[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
LaDonna75

Berichten: 2123
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 12:37

Serieus Ruby, bedreigd?! Het moet toch niet gekker worden. Jij bepaalt toch zeker zelf waar je op gaat zitten?! Als je nou 1.80m en 85 kg bent vind ik het wat anders, maar zo zie je er niet uit ;)

Ukkiepuk jij hebt ook al zo'n leuke pony. Ik ben gek op Welshjes, heb er inmiddels 3 (en mag er niet meer van manlief hahaha, alleen de A is al drachtig, dus volgend jaar komt er hopelijk weer een bij de kudde).

Hoe groot (klein) zijn jullie? Ik ben 1.63m en voel me nu op de pony zo veel fijner dan op een groot paard. En ik heb al besloten niks aan te trekken wat de weide wereld ervan vindt. Dit is mijn keus en ik ben er blij mee. Vanochtend heb ik het zadel uitgeprobeerd en hoera, hij lijkt niet te schuiven! Ik hoefde niet eens halverwege het zadel goed te leggen of zo. Dus de eerste indruk is goed. Eens zien of dat zo blijft.

<3 Welsh partbreds
Sanaa (Welsh partbred, 1,46m) M1 tussen de paarden
Welsh x Duitse sportpony in de maak

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 14:48

XRuby_SymmyX schreef:
Wat gaaf om te horen zeg! Nee moet ik nog aanpassen. Heb hem als 6 jarige gekocht toen was hij 1.36,5 in januari onofficieel gemeten en toen was hij 1.39,5 maar voor de wedstrijden moest hij door een knhs meter gemeten worden. Toch op de 1.36,5 geschat. Die meeting in januari klopte dus niet.

Lief je complimenten! Ik sta dus op een stal en daar hebben ze bijna alleen maar kwpn paarden die worden gestart met 1 kruizing arabier/haflinger en een haflinger daar gelaten. Ik zou dus wel opvallen. Ik ga dan ook vooral lekker buitenaf starten.

Ik heb ook even op je profiel gekeken en jeetje wat gaaf! Die shet in de M1 paarden! Kreeg je nooit commentaar over dat mensen je te groot vonden niet om je aan te vallen maar over mij werd er heel erg geroddeld toen ik mijn pony had gekocht. En ik werd online bedreigd: wat doe je met zo een kinderpony ze zouden je moeten dood trappen etc. Mensen zeggen dat het gewoon jaloezie is omdat ik een zeer leuke pony heb. Je valk pony is ook zeker een leuke pony <3 !

Mijn knappe bolletje die toch echt wat te dik word :D <3
[ [url=m/m8QgNF.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1qXsrW.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ik rij altijd tussen de KWPN'ers en andere dressuurpaarden. Ik rij voor mezelf en trek weinig aan van wat andere mensen ervan vinden.
Met Zorro kreeg ik wel eens commentaar en dat is prima, hun mening mogen ze gewoon geven.
Van de jury krijgen we fijn commentaar en punten die we verdienen.

De M2 was voor mij behoorlijk lastig, Don kan het allemaal wel maar ik heb nog nooit op dat niveau gereden en ik moest het Don ook nog eens aanleren. Buiten die hindernissen heeft hij ook PSSM2 en daardoor hebben we 3 winters achter elkaar niet kunnen rijden. Nu zijn we weer op een ruime M2 niveau en gaan de losse oefeningen voor het Z1 in de training ook voldoende. Nu proberen dat proefgerichter te gaan rijden.

Luna *21/06/2018 zadelmak
Donovan *01/07/2009 - ꝉ 23/06/2021(paarden) M2+10 (pony's) L2+11 kringkampioen 2018 klasse B, kringkampioen 2019 Klasse L1, reserve regiokampioen 2019 Klasse L1
Zorro *26/06/1990 - ꝉ 29-12-2014

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 14:59

Als jullie een leuke combinatie vormen en jullie er beiden plezier in hebben dan gewoon doen hoor! Wat iedereen verder ook zegt. Je rijdt voor jezelf en niet voor al die anderen. Veel plezier alvast :)

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 18:05

Ahhw dank jullie wel

@Ladonna75 ik ben 1.60

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 18:21

@LaDonna75 ik ben 1.58m

Luna *21/06/2018 zadelmak
Donovan *01/07/2009 - ꝉ 23/06/2021(paarden) M2+10 (pony's) L2+11 kringkampioen 2018 klasse B, kringkampioen 2019 Klasse L1, reserve regiokampioen 2019 Klasse L1
Zorro *26/06/1990 - ꝉ 29-12-2014

LaDonna75

Berichten: 2123
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 17:09

Vandaag had ik les en volgens mijn instructrice moet ik gewoon gaan starten, geen koudwatervrees haha. Ze heeft een paar foto's gemaakt, deze vind ik erg mooi:

Afbeelding

<3 Welsh partbreds
Sanaa (Welsh partbred, 1,46m) M1 tussen de paarden
Welsh x Duitse sportpony in de maak

afkepieteke

Berichten: 235
Geregistreerd: 21-10-13
Woonplaats: Trynwalden

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 17:51

Ziet er goed uit LaDonna! Ik zeg ook doen, hartstikke leuk! *\o/*

<3 Anastacia <3
New forest pony, tussen de grote dressuurpaarden
B + 11 L1 + 10 L2 + 10 M1 + 11 M2 + 10 Z1 + 2

LaDonna75

Berichten: 2123
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 20:48

Whaaa ik heb zaterdag mijn 1e wedstrijd! Ik ben erg benieuwd hoe het gaat, doel is een winstpunt. Ik start 2 proeven en het is bij mijn eigen vereniging. Het spannendst vind ik het losrijden, 2 weken geleden is ponylief zich het apezuur geschrokken van een paard dat me tegemoet kwam, draaide 180 graden terwijl ik nog rechtdoor ging, afijn, ik in het zand...Gelukkig geen schade dus er gelijk weer op, en 5 minuten later weer hetzelfde verhaal. Daarna geen groepsles meer gehad, dus afwachten hoe het donderdag in de les gaat. En hoe het losrijden gaat.

<3 Welsh partbreds
Sanaa (Welsh partbred, 1,46m) M1 tussen de paarden
Welsh x Duitse sportpony in de maak

LaDonna75

Berichten: 2123
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 11:40

Even gekopieerd uit het B-dressuurtopic...
Hallo allemaal! Ik had vandaag mijn debuut in de B. Ik vond het reuze spannend om meerdere redenen: ten eerste is het al ongeveer 15 jaar geleden dat ik actief op wedstrijden reed. Daarbij rijd ik met een D-pony bij de paarden, altijd spannend! En daar kwam nog bij dat ponylief in de les donderdag nou niet bepaald fijn, erg schrikachtig enz. Dus ik dacht, mmm, hoe zou dit gaan? Mijn doelen waren ten eerste lekker rondrijden en er op blijven zitten (vorige week eraf gelazerd, pony schrok, draaide om en ik ging rechtdoor...). Als dat zou lukken, was ik tevreden.
Mijn instructrice kon helaas niet, dus ik was op mezelf aangewezen met losrijden. Een lieve vriendin bood aan mee te gaan, dus zij heeft me geholpen met op de pony komen en voorlezen.
Goed, daar gingen we. Pony was lekker ontspannen, keek wel iets maar ik kon haar aardig aan het werk zetten. In de ring was ze ook wel wat aan het kijken, maar ik kon haar redelijk doorrijden. In het begin was ze wat gehaast, maar gaandeweg ging het lekkerder. Al met al met een goed gevoel uit de proef gekomen, met wat aandachtspunten. De tweede proef liep het iets lekkerder allemaal, alleen een overgang van galop naar draf ging niet goed, verder best lekker gereden. Mijn doelen gehaald! En toen kwamen de punten...eerste proef 195 punten, tweede proef 198,5 punten *\o/* We zijn officieel B-dressuur! Wauw! *\%/*

<3 Welsh partbreds
Sanaa (Welsh partbred, 1,46m) M1 tussen de paarden
Welsh x Duitse sportpony in de maak

afkepieteke

Berichten: 235
Geregistreerd: 21-10-13
Woonplaats: Trynwalden

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 13:17

Wauw wat goed! En heeele goeie punten ook nog! Smaakt naar meer *\o/*

Wij mogen 18 oktober weer van start, hopelijk mijn laatste winstpunt rijden om de overgang te maken naar het M2 :j

<3 Anastacia <3
New forest pony, tussen de grote dressuurpaarden
B + 11 L1 + 10 L2 + 10 M1 + 11 M2 + 10 Z1 + 2

LaDonna75

Berichten: 2123
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 18:13

Ook heel gaaf!
Ik had een 3e prijs :)

<3 Welsh partbreds
Sanaa (Welsh partbred, 1,46m) M1 tussen de paarden
Welsh x Duitse sportpony in de maak

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 08:54

Wat een nette punten komen hier voorbij!

Ik meld me ook:

Ik start met mijn D pony tussen de paarden. Ze is nu 9 jaar jong en helaas de afstamming is onbekend.
7 jaar geleden hebben we haar gekocht op de zuidlaardermarkt, zelf zadelmak gemaakt en pas sinds 2 jaar wedstrijden gestart.

Eerst heb ik veel BB wedstrijden gestart maar na een tijdje moest dat debuut er toch maar komen.

We zijn de B uitgekomen met 14 winstpunten en we hebben vorige week ons L1 debuut gemaakt. Inmiddels zijn we L1+6 tussen de paarden.

Ons doel is om voor november de L1 uit te zijn en voor januari minimaal L2+1 te zijn.

Ik heb gelukkig al een tijdje mijn rijbewijs dat scheelt enorm. Ik kan overal alleen naar toe met haar. Zo gaan we wekelijks naar les, wedstrijd of gewoon naar de vereniging om op andere terrein te kunnen rijden. Heerlijk is die vrijheid!

En niet onbelangrijk, dit is mijn pony: Bmh's Miley


Afbeelding

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

afkepieteke

Berichten: 235
Geregistreerd: 21-10-13
Woonplaats: Trynwalden

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 09:43

Wat leuk! En ook zo lekker fanatiek *\%/*

<3 Anastacia <3
New forest pony, tussen de grote dressuurpaarden
B + 11 L1 + 10 L2 + 10 M1 + 11 M2 + 10 Z1 + 2

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:21

Ik zie er iets van new forest/nrps in. Fijn die vrijheid!

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction en 37 bezoekers