Dressuur L op een Shet en Vage jury..:S

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Dressuur L op een Shet en Vage jury..:S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 09:39

heb ik weer laatst reed ik in een dressuur wedtrijd (B)
en ik kreeg hele lage punten...
okey zal je zeggen kan een keer gebeuren
maar alles was opgenomen en ik ging bij diegene die het had opgenomen kijken... zelf vond ik dat ik netjes had gereden en het zag er ook netjes uit op de band...
toen hoorde ik dat de jury had gezegt dat het eigenlijk niet zou mogen een shetlander met een meisje van 14 in een wedstrijd...

wat vinden jullie ervan...

ik heb me nu in de L1 ingeschreven omdat ze het makkenlijk kan...
maar ze kan me dragen..
waarom maken mensen er dan zo'n probleem van?!!

ik vind het echt moeilijk...

moet ik misschien stoppen!!??


Afbeelding

Afbeelding

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 09:46

nee...niet als jij dat niet wilt en jij vind dat het nog goed gaat ik vind hetook wel kunnen kijk maar naar zorro! die kan het ook.. dus jij ook! ga zo door

AnnemiekvM

Berichten: 8246
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 09:50

Nee hoor. Het is toch juist leuk als je een shet zo goed aan het lopen heb!! Niks van die jury aantrekken!

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 10:08

Tuurlijk kan het! En als jij dat leuk vind moet je dat ook gewoon doen. Zelf vind ik dat een pony/paard beter bij je passen, blijft toch een "kinderponietje" zo´n shetlander.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 10:17

iig rijd je met je handen veel te laag, en het beeld voor een dressuurproef is IMO niet echt fraai. Maar het mag wel, dus als jij je proef goed genoeg rijdt (en laat ook eens een buitenstaander reageren) moet je terechte punten krijgen.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 10:18

oeps dubbel * irritant, zo traag *

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 11:01

Persoonlijk zeg ik: mooi is anders, maar dat zou niet ten koste mogen gaan van al je punten. Hooguit zou er onder aan je protocol een opmerking kunnen staan dat de amazone wat aan de grote kant is voor de pony.
Maar als jij graag wedstrijden wil rijden, moet je dat gewoon doen! Zorg gewoon dat je netjes rijdt, dan zal het vanzelf wel goed komen.

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 12:26

Het kan natuurlijk wel, maar als ik in je profiel kijk zie ik dat je ook op een New Forest rijdt, dat ziet er wel veel beter uit. En over 1 of 2 jaar ben je echt te groot voor je shettie en dan zul je echt naar een grotere pony of misschien wel paard moeten gaan kijken. Maar lol hebben met je shet kan niemand je verbieden toch Knipoog

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 13:11

Gewoon lekker blijfen starten zolang het plaatje er nog een beetje mee door kan. Als ik die foto's zie kan je nog makkelijk starten hoor. (met mij en Dennis is het een ander verhaal Lachen )
Probeer gewoon een goede proef neer te zetten, dan kunnen ze je niet afrekenen op het plaatje wat niet 100% mooi is.

Ukkiepuk rijd met Zorro ook op wedstrijd. Ze is al 18 geweest en moet dus tussen de paarden. Zij rijd ook regelmatig een WP met hem.

deedee19

Berichten: 7930
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 13:46

Moet kunnen hoor zolang jij er maar plezier in hebt vind ik.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 15:09

Ik vind dat je wel erg groot voor hem bent.... maar die shetjes zijn super sterk en kunnen dat makkelijk hebben!
De jury zal het niet altijd een mooi plaatje vinden maar daar moet je dan mar lak aan hebben Lachen

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 15:21

Heey echt Tof van jullie dat jullie er wel zo positief over zijn!!:))
Dat geeft mij wel weer wat moed:P

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 16:54

Ik vind het beeld ook niet mooi. De kinderen die met een A pony rijden zijn meestal nog maar heel jong. Ik denk dat de jury bedoelde dat hij het niet zo eerlijk vind als een ouder iemand tussen zo'n leeftijdsgroep rijdt. Maar ik vind wel dat de jury gewoon moet punten hoe er gereden wordt. Dus als jij echt een nette proef hebt neergezet, dan moet je die punten ook krijgen.

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 17:19

Ik bedoel, waar maakt iedereen zich nou altijd zo druk om??
Ik heb zelf ook een welsh B,en tuurlijk staat het mooier als ik op Destiny zit.Maar Roduque doet nog makkelijk alle oefeningen met me,heeft plezier in het werk,en daar gaat het toch om??
Oke,de jury mag best onder je protocol iets schrijven over jou in combinatie met je pony,maar je lager punten vind ik wel heel flauw.
En ik vraag me verder af, of het eerlijk is voor jou en je pony om L1 te gaan starten.
Ik denk namelijk dat de kansen dan niet meer zo gelijk zijn.
Maar goed, als jij er een volle toekomst in ziet, en je hebt er lol in, waarom ook niet?!

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 17:27

Ik bedoel, waar maakt iedereen zich nou altijd zo druk om??
Ik heb zelf ook een welsh B,en tuurlijk staat het mooier als ik op Destiny zit.Maar Roduque doet nog makkelijk alle oefeningen met me,heeft plezier in het werk,en daar gaat het toch om??
Oke,de jury mag best onder je protocol iets schrijven over jou in combinatie met je pony,maar je lager punten vind ik wel heel flauw.
En ik vraag me verder af, of het eerlijk is voor jou en je pony om L1 te gaan starten.
Ik denk namelijk dat de kansen dan niet meer zo gelijk zijn.
Maar goed, als jij er een volle toekomst in ziet, en je hebt er lol in, waarom ook niet?!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132005
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 17:36

Wat een leuke pony
Ik geloof absoluut dat je niet te zwaar bent voor de shet, dus wat dat betreft kun je er prima mee rijden.
Wel denk ik dat je soms afgestraft zult worden op het "totaalplaatje".
Er zit natuurlijk een groot verschil tussen iets wat kan, en iets dat er mooi uitziet.
Zolang je je niet uit het veld laat slaan door negatieve reacties en lage punten is er niets aan de hand.
Ik vraag me wel af hoe lang het leuk blijft als je vaker met lage punten thuiskomt.
Dat is iets wat je zelf moet beslissen.

Als je besluit om door te gaan met dressuurwedstrijden rijden, dan doe je er imo. goed aan om kritisch naar jezelf te kijken.
Dat geldt niet alleen voor jou, dat geldt voor iedereen Knipoog
In jouw situatie is het erg verleidelijk wanneer je lage punten haalt om "de schuld" bij de jury te leggen omdat die je af zou straffen vanwege je lengte en het totaalplaatje.
Uiteindelijk gaat het erom hoe je je pony rijtechnisch voor elkaar hebt.
Als dat niet goed (genoeg) is, dan zul je nooit hoge punten halen.
Niet op een shet, niet op een grote pony en ook niet op Bonfire *LOL*
Vandaar: goed les nemen en zorgen dat ze niet om je heen kunnen

Wat je in de toekomst ook gaat doen: ik wens je veel succes !!!

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 20:59

Oscar schreef:
Wat een leuke pony
Ik geloof absoluut dat je niet te zwaar bent voor de shet, dus wat dat betreft kun je er prima mee rijden.
Wel denk ik dat je soms afgestraft zult worden op het "totaalplaatje".
Er zit natuurlijk een groot verschil tussen iets wat kan, en iets dat er mooi uitziet.
Zolang je je niet uit het veld laat slaan door negatieve reacties en lage punten is er niets aan de hand.
Ik vraag me wel af hoe lang het leuk blijft als je vaker met lage punten thuiskomt.
Dat is iets wat je zelf moet beslissen.

Als je besluit om door te gaan met dressuurwedstrijden rijden, dan doe je er imo. goed aan om kritisch naar jezelf te kijken.
Dat geldt niet alleen voor jou, dat geldt voor iedereen Knipoog
In jouw situatie is het erg verleidelijk wanneer je lage punten haalt om "de schuld" bij de jury te leggen omdat die je af zou straffen vanwege je lengte en het totaalplaatje.
Uiteindelijk gaat het erom hoe je je pony rijtechnisch voor elkaar hebt.
Als dat niet goed (genoeg) is, dan zul je nooit hoge punten halen.
Niet op een shet, niet op een grote pony en ook niet op Bonfire *LOL*
Vandaar: goed les nemen en zorgen dat ze niet om je heen kunnen

Wat je in de toekomst ook gaat doen: ik wens je veel succes !!!


Thnx voor je compliment maar die proef was op een onderlinge wedstrijd waar erg matig gereden werd...
ik heb 2x in de week les en waarvan 1x met een klein groepje op best hoog niveau dan...
die proef daar werd matig gereden echt je zag grote verschillen maar ik zat zelfs onder het gemiddelde terwijl ik er niet naar reed...

maar je hebt gelijk ik ga gewoon door met rijden en naja als ze het niet vinden staan dan maar niet...!!
*LOL* *LOL* *LOL*

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 23:34

Gewoon gaan starten als je dat leuk vindt. Ik hoor ook wel eens dat ik te groot ben (ook van jury's nadat ze me een wp hebben gegeven) maar ik en Zorro vinden het een uitdaging om zo hoog mogelijk te komen.

Als jij en je pony plezier hebben om te starten moet je dat gewoon doen. Doe je het niet voor de punten dan voor de lol.

Er staat bij mij een meisje op stal die 1,96m is en op een paard van 1,70m rijdt. Ik zal je vertellen dat dat plaatje ook niet "mooi" (wat is mooi Knipoog ) is. Zij steekt in verhouding net zo ver onder haar paard uit dan ik onder mijn pony. Ze rijdt nu Z en niemand die dat raar vindt. Verward

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 23:58

ukkiepuk, dat vind ik ook niet mooi, net zo min als een kleintje die op een te groot paard rijdt.

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-03 08:46

Jeetje wat een steun zeg:P
Na dit alles ga ik zeker door:P:P

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 09:29

en toch ga ik helaas wat minders positiefs zeggen:
en dit niet om je af te kraken want ik vindt ook dat als je shettie er geen last van heeft en je hebt er plezier in dan moet je gewoon doorgaan.

Ten eerst ben je dus inderdaad te groot.
ten tweede jij vond je proef best goed gaan terwijl je wel lagen punten hebt.
ten derde als je hier een foto neerzet kunnen wij niet beoordelen hoe je proef was
ten vierde je rijdt tegen natuurlijk veel jongere kinderen in je groep

het eerste punt levert waarschijnlijk al geen mooi plaatje op dus zal resulteren in minder punten daarvoor.

het tweede punt is dat je wel vaker hoort dat de ruiter de proef wel goed vondt gaan maar als je om je heen informeerd (en niet alleen bij bekende en vriendinnen) hoor je van de mensen aan de kant dat de proef bv inderdaad minder was

het derde punt is een leuke foto en toont alleen maar aan dat je een leuke pony hebt maar dat je wel te groot ben voor je shet. En er is verder niets af te lezen over je proef

en het vierde punt is dat je tegen jonge kinderen rijdt. en een jury dit misschien wel mee heeft laten wegen (wat niet kan en mag maar een jury is ook een mens) Dit gebeurd nu eenmaal, en daar zal je je bij neer moeten leggen. Het is namelijk toch zo dat het niet echt eerlijk is tegenover jongere kinderen. Je kan dan wel zeggen daat je niet lang rijdt of ook beginner bent maar je bent wel rijper. En mijn vraag in deze is vindt je dit wel leuk om in zo´n rubriek te rijden Even een voorbeeld: Je vertel tegen je vriendin smaandags op school. "Leuk je ik was eerste dit weekend, ik heb gewonnen van wel 20 ruiters. Maar je verteld er vast niet bij dat de gemiddelde leeftijd van deze ruitertjes 8 jaar is.

Dan vindt ik ook dat dit alles niet mag meespelen. Wel weet ik als ervaring als jurylid dat ruiters die op te kleine pony,s rijden, de houding tijdens het rijden zeker niet om naar huis te schrijven is. Doordat de verhouding niet meer uitkomt, rijdt de ruiter vaak wat voorover om de handen toch op de juiste positie te gaan houden. Wat weer vaak resulteert in het op de voorhand lopen van de pony. En ik denk dat een jury in de klasse waar jij in mee deed liever een leuke voorwaardse pony ziet die de figuren rijdt, als eentje aan de teugel doch op de voorhand. Vaak doordat de benen te lang zijn bungelen ze ook wat, of klapperen zelfs. Wat natuurlijk ook al niet erg bijvoordelijk is.

Dit is allemaal wel erg negatief maar zo is het absoluut niet voor je bedoeld. Ik probeer hier alleen maar uiteen te zetten wat de jury gemotiveerd kan hebben om je deze punten te geven.
Alhoewel ik dus persoonlijk denk dat dit je vaker kan overkomen, en dit voor lief zal moeten nemen.

Verder als je er plezier in hebt gewoon doen
En juryleden die hier reageren wat zoudenjullie doen?
En ik mis het commentaar van het protocol (had ons misschien meer kunnen vertellen)
En nu duik ik even lekker weg want iedereen valt natuurlijk over je heen als je commentaar op bokt neerzet. (hihihi)

Maar jij natuurlijk nog veel rijplezier toegewenst, en stap maar gauw over op je newforest

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-03 09:39

organisator schreef:
en toch ga ik helaas wat minders positiefs zeggen:
en dit niet om je af te kraken want ik vindt ook dat als je shettie er geen last van heeft en je hebt er plezier in dan moet je gewoon doorgaan.

Ten eerst ben je dus inderdaad te groot.
ten tweede jij vond je proef best goed gaan terwijl je wel lagen punten hebt.
ten derde als je hier een foto neerzet kunnen wij niet beoordelen hoe je proef was
ten vierde je rijdt tegen natuurlijk veel jongere kinderen in je groep

het eerste punt levert waarschijnlijk al geen mooi plaatje op dus zal resulteren in minder punten daarvoor.

het tweede punt is dat je wel vaker hoort dat de ruiter de proef wel goed vondt gaan maar als je om je heen informeerd (en niet alleen bij bekende en vriendinnen) hoor je van de mensen aan de kant dat de proef bv inderdaad minder was

het derde punt is een leuke foto en toont alleen maar aan dat je een leuke pony hebt maar dat je wel te groot ben voor je shet. En er is verder niets af te lezen over je proef

en het vierde punt is dat je tegen jonge kinderen rijdt. en een jury dit misschien wel mee heeft laten wegen (wat niet kan en mag maar een jury is ook een mens) Dit gebeurd nu eenmaal, en daar zal je je bij neer moeten leggen. Het is namelijk toch zo dat het niet echt eerlijk is tegenover jongere kinderen. Je kan dan wel zeggen daat je niet lang rijdt of ook beginner bent maar je bent wel rijper. En mijn vraag in deze is vindt je dit wel leuk om in zo´n rubriek te rijden Even een voorbeeld: Je vertel tegen je vriendin smaandags op school. "Leuk je ik was eerste dit weekend, ik heb gewonnen van wel 20 ruiters. Maar je verteld er vast niet bij dat de gemiddelde leeftijd van deze ruitertjes 8 jaar is.

Dan vindt ik ook dat dit alles niet mag meespelen. Wel weet ik als ervaring als jurylid dat ruiters die op te kleine pony,s rijden, de houding tijdens het rijden zeker niet om naar huis te schrijven is. Doordat de verhouding niet meer uitkomt, rijdt de ruiter vaak wat voorover om de handen toch op de juiste positie te gaan houden. Wat weer vaak resulteert in het op de voorhand lopen van de pony. En ik denk dat een jury in de klasse waar jij in mee deed liever een leuke voorwaardse pony ziet die de figuren rijdt, als eentje aan de teugel doch op de voorhand. Vaak doordat de benen te lang zijn bungelen ze ook wat, of klapperen zelfs. Wat natuurlijk ook al niet erg bijvoordelijk is.

Dit is allemaal wel erg negatief maar zo is het absoluut niet voor je bedoeld. Ik probeer hier alleen maar uiteen te zetten wat de jury gemotiveerd kan hebben om je deze punten te geven.
Alhoewel ik dus persoonlijk denk dat dit je vaker kan overkomen, en dit voor lief zal moeten nemen.

Verder als je er plezier in hebt gewoon doen
En juryleden die hier reageren wat zoudenjullie doen?
En ik mis het commentaar van het protocol (had ons misschien meer kunnen vertellen)
En nu duik ik even lekker weg want iedereen valt natuurlijk over je heen als je commentaar op bokt neerzet. (hihihi)

Maar jij natuurlijk nog veel rijplezier toegewenst, en stap maar gauw over op je newforest



Hmm zal wel wat waarheid in zitten...
maar ik moet je vertellen dat ik nog niet officieel ben gaan rijden...
ik weet namenlijk nog niet of ik dat wel wil...
ik rijd nu alleen nog maar onderling...
en als ik daar in een B proef rijd moet ik rijden tegen veel van mijn eigen leeftijd... daar zitten vrijwel geen jongere kinderen als 9!!
alleen er was wel officieele jury...
maar omdat mijn manege 1 groot roddel blad is:|
hoorde ik van diegene die had genotuleerd dat ze mij lager hadden beoordeelt dat heb ik misschien niet helemaal duidenlijk vertelt...!!

en uhm misschien beetje dom maar wat is:
protecol ofzow...:S

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 09:42

dat is het papiertje waar je punten op staan

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 09:55

Als ik de A rubriek moet jureren (landelijk) dan zijn dat toch kinderen van gemiddeld zo'n 8 a 9 jaar hoor.

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 09:58

ja dat dacht ik toch ook
en laten we wel wezen daarom is zijn er toch ook die aparte proefjes voor jonge kinderen met kleine ponys