[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 23:05

Urielle schreef:
Nee vreselijk! Er zit hier in de buurt een binnenbak van 120 meter lang, als ze dan aan de kletter gaan, dan ga je haaaaarrrrrdddd! :oo

Wel ideaal voor indoor 2 proefjes :)) Meestal zetten ze dan een wand in het midden, maar daar dus blijkbaar niet? :')

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 23:07

__Astrid schreef:
Dé hemel is 30x100 ongv, best of both worlds...
Kan je lekker in dressuren, fijn parcours springen en even gassen. :))

Vind zo'n grote bak met dressuur niet echt ideaal, dan weet je niet meer waar je heen moet :')

_Michelle__

Berichten: 3980
Geregistreerd: 06-04-05

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 23:41

Ik rij ook regelmatig buiten met mijn pony. Staan aan de duinen dus in de zomer gaan we ook vaak na het trainen nog een rondje naar buiten.
Maar in de bak kan hij echt een draak zijn.
Als er iets anders op de tafels in de kantine staat dan normaal dan heeft hij dat al in de gaten.
Ook op wedstrijd ziet hij alles. Maar groot verkeer wat langskomt tijdens de proef daar reageert hij niet of nauwelijks op.
1x een proef gereden toen er een hoop vrachtwagens toeterend langskwamen. Hels kabaal, maar hij was braaf alleen ontzettend nieuwsgierig waar dat lawaai vandaan kwam, maar een plant naast de ring is echt not. done. Of hij moet in een goede bui zijn, dan probeert hij het op te eten :=

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:03

Met mijn pony is het vooral belangrijk dat hij iets kan zíen. Alles wat hij kan zien is niet eng, maar geluiden die hij niet goed thuis kan brengen ( mn achter hem). Oeeff... dat is een ander verhaal. Daar gaat hij dan uit verdediging maar alvast naar slaan, dat wil zeggen: hij maakt dan een spectaculaire, soort capriol achtige lucht sprong....
Als ik die aan voel komen zit ik hem wel uit..

Maar als het voor mij onverwacht is... tja....... vliegles... :(
( maar ok... is uiteindelijk maar 1 keer gebeurd hoor, die vliegles...)

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:19

Ik kom ook een paar keer per week buiten aan de hand met mijn pony :j.
In de bak is hij tot nu toe braaf.. maar misschien met zenuwen van mij ergens anders (zoals wedstrijd), is het een ander verhaal :))! Ik vind het erg fijn om naar buiten te gaan.. maar misschien neig ik ook meer richting recreatie ruiter! En het is goed voor het vertrouwen in elkaar en de band die je opbouwt.

Echt leuk om iedereen zo blij met hun pony te zien :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:56

Zoals beloofd hier een foto van mijn ukkie:
Afbeelding

En onder het zadel:
Afbeelding

Afbeelding

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 01:03

Ziet er helemaal niet zo "Uk" uit, eigenlijk.
Mooie pony, dat wel!

Anoniem

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 01:09

Ze is ook niet pony gefokt maar gewoon een klein paard. Bij [***] komt wel vaker kleine maat voor. Er wordt ook met arabisch volbloed gekruist dus echt gek is die kleine maat niet.

Ondanks dat ze geen paard is in hoogte heeft ze wel paardengangen. Haar voorbenen zij zelfs hoger dan de voorbenen van mijn kwpn merrie van 1.65.

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 08:24

Nies_ schreef:
Urielle schreef:
Nee vreselijk! Er zit hier in de buurt een binnenbak van 120 meter lang, als ze dan aan de kletter gaan, dan ga je haaaaarrrrrdddd! :oo

Wel ideaal voor indoor 2 proefjes :)) Meestal zetten ze dan een wand in het midden, maar daar dus blijkbaar niet? :')

Ik heb er "gewoon" getraind dus toen stond er niks :)
Maar toevallig vorige week wedstrijd daar (hij ging niet aan de kletter toen) en toen lagen er gewoon balkjes op de grond als afzetting. Toen ik dat zag vroeg ik me wel even ernstig af of hij daartussen ging blijven. Maar hij kreeg geen plotselinge springambities gelukkig. Ook gelukkig voor de jury want die zaten aan tafeltjes tussen de bakken in hahaha.

Paroeska

Berichten: 507
Geregistreerd: 03-07-05
Woonplaats: Sint-Oedenrode

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:59

Gast8253, ze ziet er echt niet uit als een uk :P Trakheners zijn ook mooie paarden.

Ik reed altijd al vrij veel buiten en we hadden een zandpad van 3 km lang, waar ze dus in volle rengalop overheen mochten. Als ze echt vervelend werden in de bak wist ik dat het weer zover was en als ze dan ff hun ei kwijt mochten op het zandpad, waren ze daarna ook weer een stuk relaxter. Heeeerlijk was dat! <3 Met onze jonkies wandelden we al heel veel dus toen ze uiteindelijk mee mochten op buitenrit was dit ook geen probleem. Nu zijn we verhuisd en zitten op 5 min lopen van een prachtig groot bos af. Iedere week gaan ze mee op buitenrit en vooral aan eentje merk ik dat ze ook rustiger in de bak is geworden. Af en toe mogen ze hier ook lekker een galop doen maar helaas geen zandpad van 3 km. Mijn 3 jarige heeft inmiddels haar eerste buitenritje ook gemaakt. Ze was super braaf! Als je wekelijks naar buiten kan, zal je paard ook braver zijn dan je af en toe gaat. Ik ben ook meer een bak persoon, gelukkig heb ik een paar kennissen die het heerlijk vinden om op zondag ochtend met mijn paardjes naar buiten te gaan :P

ChristyT

Berichten: 1699
Geregistreerd: 19-05-07
Woonplaats: Wesepe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 17:49


mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:26


ChristyT

Berichten: 1699
Geregistreerd: 19-05-07
Woonplaats: Wesepe

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:27

hahaha geen Moutain idd, NWR :)

L_isanne

Berichten: 3534
Geregistreerd: 22-03-08

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 20:58

Gast8253, leuke pony! Hoe groot is hij/zij? Leuk om een keer andere trakehners te zien. Ken alleen maar grote zwarte druktemakers zoals o.a die van mijn zus haha!

Hoi Christy, leuk dat je met je welshje tussen de pony's start! :)

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de redenen van iedereen om met een pony te starten en niet gewoon met een paard?

Even een foto'tje spammen van vandaag met mijn uk :o :
Afbeelding

Dinsdag sinds 3 weken weer kunnen rijden vanwege kreupelheid en behandeling sportmasseur en zondag hebben we weer concours, dus een slechtere voorbereiding kun je niet hebben.. maar wie weet!

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:05


__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:08

Mijn reden?
Nog geen eigen paard en krijg nu -per toeval- de kans om een getalenteerde pony te rijden, eigenaar ziet zn pony ook graag op wedstrijd, en het is altijd m'n droom geweest dus tadaaaa. :D
Heb hiervoor al 2 vz pony's gehad en en 4 vz paarden, maar nooit echt kans gehad om te starten, ondanks de ambities. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:13

Welkom Christy_94! Leuke paardjes hierboven gezien.

Lisannee, het is een merrie en ze is om en nabij de 1.55m. En ze is werkelijk het tegenovergestelde van een druktemaker. Ze echt heel cool in de kop zonder een dooie diender te zijn. Heerlijk karakter.

Voor mij was het geen bewuste keuze om een kleinere te nemen. Ik heb haar gekocht met 10mnd en er van uitgaande dat ze uit ouders met normale paardenmaat komt en een paardenras is dacht ik dat ze ergens rond de 1.65m zou worden. Ergens onderweg in het volwassen worden is ze die 10 cm vergeten erbij te plakken. :+

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:19

Ik rij ook paarden, Devdan zou eerst alleen zadelmak gemaakt worden, is toen even blijven staan voor de hengstenshow en daarna kwam de vraag of hij voor de sport kon blijven.
Voor mezelf zou ik geen pony kopen maar ik rij hem met veel plezier en hierna wil ik ook gerust nog verder pony's starten van welk ras dan ook. Elk dier kent zijn eigen uitdagingen!

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:19

Ik wilde persé een fjord, dus dat werd sowieso geen paardenmaat. Paarden vond ik gewoon niks. Inmiddels ben ik er achter dat springpaarden ook leuk zijn, dat wordt de volgende denk ik zo. Wel ook klein en breed, daar hou ik gewoon van. Zeg trouwens altijd dat ik een D-pony heb, anders krijg je gelijk te maken met die vooroordelen (die ik zelf niet minder heb). :')

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:29

Leuk al die verhalen :D!
Ik vind iedereen trouwens ook erg mooi qua combinatie!

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:34

Als het hier een beetje droog zou worden morgen even uittesten of ponylief springkwaliteiten heeft, maar ik vermoed van wel. :+

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:36

Wel filmen he!

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:39

__Astrid schreef:
Als het hier een beetje droog zou worden morgen even uittesten of ponylief springkwaliteiten heeft, maar ik vermoed van wel. :+

Het regent hier nog volop ^)

ChristyT

Berichten: 1699
Geregistreerd: 19-05-07
Woonplaats: Wesepe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:41

Dankjullie voor de leuke reacties! <3

Ik heb ervoor gekozen om met hem tussen de paarden te starten omdat ik er geen tijd/zin in had om weer helemaal 'overnieuw' te beginnen. Ik heb Santos nu bijna 5 jaar en weet precies wat ik aan hem heb. Ik kan hem gerust een tijdje stil zetten en zo weer op stappen. En door drukke studie en werk heb ik gewoon niet altijd tijd om te rijden.
En hebben een beetje pech gehad in aankoop van vorige paarden, dus vind het stiekem ook wel spannend om weer wat nieuws te kopen!
En ik heb gewoon heel veel plezier met hem <3 !

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:42

Nies_ schreef:
Wel filmen he!

Ja joh, nog iets. :+
Ben al blij als eigenaar wil helpen hahah. :))