[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:45

cp112 schreef:
Ik heb hier full :j

Ik ben zaterdag de eerste in mn klasse := Heb daar zo'n hekel aan.


Oh nee dat vind ik echt niet fijn, meestal mail of bel ik secretariaat om te vragen of ze me iets later kunnen zetten. Ik weet niet ik vind dat gewoon niet fijn
met springen ook niet, ik vond altijd fijn om te weten hoe snel de snelste was en daar probeerde ik onder te komen. :))

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:46

De BR dekjes full zijn wat kleiner :j
Ik heb ook vaak de dekjes wat verder naar voren onder het zadel en goed in de kamer trekken, zodat je idd niet aan de achterkant een dekbed overhoudt :+
Heb dus wel full dekjes, geen cob, die zie ik ook niet zo vaak trouwens. (En ze zijn vaak weer net te klein)

Doorzitten vind ik ook fijner trouwens, moet het paard wel lekker over de rug zijn, anders zit het niet zo fijn.

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:46

Ik vind het vooral niet fijn omdat ik dan zo lang moet wachten :\ Maar ach, iemand moet de eerste zijn.
Het is gelukkig maar 5 minuten hier vandaan dus ik breng peerd weer terug en ga daarna die kant weer op.
Is ook maar 1 proefje dus dan loopt het wel aardig door.
Normaal start ik niet waar maar 1 proefje is. Maar dit was zo om de hoek dat ik toch maar ingeschreven heb.

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:48

Ik heb trouwens volgende week wedstrijd vlak bij jou Nicole. Ik moet naar Lelystad

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:49

cp112 schreef:
Ik heb trouwens volgende week wedstrijd vlak bij jou Nicole. Ik moet naar Lelystad


Dat is zeker dichtbij! Start je daar vaker? Anders kom ik binnenkort eens kijken :D
Start je dan ook wel eens in Genemuiden/kampen/ijsselmuiden of is dat net wat uit de richting van waar jij komt?

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:51

Van oorsprong uit Hasselt :P Dus start ook wel daar en Genemuiden ook wel. Maar ik woon nu zelf in Zuidwolde, net onder Hoogeveen.

Lelystad is 80km :') enkele reis. Maar zijn wedstrijden vanuit het stamboek dus gaan we gezellig heen :)

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:58

cp112 schreef:
Van oorsprong uit Hasselt :P Dus start ook wel daar en Genemuiden ook wel. Maar ik woon nu zelf in Zuidwolde, net onder Hoogeveen.

Lelystad is 80km :') enkele reis. Maar zijn wedstrijden vanuit het stamboek dus gaan we gezellig heen :)


Ja als je hasselt vandaan komt ken je het hier allemaal wel kwa concoursen :))

lieskehh

Berichten: 1002
Geregistreerd: 05-12-04
Woonplaats: Vlijmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:02

Nicole: Oke hij wordt zaterdag wel officieel gestart, of een onderlinge wedstrijd.

zo dat zijn een hoop combinaties dat wordt een latertje :j

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:02

Ben jaaaaren terug wel eens op Urk geweest, buitenconcours

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:07

lieskehh schreef:
Nicole: Oke hij wordt zaterdag wel officieel gestart, of een onderlinge wedstrijd.

zo dat zijn een hoop combinaties dat wordt een latertje :j


Het is zijn aller eerste en tevens gelijk officiële wedstrijd (ook geen onderling gehad hebben we hier bijna niet)
Hij doet gelijk aan een behoorlijk grote wedstrijd mee het is namelijk 3 wedstrijden en dan finale voor een Cup enzo en kunnen ze ook een les van lotje schoots winnen.

Veel te zien dus voor mijn groene smurf, maar we gaan er voor als hij braaf door de baan heen gaat dan ben ik al heel erg trots :D
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 6346_o.jpg

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 0763_o.jpg
Laatst bijgewerkt door Nicole op 19-11-13 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:08

cp112 schreef:
Ben jaaaaren terug wel eens op Urk geweest, buitenconcours


Dat is echt echt JARRENNNNNN geleden! Hahah Wij houden hier vooral buitenconcours alleen nog maar de Kring
Ik weet wel welk concours je bedoelt werd altijd behoorlijk groot uitgepakt :j

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:10

Moooe locatie zeg!


Ja was naast t industrie terrein geloof ik?
Die hoek is me nu allemaal te ver weg. Alleen de stamboek wedstrijden rijd ik zo'n eind voor. En dan is Lelystad nog niet eens zo ver :')

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:12

cp112 schreef:
Moooe locatie zeg!


Ja was naast t industrie terrein geloof ik?
Die hoek is me nu allemaal te ver weg. Alleen de stamboek wedstrijden rijd ik zo'n eind voor. En dan is Lelystad nog niet eens zo ver :')


Ja deze organisatie (Felix Accountants Dressuur Cup) pakken wel goed aan, ze doen nu ook sub top wedstrijden organiseren en internationale cup voor pony's (Z2)

Klopt inderdaad dat was 1 van de aller laatste keren toen, vind altijd nog wel jammer dat ze niet meer Concour hippique hebben zoals vroeger.
Laatst bijgewerkt door Nicole op 19-11-13 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

_Michelle__

Berichten: 3980
Geregistreerd: 06-04-05

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:12

Mooie locatie inderdaad. Succes alvast!

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:14

Ik vind het juist heerlijk om als eerste te starten. Heb ik nog niemand van mn klasse zien rijden en rij ik dus geconcentreerder los. En aangezien ik rijdend ga kan ik pony niet op de trailer dumpen tijdens prijsuitreiking. Dus als ik als eerste start kan ik mooi even naar huis rijden, pony weer lekker op stal/in de paddock gooien en dan rustig weer die kant op.

L_isanne

Berichten: 3534
Geregistreerd: 22-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:22

Nicole schreef:
cp112 schreef:
Ik heb hier full :j

Ik ben zaterdag de eerste in mn klasse := Heb daar zo'n hekel aan.


Oh nee dat vind ik echt niet fijn, meestal mail of bel ik secretariaat om te vragen of ze me iets later kunnen zetten. Ik weet niet ik vind dat gewoon niet fijn
met springen ook niet, ik vond altijd fijn om te weten hoe snel de snelste was en daar probeerde ik onder te komen. :))


Oh wat is dit vervelend voor het secretariaat.. :+ Ik heb afgelopen zomer zelf deels het wedstrijdsecretariaat gedaan en oh wat heb ik me verkeken op de hoeveelheid werk! Op zich het verwerken van de inschrijvingen was niet moeilijk, maar de hoeveelheid verzoekjes en late inschrijvingen (met verzoeken) waren vreselijk! De een wil meer tijd tussen de proeven, de ander heeft twee pony's die niet samen op de trailer kunnen, de ander heeft alleen 's middags vervoer, die heeft zelf nachtdienst en wil pas 's middags starten, de ander wil juist 's ochtends starten, die wil niet bij die jury starten enz. enz. enz... Om gek van te worden! Als je eenmaal begint met het inwilligen van die verzoeken komt er geen einde meer aan. Ik zal eerlijk toegeven dat ik dit eerder ook deed, maar sinds afgelopen zomer, nooit weer! Oh en nog een mega grote ergernis: "Hoe laat is de prijsuitreiking?" Terwijl er een halve meter verder een papier hangt met alle tijden. :Y)

Hm, full dus vooral. Ik dacht juist dat de BR dekjes langer waren, maar wel korter over de ruglengte. Ik heb nu zelf een full schockemöhle dekje en die valt precies goed, maar die zijn zo duur. :P

Het maakt mij eigenlijk nooit uit op welke tijd ik moet starten, liever 's middags ivm vroeg opstaan, maar heb eigenlijk geen voorkeur. Startplaats maakt me niets uit.

_Michelle__

Berichten: 3980
Geregistreerd: 06-04-05

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:58

Ik heb meestal ook een verzoek maar vermeld dat al bij de inschrijving.
Aangezien we met 2en starten is het qua vervoer fijn als we zo dicht mogelijk bij elkaar zitten.

elinebakker

Berichten: 5547
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Deventer

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:17

Ik start graag 's morgens, kan ik mooi de dag van tevoren vlechten en spullen klaarleggen. Anders duurt zo'n dag zo lang! Helaas met de L1 nooit meer zo vroeg..

Chantal511

Berichten: 882
Geregistreerd: 15-05-07
Woonplaats: 't Veld

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:28

Ik start het liefst rond een uur of 11. Kan ik als ik die avond daarvoor niks te doen heb vroeg me bed uit om te vlechten, en anders de avond ervoor vlechten zodat ik iets langer kan blijven liggen. :)

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:29

Ik start L2. Ideaal, nooit heel vroeg of heel laat. Ik moet zaterdag om kwart voor 11, fijne tijd :)

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:32

Ik kan echt nier vlechten de avond ervoor, ik vind mijn knotjes dan niet meer mooi strak zitten echt een tik vlecht met naald en draad en zit altijd strak maar voor m'n gevoel is dan niet meer netjes. Ik moet ook alles nachecken anders vergeet ik serieus belangrijke dingen :P

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:33

Lissanne: het is niet dat ik ze onbewust teveel in dr mond ga zitten met lichtrijden hoor. Maar door het feit dat je telkens weet even het contact met je zadel verliest kan ik ze veel moeilijker terugrijden op z'n zit, moet dus iets meer en soms een wat duidelijkere ophouding geven eer ze terugkomt in tempo. (Bij inrijden heeft ze nogal eens te neiging om over tempo te gaan lopen)
Met doorzitten kan ik ze dan 90% terugrijden op zit "begeleid" van lichte ophouding, waar ik met lichtrijden maar ongv de helft of iets minder dan de helft op m'n zit kan terugrijden. Ook logisch want je hebt veel minder contact met je zadel en paard...
Dus in dat opzicht vind ik doorzitten wel fijner, maar wel idd als ze goed over hun rug lopen, anders is het gewoon niet te doen... :P

Chantal511

Berichten: 882
Geregistreerd: 15-05-07
Woonplaats: 't Veld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:35

De eerste keer wilde ik het ook echt precies doen en superstrak. Maar nu ik er wat handiger in ben gaat het allemaal wat sneller en zitten ze er ook iets strakker in. Ook ben ik er zelf wat makkelijker in geworden. Een jury ziet dat kleine verschil toch niet. Heb altijd een 8 voor verzorging van het geheel :)

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:36

Ik vond eerstes rijden best fijn, had ik lekker veel tijd om piste te verkennen. :D
Was net voldoende voor Evita om terug de klik te maken van: "helluuupp! Eng!" Naar "ok, dit valt wel mee" :))

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:36

Ohja, ik heb gewoon allemaal full dekjes, past best hoor. :P