :(
Merel: wauw, nette score. Gefeliciteerd met het winnen van je selectie!

Hoi!
Even bijgelezen. Verder niet bijzonder veel te melden. Helaas te druk deze maand om te starten, dus volgende maand weer. Gisteren wel les gehad en instructrice vindt hem in principe al goed genoeg om Z1 te starten :):) Dus eerst nog even die laatste twee punten binnenrijden en dan hopelijk in juli of zo over :oo

ivy_power89

Berichten: 5856
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 18:34

Sofie, dat klopt :D
Ik start graag in hilversum, vind het een fijne en gezellige locatie.
Dus kan goed zijn dat je ons gezien hebt :)

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 19:02

Dan kan het niet anders dan dat jullie het waren :D Zaten even op het terras in afwachting van de prijsuitreiking, was een uur of 12 gok ik. Het is idd een fijne locatie. Kom er ook graag om te springen.

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 20:56

Bij ons in de buurt is gelukkig nog geen Rhino.. Ik weet niet of ik wel of niet zou starten, ligt denk ik ook echt aan de locatie..

We hadden 1 balk, ging ergens binnendoor waardoor we veel te schuin en dicht bij de sprong kwamen, totaal een stuurfout van mij. Nog getwijfeld of ik een rondje M wilde starten of niet (voor het eerst), maar dit leek mij niet zo verstandig met de selecties en Almelose Ruiterdagen (voor mij dé wedstrijd van het jaar) voor de deur.

Doet iemand nog mee in Almelo? :D

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 08:34

Keurig toch! Balkje kan altijd gebeuren. Wanneer zijn de Almelose Ruiterdagen? Ik ga er niet heen, want het is voor mij erg uit de richting (start in Amsterdam en omgeving), maar hoor altijd wel dat het een geweldige wedstrijd is :j

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 09:42

Jazeker! Een balkje is zeker niet slecht, baalde alleen een beetje van mijn domme rijden :o
Die zijn van 15-24 juni! Eerste 3 dagen pony's, dan de paarden. Voor veel mensen is het een week vakantie :)

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 16:40

Is het raar als je in de M2 in zomertenue start?
Ik was vandaag de enige, de rest had allemaal jasjes aan, ook in de M1... :=

Ik dacht dat het overal inmiddels wel normaal was, dus ik ging er eigenlijk helemaal vanuit dat iedereen het wel zou doen bij 25 graden...

Eerste proef fijn gereden, wat kleine dingetjes maar was wel tevreden.
Tweede proef kreeg ik ‘m er niet fijn meer aan, rommelen in de aanleuning, niet goed naar voren willen...
Had voor de eerste proef 178 en voor de tweede 169...
Bij de eerste proef stond er wel bij, netjes voorgesteld, dat is wel weer leuk!
Maar we komen nu gewoon echt op een lastig punt voor hem, voor hoger en korter worden, ik wist dat het ging komen dat we daar echt tegen aan gaan lopen, dus nou ja, we kijken hoe ver we komen.
We werken rustig verder en als het starten even echt niet lukt dan straks maar een tijdje lekker thuis door rijden.

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 18:47

Nouvel groot gelijk in zomer tenue zou ik ook gedaan hebben. Ah jammer geen winstpunt maar hopelijk wel zelf tevreden. Ja M2 is echt wel pittige klasse dan moet er veel meer en nog veel beter. Ook wij lopen hier tegen aan hoor we blijven oefenen en ieder puntje is er weer 1tje.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 07:40

Ja eerste proef had ik wel echt fijn gereden al zijn er altijd dingen die beter kunnen natuurlijk.
Maar wat er bij beide proeven bij staat klopt gewoon en is ook gewoon echt zijn dingetje waar we nu tegen aan gaan lopen.
Dat hij moeite heeft met nog meer sluiten en voor hoger, korter en ronder worden en blijven.
We oefenen rustig door en dan zien we wel hoe ver we komen!

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 18:43

Fijn dat het commentaar klopt met waar je aan werkt Nouvel, dan ben je iig op de goede weg!

Wij zijn vandaag ook weg geweest. 2e prijs gewonnen met 63%, wat ik wat zuinig vond, maar ach iig weer lekker gereden!

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 12:17

Netjes, gefeliciteerd!
Dat is toch maar weer binnen... 8-)

Ik heb vanmorgen ook weer gestart, na vorige week niet veel van verwacht.
Met losrijden wat meer achter zijn vodden aan gezeten, geeft wat meer spanning maar ook iets meer oprichting en verbinding, daar zal hij toch naar toe moeten ook al vind ‘ie dat lastig.
Zware losrijbak, hij ging daardoor ineens weer omspringen in de controle,grrrr...
In de proeven wat kleine foutjes doordat hij vooruit ging denken of iets teveel spanning gaf hier en daar, en helaas beide proeven omgesprongen in 1 contra. Beide proeven kon ik het wel weer corrigeren.
Verwachte er niks van, vorige week fijner gereden met minder fouten en geen winst.
Was ik nu 2x 1e van de 3 met 193 en 187 punten, bizar! :wow:

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:47

Netjes Nouvel! Ik ga zaterdag weer, benieuwd hoe het gaat. Hebben vooral aam de oprichting gewerkt. Ze loopt snel op de voorhand (springpaard he) maar kon haar deze week mooi wat meer bovenin houden :)

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:52

Netjes Nouvel! Gefeliciteerd!

Succes zaterdag Elitedeux! Komt vast goed!

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 16:41

Ik ga het zondag weer proberen! Ben benieuwd :D