[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

L_isanne

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:42

Dat denk ik ook marjolein88. Komt toch steeds meer in de picture. Steeds meer mensen hebben een heel team om hun paard(en) heen. En aangezien dat wel flink wat kost zullen veel mensen het zelf willen kunnen.

Fredje! Z2+7 <3 Baida! (v. Van The Man): L1+11 bevallen op 24-04 van Lutando (v. Glamourdale)
<3

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 10:46

Hoi naamgenootje! :D
Leuke pony!

Fredje! Z2+7 <3 Baida! (v. Van The Man): L1+11 bevallen op 24-04 van Lutando (v. Glamourdale)
<3

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 09:03

Volgens mij kun je niet een pony door een amazone en tussen de pony's en tussen de paarden laten uitbrengen. Zou ook niet kunnen bedenken waarom je dat zou doen maar dat terzijde.. :+
Suelza ik denk dat je niet ouder dan 18 bedoelt?

<3

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 18:04

Het jaar waarin je 18 wordt is het laatste jaar dat je bij de pony's mag rijden. Dus je kunt nooit 19 zijn en nog bij de pony's rijden Suelza. :)

<3

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 17:01

Suelza schreef:
mooney schreef:
Hier in de kring werd wel een pony zowel tussen de paarden als tussen de pony's uitgebracht, die reed zelfs op 1 wedstrijd dan dus in 2 klasses mee.

Ja dat mag ook gewoon, zolang de amazone niet ouder is dan 19!

Rustig maar. Je hoeft je niet gelijk aangevallen te voelen. Hier is het misverstand ontstaan. En hier doelde ik op. Wat je in de vorige post boven mij zegt (t/m 18) klopt gewoon en hoor je mij ook niks over zeggen. Maar bij mij en ik denk ook bij de rest ontstond de verwarring vanwege bovenstaande quote.

Maar het is duidelijk dat je hetzelfde bedoelt.

Wij hebben ook meestal een twee weken voor de wedstrijd nog kans om vrij af te melden, maar dit is mits de vereniging coulant is. Officieel moet je je voor sluitingsdatum afmelden.

Mooney, kan ik me wel voorstellen ja haha!

<3

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 23:49

Je post kwam anders behoorlijk aanvallend over en deze nog des te meer. Ik laat het hierbij.

SaskiaLucia, balen zeg! Niks warm of gevoelig?

Edit: Hoi Evelien :wave:

<3

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 09:51

SaskiaLucia schreef:
Ayasha schreef:
DA eens naar laten kijken?

Sam droog gevlochten en gereden. We zijn klaar voor morgen (ook al hebben we maar 2x getraind met vandaag er bij. _O-)

Hij staat gelijk op rust. Als het niet beter gaat idd maar de da erbij. Iedereen heel veel succes morgen met de wedstrijden!

Heeft Baida ook een tijdje gehad. Zo uit het niets rechtsachter wat vocht en warm en liep er gevoelig op. Elke dag twee keer gekoeld en toen was t na een weekje over. DA dacht toen aan een virusje.

<3

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 17:29

Ayasha, balen maar wel eerlijk dat je durft toe te geven dat je beter had kunnen handelen. Toch nog wel nette scores! Beterschap, neem maar goed rust inderdaad!

Saskiaojan, leuk om te zien he! Is inderdaad een mooie bevestiging van jouw trainingsuren.

Astrid, veelbelovende springpony dus! Leuk!

Sjolvir, laat eens een foto zien, ben benieuwd! :)

Nies, dat is inderdaad het belangrijkste! De rest komt vanzelf weer. Jullie waren aan het opbouwen toch?

<3

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:57

Nies_ schreef:
Hier zijn de bakken goed te doen. De een heeft wel veel plassen, de ander alleen op 1 lange zijde, dus als je de binnenhoefslag pakt blijf je droog.

Gelijk een goede oefening!
Bij ons thuis is de bak ook een zwembad. Zodra hij droog was, kwam er weer regen en was het weer opnieuw een grote waterplas.

Gelukkig staat poown 5 minuten met de trailer van de binnenbak af en kan ik me prima alleen redden. Dus hier nog geen last gehad van minder rijden gelukkig. Met paard heb ik het geluk dat die de manege in de achtertuin hebben dus bij haar ben ik in 1 minuut stappen bij de binnenbak en twee buitenbakken die nog super zijn.

Leuk nieuws van deze kant. Ik ben weer aan het springen geslagen! Fredje heeft me nogal wat keren gemeen het zand van dichtbij laten zien en daardoor ben ik de lol en het vertrouwen verloren met springen. Paardlief is gelukkig erg braaf en m'n instructrice heeft haar een tijd gereden en wat gestart om wat ervaring op te laten doen. Vorige week maandag de stoute schoenen maar eens aangetrokken en naar de springles gegaan. Superleuk! Heel laag nog maar, maar ik vond het leuk! :D

Donderdag ook maar eens met poown een paar lage kruisjes gedaan en dat ging eigenlijk best heel goed. Dus wie weet... :j

<3

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 23:15

Balen Punz! Gelukkig niks ernstigs.
Ik heb springles van D.esiree K.emper.

Suelza leuk. :')

<3

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:46

Wow. Hele discussie naar aanleiding van mijn post.
Was niet bedoeld om te zorgen dat het niet gevonden wordt, dan moet ik het inderdaad niet neer zetten. Meer omdat ik verwacht dat het niet het eerste is wat iemand wil vinden mocht deze naam worden ingetypt.
Heb niks te verbergen en ook geen last van achtervolgingswaanzin.

Goed om te weten dat het dus vrij weinig uitmaakt. Bedankt voor de tip Netje.

Sjolvir, oeps! Dat is niet de meest ehm.. mooie combinatie die er is! :+
Maar wel leuke plaatjes van jou en Toobs zeg! Geeft toch wel een fijner beeld dan 165 punten!

<3

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:28

Haha brave Sjol! Gaaf.
Succes alvast! En wat een luxe 2 grooms. Moet er zeker een op de wagen mee? (totaal geen verstand van mennen hier :+)

Ik heb juist graag mensen mee maar ik heb ook wel zo mijn voorkeur wat betreft degene die het paard/poown klaar maakt. :)
Vaak is mijn zus de klos. Vlecht, leest voor en wordt op de dag zelf opgezadeld met mijn mega vervelende poown. Het is een erg lief dier maar je kunt hem beter onder het zadel hebben dan aan de hand. Heeft in zijn vroegere jaren wat gemist aan opvoeding denk ik, want hij weet veel te goed dat hij sterker is en heeft geen enkel benul van zijn lichaam soms. Met andere woorden: hij kan ontiegelijk lomp zijn. Met concours is het helemaal klaarmaken, dan van de trailer af, opzadelen en opstappen. Zodra je erop zit is het goed. :')
Ik zou me alleen dus ook niet eens redden waarschijnlijk.

<3

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 16:37

Naom_Scarrie schreef:
Hey,
uhm.. Ik kom er misschien beetje inrollen maar ik probeer te regelen om tussen de paarden te starten. Om van als je pony gestart hebt naar paarden te gaan moet je een nieuwe startpas aanvragen.
Nu heb ik net de jaarlijkse kosten betaald. Moet je als je deze net betaald hebt en een nieuwe startpas aanvraagd, deze weer betalen? Het lijkt mij niet maar ik weet het niet zeker.

Als ik je verhaal goed begrijp, ben ik bang dat je pech hebt...
Wat ik begrijp is dat je een ponystartpas hebt met een pony en deze voor dit jaar net hebt betaald. Hieruit haal ik dat je deze niet hebt afgemeld voor 1 dec 2013 en dus dit gehele jaar nog deze startpas actief hebt. En je wilt met dezelfde pony een paardenstartpas voor 2014. Die zul je apart aan moeten vragen en zal je dus nogmaals het bedrag van 82 euro kosten. Misschien als je de KNHS mailt dat ze zo lief zijn om je ponystartpas om te zetten, maar normaal gesproken zijn ze niet zo vrijgevig.

<3

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 19:14

Ja je moet vaak net de goede persoon treffen. Maar dit bedrag is wel een paar telefoontjes waard! Succes :)

<3

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:38

Kan op ieder moment in het jaar. :)
Gefeliciteerd CP!

<3

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:46

Tegenwoordig moet je zelf je startpas aanvragen via MijnKNHS.nl. Je moet wel lid zijn bij een vereniging inderdaad. Je betaalt het hele jaar door 82 euro ook al start je alleen de laatste twee maanden.

<3

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:14

Oh echt ja? Die actie heb ik dan gemist.

Jury, dat is vaak zo he! Als het plan er is, dan moet het vaak het liefst ook zo snel mogelijk gebeuren. :) Nog een extra weekje om te oefenen dus! :)

<3

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:40

Inderdaad, leuke pony's!
Maar nee, zoals Urielle zegt. :)

<3

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 14:52

Fijn Shanna! Hopelijk kun je nu een lange aaneengesloten tijd van hem genieten zonder pijn! Je bent niet de enige die er blij uitziet haha, dylano ook! Hij ziet er goed uit. :)
Zag ik trouwens op facebook dat hij geruind is? Zonde zeg! Wat was de reden, als ik zo brutaal mag zijn?

<3

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 15:30

Leuk filmpje Saskia, hij had er zin in zo te zien! :D
Shanna, klinkt begrijpelijk! Heeft hij al wel gedekt of gaan er geen mini-dylano'tjes komen?

<3

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 09:14

Hier ook een normaal zadel. Hoofdstel maat full en cob. Gewoon simpel. :)
Eerder de pony had ook zo'n bouwpakket. Bakstukken maat full, neusriem cob, frontriem full.

<3

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 13:28

Zo, ik ben poown ook weer aan het oppakken. Hij werd steeds minder fijn met rijden en drukker/angstiger/meer stress tijdens het rijden en gewoon met poetsen. Toen zadelmaker laten komen en het zadel ligt weer fijn. Sportmasseur is twee keer geweest maar die had bij de tweede behandeling wel zijn spieren los, maar hij bleef gevoelig op zijn rug en lendenen. Zij dacht dat het probleem dieper zat dus even gaan denken over hoe of wat. Hier in de buurt is nu een 'paardenkraker' actief die erg veel positieve resultaten boekt bij paarden van vrienden. En aangezien hij ook nog betaalbaar is toch maar gebeld voor een afspraak. Hij heeft dus paranormale gaven en kijkt het paard van top tot teen na. Ik moest twee keer heen en weer stappen en toen zei hij gelijk dat ie naar de tandarts moest (is in oktober bij da geweest die zijn tanden gedaan heeft, maar moest naar een echte paardentandarts) want hij had continu buikpijn ivm een geïrriteerde blinde darm. Zijn voedselstoffen werden niet goed opgenomen door het niet goed kunnen malen van het voer. Hierdoor was ie dus niet dik te krijgen en wilde hij rechtsom de eerste 20 minuten niet fijn doortreden omdat dan zijn rechterknie in de blinde darm prikt. Ook had hij een blokkade in zijn rug, bij de lendenen, midden van zijn hals en was zijn atlas wat scheef. Die heeft hij rechtgezet en daardoor kwam een zenuw vrij die te maken had met het slaaphormoon en ik had gelijk een heel ander paard. Hoe druk hij ervoor was zo slaperig stond ie er nu bij. Ook stapte hij gelijk weer goed door z'n lijf en liep weer fanatiek mee. Gisteren weer gereden na tandartsbezoek en behandeling en wat een verschil! :D Hij was los in zijn lijf, niet meer zo panisch op mijn been en wilde weer fijn buiging aannemen. Hij staat ook weer met een ontspannen rechte rug ipv met een kromme gespannen. Dus dan heb je voor 40 euro een heel ander paard. (oke, de tandarts was wat duurder, maar de kraker dus niet)

Sorry voor het lange verhaal maar vind het zo bijzonder! :)

Ivory, lekker dooroefenen en inderdaad niet de schuld leggen bij het ras, stokmaat of verleden. Jury's beoordelen objectief op dat moment jullie kunnen. Goed dat je het commentaar ziet als een les!

Edit: hoi Suus, welkom! :wave:

<3

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 22:09

Ik vind Talisman ook het leukste! :D
Leuk om het verschil te zien! Kan Toobs er wel uithalen hoor qua type!

CP sterkte met Noedel! Geen nieuws is goed nieuws zeggen ze altijd toch... :)

Ik vind een beetje heet ook wel fijn! Maar moet geen spanning worden die niet af te vloeien is.

Meiden, even jullie mening: welke is het mooiste?
http://hypostore.nl/premiera-rome-zwart ... sriem.html
http://hypostore.nl/premiera-prades-zwa ... triem.html
http://paarden.marktplaza.nl/hoofdstell ... 034299.htm --> Maar met een andere frontriem. :o

<3

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 22:45

Hoe bedoel je neusriem vast aan stang? :)

<3

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 22:51

Och inderdaad, ik zie het ja! Zou die er niet nog gewoon onder zitten? Lijkt me anders toch haast niet mogelijk om het goed te verstellen?

<3