[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Vanky
Berichten: 2252
Geregistreerd: 25-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 22:35

Nies_ schreef:
Ja, dat mag. Je mag tegenwoordig sowieso ook flexibel starten natuurlijk.

Je winstpunten blijven wel gewoon behouden.

Flexibel starten? Wat wordt daarmee bedoeld?
Sorry, wel duidelijk dat ik er even uit ben geweest haha :)

LdJ

Berichten: 659
Geregistreerd: 04-01-10

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 23:32

Tot 5 winstpunten in de betreffende klasse mag je ook nog een klasse terug starten. Dus ben je bijv. L2+5 winst, mag je ook nog L1 starten. Vanaf 6 winst moet je tot aan de 10 winstpunten rijden om weer te mogen promoveren.


LdJ

Berichten: 659
Geregistreerd: 04-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 12:52

ambre schreef:
Tot 5 toch?Dus L2 + 4?

Klopt, het was al laat gister denk ik :+

Vanky
Berichten: 2252
Geregistreerd: 25-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 13:48

LdJ schreef:
Tot 5 winstpunten in de betreffende klasse mag je ook nog een klasse terug starten. Dus ben je bijv. L2+5 winst, mag je ook nog L1 starten. Vanaf 6 winst moet je tot aan de 10 winstpunten rijden om weer te mogen promoveren.

Dat wist ik inderdaad niet! Bedankt voor de uitleg :)

Ingvild
Berichten: 722
Geregistreerd: 07-04-03

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 20:05

Voor mijn gevoel gingen de proeven niet lekker. 2e ging wel veel beter, maar voor mijn gevoel niet winstpunt waardig. Toch nog 1tje mee naar huis mogen nemen (178,5 en 180). Hij gaat langzaam aan steeds beter op vreemd terrein!

Suus___

Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 20:49

Wel ideaal dat flexibel starten hoor zeker als je toch te snel over bent gegaan..
Friesje gaat steeds fijner, langzaam denken aan starten

Ingvild het is ook wel ns andersom toch, gefeliciteerd!

Voorheen Vip Z2+1, Spirit Z1+2, FHS Jelle L2+2 en Kalim L1+6

Ingvild
Berichten: 722
Geregistreerd: 07-04-03

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 22:09

Klopt inderdaad, zelfs nog een paar weken geleden gehad. Toch weer een puntje extra!

Fijn dat het friesje steeds beter gaat. Wanneer wil je ongeveer gaan starten?

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 00:43

Wat fijn dat zich hier steeds meer combinaties melden, altijd leuk om ieders verhalen en ervaringen te delen. Vind dat de combinaties die zich melden ook prima tussen de paarden staan! En sommige zelfs al echt een hoge klassering hebben bereikt, wat een toppers toch die pony's

Sjol, wat balen dat toobs nu wat ziekjes is, hoe is het ondertussen met hem? En hoe fijn dat hij zo geweldig van karakter en potentie is dat hij met zijn huidige training toch zo voor je wilt stralen. Volgende keer zet je gewoon de navigatie aan en dan komt het helemaal goed.
Ikzelf zou met je hepsie in de lagere klasse beginnen. Gewoon om ook met haar wat routine op te bouwen, niet teveel stress en gedoe op jezelf te leggen of van jezelf te verwachten en mocht het goed gaan kan je volgens mij ook versneld doorstarten, maar weet daar de regels niet helemaal van..

Verder lees ik veel van mensen die lekker hun winstpunten aan het bij elkaar rijden of hun eerste wedstrijd ervaring hebben opgedaan. Super leuk en knap!

Ikzelf ben even wat stiller geweest, maar ben erg blij met Tuck. Waar bij de eerste wedstrijd een strenge jury nog roet in het eten goede voor de wp, hebben we in onze 2de en 3de wp flink wat punten en prijzen mogen verzamelen. 203, 183, 198 en 195 en 3 1ste plaatsen hebben we weten te behalen.
Ook heeft hij een nieuw (wat korter) zadel en heb ik zelf een houding en zit clinic gevolgd met vervolgens les op het paard. Vooral het zadel doet wonderen! De rest is nog steeds work in progress ;)

Volgende wedstrijd is op 29-10

Kentucky van Equi Center
Yes we Ken

Spenk
Berichten: 21743
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 08:50

Mooie punten allemaal!

Wij zijn zaterdag weer gestart in best flinke M2 rubriek. Voelde me wel erg klein tussen de nakomlingen van Johnsen/Totilas etc :)) maar wij hadden de 3e prijs :):)

Suus___

Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 00:18

Ik twijfel een beetje.. hij moet echt meer conditie krijgen en zich minder druk maken.. ben bang dat ie mega hengst wordt met losrijden en dan dus leeg in mn proef := ik hoop dit jaar nog wat te pakken maar dat hangt echt af van hoe snel zn conditie betert :)
Nog ff 2 fototjes
Prutkwaliteit maar vind t fijn te zien dat ie t wijken een beetje begint te snappen
Afbeelding

Afbeelding

Voorheen Vip Z2+1, Spirit Z1+2, FHS Jelle L2+2 en Kalim L1+6

JoviManoe

Berichten: 362
Geregistreerd: 01-01-13
Woonplaats: Noord Brabant

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 18:18

van t weekend mn L2 debuut gehad. eerste indoor wedstrijd, dus het voelde allemaal gespannen en niet fijn. laatste 5 minuten van t losrijden leek hij te beginnen met ontspannen maar helaas... de proef was niet heel gespannen, maar het was zeker geen winst waardig, waarbij ik de jury ook gelijk gaf deze keer :') zondag mogen wij weer, de training vandaag en gisteren voelde in elk geval super fijn, dus ik heb een positief gevoel (nu al)

Dougar, My golden star. I miss you..
[IM] Oppersheide Dougar, i dont know what to do..
Blits: B+14 L1+10
vind me leuk op facebook l https://www.facebook.com/liefssam http://www.liefssamfotografie.nl

Suus___

Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 13:49

Lekker km maken dan komt t wel goed!

Voorheen Vip Z2+1, Spirit Z1+2, FHS Jelle L2+2 en Kalim L1+6

Melvern
Berichten: 4409
Geregistreerd: 14-02-05

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 14:48

Ik heb er weer wat proefjes opzitten en de eerste L wedstrijd staat gepland.
Vorige week heb ik 4 proefjes gereden en de eerste dag wat stomme foutjes van mijzelf maar wel nette punten 189 en 194. Zaterdag 2 vlekkeloze proefjes en heerlijk gereden ( kreeg van allerlei mensen die ik niet kende complimenten, helemaal trots :D ) had ik krap 181 en 184 punten. Jury gaf ook geen halve punten.

Volgende week gaan we het weer proberen ;)

Afbeelding

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 02:42

Suus; gewoon wat km maken, zelfs als hij tijdens de proef "leeg" is, is dat wel weer een leer momentje voor hem. Zo had ik zondag heel veel prikkels met het losrijden (regen, veel wind, plassen in de bak, drukke paarden in de molen naast het losrij terrein en een paard dat in een aangrenzende bak gelongeerd werd) waardoor er heel veel prikkels waren, maar sloot hij zich al veel minder af dan dat hij dat op zijn 1ste wedstrijd deed.

Wauw, m2 yank!! En dan ook nog zo'n mooie positie weten te pakken. Lekker hoor!

Jovi; hopelijk kan je het gevoel van de training doorzetten in je wedstrijd dit weekend. Succes!

Asha; het blijft een jury sport en daardoor kunnen je gevoel en punten nog wel eens uiteen liggen. Gelukkig had je alsnog wel een wp, anders was het helemaal zuur geweest bij zon lekker gevoel.


Ik mag zondag weer, maar ben deze week niet zo gemotiveerd om echt lekker met hem aan de slag te gaan. Ga hem morgen weer even oppakken en zaterdag longeren en dan zien we wel hoe het zondag gaat.

Kentucky van Equi Center
Yes we Ken

Suus___

Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 08:56

Dat is zeker zo! Maar wil m thuis eerst wel ruim winstwaardig hebben :D
Succes zondag!

Voorheen Vip Z2+1, Spirit Z1+2, FHS Jelle L2+2 en Kalim L1+6

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 04:58

Ja, dat gevoel begrijp ik maar al te goed. Ik lijk nu best lekker de B door te komen, maar ga nog lekker even wachten met de L tot zijn overgangen gewoon echt goed gaan (ze verbeteren iedere keer weer, maar hij valt nog wat uiteen na de galop en bij het aanspringen soms licht tegen de hand) en het wijken in samenwerking met zijn achterhand gebeurd ipv veel scharen voor en weinig actie achter.

Kentucky van Equi Center
Yes we Ken

Suus___

Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 15:11

Ja blijft lastig he.. ik mag int l1 beginnen of moet t is maar hoe je t bekijkt maar wijken en achterwaarts hebben nog behoorlijk werk

Voorheen Vip Z2+1, Spirit Z1+2, FHS Jelle L2+2 en Kalim L1+6

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 22:23

Gewoon het de tijd en training geven die je zelf denkt dat het nog nodig hebt suus. Tegelijkertijd... Op wedstrijd loopt het soms toch heel anders dan je plant, dus voor de kilometers van jullie beide is het misschien wel lekker om eens een keer L1 te doen en te kijken waar je staat.


Wij hebben er weer 2 wp bij, waardoor de teller op B plus 9 staat. Had 190 en 191,5 en was in de proef van 190 ook nog eens 2de. Ik heb zelf heerlijk gereden, maar volgens mijn trouwe supporter, Groom en voorlezer heeft ze wel eens betere proeven gezien. Ze vond me iets te ontspannen, haha


Nog even een foto van Tuck bij de verkoper en een foto van een maand geleden.
Afbeelding

Afbeelding

Kentucky van Equi Center
Yes we Ken

Suus___

Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 00:35

Dat gaat lekker!
Is voor mij ff anders omdat ik ook jureer en paard op n bekende stal staat wil geen flater slaan :=

Voorheen Vip Z2+1, Spirit Z1+2, FHS Jelle L2+2 en Kalim L1+6

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 00:07

Ahhhh, dan ligt de situatie idd iets gevoeliger en kwetsbaarder. Leuk dat je ook jureert! Zou ik jou iets mogen vragen over het einde van proef 4 en 5? Bij het afwenden bij de a en naar stap overgaan (voordat je tussen x en g moet halthouden), waar zie je dan graag dat het paard naar de stap overgaat? Ik doe het eigenlijk zodra de pony na de wending weer recht en in balans is, maar dan duurt die lijn zoooo lang, haha. Zie anderen ook soms pas enkele passen voor de x gaan stappen...

Kentucky van Equi Center
Yes we Ken

LdJ

Berichten: 659
Geregistreerd: 04-01-10

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 00:51

LuffB, wat een leuke terugblik zo, hij is al mooi veranderd! Zijn die foto's van de verkoper nu gespiegeld ofzo? Het ziet er zo gek uit en de witte benen/voetjes kloppen niet :+

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 01:46

LdJ schreef:
LuffB, wat een leuke terugblik zo, hij is al mooi veranderd! Zijn die foto's van de verkoper nu gespiegeld ofzo? Het ziet er zo gek uit en de witte benen/voetjes kloppen niet :+



:+ :+ hahah, idd gespiegeld omdat het dan qua gangen wat makkelijker te vergelijken was, maar was eigenlijk helemaal vergeten dat er dan geen reet meer van klopt, hahaha. Eigenlijk is het dus nog steeds niet te vergelijken.

Om het iets beter te vergelijken... Zijn verkoopfoto (ik zit er hier dus niet op)

Afbeelding

En van de wedstrijd een maand geleden
Afbeelding

Kentucky van Equi Center
Yes we Ken

Suus___

Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:09

Luffb je doet het correct. Bedoeling is idd zodra ze recht zijn de overgang naar stap te maken dus zeker niet pas rond de X :)
Mooie verandering!

Voorheen Vip Z2+1, Spirit Z1+2, FHS Jelle L2+2 en Kalim L1+6

anoniempje1
Berichten: 350
Geregistreerd: 09-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 15:17

Wat leuk dat het steeds beter gaat!
Wij hebben vorige week ons L2 debuut gemaakt. Met losrijden hadden we veel spanning. Het was nogal druk, ondertussen was de Z ook aan het losrijden wat buiten gereden werd. Toen we alleen de baan in konden was hij een stuk meer ontspannen. Ik weet dat halsstrekken en middenstap nooit echt onze goede onderdelen zijn, maar nu hadden we voor t eerst een 6,5 *\o/* Met 182,5 (3e prijs) voor de 1e proef en 2e proef en 2e prijs met 191,5 zijn we super tevreden! Nu gaan we even wat meer door trainen, wil toch meer trainen om de gehele proef te kunnen doorzitten.
Nu vroeg ik me af zijn er meer ponys die moeite hebben met de middenstap? Meestal kruipt die van mij dan achter de loodlijn ipv verlengt in zijn hals. Uiteraard heb ik les maar vroeg me af of er meer zijn die dit probleem herkennen.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DoretteK, kreekie, xmoosjex en 36 bezoekers