[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 18:52

Aangezien er al meerdere goed lopende en interessante topics zijn over het starten in een nieuw klasse leek het me wel leuk om ook voor het M2 debuut een forum aan te maken.

Dus wie start er nog meer binnenkort M2??
Meld je hier :D


Ik zelf ga binnenkort de overstap maken naar het M2 met mijn 8 jarige grote merrie.
De oefeningen van het M2 zitten er allemaal goed op al mag de lengtebuiging in de travers op de rechterhand nog beter.

Waar wij wel regelmatig op wedstrijd tegen aan lopen is haar snel , nerveuze, hectische karakter.
Als ze gespannen is dan is ze erg moeilijk te rijden en heel kijkerig en heb ik er mijn handen meer dan vol aan.
Daar laten we dan punten op liggen helaas en rijden we ook wel eens geen wp in de proef.
Als ze fijn te rijden is en relaxed blijft rijden we meestal bovenaan of in het midden meer en rijden regelmatig prijzen.

Wat fotos van afgelopen week:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

wedstrijd begin Outdoor
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Martine op 15-09-14 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: HK tag toegevoegd


vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 20:55

Het loopt nog niet zo storm wel?

In der Ruhe liegt die Kraft.

Nibbit

Berichten: 10405
Geregistreerd: 03-06-05

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 21:51

Ik ga binnenkort ook over naar de M2, de keertwendingen gaan nog niet zo goed, dus nog eventjes doortrainen. En heb nog even tijd, rij de selecties nog M1, mocht ik niet geselecteerd worden dan gaan we daarna over ;)

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 21:55

Ik had 2 weken terug m'n m2 debuut, heel raar gepunt :+ 175 en 174 terwijl de 2e proef wel 165 mocht zijn en de eerste proef wel winst :P
Zondag moet ik weer :)

AnoukvW
Berichten: 1964
Geregistreerd: 02-03-06

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 21:57

Ik ben nog niet zo lang geleden M2 gestart met mijn 6 jarige aapje! Nu 4x gestart, 7 proeven, 8wp (1x geen winst, 2x 2winst per proef) en provinciale finale vd Esperado gewonnen! Moet zeggen, mij valt het alles mee! :)

tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 22:27

@nibbit; spannend! Bedoel je de outdoorselecties? De indoorselecties zijn al geweest. Tenminste bij ons wel :)

@amiigo; dat heb ik ook wel eens.. Dat ik zelf een heel ander beeld heb en gevoel qua punten dan de jury.
Pas geleden nog een dramaproef gereden.. Paard was zwaar in verzet door mega veel spanning, ik heb geen onderdeel foutloos kunnen rijden en was bang voor verliespunt maar ik had zelfs een wp!
En de 2e proef ging super goed en heel relaxed en 2 x kleine foutjes maar en toen had ik 178...
Blijft een jurysport he :)

Zo lang ik zelf tevreden ben vind ik het daarom dan al goed :)

@anoukvW; wauw!!!! Dat gaat super dus!! Goed zeg, gefeliciteerd :)

hebben jullie ook allemaal fotos van jullie knappe paarden??

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 08:59

Aha, leven in de brouwerij.
Ik heb mijn debuut in januari gepland. Tenminste, als het weer meezit. ;)

In der Ruhe liegt die Kraft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 09:15

Leuk topic! Ik hoop in het voorjaar van 2014 weer te gaan starten. Denk dat ik eerst nog een paar wedstrijden M1 start (heb nu 14 wp) en als dat lekker gaat de overstap naar M2 maak. Ik heb al 1.5 jaar niet gestart.

Heb een zelfde type paard als jij TS. Door spanning in haar lijf, gaat het vaak mis. Als ze lekker ontspannen en losgelaten loopt, kan ik zeker een nette M2 proef rijden, maar de ontspanning is nu juist nog even het probleem. Dus ik ga eerst weer een tijdje werken aan de ontspanning en van daar uit verder werken.

Noukie
Berichten: 10926
Geregistreerd: 27-12-01

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 09:18

Anouk,toppers!

Ik heb een paar keer M2 gestart. Hij is nog niet helemaal klaar,maar voor het wedstrijd ritme wel meegenomen. Soms in de 170 en als ie fijn gaat in de 180. Het valt mij ook ontzettend mee, zeker als ik kijk hoeveel er eigenlijk nog niet bevestigd is!

Nibbit

Berichten: 10405
Geregistreerd: 03-06-05

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 09:29

Bij ons zijn de selecties voor de indoorkampioenschappen allemaal in december ;)

Ik heb de M2 proeven wel gelezen, sommige dingen zijn wel wat onlogisch.. maarja we zullen er doorheen moeten :D
Wat vinden jullie het lastigst?

AnoukvW
Berichten: 1964
Geregistreerd: 02-03-06

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 09:55

Bij die van mij is het het lastigste om ontspanning te houden, anders wordt die net wat hectisch en rommelig in de aanleuning en wordt het gehele beeld ook rommeliger..
Vind niet persee een onderdeel lastig, maar het is wel allemaal snel achter elkaar dus als die technisch niet eraan staat loop je daar wel tegenaan.

Ik heb in januari selectie, wij hebben maar 1 selectie….

Nibbit

Berichten: 10405
Geregistreerd: 03-06-05

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 10:04

Wij hebben 2 selecties en de beste telt (plaatsingspunten)

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 10:12

Wij hebben er 5 waarvan de komende 3 weekenden er elk weekendje 1 wordt verreden. Dus een drukke maand.

In der Ruhe liegt die Kraft.

Mypegasuss
Berichten: 47
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 10:17

Ik ga in januari over naar het M2. Nu M1+14
De B en L uitgevlogen, maar vanaf de M toch lastiger. Mijn 8 jarige merrie is lang en heeft moeite met verzamelen. We oefenen nu veel overgangen en het schakelen. Ze doet de middengalop voor een 8, maar terug is een ander verhaal ;) en dan de volte 10 meter er achteraan, duikt ze wel wat op de voorhand. De travers en keertwendingen doet ze eindelijk heel braaf. Stap galop wordt ze wat heet en dribbelig.
ik heb nu het probleem als ik wil aanspringen in galop, ze travers gaat lopen alsik dat daarvoor heb geoefend. Hebben jullie hier een tips voor?
Verder gaan we vanaf januari bij Sander Marijnissen staan en hoop ik daar lekker door te trainen.
leuk topic om te lezen!
Ik hoor van iedereen dat M2 erg lastig is, dus toch wel spannend ;)

Artemis(indoradoXNamelus R): M1+21 en M+3 springen

tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 12:21

@vur: spannend! Januari is idd vaak lastige maand mbt weer.
Vaak sneeuw, vorst... Hopelijk in Januari 2014 niet :)

@[***]: ja, moeilijk is dat he!
Ontspanning staat bij mij bovenaan in mijn basistraining natuurlijk.
Maar het is iets waar ik niet op kan trainen...
Zo loopt ze mega relaxed om vervolgens 5 min later helemaal gestresst en gespannen te zijn.
In zo n geval kan ik haar vaak ook de ring niet meer rond krijgen, laat staan de gevraagde oefeningen rijden.
Afgelopen zomer hebben we zelfs een primeur behaald door een 1 te krijgen v binnenkomst.
Steigerend, stuiterend en vervolgens plankgas aw word niet zo gewaardeerd door de jurys :)

@noukie: fijn dat het je meevalt!
Hopelijk kan ik dat binnenkort ook zeggen.
Ik hoor juist vaak dat de,m2 proeven lastig zijn. Bijna gelijk aan Z1 maar dan in20 x 40 ipv 20 x 60

tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 12:24

@nibbit: selectiewedstrijden bij ons zijn al geweest.5 wedstrijden waarvan de beste 3,tellen.
Ik vind het stukje lastig v middengalop naar volte 10 m verzamelde galop naar verzamelde stap.
Thuis gaat dat top, op wedstrijd weet ik het nog niet ivm evt spanning.
Hetzelfde geldt vd slangevolte 3 bogen in galop.

tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 12:26

@mypegasuss: heel herkenbaar stukje mbt heet/dribbelig worden bij stap/galop.
Daar loop ik ook nog wel eens tegenaan.

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 12:36

Hier is ook de ontspanning het moeilijkste punt. Hij is extreem kijkerig en is dan super gespannen. Maar treffen we een keer een rijbak die hij vertrouwd, dan gaat het best aardig.
Ik zal tijdens de herfstvakantie me eens verdiepen in de proeven. De oefeningen galop-stap, travers etc pakken we al een tijdje mee in de training, maar de proeven heb ik nog niet geoefend thuis met hem.
Ik vind M2 inderdaad richting Z1 gaan. Er staat wel geen verzameling in de proeven, maar je moet het eigenlijk al wel enigszins laten zien. Ik ben juist wel blij met de 20x40 ring, want de uitgestrekte draf zit er nog niet op. :D

In der Ruhe liegt die Kraft.

pitbullgup

Berichten: 1816
Geregistreerd: 20-08-06
Woonplaats: Oss

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:46

Hier zijn we voor de winter 2x M2 gestart maar nog geen winst gereden. Keertwending gaat ook nog niet goed en we hebben ook wat moeite om de ontspanning er in te houden maar t wel flitsend te houden. Hebben nu ook besloten om de winter door te trainen en dan als het weer ook weer wat beter is te gaan starten.

Caresse ... Atlantic VDL x Jus de Pomme B + 4
Anya M2 + 3
verkocht

Tinkels

Berichten: 3064
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: fryslân

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:52

Hier ook de overstap naar de M2, ik denk februari/ maart..

Zoals jullie kunnen zien moet ik nog puntje maar ben vrij gemakkelijk de M1 door gereden en de oefeningen van de M2 worden steeds makkelijker dat ik er al helemaal zin in heb :)

leuk z'n topic :)

Zoé van Palice (San Remo x Gribaldi) 2004 Z2 startg.
PrinceTino A.K. ( Kaiser Weltino x San Remo) 2020
Sinne d’ Alice A.K. ( Lord Diamond x San Remo) 2022

annika_s

Berichten: 2513
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:53

Ik meld me ook! Heb inmiddels 4x M2 gestart ( 8 proeven) en tot nu toe 5 winst!

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:59

Mypegasuss schreef:
Ik ga in januari over naar het M2. Nu M1+14
De B en L uitgevlogen, maar vanaf de M toch lastiger. Mijn 8 jarige merrie is lang en heeft moeite met verzamelen. We oefenen nu veel overgangen en het schakelen. Ze doet de middengalop voor een 8, maar terug is een ander verhaal ;) en dan de volte 10 meter er achteraan, duikt ze wel wat op de voorhand. De travers en keertwendingen doet ze eindelijk heel braaf. Stap galop wordt ze wat heet en dribbelig.
ik heb nu het probleem als ik wil aanspringen in galop, ze travers gaat lopen alsik dat daarvoor heb geoefend. Hebben jullie hier een tips voor?
Verder gaan we vanaf januari bij Sander Marijnissen staan en hoop ik daar lekker door te trainen.
leuk topic om te lezen!
Ik hoor van iedereen dat M2 erg lastig is, dus toch wel spannend ;)

Ja dat heb ik ook van die travers :)) die van mij kan soms heel erg aan m'n been blijven plakken en als die traver gaat lopen terwijl ik galop hulp geef rijd ik hem ff een paar passen goed weg en dan sluit ik hem weer.
Meer met je binnenbeen doen en je buitenbeen enkel naar achter leggen (dus nauwelijks druk erachter zetten) werkt bij mij goed :j

Ik vind de gebroken lijnen rechtsom nogal lastig, daar zwaait die uit maar dat komt meer door m'n losrijden want als die dat doet is die nog niet goed op 2 teugels.

Middengalop en weer terug gaat bij mij erg goed :j kan hem fijn naar voren rijden en weer terug sluiten en dan die volte 10 m erachter aan is geen probleem bij mij haha!
Lengtebuiging in de travers gaat ook een stuk beter maar moet nog wel beter worden.

Vind die lijn van H afwenden, tussen x en m keerwending naar links en dan bij H linkerhand en daarna meteen van hand veranderen nogal onlogisch :+ zelfde dat je linksom op de lange zijde aan moet springen en rechtsom net uit de hoek, vind ik niet zo erg omdat die wel eens traver kan gaan lopen met overgang naar galop :D

annika_s

Berichten: 2513
Geregistreerd: 10-12-06

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 14:08

Bij mij zijn de galoponderdelen juist heel fijn, maar die van mij heeft juist veel moeite met travers en de keertwendingen.

DaraBariton

Berichten: 1303
Geregistreerd: 15-12-11
Woonplaats: Noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 14:15

Ik meld me ook!

Al heb ik mijn M2 debuut wel al gemaakt en inmiddels dus 2x M2 gestart. Jullie kunnen zien dat ik nog geen winstpunten heb gehaald.... :(:)

Maar dat geeft niet! We gingen al hard genoeg en ik wilde graag meteen over terwijl ik wist dat we nog veel te verbeteren hebben. Dus dan krijg je dat.

Ik reed met mijn 12 jarige friese merrie Dara tot de M2 de klasses snel uit met altijd winst en vaak prijs. Maar dan is het toch wel even slikken als je dan ineens 2x geen winst rijdt.We zijn in september 2012 begonnen en nu dus M2 .

Ons debuut in de M2 ging eigenlijk heel goed. we hadden 171 en 173 terwijl de travers nog niet goed bevestigd was en ze 2x aansprong in galop of oversprong wat niet moest. Wat mijn grootste probleem is: Netjes rijden. Ik betrap me erop dat ik punten laat liggen door bijvoorbeeld een volte niet netjes te verdelen of niet tot X te rijden. Ik schaam me diep, ik weet het! dit kan dus echt niet meer in de M2. Daarom heb ik besloten om deze maand thuis te blijven en in januari het nog eens te proberen.

Dara♡ Bedankt voor de mooie jaren samen...
*31-05-2001 - †27-06-2021
◇Wiebe◇|31-03-2023| Fryso 518 x Tsjalle 454|

heleen88

Berichten: 497
Geregistreerd: 07-05-09
Woonplaats: leens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 14:23

Graag meld ik me ook, heb mij debuut al wel gemaakt en ook al wel winst, maar ik krijg die keertwendingen er niet mooi in, helemaal naar rechts, het eerste stuk gaat goed, maar daarna maakt ze zich recht en gooit ze haar achterhand tegen mijn buitenbeen aan naar buiten.. :+

Gevolg veel te grote wendingen...en eigenlijk lijkt het soms niet eens meer op een keertwending,

Iemand nog leuke tips?

Evitamorka Vivaldi x Bernstein L1 + 2
Aulina Trento B x Zeoliet M2 +
Cantora Balouco X Lancelot L1 +


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers