[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 23:46

Hele mooie foto!

Luff:hij is niet mager hoor, gewoon een sjiek smal diertje.Hij is sinds zn 2de niets meer gegroeid en ik heb er ook nog weinig hoop op.Hopelijk zwaart hij nog wat uit.
Afbeelding

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 00:04

Dankjullie voor de leuke reacties op onze foto!

Ambre vind het wel een leuk dier! Hoe oud is hij? Zal vast nog wat uitzwaren dan.

LuffB hele mooie foto <3

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 00:23

Chique zat inderdaad ambre!!


Ik zit nog zon 4 weken met mijn enkel, dus we gaan de doelen voor dit jaar toch iets bij moeten stellen. Gelukkig zitten we nog vroeg in het seizoen.

Larissajulia

Berichten: 1506
Geregistreerd: 05-05-14
Woonplaats: Oudehaske, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 21:56

Vandaag ben ik voor het eerst officieel tussen de paarden gestart. Het was echt weer even wennen, want door een blessure heb ik er meer dan een half jaar uitgelegen.
Ik ben zo trots! We hebben gewoon 194 en 195,5 gehaald! Ik heb geen idee of we in de prijzen zaten aangezien ik snel naar huis moest. Er zaten naar mijn ideetje veel slordigheden in de proef, ze kan echt nog veeeeel beter! Wel zijn we nu L2 startgerechtig! Voelt toch allemaal wel bijzonder met mijn zelfopgeleide pony <3

Afbeelding

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 14:20

Wat ontzettend leuk nieuws Larissa! Gefeliciteerd mrt jullie punten en het feit dat jullie naar de L2 door mogen.

Hier helaas nog steeds last van mijn eigen blessure. Tuck wordt ondertussen nog steeds gedaan door mijn zus en moeder en beide worden ook steeds meer een combinatie met hem. Toch kan ik niet wachten om zelf weer lekker aan de slag te gaan!

Suus___

Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 18:07

Gefeliciteerd larissa!

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 18:12

Gefeliciteerd Larissa!

Hier even korte pauze heb half maart weer wat staan. Laatste keer L1 en daarna in april wil ik L2 gaan starten. Moet toch ooit gebeuren hè? :')

Heb er tevens een pony bij uit te brengen. Een haflinger. Gaat 14 april voor eerst mee naar de haflinger sport dag. Afbeelding
Afbeelding

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 18:25

Larissa gefelicteerd.

@Shelly, Leuk dus straks 2 pony's!

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 02:06

Leuk shelly dat je er eentje bij hebt om uit te brengen!!
Tof ook dat je de overstap naar het l2 gaat maken. Moet vast goed komen!


Sjol; hoe gaat het met jouw kanjers?

Larissajulia

Berichten: 1506
Geregistreerd: 05-05-14
Woonplaats: Oudehaske, Friesland

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 09:50

Bedankt allemaal!

Wat balen van je eigen blessure LuffB... niks aan als je niet iets kan doen met je pony.

Leuke haflinger Shelly! Ook leuk dat jij binnenkort de overstap naar L2 gaat maken.

Ik ben er nog achter gekomen dat ik gister gewoon 3e en 4e van dr 32 ben geworden :wow: echt niet verwacht :D

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 18:25

Gefeliciteerd Larissa met je punten én de mooie plaatsing!
Shelly: gaaf: 2 pony's uitbrengen.

Had zelf voor 4 maart een wedstrijd gepland staan, maar deze is afgelast: losrijden was in buitenbak, dus dat wordt hem niet. Ben ik stiekem wel blij om.. Wil eigenlijk toch nog wat kilo's kwijtraken voordat ik weer ga starten, Afgelopen jaar iets te veel werkgedoe weggegeten, dus voor mij nu eerst wat lijnen voordat ik weer ga starten denk ik.

Vooruitrijdster is recent nog wel gestart, heeft weer 2 winstpunten én in een gecombineerde Z2/ZZ licht rubiek van 12 combinaties 'gewoon' een 2de plek weten te behalen. ( of had ik dat hier al gemeld?)

Edit.. even gechecked, maar het had idd nog niet gemeld... Stand is nu z2+8

Nog 2 wp's en dan zouden ze ZZ Licht mogen starten :oo

MisticRider

Berichten: 2756
Geregistreerd: 06-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 11:14

Super knap Larissa, gaat helemaal goed komen zo!

Hoe stoer, bijna ZZ licht mogen starten, daar droom ik voorlopig nog van haha.

Leuke haflinger shelly, die zie je steeds meer in de sport, zit echt wel toekomst in.

Giovanni en ik hebben een poosje wat meer door getraind, maar ook wij hebben sinds afgelopen weekend wat te vieren. Wij zijn namelijk B springen tussen de paarden geklasseerd!!
Na heel veel net niet rondjes (tijdfoutje, balkje, stop...) nu eindelijk een rondje helemaal foutloos!
Super blij dat het zo voor het cross seizoen is gelukt, nu mogen we officieel starten.

Afbeelding

Larissajulia

Berichten: 1506
Geregistreerd: 05-05-14
Woonplaats: Oudehaske, Friesland

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 11:30

Wauw wat gaaf Punz, dat je pony bijna ZZ-licht mag starten!! Dat is toch wel echt een droom. En dat ie dan ook nog vaak in de prijzen zit, grootte maakt niks uit :D

En wat gaaf dat je nu B springt tussen de paarden! Op de foto lijkt het haar/hem ook makkelijk af te gaan qua hoogte of niet?

Vanavond heb ik weer wedstrijd. Wat ik zo fijn vind is dat ik de druk nu helemaal noet hoog meer leg, we zien het allemaal wel :D vorig jaar had ik het idee dat het allemaal maar snel moest gebeuren, omdat het mijn laatste jaar tussen de pony's was. Nu heb ik het idee dat ik alle tijd kan nemen, en dat is zo veel fijner!! Larissa gaat toch nooit meer weg, dus we zien wel hoe ver we komen.

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 00:09

Het enige wat je kan mrt een blessure is (online) shoppen voor je paard, hahah. Heb twee super toffe dekjes gescoord en uiteindelijk ook bijpassende beschermers, bandages en een oornetje gevonden. Zodra ik weer mag gaan we in ieder geval weer in style rijden!

Fijn dat je behalve mooie punten ook nog een hele goede plaatsing hebt weten te halen Larissa! En fijn dat de druk er nu vanaf is en je weer lekker voor jezelf en je plezier kan rijden!

Punz; wat gaaf dat de pony het zo ontzettend goed doet! En heel knap van jezelf dat je naast het fit houden van je pony ook jezelf een gezonde leefstijl wilt toeleggen. Ik heb veel baat gehad aan koolhydraat arm eten. Dat is voor mij goed te doen (je hebt bv gewoon koolhydraat arm brood bij de jumbo) en goed vol te houden.

Mistic; wat fijn dat deze keer alles op zijn plek viel in het parcours. Ruimte te over zo aan de foto te zien, maar een heel officieel parcours kan nog wel eens andere situaties opleveren dan thuis tijdens het trainen. Succes in het eventing seizoen!

Larissajulia

Berichten: 1506
Geregistreerd: 05-05-14
Woonplaats: Oudehaske, Friesland

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 11:58

Gister ben ik 4e en 5e geworden van de L1 en L2 samen. Er was een hele strenge jury en er waren bijna geen winstpunten gehaald. Toch had ik 181.5 en 186, dus weer 2 puntjes rijker :D

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 23:34

Gaaf!! Gefeliciteerd!!

absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 08:48

Gefeliciteerd met de puntjes!

LuffB gevaarlijk is dat he, dat online shoppen. :')

MisticRider gefeliciteerd en wat stoer! Ik ben altijd zo jaloers als mensen dat durven, ik vind springen dood eng. :o

Punz gaaaaaaf! Gaan ze ook over?

Hier eindelijk goed nieuws. Na 5 maanden stappen aan de hand hebben we groen licht om weer te rijden. *\o/*
Volgende maand is ze uitgerekend, dus nog even lekker genieten van haar bolle buik, en daarna gaan we weer heerlijk opbouwen. <3

Larissajulia

Berichten: 1506
Geregistreerd: 05-05-14
Woonplaats: Oudehaske, Friesland

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 13:20

Wat fijn dat je weer groen licht hebt! Ik volg ook in je andere topic, maar wat heb je een ontzettend knappe pony!!

Ik had verkeerd gekeken, ik ben namelijk 2 x derde geworden dinsdag haha, ik had niet 181,5 maar 187,5

absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 13:29

Dankje, ik ben ook zo blij met haar! Echt een gouden pony. :+:

En van 181 naar 187 is een leuke meevaller zeg. :D

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 13:31

Gefeliciteerd!

En springen is gewoon leuk!

Hier 2 paarden stuk. Toobs LV been dik aan buitenzijde en Heps binnenzijde LV been, schiefels.. ineens, (in paddock gebeurt gisteren, stelletje sukkels) dus staan allebei stil, koelen doen ze aan de lucht, hoef niet uit te leggen dat bij boer koekoek al het water bevroren is en als je het zou gebruiken je een ijsbaan veroorzaakt.

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 13:36

Mooie meevaller! 1 en 7 lijken soms ook op elkaar hoe sommige dan schrijven heb het ook al eens gehad Haha.

Afbeelding
Afbeelding
Les gehad van de week gaat echt goed hier met wijken! Nog een keer L1 12 maart en dan in april de L2 proberen denk ik.

MisticRider

Berichten: 2756
Geregistreerd: 06-03-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 15:21

Ziet er goed uit! Hij begint nu echt te scharen he?

Gewoon doen hoor, ik vond de overstap van L1 en L2 niet zo zwaar ook. Als je in de L1 mooi constant winst rijdt komt de L2 wel goed.

Trots op mijn kleine smurf hier, zondag liep hij tussen de paarden in het B springen weer winst, foutloze barrage en nog een prijsje ook! Vond ik wel heel stoer zo met een D tussen de paarden {:}

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 15:41

Ja! gaat echt goed ben er ook helemaal trots op, want hij snapte er eerst niks van.

Goed zeg! Gaaf en nog prijs ook :D

Suus___

Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 00:22

Netjes shelly!
Gaaf zeg mr!

Jelle mocht vandaag ff lekker los, en dat vond ie heel leuk :=
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

marleen_a_a

Berichten: 1200
Geregistreerd: 18-05-14
Woonplaats: Zuidbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 18:51

Hoi allemaal!
Ik kom ook meedoen! *\o/*

Ik heb afgelopen weekend met mijn 4.5 jarige welsh merrie ons dressuurdebuut gemaakt. En wat dacht je?! Gewoon bijna 2 winstpunten :j 173 & 173.5 pnt ! Echt meer dan tevreden!
Oh en als commentaar " leuke combinatie" , die had ik niet verwacht :=
Afbeelding

Ik heb haar bijna helemaal zelf hiernaartoe gereden (eerste ritjes aan de longe toch wel uitbesteed aan een vriendin die dat vaker gedaan heeft). Het is echt niet de makkelijkste en een behoorlijk sensibel type dus laten we zeggen dat ik er veel van leer :')