[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bloempie186

Berichten: 2153
Geregistreerd: 17-10-03

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 23:30

Hou maar op over die keertwendingen haha. Drama! Don heeft sowieso wat moeite met stelling en buigen. En de keertwendingen krijgt hij nu eindelijk aan het einde van de m2 een beetje door

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 23:32

Ben ik gelukkig niet de enige die er moeite mee heeft _O- Opzij, achterwaarts, SB, travers, hij doet het allemaal, maar in de KW slaat ie een beetje op slot. Leuk paard is Don trouwens, sympathieke uitstraling :j

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 04:59

Ik vind keertwendingen ook rotoefeningen. Zeker nu ze in arbeidstap moeten. Het druist zo tegen mijn gevoel van sluiten in.

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 07:34

Ja dat sluiten en toch door stappen is toch wel een uitdaging. Al mag ik niet klagen het gaat steeds wat beter.

bloempie186

Berichten: 2153
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 14:02

_Sofie schreef:
Ben ik gelukkig niet de enige die er moeite mee heeft _O- Opzij, achterwaarts, SB, travers, hij doet het allemaal, maar in de KW slaat ie een beetje op slot. Leuk paard is Don trouwens, sympathieke uitstraling :j


Dankjewel! Het is ook zo'n heerlijk beest.

Carmuh

Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:25

Hoi allemaal......Ik wil graag met jullie meekletsen.
Wij hebben inmiddels 9 winstpunten in het M1 en hopend komend weekend onze laatste punt te halen om de 15 gelijk maar ons M2 debuut te maken.

Ik heb een 5 jarige PROK Oscar X Dillenburg merrie van 1.70, inmiddels drachtig van Just wimphof.
We hebben inmiddels 5 wedstrijden in het M1 gestart en daar fietsen we eigenlijk zo doorheen.

Wat hebben jullie als moeilijk ervaren tijdens de overstap naar het M2?

Ben overigens niet super vaak actief maar lees wel alles mee.

scilla123

Berichten: 669
Geregistreerd: 04-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 16:06

Carmuh...nou ik heb liever de m2 dan de m1. Heb een jaar in de m1 omgehangen. En nu de m2 gaat veel makkelijker

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 20:23

Welkom Carmuh!

Wij doen even een weekje iets heel anders O:) Vandaag aangekomen op Texel, heerlijk een weekje op het strand rijden.
Afbeelding

bloempie186

Berichten: 2153
Geregistreerd: 17-10-03

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 23:29

Welkom Carmuh en veel succes in de M2. Ik ervaar niet heel veel lastige dingen, maar mijn paard heft wat moeite met lengtebuiging, dus schouderbinnenwaarts is wat lastig en ook de keertwendingen.

@Sofie:Wat heerlijk zeg zo op het strand. Jullie hebben vast genoten!

Wij hebben vandaag onze laatste 2 puntjes gehaald en mogen nu Z starten. Denk dat ik in het nieuwe jaar over ga. Heel veel zin in!!

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 23:41

Vandaag voor de 2e keer M2 gestart met Enchelina en de eerste punten zijn binnen. Eerste proef 1e met 200 en tweede proef 2e met 189,5.

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 07:07

Gefeliciteerd Alice!

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:10

Bloempie: wat gaaf dat je Z mag, super stoer *\o/*
Alicelover: dat zijn mooie punten, gefeliciteerd!

Het strand is echt genieten <3 Zaterdag een lange rit gemaakt door de duinen en terug over het strand. Gisteren alleen even de spierpijn er uit gestapt op het strand. Echt heerlijk om een weekje op een stal te staan waar je gewoon stappend naar het bis en strand kan. Das op mijn eigen stal wel anders :’)

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:17

Bloempie: Gaaf dat je Z mag!!
Alicelover: mooie punten!
_Sofie: heerlijk het strand, wij wonen er erg ver vandaan, maar probeer ieder jaar toch een weekendje met de paarden naar zee te gaan.

Ik heb gisteren weer een rondje M1 gedaan, selectie voor de kampioenschappen. Lekker gereden en een 5e prijs met 65,5% (zitten 2 jury's bij ons). Mooi begin, misschien de selecties maar in het M1 blijven en erna overstappen?

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:59

Oeps bloempje ik was vergeten jou ook te feliciteren!op naar het Z!

bloempie186

Berichten: 2153
Geregistreerd: 17-10-03

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:14

Bedankt voor de felicitaties!

Ik moet ook nodig weer eens naar het strand. Gelukkig hebben wij het Twiske om de hoek en kunnen we daar vanaf stal zo naartoe rijden. Dat is ook wel heel erg fijn.

@alicelover: super mooie punten! Gefeliciteerd!
@MerelV: Ook gefeliciteerd! En inderdaad een twijfel die ik ook heb haha. Lastig altijd om te kiezen of je over gaat of dat je het kampioenschap in de lagere klasse blijft rijden.

scilla123

Berichten: 669
Geregistreerd: 04-04-10

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:18

Gefeliciteerd bloempie...cooolll!!

Heerlijk als alles binnen handbereik is zoals bos/strand.
Hier helaas eerst oom met de trailer op pad om bij zoiets te komen

Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:36

Mooie resultaten allemaal hoor!

Ik had in de planning om Z te gaan starten met mijn paard. Helaas gooide eind augustus een peesblessure roet in het eten... dus ipv Z is het enige wat we nu doen 10 minuten per dag aan de hand stappen.

Maar zaterdag ben ik weer met paard van vriendin gestart die ik ook rij :) doe ik al langer maar stond laatste tijd op laag pitje omdat 2 paarden trainen naast mijn full time baan en deeltijd studie wel heel pittig was.

Maar weer mooi winstpunt mee kunnen nemen dus met hem ben in nu M2 + 4
Afbeelding

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:13

Top Yvank! Wel echt balen van je eigen paard. Hoe lang gaat dat duren, of is er niks van te zeggen?

@bloempie, ja moeilijk. Bij ons moet je 5 selectiewedstrijden rijden voor de kampioenschappen en de beste 5 mogen. Dus is natuurlijk ook nog lang niet zeker dat ik me selecteer, dus dat maakt de twijfel nog groter.

bloempie186

Berichten: 2153
Geregistreerd: 17-10-03

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:23

Ok, ja bij ons zijn er 8 selectiewedstrijden en daarvan telt alleen het resultaat van de eerste proef. Je moet OF minimaal 3x 62% OF 1x 66%. Als je dit gereden hebt, dan plaats je je automatisch voor de Regiokampioenschappen.

Ik twijfel om in december/ januari mee te doen aan de selectie en dan gewoon proberen de 66% in het Z1 te halen. Anders moet ik tot februari in M2 blijven, dat zie ik niet zo zitten.

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:25

Dat is wel fijn, dat heb je wat meer zelf in de hand. Je moet er bij ons minimaal 3 rijden en de 5 met de minste plaatsingspunten overall plaatsen zich. Je kunt er alleen niet echt een pijl op trekken. Ik kan dus pas in februari over als ik nu beslis selecties te gaan rijden. Ik denk dat ik nog 1 selectie rij en dan beslis (die is eind oktober).

Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:30

MerelV schreef:
Top Yvank! Wel echt balen van je eigen paard. Hoe lang gaat dat duren, of is er niks van te zeggen?

@bloempie, ja moeilijk. Bij ons moet je 5 selectiewedstrijden rijden voor de kampioenschappen en de beste 5 mogen. Dus is natuurlijk ook nog lang niet zeker dat ik me selecteer, dus dat maakt de twijfel nog groter.

Ik durf het niet te zeggen.. Volgende week dinsdag hebben we een controlescan. Als die goed is kunnen we heel rustig opbouwen met het stappen en dan op den duur draf enzo erbij pakken. Maar dat is eerst nog afwachten.

Been is soms nog wel wat dik dus ik durf het niet goed te zeggen. Weet ook niet of hij in draf nu rad loopt.

bloempie186

Berichten: 2153
Geregistreerd: 17-10-03

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:36

Zo naar die peesblessures.... Veel succes dinsdag bij de scan!
Wij hebben er vorig jaar te kampen mee gehad en gaat gelukkig nu weer goed, maar heeft wel flinke tijd geduurd.

@MerelV: Klopt, je hebt nu wel meer controle. Voorheen hadden we gewoon 1 wedstrijd Kringkampioenschap en de beste 4 gingen door ofzo... Dat was nog makkelijker.

Ik heb zojuist besloten toch maar niet mee te doen aan de Regiokampioenschappen. De selectiedata kwamen niet uit met mijn agenda. Ga er van de zomer wel weer voor.

Carmuh

Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:09

Sofie....heerlijk zeg even uitwaaien.

Bloempie....Gefeliciteerd met je punten! Vind dat je echt een fijn paard hebt! ( ook lid van psv de langenberg en starten altijd bij jullie)

Alice.....Gefeliciteerd, dat zijn nog eens mooie punten.

Yvank....Wat balen van je eigen paard. Wel leuk dat je met die van je vriendin nu kan starten, en nog een punt erbij ook, gefeliciteerd!

Wij hebben afgelopen weekend onze laatste puntjes in het M1 gereden met 183 en 187.Verwachtte er weinig van aangezien we een vrij kritische jury hadden. Gelijk maar onze wedstrijd van aankomend weekend omgezet naar het M2.

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 23:19

Sofie, heerlijk even uitgewaaid op het strand

Netjes Merel. Hier zijn er maar twee selectiewedstrijden, waarvan geloof ik de beste telt. Ik rijd ze vaak beide, just for sure.

Yvank, dat is zuur. Beterschap met je paard.
En gefeliciteerd met je winstpunt met het andere paard.

Carmen, gefeliciteerd! En succes met je debuut in de M2.

bloempie186

Berichten: 2153
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 08:55

Carmuh schreef:
Sofie....heerlijk zeg even uitwaaien.

Bloempie....Gefeliciteerd met je punten! Vind dat je echt een fijn paard hebt! ( ook lid van psv de langenberg en starten altijd bij jullie)

Alice.....Gefeliciteerd, dat zijn nog eens mooie punten.

Yvank....Wat balen van je eigen paard. Wel leuk dat je met die van je vriendin nu kan starten, en nog een punt erbij ook, gefeliciteerd!

Wij hebben afgelopen weekend onze laatste puntjes in het M1 gereden met 183 en 187.Verwachtte er weinig van aangezien we een vrij kritische jury hadden. Gelijk maar onze wedstrijd van aankomend weekend omgezet naar het M2.


Ohjaa! Nu valt t kwartje weer haha! Ik wist wel dat je op Bokt zat, maar vergeten dat jij het was haha.. lekker dom..

Dankjewel! Don is ook echt een lieverd! Doet altijd zn best. Doe je 21 en 22 oktober ook weer bij ons mee? Gefeliciteerd met de laatste punten in de M1 en veel succes in de M2. :-)