[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
EllyC

Berichten: 8103
Geregistreerd: 18-12-07

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 13:01

Volgend jaar zijn wij weer legaal pony tussen de paarden lid omdat amazone dit jaar 18 is geworden.
Nu zat ik te denken en wellicht dat jullie weten hoe en wat.
Gaat die overgang automatisch in het nieuwe jaar? Ik lees wat oudere berichten dat je dan een paardenstartpas moet aanvragen. Dat zou wel zonde zijn want de ingangsdatum van de pas is in november.

Stel we zouden selectie voor regio mee willen doen dan zijn die in december. Kun je ook eerder overstappen naar de paarden? In de reglementen staat dat je vanaf 12 jaar bij de paarden mag starten dus ik denk dat dat wel kan toch?

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

Josien_

Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 14:43

Volgens mij gaat dat niet automatisch, maar lijkt me dat dat omzetten geen probleem moet zijn.
Je moet wel bij de club ook als "paarden"lid geregistreerd staan om een paardenstartpas aan te vragen.
Het beste kun je de KNHS even bellen welke stappen je precies moet nemen.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

LdJ

Berichten: 659
Geregistreerd: 04-01-10

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 17:11

Je kunt in ieder geval eerder over naar de paarden Elly, ik weet zo twee combinaties in ieder geval die dat ook gedaan hebben. Het omzetten is volgens mij ook geen groot probleem, maar ik zou inderdaad ook even de KNHS bellen :)

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 17:51

Dan zou ik idd eerder overstappen Elly, de ponypas is goedkoper en geen idee of je dan wegkomt met enkel het verschil bijbetalen.

Gisteren voor de 2de keer een oefenrondje met mijn 5 jarige Yellow gedaan.
Groot terrein en aardig druk maar hij was super braaf.Bleef best aardig aan de hand lopen en op wat rommeltjes na liep hij 2 keurige L1 proefjes.
Met 197,5 en 194,5 schijnen we nog in de prijs te hebben gezeten maar ik ben nier gebleven voor de prijsuitreiking.Het was een onderlinge clubwedstrijd en de uitreiking was aan het einde vd dag.
Afbeelding

EllyC

Berichten: 8103
Geregistreerd: 18-12-07

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 18:01

ik heb de knhs gehad. De pas kun je dus op elk moment van pony naar paard over laten zetten. Omdat de huidige startpas in november afloopt kunnen we tot 31/12 op pony tarief laten staan. Dan moeten we voor de paardenperiode wat bij betalen. Als we eerder over gaan moeten we eerder mailtje sturen naar knhs. Nu nog even vragen aan de vereniging hoe we het daar mee kunnen regelen.

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 18:17

EllyC schreef:
Volgend jaar zijn wij weer legaal pony tussen de paarden lid omdat amazone dit jaar 18 is geworden.
Nu zat ik te denken en wellicht dat jullie weten hoe en wat.
Gaat die overgang automatisch in het nieuwe jaar? Ik lees wat oudere berichten dat je dan een paardenstartpas moet aanvragen. Dat zou wel zonde zijn want de ingangsdatum van de pas is in november.

Stel we zouden selectie voor regio mee willen doen dan zijn die in december. Kun je ook eerder overstappen naar de paarden? In de reglementen staat dat je vanaf 12 jaar bij de paarden mag starten dus ik denk dat dat wel kan toch?



Ik heb het zelfde met mn pony gehad, je mag tot je 19e tussen de pony's starten dacht ik uit mn hoofd. Je punten etc gaan gewoon mee. je moet je bij de club overzetten naar paarden en ik zou voor de zekerheid ook KNHS ff mailen.
en anders is het dacht ik verschil bij betalen.


ambre mooie punten.

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 17:53

Wat een stilte hier!!

Wij hebben vandaag ons M1 debuut gehad. Er naar toe zonder verwachtingen. Loopt die knappe tinker zomaar twee winstpunten op het debuut! Officieel M1 geklasseerd nu dus :D. Doorzitten en schouder binnenwaarts vergen nog oefening.

Afbeelding

Afbeelding


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:23

Supergaaf Shelly! Gefeliciteerd *\o/*

Luna *21/06/2018 zadelmak
Donovan *01/07/2009 - ꝉ 23/06/2021(paarden) M2+10 (pony's) L2+11 kringkampioen 2018 klasse B, kringkampioen 2019 Klasse L1, reserve regiokampioen 2019 Klasse L1
Zorro *26/06/1990 - ꝉ 29-12-2014

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:27

Wij hebben een enorme dip gehad qua wedstrijden en punten. 2 weken geleden 2 daagse op stal gehad. Op zaterdag reden we met ons (aangemeten) leenzadel 160 en 168 punten. Op zondag mijn oude euroriding er weer op gegooid. Erger dan dit kon het niet worden. We reden 185 en 180 punten. Zaterdag a.s. hebben we in principe onze laatste wedstrijd van dit seizoen en ik hoop hem met M2+5 af te kunnen sluiten, dat was ons doel voor dit jaar.
In november komt mijn kentaur Ithaka en ik hoop dat we dan van de zadel troubles af zijn.

Luna *21/06/2018 zadelmak
Donovan *01/07/2009 - ꝉ 23/06/2021(paarden) M2+10 (pony's) L2+11 kringkampioen 2018 klasse B, kringkampioen 2019 Klasse L1, reserve regiokampioen 2019 Klasse L1
Zorro *26/06/1990 - ꝉ 29-12-2014

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:14

Gefeliciteerd Shelly!

Ukkiepuk jeetje balen zeg! zaterdag alvast heel veel succes! en daarna lekker door gaan met je nieuwe zadel en lekker wennen er aan!

Morgen de 2x les met Calice! ben benieuwd, heb nog spierpijn van de sportschool van afgelopen vrijdag! :')

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 22:24

Pff zadelproblemen ik ken ze. Vervelend! Toch mooi twee punten gepakt ukkie. Succes zaterdag!

Hoe ging de les britt?

Hier vandaag de zadelmaker weer geweest. Zadel is wat opgevuld en ligt weer als gegoten.
Wij hebben de 13e weer wedstrijd. Daarna ongeveer een maandje niet dacht ik. Kunnen we mooi verder trainen met commentaar op de protocollen.


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

Darley
Berichten: 569
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 10:27

Hoi!

Ik wil me hier graag melden. Sinds kort start ik mijn D pony ook tussen de paarden.

Voorheen mijn eerste wedstrijden tussen de pony’s met hem gestart, vervolgens een jaar eruit gelegen door mijn gezondheid, en gezien ik nu weer kan starten gelijk tussen de paarden gestart gezien ik 18 ben geworden ondertussen.

Laatst voor het eerst gestart met goed resultaat (L1) en over enkele weken willen we weer gaan
Laatst bijgewerkt door Darley op 05-12-22 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 20:36

Shelly: Ja goed! wel vreemd hoor. ben een NRPS gewent, en nu ineens een tuiger..

welkom floss.

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 14:02

Wat een knapperd Floss!

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 09:28

Nooit geweten dat dit topic er was, wat leuk!

Ik start met mijn Portugese pony (gemeten als d pony, maar is 150cm) tussen de paarden. We starten alleen in het indoorseizoen omdat Beleza buiten niet zonder haar oognet kan. Vorig jaar oktober zijn we in het M1 gestart. Het heeft toen best een tijd geduurd voordat we er een beetje 'in' zaten. Beleza is erg ril en vind het vaak eng in een vreemde omgeving en ik ging er vaak heel veel aan rijden om haar korte pootje te compenseren. Uiteindelijk in april nog een keer indoor M2 kunnen starten. In de zomer hebben we fijn door kunnen trainen en begin deze maand zijn we fanatiek van start gegaan. De teller staat nu op M2 +8. Het M2 gaat ons een stuk beter af dan het M1, op een of ander manier. Ik hoop dat dat straks in het Z1 ook nog zo is :+

Ik heb alleen een super wazige foto van ons. Dat is het nadeel als je nooit outdoor start...

Afbeelding

Live is what happens to you while you're busy making plans....

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 09:46

Mooie combi zijn jullie :)

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 13:55

Xflos en Mrijn, welkom hier, leuke pony's!

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:26



Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 12:42

Aangezien het hier de ponyclub is..

Weet iemand omgeving Dordrecht nog een leuke C of kleine D pony te koop.

Eisen.. BRAAF en HEEL en normale prijsklasse dier hoeft geen ZZ licht te gaan lopen :+ :D (note.. moet zeggen we hebben 1 leuke gezien, die hadden we wel voor onszelf willen hebben :Y) :D <3 ongeschikt voor dochter te snel, maar echt wel braaf en kon leuk lopen, maar goed, we zoeken niet iets voor ons, maar voor haar), voor onzeker ruitertje dat nog maar krap jaar 1 x per week manege paarden ervaring heeft. Komt wel bij familie waarbij de moeder eigen paard heeft en genoeg verstand van zaken heeft, pony komt aan huis te staan.
Graag zonder aanleuningsprobleem en niet schots en scheef (naast dat braaf en heel) :')

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Josien_

Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 13:00

Ik weet wel een leuke pony te koop, maar die is helaas niet geschikt voor kleine kinderen.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 11:51

Ha! Leuk topic!

Ik start met mijn e-pony tussen de paarden en we mogen nu net M2 gaan starten! #PonyPower :o

Magnifique M2*
Crucero JM M2*

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 15:00

Dit topic ligt een beetje op zn gat.
Ik heb ook niet veel te melden.Eind december ga ik mijn 4 jarigen officieel starten, die doen het eigenlijk super fijn.
Yellow neemt steeds meer verbinding en wordr dus ook steeds constanter.

Welkom Harvey!

Josien_

Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 15:14

Welkom Harvey :D !
Met wat voor pony rijd je?

Wij hebben op dit moment een beetje pauze van wedstrijden. Pas nog wel de IBOP gereden en daar een mooie score gehaald :) .

Nu trainen we rustig verder en wil in januari weer een wedstrijdje starten.
De laatste tijd valt ze iets af en lijkt haar bovenlijn wat minder gespierd dus daar gaan we nu even aan werken.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 15:27

Ja heel erg jammer! Terwijl we elkaar zouden moeten steunen hier. Haha!

Ik kocht na een aantal jaar verzorgen mijn lease pony over. NRPS E pony van nu 17 jaar oud. Paard met gouden karakter, geen stap verkeerd. Wel zeer koppig en flegmatiek. Hij is dan ook best heel lastig te rijden! Toch heb ik hem alles vanaf L1 niveau geleerd en rijden we toch even 10 punten bij elkaar in de M! Ik vrees wel enorm voor de M2... Maar goed we gaan het meemaken.

En jullie? @Josien_ komt dat afvallen door de winter?

Magnifique M2*
Crucero JM M2*

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 16:28

:wave: hier ook even een wedstrijdpauze. Eind januari wil ik mss weer gaan starten.
We gaan donderdag ons nieuwe zadel ophalen,ben zeer benieuwd! Er zit nog zoveel verbetering in ons rijden en ik hoop dat het nog meer kan ontwikkelen als het nieuwe zadel helemaal is aangemeten.

Luna *21/06/2018 zadelmak
Donovan *01/07/2009 - ꝉ 23/06/2021(paarden) M2+10 (pony's) L2+11 kringkampioen 2018 klasse B, kringkampioen 2019 Klasse L1, reserve regiokampioen 2019 Klasse L1
Zorro *26/06/1990 - ꝉ 29-12-2014

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers