[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 21:26

Cool shelly! Dat lijkt me ook nog een keer gaaf een meerdaags concours of week :o en gefeliciteerd!
Ik ga je topic even bekijken.
Oh dat is balen britt!

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 19:38

Gefeliciteerd Saskiaojan en Shelly!

We zijn vandaag naar Country Mill geweest. Don vond het vreselijk spannend en schrok veel, maar gelukkig ook wel wat rondjes kunnen rijden.
Had er eerst een Massimo zadel op. Lag mooi kort op zijn rug, maar te veel achterover waardoor ik niet kon zitten en het zadel teveel achterop drukte. Daarna een kentaur elektra erop gehad, die lag bijna gelijk goed. Don liep er veel fijner onder dan onder mijn oude zadel. Ik kon er ook lekker in zitten, dus deze is nu voor 2 weken mee naar huis gegaan. Als ik besluit dit zadel te willen, dan kunnen ze hem in het bruin bestellen!
De boommaat van zijn oude zadel is bijna 4 maten te klein. Hij is van bommaat 30 naar 33/34 gegaan. Nieuw zadel was dus echt nodig!

LdJ

Berichten: 659
Geregistreerd: 04-01-10

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 07:40

Super dat je iets gevonden hebt om ieder uit te kunnen proberen! :D Nu duimen dat het naar wens blijft

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 12:06

Ah super dat je iets gevonden heb wat fijn zit, hopen dat het ook zo blijft!!

wij zijn gister met de paarden lekker naar het strand geweest.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 14:33

Dat is nogal een verschilletje, bijna 4 boommaten! Fijn dat je het zadel kunt testen, goede service.

Gefeliciteerd met je M1 startgerechtigdheid Shelly!

Heerlijk naar het strand Brittjuh! Lekker uitwaaien denk ik? Stond een flinke wind gisteren.

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 14:54

Zo zeg dat is een verschil in boommaat! Ik laat de zadelmaker ook maar weer komen dit had. De laatste keer reden we nog B dus hij zal ook flink gegroeid zijn in zijn bespiering.

Super lekker naar het strand. Wil ik ook zoooo graag.

Xaffier staat in uitgelicht vandaag :D

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 16:34

Shelly21 schreef:
Zo zeg dat is een verschil in boommaat! Ik laat de zadelmaker ook maar weer komen dit had. De laatste keer reden we nog B dus hij zal ook flink gegroeid zijn in zijn bespiering.

Super lekker naar het strand. Wil ik ook zoooo graag.

Xaffier staat in uitgelicht vandaag :D


Gaaf in uitgelicht! Zit net dat topic te bekijken, had helemaal niet door dat jullie het waren 8)7

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 16:44

Had wel verwacht dat hij een grotere boom moest hebben, maar niet dat er zoveel verschil zou zijn. In het najaar is het oude zadel nog helemaal nagekeken.
Hij heeft zich het afgelopen jaar wel enorm ontwikkeld en de zadelmaker verwacht dat hij nog meer spieropbouw zal krijgen, dus gaf aan dat hij zeker een 33/34 boommaat erop wilde hebben.

We zijn lekker verder aan het oefenen en afgelopen woensdag de proefjes gereden voor onze wedstrijd op 1 juli. De galoplijnen zijn een uitdaging! In het proefje ging de lijn nog niet, maar later nogmaals gereden en toen ging het best goed.
Het is A vanuit stap in galop en een slangenvolte met 3 bogen, daarna H van hand veranderen in middengalop en doorgaan in contra, bij A door 4-6 drafpassen naar de rechtergalop en gelijk bij K een gebroken lijn, dan weer bij M van hand veranderen in middengalop en doorgaan in contra en bij A in draf %)

EllyC

Berichten: 8121
Geregistreerd: 18-12-07

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 17:29

Vandaag zijn we met Willow op pad geweest, M2 debuut. Vaak een lastige klasse en zeker als amazone deze voor de eerste x moet doorlopen. De travers en keertwendingen willen nog niet altijd lukken thuis dus we hadden onze hoop op de eerste proef gezet (kwartweindingen en geen travers).
Rijdt ze kwartwendingen voor een 7 en komt ze met beide proeven winst uit de ring. Mooi begin zo.

Ingvild
Berichten: 722
Geregistreerd: 07-04-03

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 01:21

Ik meld mij hier ook weer. Hele drukke periode achter de rug, nu weer in wat rustiger vaarwater en meer tijd voor bokt, enz. Afgelopen weken wel nog wat wedstrijden gereden en een clinic gereden bij Tahnee van Wenum. Laatste winstpunten zijn nu in de pocket voor het L1 en over 2 weken ons debuut in het L2.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 15:51

Ik kruip ook weer even boven, eindelijk mijn zadel terug! (was wachten op wat onderdelen) blij mee!
En Toobs en Heps ach tja, die vermaken zich voornamelijk met mijn blijrijders, maar af en toe kan ik zelf ook heerlijk van ze genieten. Mazzel toch... met bijna niet rijden dat ze toch maar voor me willen werken. Heb voor het eerst sinds.. tijden (geloof Toobs oktober? ) maar weer ingeschreven voor een wedstrijd, kan eigenlijk niet, maar wil af en toe ook eens iets leuks doen.
Gisteren ook kersje voor op de slagroom voor mezelf gegeven, moet af en toe...

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 17:37

Soms ben je net een beginner... :o :+
Gisteren uit rondje rijden, aangezien ik niet helemaal functioneer, op zijn elvendertigst, maar dit was wel heel erg elvendertigst…. -O- %)
Ik zit op Heps en zeg nog, wat raar, ze is rechts zo stug, Heps kan van alles zijn, maar is nooit stug... Nou had mijn blijrijder van de week wel geklaagd dat ze twijfelde aan begin of Heps goed liep, maar ik had even gekeken en was niets te zien en ook nu met rijden over de benen prima.. maar stug!??!?!
Nou ja, al rijdende was dat wel lastig, maar met wat kunst en vliegwerk traversbalk links en rechts, hek en zelfs ringsteken met 1 hand (met stelling en buiging naar links in dit geval) werd ze wat nijdig van.. En ging pogingen tot handstand doen, wat mijn nek echt niet tof vind.
Zegt er iemand zit je hoofdstel wel goed 8)7 , ik: Tuurlijk wel >;) , naar linkerkant kijkend..... Bleek ik oelewapper aan rechterkant mijn micklem hoofdstel neusriem dusdanig door bit te hebben gestoken :x 8)7 :roll: dat bit ook echt geen kant op kon... Oke, dus rechts viel er ook niets te sturen, hmmm, niet zo gek dat ze stug voelde op rechts en ging protesteren...
Neusriem goed gedaan en ik had mijn zonnetje weer terug, zonder gekke bokkesprongen.
Toobs mocht ook nog en die was wel langer dan dat ik hem met dressuur bij elkaar kan rijden, maar deed wel zijn best! En changementen geprobeerd in het parcours, braaf paard!
Daarna ik dood, maar wel helemaal blij met die 2 schatten, want sinds september is dit de 2e x WE trainen en uche.. vorig jaar kan je ook in totaal op 1 hand tellen.
Iemand nog tips hoe ik Toobs ook in het parcours toch nog meer bij elkaar kan rijden, zie dat ik hem daar toch weer lang laat worden en dan wordt hij toch trager, je bent daar toch minder bezig met het echt bij elkaar rijden en dan ben ik hem ook deels weer kwijt.


Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 00:09

slolvir
Hihi ik heb ook wel eens gehad dat ik het hoofdstel verkeerd deed :') daar kom ik ook altijd snel genoeg achter want mevrouw doet dan niks meer..

Met betrekking op tips, vind ik lastig. ook aangezien ik dat zelf niet doe dus niet weet hoe dat is zeg maar, en zelf dressuur gericht rij. maar misschien kan je proberen tussendoor teugels goed op maat te houden ( zodra Fayah haar neus er uit drukt / langer word heeft ze meer teugel lengte) en eventueel je handen iets hoger houden waardoor je rechtop kan blijven zitten ( al betrap ik jou er niet op dat je naar voren leun wan je zit echt super mooi! ) en goed je tempo behouden, hoeft niet sneller maar gewoon Allert houden op je been.
Misschien heb je er wat aan ?

Ik hoop dat ik morgen even tijd heb om foto's van het strand van de camera af te halen :)

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 19:07

Wat foto's van donderdag! :) ze zijn minder mooi dan vorige keer, maar het gaat om de lol!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 22:32

Fayah heeft sinds vanavond ook haar eigen Instagram, het is nog wel even wennen
Voor diegene die een kijkje willen nemen;
Fayah_Summer

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 16:49

Mooi M2 debuut ElllyC! Gefeliciteerd.
Welkom terug Ingvild, veel succes in de L2.
Oh oeps Sjolvir := Fijn dat Heps braaf blijft in zo'n situatie.
Heerlijk Brittjuh! Ik wil ook graag nog eens een keer met Don naar het strand. Hoop dat hij ooit braaf genoeg wordt dat zoiets gaat lukken.

Mijn zadel blijft niet helemaal lekker liggen. Zondag voor het eerst weer mee gereden na het passen, maar toen had ik niet goed aangesingeld. Gisteren weer gereden en toen ging het al beter. Had wel het idee dat hij na de galop iets over de schouders geschoven was. Vanavond les en dan nog maar eens met instructrice kijken. Anders morgen even Country Mill bellen voor advies. Hij zit verder wel echt fijn!

Zondagochtend ons tweede debuut in de M2! Ben benieuwd, gelukkig mogen we vroeg starten. Vorige keer maar 1 proef gestart en precies de proef gekozen zonder travers en alleen kwartwendingen. Nu moeten we een lange zijde travers en hele keertwendingen.

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 18:33

Ukkiepuk wij hebben thuis ook een tuiger, die is overal bang voor maar op het strand doet ze het steeds beter!! Succes zondag!!

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 14:13

EllyC gaaf zo twee winst mee in de M2!

Ingvild alvast veel succes op ke L2 debuut.

Sjolvir oeps neusriem verkeerd. Heb het inderdaad ook wel eens gehad. Ziet er leuk uit dat WE. Lijkt me ook wel eens leuk om te doen. Tips kan ik je ook niet zo goed mee helpen denk ik.

Uk hoe is het gegaan?

Gisteren zijn we gestart op de kringkampioenschappen tussen de grote dressuur paarden. Was gewoon zonder verwachtingen heen gegaan. Focus op ontspannen proeven en zelf ontspannen blijven. Nou dat is zeker gelukt! We scoorden 183 en 195,5 punt. Dik tevreden en al helemaal op een kringkampioenschap. Nu even wachten op de uitslag of we door zijn naar de Overijsselse kampioenschappen! Heel leuk commentaar van beide jury’s gehad en ook dat ik hem eerlijk reed.

Afbeelding
Wij in de Sahara gister haha. Zo droog het was gras land.

Daarnaast worden Xaffier en ik sinds gisteren gesponsord door Eye of the Wolf fotografie! Werd benaderd of ik dat wilde. Natuurlijk :D
Afbeelding

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 14:18

Zou ik me hier ook (weer) mogen melden? :)

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 14:27

shelly wat goed, gefeliciteerd met de punten!!
en wat gaaf! leuk dat je nu gesponsord word!

Laurie, tuurlijk! welkom!

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 16:07

Mooie punten Shelly! Gaaf hoor dat je kringkampioenschappen mee hebt gereden.

Welkom (terug) Laurie! Lees ik goed dat je een welsh B succesvol in het Z2 (hebt ge)start tussen de paarden?! Lijkt me echt gaaf om zo ver met Don te komen.

Proefjes gingen moeizaam gister en op Ich had ik een fijne jury die zowel 2en als 9ens gaf. Helaas had ik in mijn eerste proef een 2 voor de lange zijde travers (vinden we beide erg moelijk) en 2x een 3 voor middendraf en uitgestrekte draf omdat hij in galop aansprong. Wel een 9 voor halsstrekken gekregen! Maar daar konden we de onvoldoendes niet genoeg mee wegpoetsen.
2x 173 punten gereden. Over 3 weken weer nieuwe kansen.

LdJ

Berichten: 659
Geregistreerd: 04-01-10

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 18:25

Ik wist ook niet dat je Maddog gestart hebt Laurie, gaaf! :D

EFDHorses
Berichten: 30
Geregistreerd: 16-08-15
Woonplaats: Venray

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 18:37

Wat leuk om hier zo'n succesvolle combinaties te zien! Ik heb momenteel een hele knappe D pony staan die ik zelf (al enige tijd 18+ haha) wil gaan opleiden. Zou hem tzt het liefst door een ponyruiter laten uitbrengen maar die zijn niet makkelijk te vinden...ik zou in ieder geval als ik toch zelf moet gaan niet de enige zijn zie ik, dat geeft hoop...

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 19:52

Oei, niet handig Sjol haha!

Gefeliciteerd Elly en Shelly!

Nou weet je iig je werkpuntjes Ukkepuk.

Welkom terug Laurie!

Ik heb zaterdag ff een oefenproefje gedaan met mijn 4 jarige Yellow.
Hij was super braaf, wat onrustig met zn hoofd ivm de vliegen en de bak was iets kleiner dus dat was lastig met wenden zeker omdat de hoeken niet zo glad lagen.

https://www.facebook.com/10000246187413 ... 151303297/

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 00:20

Ziet er goed uit ambre! Wat is hij knap!

Ik ben afgevaardigd naar de Overijsselse kampioenschappen! *\o/* *\o/* Zo trots op mijn tinker beestje die het voor elkaar bokst!