[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
LuffB

Berichten: 1298
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 16:55

Bedankt voor het antwoord suus. Dat wordt dus gewoon lekker lang stappen, hahaha.

Anoniempje; fijn dat je ondanks een onrustige voorbereiding toch weer 2 wp hebt weten te halen en dat bij je debuut. Gefeliciteerd!
De hals verlengen is ook een minpuntje van Tuck, al gaat dit telkens beter. Heb hem een maand lang alleen maar de hand laten volgen naar lang en laag en ook in die houding gelongeerd. Veel tijdens de training gestapt en merkte dat elke keer als ik hem daarna weer aandraafde hij zijn hals weer meer kon ontspannen. Nu kan ik hem wat afwisselender rijden qua houdingen, omdat hij het wat beter snapt, maar rij nog vaak/ vele stukken enkel lang en laag

Het belangrijkste advies van mijn instructeur is om haast niks met je hand te doen. Dus niet opvangen of ophoudingen, maar dat vervangen door je zit en ademhaling. Anders komt hij net met zijn neusje naar voren en geef je hem weer een ophouding met je hand waardoor hij weer kort wordt.

Kentucky van Equi Center
Yes we Ken

Suus___

Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 22:10

Yes dat is de 'moeilijkheid' in draf is t n stuk makkelijker haha

Gefeliciteerd met de punten anoniem!

Voorheen Vip Z2+1, Spirit Z1+2, FHS Jelle L2+2 en Kalim L1+6

Josien_

Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:20

Hier is halsstrekken heel wisselend. Ze kan het super goed, maar heeft er niet altijd de ontspanning voor. We hebben er op dezelfde wedstrijd al wel eens in de ene proef een 8 en de andere een 5 voor gekregen.

In het L1 zit nog geen achterwaarts toch? Of heb ik daar nou compleet overheen gelezen :Y)

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Suus___

Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 12:12

Klopt hoor! Heb mn paarden alleen altijd graag een klasse verder klaar ;)

Voorheen Vip Z2+1, Spirit Z1+2, FHS Jelle L2+2 en Kalim L1+6

Josien_

Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 12:26

Ah op die manier!
Kan me voorstellen dat dat fijn is. Wij zijn nu wel al voor de L aan het trainen terwijl we nog B rijden.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Suus___

Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 16:41

Ja precies dan gaat t doorstromen makkelijker dan wanneer je iets moet aanleren terwijl je de proeven al rijd..

Voorheen Vip Z2+1, Spirit Z1+2, FHS Jelle L2+2 en Kalim L1+6

LuffB

Berichten: 1298
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 19:00

Die tactiek pas ik ook toe, om alvast door te trainen. Al kan het ook zijn dat ik zo af en toe al een begin van iets aanleer omdat het een verbetering voor het paard kan opleveren (zoals schoudervoor, wenden op voor of achterhand op de juiste hulp) ook al is die klasse pas veel verder weg.

Kentucky van Equi Center
Yes we Ken

Suus___

Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 21:10

Ja sowieso heel veel oefeningen zijn prettig met te nemen wij pakken schouder voor ook gewoon mee

Voorheen Vip Z2+1, Spirit Z1+2, FHS Jelle L2+2 en Kalim L1+6

LuffB

Berichten: 1298
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 23:16

Tuck en ik liggen even een weekje stil qua serieus trainen. Vandaag de tandarts bij hem gehad -het enige dat nog echt gecontroleerd moest worden sinds hij van mij is- en er is een behoorlijke wolfskers getrokken, dus even een week geen bit in. Mag verder wel alles met hem doen, maar even bitloos.
Ook was hij behoorlijk scherp - zo scherp dat met het voelen je gewoon bijna zelf een sneetje opliep (gelukkig had hij zelf geen wondjes of eelt) - en had hij bovenin aan beide kanten een behoorlijke "stap" zitten, dus ik ben heel benieuwd of hij gewoon nog beter gaat lopen nu alles aangepakt en opgelost is.
De tandarts zij dat voornamelijk de druk beter op twee teugels zal worden ivm het weghalen van de wolfskies (daardoor ontstond er namelijk een scheefheid in zijn mond)
Ik kan iig niet wachten!

Kentucky van Equi Center
Yes we Ken

ForeverQ

Berichten: 64
Geregistreerd: 01-08-17

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 22:17

Mijn 9 jarige new forest staat nu op training na 9 jaar bij vorige eigenaars niets te moeten doen. Hierna neem ik hem over en wil ik graag met hem gaan starten. Tussen de paarden dus.

Quaranto & Forever ❤️

LuffB

Berichten: 1298
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 02:22

Leuk forever. Heb je ook een foto van je pony?

Kentucky van Equi Center
Yes we Ken

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 07:56

Zo, er zit weer leven in dit topic, leuk!! Welkom alle nieuwe mensen!!
Super al die meiden die de pony niet aan de kant zetten omdat ze 18 zijn geworden, maar gewoon lekker met poown tussen de paarden doorgaan. Zelfs op hoger niveau! Heb al zo vaak gezien dat de pony op de 18e werd ingeruild voor een paard waarmee vervolgens het plezier veel minder was. Beter om lekker door te gaan met die pony waarmee het zo leuk gaat.

Spat

Berichten: 155
Geregistreerd: 24-01-15
Woonplaats: België

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 10:00

Ik meld me ook, sinds een jaar ben ik weer intensief aan het rijden. Mijn pony was teugelmank en na diverse onderzoeken zijn we uitgekomen bij een geweldige lesgeefster. En dus sinds een jaar weer echt bezig. Vorige week hebben ze zelfs onze allereerste wedstrijd gedaan en ben ongeloofelijk trots. Hierdoor heb ik veel bijgeleerd en kan ik nu bewuster gaan trainen. In het begin was ze bang van de bel en zijn we moeilijk begonnen, maar ze heeft haar geweldig herpakt!

ForeverQ

Berichten: 64
Geregistreerd: 01-08-17

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 11:10

Ja hoor

Hier mijn dropje Afbeelding

Quaranto & Forever ❤️

JoviManoe

Berichten: 362
Geregistreerd: 01-01-13
Woonplaats: Noord Brabant

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 17:23

Laatst met Blits weer gestart maar helaas nét geen winst, zeg 1 punt te weinig. Maar m’n gevoel was top en dat bevestigde voor die wedstrijd even genoeg, was zo ontzettend blij!

Dougar, My golden star. I miss you..
[IM] Oppersheide Dougar, i dont know what to do..
Blits: B+14 L1+10
vind me leuk op facebook l https://www.facebook.com/liefssam http://www.liefssamfotografie.nl

LuffB

Berichten: 1298
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 09:24

Fijn dat je iemand hebt gevonden waar het nu goed mee gaat cartouche! Welk niveau en discipline rijden jullie?

Leuk ding forever!

Jovi; argh, 1 puntje te kort is altijd zo zuur. Fijn dat het voor je gevoel wel goed ging! De volgende keer klopt het gevoel hopelijk ook weer bij je punten.

Tuck heeft gister en eergisteren lekker vrij gehad, maar wil vandaag een bitloos hoofdstel van een stalgenootje lenen en kijken hoe hij het daar op doet :)

Kentucky van Equi Center
Yes we Ken

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 10:59

Jullie zijn lekker aan het rijden, ik mag voorlopig niet.
Afgelopen zomer gevallen met een paard en heb me nadien niet rustig genoeg gehouden.
Mag nu een hele tijd niet rijden, mesten, autorijden etc.
Best lastig met 4 paarden te verzorgen.

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 11:33

ambre schreef:
Jullie zijn lekker aan het rijden, ik mag voorlopig niet.
Afgelopen zomer gevallen met een paard en heb me nadien niet rustig genoeg gehouden.
Mag nu een hele tijd niet rijden, mesten, autorijden etc.
Best lastig met 4 paarden te verzorgen.

Balen zeg ben je wel erg gevallen of niet?
Zag in je profiel dat je pony een Orchard d'Avranches was onze vorige pony was ook een afstammeling van deze hengst helaas vorig jaar afscheid van hem moeten nemen omdat hij atrose had aan beide voorknieen maar dat was er een uit duizenden nog nooit zo'n fijne en geweldige pony gehad hij blijft voor altijd een fantastische herinnering

Afbeelding

Gillmore (Sorento / Graham) paard van mij dochter Anouk (M2)en nu Z1 startrechtig
Cantodea (Calvino Z) sinds 13 mei mama van Nielson (van Dallas VDL)en nu drachtig van Nia domo"s Bolero
Na jaren weer wedstrijden rijden weer B+10 en ja hoor L startrechtig
Kayliegh onze nieuwe ster (Ampere/Sorento)
Lilly onze eigenwijze shetlander 100% van Anouk!
Zorba, Yfke, Gio uit het oog maar niet uit het hart <3
Figo en Cain vriendjes samen in de hemel rip

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 12:19

Ik ben met paard en al gevallen.Subdurale bloeding in mijn hoofd.Had al over moeten zijn maar is weer gaan bloeden.
Ff pas op de plaats dus.

Mijn d'Avranches is vh voorjaar verhuist.Was een gevoelig diertje dat altijd wilde werken.
Loopt bij de nieuwe eigenaresse alweer Z2 tussen de paarden.

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 12:24

ambre schreef:
Ik ben met paard en al gevallen.Subdurale bloeding in mijn hoofd.Had al over moeten zijn maar is weer gaan bloeden.
Ff pas op de plaats dus.

Tsjezus zeg, dat is niet niks. Doe je wel voorzichtig? :(:)

Spat

Berichten: 155
Geregistreerd: 24-01-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 13:17

LuffB schreef:
Fijn dat je iemand hebt gevonden waar het nu goed mee gaat cartouche! Welk niveau en discipline rijden jullie?

Leuk ding forever!

Jovi; argh, 1 puntje te kort is altijd zo zuur. Fijn dat het voor je gevoel wel goed ging! De volgende keer klopt het gevoel hopelijk ook weer bij je punten.

Tuck heeft gister en eergisteren lekker vrij gehad, maar wil vandaag een bitloos hoofdstel van een stalgenootje lenen en kijken hoe hij het daar op doet :)


We rijden dressuur en ter afwisseling eventjes een sprongetje. :) We zijn nog niet officieel gestart, maar wel onofficieel :o. Tijdens de training zijn we nu bezig met de zijgangen zoals schouderbinnenwaarts. Het wijken kan ze sinds deze week wel! Dankjewel dat je het vraagt!

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 14:18

ambre schreef:
Ik ben met paard en al gevallen.Subdurale bloeding in mijn hoofd.Had al over moeten zijn maar is weer gaan bloeden.
Ff pas op de plaats dus.

Mijn d'Avranches is vh voorjaar verhuist.Was een gevoelig diertje dat altijd wilde werken.
Loopt bij de nieuwe eigenaresse alweer Z2 tussen de paarden.


Oei, dan ben je wel heel rot gevallen en moet je wel echt voorzichtig doen. Wel het vooruitzicht dat het echt dicht blijft? En heb je er verder nog bijverschijnselen van?
Weet hoe moeilijk niets doen is... zeker als het anders niet helemaal gebeurt zoals je het zelf in gedachten had/hebt.

Heerlijke paarden, sorry dames.. Pony's hierboven weer en puntje net geen winst, denk ik altijd, ach als ik er zo dicht bij kan komen rij ik hem wel een keer. (tegenwoordig kan je natuurlijk ook nog 179.5 rijden en ja, heb ik ook al bij herhaling gedaan).

Toobs moet ik het maar weer keer mee proberen, rij ik nog steeds maar 2 x per week en laat hem 1 x rijden. Staat gelukkig nog buiten, maar ben bang dat daar deze week wel einde aan gaat komen. Hij is ondertussen wel weer voor de 2e x dit najaar geschoren, anders was het niet grappig zo'n langdurig nat geval. Heps in het voorbijgaan ook maar ontdaan van overtollige dekbed.

Toobs met zijn nieuwe waterkoker. (had geld gespaard voor mooie waterkoker in vorm van fluitketel en kleur van de keuken, maar ja, je kent dat wel.. kwam thuis met iets heel anders....)
Afbeelding
Afbeelding

Op protocollen staat wel eens paard valt uit elkaar.. Heps is echt uit elkaar gevallen.
Afbeelding
Zo, dit is veel practischer.
Afbeelding
Dit was namelijk toen ik gisteren voor het eerst sinds de IBOP weer eens op mijn pony had gezeten en niet eens veel had gedaan, niet grappig 'zo'n paard met dekbed erop.
Afbeelding
Nu in reserve dekbed.
Afbeelding

En soms is het net een echt dressuur paard, nou ja, ze kan in ieder geval leuk poseren.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En omdat life is fun zo heel af en toe... Kreeg ik bijna de waterbak vna Toobs op mijn hoofd gegooid, had haar in zijn stal gezet gisteren liep weg om haar hoofdstel te halen suisde de waterbak net langs mijn oor meter of 3 van haar stal. Haar kennende, even terug gehange voor een filmpje en ja hoor.. Mevrouw werkte daar keurig aan mee. 8-) Gek paard. **\O/** **\O/** **\O/** **\O/**

https://www.facebook.com/10001266076914 ... 283038794/

Als het zou kunnen deed ze nog meer gekke dingen...

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Josien_

Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 20:23

Haha die hepsie! Mooi hoofdstel ook zeg.

Wij hebben vandaag wedstrijd gehad na een week van mindere trainingen. Vandaag op wedstrijd een Veel beter gevoel. Helaas niet terug te zien in de punten. Toch nog een winstpunt en zijn nu B+9.
Binnenkort een onderlinge springwedstrijd en dan eind van de maand een heel weekend koudbloed wedstrijd. :)

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:03

Wat een mooi paardje die Hepsie

Gillmore (Sorento / Graham) paard van mij dochter Anouk (M2)en nu Z1 startrechtig
Cantodea (Calvino Z) sinds 13 mei mama van Nielson (van Dallas VDL)en nu drachtig van Nia domo"s Bolero
Na jaren weer wedstrijden rijden weer B+10 en ja hoor L startrechtig
Kayliegh onze nieuwe ster (Ampere/Sorento)
Lilly onze eigenwijze shetlander 100% van Anouk!
Zorba, Yfke, Gio uit het oog maar niet uit het hart <3
Figo en Cain vriendjes samen in de hemel rip

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 16:34

Nou, hele week valt er hier niets te rijden, heel fijn, nieuwe weg erin en oude eruit...
Gisteren via de verkeerde kant van de brugleuning over de brug geklauterd om uiteindelijk op stal te kunnen komen, wel lol gehad met de stalgenoten die ik tegekwam die ook moesten klimmen.

Meest hilarische is nog dat ik zaterdag wedstrijd heb.. En dus geen mogelijkheid om deze week te rijden (ja, midden in de nacht.. en dan moet ik nog met de trailer, want je kan dat paard niet over kleeflagen of gefreesd asphalt laten lopen en ze werken tot uur of 11 door en beginnen uur of 6.. gaap..) Nou rij ik Toobs sowieso max 2 x per week, maar nul keer is wel heel weinig.

Paar korte stukjes van trainen tijdje terug kwaliteit is jammerlijk, hij liep die dag wel redelijk fijn.

Draf.
https://www.facebook.com/10001266076914 ... 416224114/

Galop.
https://www.facebook.com/10001266076914 ... 119556677/

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 3 bezoekers