[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 00:58

Mag ik me hier ook melden? Ik rij mijn trakehnermerrie van 1.55 ook tussen de paarden en nog nooit gemerkt dat ik daar op minder beoordeeld wordt. Als ik geen hoge punten haal ligt dat eerder aan mijn gestuntel dan aan de maat of talent van mijn "ukkie". :+

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 11:03

mooney schreef:
Heb vandaag weer sinds dik een jaar geleden gestart met mijn kleine boefje (B pony). Voor het eerst in een binnenbak, losrijden ging heerlijk. Maar de wedstrijdring kreeg ze zo veel stress dat ik er niets meer mee kon.
Toch nog een winstpuntje gereden en veel leuke reacties gehad op het losrijterrein. Nu hopen dat ze de baan nu wel gezien heeft en volgende maand wat minder onder de indruk is.
Met het instappen
[ Afbeelding ]

Is dat jasje de HH? Vind m erg leuk :j

mooney

Berichten: 7770
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 11:23

Ja is het jasje van HH :) Zit heerlijk. Ook eindelijk iets dat past, normaal is alles niet voldoende getailleerd. Maar de XS sluit mooi aan.


Paroeska

Berichten: 507
Geregistreerd: 03-07-05
Woonplaats: Sint-Oedenrode

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 16:52

Ik heb ze ook allemaal zelf zadelmak gemaakt :) Weer even een ego post; met mijn pony toch maar mooi een 1e prijs met 205 punten weggekaapt in de M2! Binnenkort gaan we Z starten *\o/*

Lazize Arabians / Arabian Horse Weekend
[color=#FF0040]...and from the desert rose a mirage of beauty, The Arabian Horse

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:39

Paroeska schreef:
Ik heb ze ook allemaal zelf zadelmak gemaakt :) Weer even een ego post; met mijn pony toch maar mooi een 1e prijs met 205 punten weggekaapt in de M2! Binnenkort gaan we Z starten *\o/*


Gefeliciteerd, super goed!!!!!!! +:)+ +:)+ +:)+

pien_2010

Berichten: 43076
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:52

Als je goed rijdt krijg je gewoon de punten en kun je hoog geraken. Uiteraard, zo is mijn ervaring, word je wel eens benadeeld omdat je een koud bloedje hebt. De volgende keer heb je dan wel weer een jury die gewoon eerlijk kan punten. Dat moet je gewoon accepteren als je met dat soort paardjes wedstrijd gaat rijden. Ik denk wel dat het tegenwoordig gemakkelijker is als 15 jaar geleden. Toen mij dochter startte met een merens 15 jaar geleden was ze echt een curiositeit. Toen ik startte paar jaar geleden met een andere merens bij de volwassenen heb ik daar weinig van gemerkt.
Dus veel plezier focussed in de wedstrijd sport. Wij hebben het altijd erg leuk gevonden.
Wat ik wel altijd heb gevonden is dat jury leden die ook echt hoog mogen jureren en dan met name de ouderen juryleden die streng jureren heel goed zien of een barokke pony wel of niet een verruiming laat zien. Voor deze paarden is dat erg moeilijk maar ze kunnen wel verruimen mooi van achter naar voren gereden ook al zwaaien ze niet zo ver naar voren met hun voorbenen. Mijn ervaring is je krijgt een 4 bij die jury als het niet getoond is maar ook een zeven als het wel getoond is. Een acht of negen is het ook niet waard dus die krijg je dan ook terecht niet. Graag reed ik altijd bij dat soort juryleden terwijl de meiden met de talentjes van warm bloedjes dan bij wijze van spreken in hun broek deden en boos waren dat ze de punten niet kregen.
En verder is dressuur altijd jury sport en de ene keer krijg je meer dan je verdient en de andere keer minder. Daar moet je wel tegen kunnen.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:17

Ik heb sowieso altijd een 7 voor de middendraf (tenzij pony denkt zoek het uit). Vind het zo'n onzin dat koudbloeden dat niet zouden kunnen.

pien_2010

Berichten: 43076
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:56

Nies ik zeg niet dat barokke koudbloedjes niet kunnen verruimen of niet kunnen strekken. Het is moeilijker voor ze en daar staat tegenover dat vanwege hun kompakte bouw verzamelen weer gemakkelijker is voor ze vergeleken met de moderne gebouwde paarden.

Urielle

Berichten: 50067
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:08

Paroeska schreef:
Ik heb ze ook allemaal zelf zadelmak gemaakt :) Weer even een ego post; met mijn pony toch maar mooi een 1e prijs met 205 punten weggekaapt in de M2! Binnenkort gaan we Z starten *\o/*

Proficiat, goed gedaan!

May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:37

pien_2010 schreef:
Nies ik zeg niet dat barokke koudbloedjes niet kunnen verruimen of niet kunnen strekken. Het is moeilijker voor ze en daar staat tegenover dat vanwege hun kompakte bouw verzamelen weer gemakkelijker is voor ze vergeleken met de moderne gebouwde paarden.

Ik bedoel ook niet dat jij dat vindt, maar het wordt wel erg vaak gezegd. Het is inderdaad moeilijk voor ze, dus een echt hoog cijfer zullen ze er niet voor halen. Maar hoe vaak dat je wel niet leest dat ze voor dat onderdeel toch altijd op een 5 zouden blijven steken.. :=

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:47

In het Z bleef ik wel op een 5 steken (die van mij kan echt geen uitgestrekte draf, middendraf kwam ik nog mee weg met een 6 of een 7, maar in het Z was dat wel klaar), maar Gunther (ook een fjord) kon strekken heerlijk!
Die had dan ook voor zijn uitgestrekte draf gewoon 7 vens en 8 ten.

Overigens vind ik dit topic toch duidelijk wel zeggen dat je met je NIET paard, super mee kan komen (en meer dan dat!) tijdens wedstrijden.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:52

Maar jij bent volgens mij niet zo dat je op een 5 bleef steken "omdat het een fjord is", toch? Elk paard heeft zo zijn moeilijke dingen en daar is ook niks mis mee.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:59

Nee, die 5 was volkomen terecht of lager was ook terecht (vaak genoeg een 3 gescoord), moest ik altijd weer recht breien met een 8 voor een appyement of iets dergelijks, want zijgangen konden we dan weer wel.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:01

Appuyementjes kan Sjol erg goed inderdaad, daar moeten Angel en ik nog even voor oefenen :))

_RobinA_

Berichten: 1423
Geregistreerd: 20-11-04
Woonplaats: Louisendorf (Bedburg-Hau)

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:08

Ik heb de mijne niet zelf zadelmak gemaakt, ik heb hem zadelmak gekocht.

Vandaag helaas voor het eerst echt benadeeld. Niet dat het rechtstreeks op de coupon stond, maar de jury heeft de halve proef niet gekeken en echt beroerde punten gegeven. Ik ben zelf altijd erg kritisch maar vandaag ging hij echt heel erg goed, echt zijn beste proeven die hij tot nu toe gelopen heeft. Hele fijne aanleuning, lekker gedurfd naar voren en super afgewerkt. Ik verwachtte ook rond de 190 punten, maar had beide proeven niet eens een wp. Na mij reed iemand die de hele proef geen aanleuning had, alle kanten op vloog en meerdere keren uit de galop viel, die had 1 punt minder als ik.... echt een aanfluiting!

Sommige risico's zijn de moeite waard om genomen te worden...

Cabochon-fan :D http://www.robinshorsepictures.nl

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:09

De pony die ik rijd kan onwijs goed verruimen en strekken waarbij hij het been echt naar voor en omhoog brengt, met een lekker knietje erin, ik kan het er alleen nog niet echt uitrijden. :+ Maar we zijn dan ook pas 1,5e maand een combinatie, dus dat komt vast goed.

We zijn nu gewoon nog hartstikke hard aan het oefenen met de basis goed krijgen. Ik ben nu al onwijs blij als ik recht een wending uit kom. Hij is onwijs gevoelig dus al snel gaan we de eerste paar passen per ongeluk appuyerend. (Hij kan alles t/m Grand Prix namelijk, en ik zelf heb net kaas gegeten van schouderbinnenwaarts en een keertwendig :+ . Dus soms druk ik perongeluk op de verkeerde knoppen).


Heb wel twee kleine stukjes film voor als jullie het leuk vinden (hoop dat ze het zo doen):
http://distilleryimage9.s3.amazonaws.co ... 37_101.mp4
http://distilleryimage2.s3.amazonaws.co ... c5_101.mp4



Balen _RobinA_!!!! Toch een nadeel van een jurysport, is nooit 100% objectief.

Urielle

Berichten: 50067
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:21

Leuke pony en super om van zo'n dier te kunnen leren!

May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:22

Inderdaad een erg leuke pony!

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:22

Leuk schimmeltje!Daar ga je goed mee scoren hoor.

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:32

Bedankt allemaal ! :D Erg leuk om te horen.

Urielle: Ja zeker, ben ook onwijs blij met deze kans. Het is wel erg wennen, alsof ik jaren een "Fiat Panda" heb gereden, en nu een Ferrari. :D
Hij heeft met zijn eigenaresse ZZ-Licht tussen de paarden gelopen, dus ik twijfel er niet aan dat hij het kan. Of ik het kan wordt een ander verhaal haha. Maar we gaan het gewoon proberen :j :j

Ambre: Ik hoop het!! :D

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:32

Kan je filmpjes niet zien, leen computer waar niet veel op staat.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:46


Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:57

Nee, baal.. Hij laat wel het plaatje zien, met in het midden driehoekje alsof het filmpje is, maar start op geen enkele manier.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Punz

Berichten: 8561
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 22:04

Oh... Sjolvir: je mist dus écht wat :j
Pony is écht leuk!

Je hoeft nergens aan te twijfelen hoor TS, hier kun je meer dan prima mee starten!


Iedereen een Connemara!!


.

x_tico

Berichten: 4188
Geregistreerd: 10-05-05

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 22:21

Ik heb me hier gemeld en lees wel mee maar post nooit iets!

Ik heb vaak 7ens 8en en ook wel eens een 9 gehad voor de uitgestrekte draf met mijn pony in het Z1. Maar dat is ook wel een goede beweger!

Gister wedstrijd gehad, was heel heet maar is hij eigenlijk altijd wel! 8e vd 30 en mn laatste puntje gehaald. Maar ga nog lang geen Z2 :)

Lex&Max's Ferrari | Prix St. Georges
Lex&Max's Select | Inter I
Lex&Max’s Dee-Jay | L2 | Lex&Max’s Kaboom
Lex&Max’s Bellini | Zadelmak





Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Daantjuh88 en 56 bezoekers