[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Zoeterbraake
Berichten: 20
Geregistreerd: 16-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 19:18

Laatst met mijn nieuwe pony voor het eerst op wedstrijd 4x eerste met 210 212 217 en 210 nu op naar het L1

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 19:25

Wat een stoer dier Sammyoo!

Ziet er fijn uit op de foto Shelly, zeker zo met die warmte :)

Die van mij mocht even op chique:

Afbeelding

absque_dubio

Berichten: 7828
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 08:47

Laurie wát een gave foto zeg, en heeele knappe pony! Heb je de foto zelf gemaakt?

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 12:31

Tinypic heeft 'm verwijderd zie ik, nog maar een keer:

Afbeelding


Dankjewel! Ja ik heb 'm zelf gemaakt, al heel lang niet meer gedaan haha :o

absque_dubio

Berichten: 7828
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 12:33

Heel mooi. Heb je meer foto's? :)

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

Josien_

Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 13:33

Je maakt echt mooie foto's Laurie :D !
Uiteraard helpt zo'n knap model ook goed hihi.

Wij hebben afgelopen zondag een Eventing derby 80cm gewonnen, waren als enige foutloos *\o/* .
Nu weer even trainen voor de koudbloedwedstrijd van 25 augustus.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 20:01

Heel gaaf Laurie! <3

Tijdje niet gepost hier. Ben enorm aan het tobben met zadels en onze 'nieuwe' klasse. In juni naar country mill geweest met Don en een Kentaur elektra meegekregen. Helaas schoof het zadel erg naar voren en na contact met Country mill de singel aangepast. Zadel schoof nog steeds tijdens het rijden naar voren, dus vorige week pony weer ingeladen en naar Nijkerk gegaan.
Daar uitgekomen op een boommaat smaller en heb ik de Kentaur Ithaka ap besteld in het bruin <3 duurt alleen nog wel 3 maanden voordat ik er mee kan rijden.
We hebben wat moeite om de proeven van het M2 te rijden. Ben nu 3x gestart en heb 1 winstpunt. In de lessen en tijdens het oefenen loopt hij erg fijn, maar in de proeven krijg ik het helaas nog niet helemaal voor elkaar. Zondag gaan we weer een poging wagen. Morgenavond les en zondag komt mijn instructrice helpen met losrijden. Hopelijk lukt het dan wel om fijn te rijden!

Luna *21/06/2018 zadelmak
Donovan *01/07/2009 - ꝉ 23/06/2021(paarden) M2+10 (pony's) L2+11 kringkampioen 2018 klasse B, kringkampioen 2019 Klasse L1, reserve regiokampioen 2019 Klasse L1
Zorro *26/06/1990 - ꝉ 29-12-2014

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 20:20

Stalgenoot had nog wel wat leuks kunnen schieten.
Afbeelding
Afbeelding

En een foto waarop duidelijk te zien is dat ik veel moeite had in de galop :=
Afbeelding

Luna *21/06/2018 zadelmak
Donovan *01/07/2009 - ꝉ 23/06/2021(paarden) M2+10 (pony's) L2+11 kringkampioen 2018 klasse B, kringkampioen 2019 Klasse L1, reserve regiokampioen 2019 Klasse L1
Zorro *26/06/1990 - ꝉ 29-12-2014

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 20:57

Prachtig diertje Laurie!

Gefeliciteerd Josien!

Mooie foto’s ukkepuk.Het M2 is ook een lastige klasse.

Mijn Yelloowtje gaat steeds fijner.Begint eindelijk de hand wat meer aan te nemen en daardoor ook wat meer op lengte te komen.
Hij mag 2 september weer een x mee op onderlinge wedstrijd.

MisticRider

Berichten: 2756
Geregistreerd: 06-03-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 07:01

Super vette plaat Laurie, echt heel gaaf, kan zo in een tijdschrift. Maak je ook fotos voor andere?

Ukkiepuk: Ik deel je M2 struggles, ik ben met Gio afgelopen zagerdag voor het eerst M2 gestart en het valt ons ook echt niet mee. De keertwendingen vinden we erg lastig (met andere woorden, ik snap er gewoon niks van), de midden gangen die altijd al lastig waren zijn nu nog moeilijker omdat er meer van verwacht wordt. Dan heb je ook nog de overgang stap galop en de pittige contra....... pfff lastig hoor!

Bij ons gaat het in de training stuk voor stuk best oké. het ene echt fijn en het andere redelijk, maar thuis zou alles toch voldoende moeten zijn. Op concours ging er nog veel te veel fout (omspringen in contra, paar keer tdh door de vliegen, takt foutjes middendraf, keertwedingen die niet lukte) en dan compenseren we dat toch niet meer zo makkelijk door een oefening wel heel fijn door te rijden.

Maar goed, ik hoor iedereen erover op de vereniging, dat de M2 super lastig is. We oefenen gewoon weer een tijdje verder en gaan over een maandje het weer proberen :-)

Ruim assortiment tweedehands merk zadels te koop! :-)

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 09:17

De proefjes gaan met oefenen heel goed. Zaterdagavond nog gelest en de proefjes fijn gereden in de binnenbak. Gisteren tijdens de wedstrijd sloeg hij helemaal dicht. Enorm veel spanning en ik kon het op dat moment niet af laten vloeien. Eerste proef af gegroet en de tweede proef wel gereden. Moest er enorm aan werken, maar wel uit kunnen rijden. Aan het eind van de diagonaal hals strekken schrok hij en stonden we achterstevoren waardoor we een volte moesten rijden. Resulteerde in 182 -2 dus ondanks dat het gevoel vreselijk was, zijn we wel winstwaardig en kunnen we veel hoger scoren als ik de spanning kwijt kan raken. Keertwendigen en travers vinden we beide erg moeilijk maar dat halen we weer op in de galop. De moeilijke lijnen zijn prima te rijden als hij goed aan de hulpen staat.

Kathleen van Winden was er om foto's te maken (Schiedam klasse M):
http://www.kathleenvanwinden.com/fotoal ... bshop.html

Luna *21/06/2018 zadelmak
Donovan *01/07/2009 - ꝉ 23/06/2021(paarden) M2+10 (pony's) L2+11 kringkampioen 2018 klasse B, kringkampioen 2019 Klasse L1, reserve regiokampioen 2019 Klasse L1
Zorro *26/06/1990 - ꝉ 29-12-2014

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 09:18

Toch zijn de M2 proeven veel eenvoudiger geworden ivt voorheen.Er is zelfs een proef met alleen schouderbinnen.
Maar ik heb wel het idee dat sommige jury’s meer op hun punten zitten omdat het de laatste klasse voor het Z is.In een paar proeven zit ook zo’n ellenlang stuk stap.
Ik mag versneld promoveren en sla met regelmaat het M2 en Z2 over.

Mijn Yel is gelukkig super lenig.Vraag voor de grap wel eens een oefening maar sb, travers, appuyeren en kw zijn geen enkel probleem.
Mooi in de verbinding lopen met de neus naar voren is ons werkpuntje.

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 09:30

Ik vind de M2 proeven qua niveau niet heel moeilijk, maar de overgang van M1 naar M2 valt wel tegen.
Hele zijde sb en travers, keertwendingen, stap-galop, moeilijkere lijnen (vooral het galopgedeelte in proef 21 vind ik pittig) en weinig grijze gebieden om hem er even aan te zetten.

Luna *21/06/2018 zadelmak
Donovan *01/07/2009 - ꝉ 23/06/2021(paarden) M2+10 (pony's) L2+11 kringkampioen 2018 klasse B, kringkampioen 2019 Klasse L1, reserve regiokampioen 2019 Klasse L1
Zorro *26/06/1990 - ꝉ 29-12-2014

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 09:50

Ik hoor ook van veel mensen dat de M2 zo lastig is. Denk echt heel goed oefenen en de proefjes ook.

Leuke foto’s ukkiepuk

Laurie super gave foto! Knap ding!

Heb me 16 september ingeschreven voor een oefendressuur M1. Verwacht er nog niks van puur om eens te oefenen in de wrdstrijdsetting met de proeven. Zonder zweep en doorzitten we zullen zien.


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

MisticRider

Berichten: 2756
Geregistreerd: 06-03-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 12:36

Ik ben ook van mening dat er wel veel verschil zit in de proefjes qua moeilijkheidsgraad, de ene is echt stukken moeilijker dan de ander! De contra lijnen en traver lukken ons wel aardig goed normaliter, maar in de spanning van het proefje mislukte dat ook een beetje. en je hebt tussendoor weinig tijd om even de spanning weg te laten vloeien helaas.

Wij vinden vooral de keertwendingen super lastig nog en de overgang stap-galop linksom komt hij nog wel tegen de hand. Rechtsom gaat dat nu wel al mooi vloeiend dus ik denk dat dit een kwestie is van kracht opbouwen en veel herhalen....

Wij gaan eerst weer even sleutelen aan bovenstaande puntjes en dan in september het weer proberen, die proeven zijn voor ons net wat gunstiger verwacht ik :-)

Ruim assortiment tweedehands merk zadels te koop! :-)

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 20:47

Gefeliciteerd Josien, knap gedaan! Jullie gaan wel echt als een trein he :D

Jullie zijn echt een hele leuke combinatie ukkiepuk! Super knappe pony. Die proeven zijn inderdaad pittig, maar als je straks op concours iets meer het fijne gevoel van thuis kunt houden komt het met de punten vast helemaal goed.

Dank voor de leuke reacties op mijn foto! Ik heb heel lang semi-professioneel foto's gemaakt, maar ben drie jaar geleden gestopt omdat ik het plezier een beetje kwijt was. Inmiddels wel weer volop aan de slag :)

Josien_

Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 11:48

Ja als het maar een beetje hard kan dan is ponylief blij Laurie :D .
Komend weekend weer dressuurwedstrijd, ben benieuwd hoe dat gaat. Maar eerst even een voorlezer vinden.

Rijd je hem zelf nog Laurie?

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 13:55

Gefeliciteerd Josien!!

Laurie Wauw! wat een gaaf beest is dat <3 <3 <3 <3

ukkiepuk, Leuke foto's! succes in het M2 :)

Fayah is weer flink begonnen met hoesten :( ik hoop niet dat de Bronchitis weer terug komt, het ging namelijk zo goed! mijn bijrijdster heeft de wedstrijd van 9 sept al weer afgezegd en ik kijk het nog even aan of ik 23 sept zal starten.

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 17:31

Hoe is het gegaan josien?

Britt balen! Hoesten is ook zo oliebol.

Vrijdag zadel passen, kwam niet verder dan 1 zadel. Na twee rondjes kwam meneer al omhoog. Nog naar de binnenbak gegaan hielp ook niet op elke beendruk omhoog. Omdat dit periodes zijn en steeds terug komt vandaag de rug op de foto laten zetten. Deze was goed. Daarna klinisch nog onderzocht kreupelheid onderzoek. Op harde goed maar op het zand ineens kreupel aan de longeerlijn. Vanuit de schouder. Nu 10 dagen op novacam en vrijdag komt de fysio/osteopaat. En dan kijken of hij het gedrag nog vertoont...

Dus hier ook wedstrijd afgezegd aankomend weekend.


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 18:00

Ja baal echt als een stekker, vanmiddag tijdens het longeren hoestte ze wit slijm op. ( Gelukkig wit! anders schrok ik echt nog meer! )

Shelly jeetje balen.

saskiaojan

Berichten: 7233
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 18:46

Ohhh hier ook M2 struggels, krijg het travers niet voor elkaar, zo moeilijk die buiging, Prada denkt echt, ik ben toch geen banaan.
Dus voorlopig staat starten even op een laag pitje, ze heeft nu een week vakantie nadat ze mij vorige week zeer goed heeft geholpen met ponykamp.

Afbeelding

[ITP] Het leven van een dressuurpony in de zomer........

Hoesten is nooit fijn! Hopelijk snel weer over Britt!
Oh jeetje, beterschap shelly! Goed dat je tot onderzoek bent over gegaan.

Josien_

Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 09:28

oliebol zeg dat hoesten Britt!!
Hier waren er laatst ook een paar verkouden incm. hoesten. Daarbij hielp 2x per dag fenegriek over het voer. Maar dit is iets anders lees ik wel.

Shelly21 schreef:
Hoe is het gegaan josien?

Britt balen! Hoesten is ook zo oliebol.

Vrijdag zadel passen, kwam niet verder dan 1 zadel. Na twee rondjes kwam meneer al omhoog. Nog naar de binnenbak gegaan hielp ook niet op elke beendruk omhoog. Omdat dit periodes zijn en steeds terug komt vandaag de rug op de foto laten zetten. Deze was goed. Daarna klinisch nog onderzocht kreupelheid onderzoek. Op harde goed maar op het zand ineens kreupel aan de longeerlijn. Vanuit de schouder. Nu 10 dagen op novacam en vrijdag komt de fysio/osteopaat. En dan kijken of hij het gedrag nog vertoont...

Dus hier ook wedstrijd afgezegd aankomend weekend.


Het dressuurrijden gaat op dit moment niet zo lekker. Ze bouwt momenteel op wedstrijd vrij veel spanning op waardoor er lastig te rijden is. Maar ik heb wel het idee dat we weer vooruitgang boeken. Het is nog niet winstpuntwaardig, maar er zitten alweer veel meer ontspannen stukken in dan op de vorige wedstrijd.

Wat vervelend dat je paard dit vertoont Shelly! Hopelijk gaat het snel over :) .

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 12:52

Josien_ schreef:
oliebol zeg dat hoesten Britt!!
Hier waren er laatst ook een paar verkouden incm. hoesten. Daarbij hielp 2x per dag fenegriek over het voer. Maar dit is iets anders lees ik wel.

Shelly21 schreef:
Hoe is het gegaan josien?

Britt balen! Hoesten is ook zo oliebol.

Vrijdag zadel passen, kwam niet verder dan 1 zadel. Na twee rondjes kwam meneer al omhoog. Nog naar de binnenbak gegaan hielp ook niet op elke beendruk omhoog. Omdat dit periodes zijn en steeds terug komt vandaag de rug op de foto laten zetten. Deze was goed. Daarna klinisch nog onderzocht kreupelheid onderzoek. Op harde goed maar op het zand ineens kreupel aan de longeerlijn. Vanuit de schouder. Nu 10 dagen op novacam en vrijdag komt de fysio/osteopaat. En dan kijken of hij het gedrag nog vertoont...

Dus hier ook wedstrijd afgezegd aankomend weekend.


Het dressuurrijden gaat op dit moment niet zo lekker. Ze bouwt momenteel op wedstrijd vrij veel spanning op waardoor er lastig te rijden is. Maar ik heb wel het idee dat we weer vooruitgang boeken. Het is nog niet winstpuntwaardig, maar er zitten alweer veel meer ontspannen stukken in dan op de vorige wedstrijd.

Wat vervelend dat je paard dit vertoont Shelly! Hopelijk gaat het snel over :) .


Jup dit is indd anders, Fayah heeft als veulen zijnde waarschijnlijk wat opgelopen wat vorig jaar tot bronchitis is geleid. het ging heel goed maar nu is ze weer begonnen.

misschien denkt ze wel: Baasje verkouden? ik verkouden?
Helaas ben ik meer verkouden dan niet verkouden _O-

Cambo_L

Berichten: 68
Geregistreerd: 31-05-18
Woonplaats: Culemborg

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 16:28

Door dit topic gaat het toch kriebelen om in de toekomst ook met mijn d-pony tussen de paarden te starten. Wat een gave pony's komen hier voorbij zeg !

CAMBO

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 20:04

Zeker proberen! en indd hele leuke pony's komen langs!

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers