[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 17:44

Wat knap en dapper van je paar Loes, zo zie je maar weer. Lijkt me erg leerzaam zo´n schriktraining, zowel voor dier als ruiter. Geeft het vertrouwen in elkaar ook weer een boost.

Ik ben zelf momenteel heel erg aan het oefenen op de stelling en buiging, maar mevrouw heeft sinds eergisteren bedacht dat ze constant moet aangalopperen. Even hopen dat ze dit zaterdag niet doet, anders zijn we snel klaar denk ik :+ Op een gegeven moment kreeg ik haar zelfs niet meer in de draf zonder constant aan te galopperen, het knopje stap galop zit er dus alvast op. Geen idee hoe ze erbij komt, maar volgensmij vindt ze galopperen gwn een stuk makkelijker en denkt ze laten we dat dan maar gwn doen. Gelukkig was het vandaag niet zo extreem als eergisteren, maar nog zeer zeker niet zoals het hoort :')



Imaginaerum
Berichten: 3636
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 13:38

Wat is het rustig hier, zijn er nog wedstrijdgangers dit weekend?

Nog gefeliciteerd, Ginatje en Cijsalover!
Mooie lichtval op die foto's, Loes1996. :)
Lottekuhh_x, lastig stukje is dat hè..

Ik heb voorlopig even mijn laatste wedstrijd gereden, met losrijden vond ik haar best fijn maar in de proeven ging ze weer heel veel staken.. De jury kwam nog de auto uit om te zeggen dat ze het echt heel jammer vond dat Gen zo met haar hoofd schudt en staakt in o.a. het wijken (note to Gen: wijken doen we niet alleen op de achterbenen *D ), maar dat ze vond dat ik haar sympathiek voorstelde en de problemen erg vriendelijk oploste. Dat was wel fijn om te horen, want ik baal echt flink van dit gedrag.
Ik had weer zo ongeveer rond de 165 punten verwacht beide proeven, maar zowaar nog 180,5 en 178 punten gereden. Weer een winstpunt die totaal niet verdiend is, wel heel lief van de jury natuurlijk.
We gaan voorlopig even thuis doortrainen, dit staakgedrag komt voort uit dat ze het gewoon nog moeilijk vindt om haar lichaam steeds meer en correcter te gebruiken. Met wat tijd wordt ze vast wel sterker en soepeler en dan overwinnen we dit wel weer.. :)

Genève Garienke P. (Ustinov x Upgrade x Burggraaf) B + 13 | L1 + 10 | L2 + 12 | M1 + 11 | M2 + 10 | Drachtig van Glamourdale
Rio de Janeiro (Desperado x Ustinov x Upgrade) | Nieuw avontuur: Black Beauty 2.0? (Desperado x Ustinov)

xVera94

Berichten: 128
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 14:36

Ik heb wel meegelezen, maar even geen tijd gehad om te reageren.
@ Loes; gaaf zeg, zo'n schriktraining!! Lijkt me echt heel leuk en leerzaam.
@ Lotte; Oeff lastig, hopelijk valt het vandaag mee met het aangalopperen :j
@Imaginaerum; Lastig, het staken. Goed dat je het eerst thuis verder gaat oppakken dan, want zo op wedstrijd gaan is niet leuk. Wel fijn dat de jury ziet dat je het vriendelijk wil oplossen.

Hier zijn we lekker verder aan het puzzelen. Heb mezelf vorige zondag laten filmen en daarop is toch wel te zien dat paard me een beetje voorbij aan het gaan is :o Paard is 5,5 en leid ik zelf op, maar ben zelf ook nog nooit verder geraakt dan de L1. Nu krijgen we een beetje "We leren het samen, maar hij leert het ietsje sneller" :Y)
In de les gisteren ook over gehad en ergens is het een compliment, want het betekent dat ik iets goed doe aangezien hij het zo snel oppikt haha. Maar dat betekent ook dat ik mezelf een beetje de "zwakke schakel" voel en dan ben ik best perfectionistisch :o

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 18:01

Wat vervelend Imaginaerum. Ik denk dat wat tijd en door trainen haar wel goed zullen doen. Dan kun je thuis rustig verder oefenen en naarmate ze het zelf makkelijker zal gaan vinden, zal ze vast ook wel minder staken. Gelukkig zelf nooit een paard/pony gehad die staakte als iets lastig ging, alleen heb je dan vaak wel weer andere dingen. Ik snap heel goed dat dat heel frustrerend kan zijn. Komt op den duur vast wel weer goed. Als het allemaal zo makkelijk was reed iedereen wel gelijk in de top :) Wel lief van de jury dat ze je een winstpuntje heeft gegeven. Verdiend of niet, je bent toch weer een winstpuntje rijker. Waarschijnlijk zul je later ook wel eens geen winst krijgen terwijl het wel verdiend is, dan heb je het maar alvast gecompenseerd ;)

Hahah xVera94 ik moet wel om lachen hoe je dit brengt. Zeker een compliment dat je paard zo snel leert, heb je toch echt aan jezelf te danken. Op welk vlak zie je dit zo? Ben nu wel benieuwd :Y) wat betreft jezelf.

Ik heb net wedstrijd en Kort gezegd ging m'n wedstrijd echt alles behalve goed. Het losrijden ging eigenlijk best prima, dus ik hoopte stiekem dat ze de proef ook zo door zou lopen. Nu was het voor het eerst op vreemd terrein en dat was duidelijk te merken. M'n paard zal niet snel ergens van schrikken en zal er nooit vandoor gaan of iets dergelijks, maar kruipt echt helemaal in haar schulp als ze iets spannend vind. Ik kwam de ring in en de knop ging direct om, waardoor ze enorm traag werd. Op de een of andere manier komt dan echt niks meer aan en wilt ze niet meer lopen. Ik was echt aan het overleven in de proef en was blij dat ik eindelijk klaar was. Toen kwam de kers op de taart en wenkte de jury naar me. Hij zei dat m'n paard niet helemaal regelmatig en zuiver de proef door liep en dat hij echt ijzers nodig had... Ik geloof direct dat ze niet de gehele proef spatzuiver liep. Als ze iets spannend vindt en heel erg inhoudt, gaat ze ook erg zwalken en als een plank door de bochten. Hierdoor maakt ze wel eens taktfouten of een soort hinkeltje tussendoor. Ik vertelde dit de jury, maar hij keek me echt aan of ik onzin praatte :n Naja toen moest ik natuurlijk later nog de tweede proef rijden. Ik had weer dezelfde jury, dus zag er behoorlijk tegen op. Gelukkig liep ze de tweede proef wel al een stuk beter, al was ze nog steeds niet voorruit te branden. Ik was echt bang dat ik een verliespunt had, aangezien de jury zei dat ze niet helemaal regelmatig was en daar wel op moest beoordelen... Gelukkig alsnog 173 en 181,5 punten. De tweede proef geen één keer commentaar gehad om dat ze niet zuiver zou zijn en er stond onderaan ook bij dat het veel beter was dan de eerste proef. Hopelijk heeft de jury nu ook ingezien dat het zeer zeker niet aan de ijzers ligt :') Was wel heel blij dat hij eerlijk jureerde in wat hij zag. Voor hetzelfde geld was hij blijven hangen in wat hij in de eerste proef zag en had hij me de tweede proef ook zo beoordeeld.

Ik was wel blij dat ik op m´n paard zat en niet mee heb hoeven krijgen wat sommige andere vanaf de zijlijn er van vonden := Zo te horen waren er weer enkele betweters die alles beter wisten. Zo was er een vrouwtje die overal commentaar op leverde. Over dat ik meer van achteruit moest rijden, m'n zadel niet goed lag en ze echt te dik zou zijn. Dat terwijl ze zelf een kapstok van een paard bij hadden >;) Snap niet dat sommige mensen altijd overal commentaar op moeten leveren, terwijl er niet om wordt gevraagd. Buiten dat waren er gelukkig ook nog leuke aardige mensen :)

En sorry voor dit ellenlange verhaal.


Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 18:43

Waarom zou een paard beter op een zandbodem (neem ik aan?) lopen met ijzers :? Apart advies van de jury :\

Beter zo, dan andersom toch xVera94 :D

Jammer dat zo gespannen is Imaginaerum :\

Djuun heeft gisteren een trap tegen de binnenkant van d'r spronggewricht gehad, wondje valt wel mee, maar denk dat het bot wat gekneusd is. In stap zie je niks, in draf is ze duidelijk stijf en de plek is gevoelig. Sprong ziet aan de binnenzijde ook wel dik, wat nu aan het afzwakken is...
M'n zus zou eigenlijk onderling starten morgen, maar toch maar afgezegd. Hopelijk hersteld ze snel!

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 18:53

Letizia schreef:
Waarom zou een paard beter op een zandbodem (neem ik aan?) lopen met ijzers :? Apart advies van de jury :

Beter zo, dan andersom toch xVera94 :D

Jammer dat zo gespannen is Imaginaerum :

Djuun heeft gisteren een trap tegen de binnenkant van d'r spronggewricht gehad, wondje valt wel mee, maar denk dat het bot wat gekneusd is. In stap zie je niks, in draf is ze duidelijk stijf en de plek is gevoelig. Sprong ziet aan de binnenzijde ook wel dik, wat nu aan het afzwakken is...
M'n zus zou eigenlijk onderling starten morgen, maar toch maar afgezegd. Hopelijk hersteld ze snel!


Geen idee, vond het zelf ook een gekke beredenering. Volgens hem liep ze op blote voeten (voor het zicht) en zou dat de oplossing zijn. Paard heeft overigens een jaar op ijzers gestaan en dat maakte geen verschil.

Ahw wat balen. Hopelijk hersteld het snel en houdt ze er niks aan over. Wel balen dat je zus de wedstrijd daardoor heeft moeten afzeggen, maar wel een goede keuze.


Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 19:12

Oh dat stukje van het in de proef niet meer doen herken ik wel lottekuhh, vaak wel een kwestie van regelmatig meenemen en dat wordt het steeds makkelijker! Wel fijn dat je de 2de proef toch nog een winstpunt hebt kunnen rijden!

Wij gaan morgen voor het eerst naar vreemd terrein, een proefgerichte clinic, ben heel benieuwd hoe hij het gaat doen.

We zijn nog niet echt klaar voor de L1, zadelpasser komt donderdag en de osteopaat 11 oktober, hij is nu gewoon nog erg scheef en het zadel ligt niet optimaal.
Maar kunnen we morgen mooi even kijken wat hij op vreemd terrein doet, of hij dan goed te rijden is of enorm gaat klieren.

Dame de Florencio 14-06-2008 ( v. Florencio): Z1+9
Radetski 07-06-2021 ( v. Glamourdale x Florencio)
Sadira 10-06-2022 ( v. Kjento x Florencio )

xVera94

Berichten: 128
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 20:05

@ Letizia; ah wat vervelend, beterschap!

@ Lotte; Ah dat is toch wel vervelend, dat ze zo in haar schulp kroop. Helaas weinig aan te doen behalve meters maken, denk ik. Paardlief wil hier ook wel eens naar binnen keren en gaat dan echt "achteruit" denken. Fijn dat de jury eerlijk was tov het verschil tussen de proeven. Ik herken het "hinkeltje" bijvoorbeeld ook heel erg. Als mijn paard, door bijv spanning, niet helemaal van achter naar voor is/afgeslagen is, krijgt hij dezelfde taktfouten.

Commentaar van omstanders vind ik dan wel echt -O- Ik snap niet waarom er zoveel negativiteit moet zijn op wedstrijd. Iedereen doet zijn best, gaat voor zijn plezier op wedstrijd (hoop ik dan toch }:0 ) en probeert zijn paard zo goed mogelijk voor te stellen.

Op welk vlak.. nou in mijn hoofd rijden we net B-waardig, vind al die oefeningen ook spannend zat. Paard wordt daarnaast veel scherper en sterker en ik moet daarop gaan anticiperen qua hulpgeving en dat vind ik best lastig. Daardoor veroorzaak ik soms ruis (bijv contactverlies doordat ik hem zelf onbedoeld te los maak van voor).
Paardlief lijkt vooral blij te zijn dat ik beetje bij beetje uit mijn comfortzone van braaf rondjes rijden stap :') , die is zo leergierig <3 Dus hij mag mij ff mee op sleeptouw nemen haha

L_iek
Berichten: 9663
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 20:20

Ik kom mijzelf hier ook eens rustig melden. Heb de punten om over te gaan naar de L1 en alles is goed bevestigd. Een probleem, Zorro is heel kijkerig en snel afgeleid. Hierdoor kan de aanleuning stukken beter en komt hij vaak tegen de hand. Bij mijn vereniging zijn indoor wedstrijden in december dus opzich nog tijd genoeg om door te trainen en misschien een mooie stap om daar eens een L1 proefje te rijden.

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 21:10

Imaginaerum: Wel fijn om te weten waar het staken vandaan komt, idd gewoon blijven trainen en dan komen jullie er wel doorheen!
Vera: Dat klinkt als iets waar je trots op mag zijn! Samen leren en groeien vind ik altijd zo leuk om te zien. Fijn dat hij zo leergierig is, belangrijke eigenschap.
Letizia: Ik duim voor je dat het snel over is. Beterschap!
Lotte: Jammer als het voor je gevoel niet zo goed gaat. Wel fijn dat deze jury het netjes bracht en je 2de proef onafhankelijk bekeek. En mee eens over die oordelende buitenstaanders, zeker met een manegepony heeft iedereen wel een mening over hoe het moet. Laat elkaar toch lekker :)
Shari: Succes met je clinic! Lijkt me erg leerzaam, zou ik ook nog wel eens willen doen.
Liek: Welkom! Vooral veel wedstrijden rijden en kilometers maken, dan raken ze meer gewend aan alles wat er om hen heen gebeurd.

Dakota F12+1 / L1+4

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 08:43

@Vera dan ben je inderdaad goed bezig! Lekker door trainen tot jullie beide zijn waar je wil zijn :)
@imaginearum vervelend dat staken! Fijn dat je te horen krijgt dat je het vriendelijk oplost en dan is het inderdaad een goed idee om thuis verder te trainen tot hij zijn lijf ook snapt.
@Lotte: Dan kunnen wij elkaar de hand schudden als het gaat om paarden die in elkaar kruipen. Wel fijn dat de jury inderdaad objectief jureerde de tweede proef en niet naar wat hij al gezien had. Die stuurlui die aan wal staan zijn inderdaad erg vervelend. Zelf vind ik het soms ook wel lastig om (als ik het dan hoor) me daar niks van aan te trekken, ook al weet je zelf ook best dat je zadel goed ligt bv.
Zelf heb ik ook weleens een lezer mee die dan vindt dat ze er van alles van mag vinden, dan probeer ik niet mee te gaan in die negativiteit en het te benaderen als: zolang iedereen plezier heeft en zijn ding doet is het toch prima? Zolang het maar paardvriendelijk is. Maar soms verval je er toch in en vindt je zelf ook ineens van alles van andere combinaties :+ Trekt de boel weer recht zullen we maar zeggen..
@Liek Welkom!

Ik heb vrijdag (eindelijk) weer een fijne les gereden! Conclusie: paard en ik houden beide niet van binnenbakken en wel van buitenbak :') Goed aan het wijken gewerkt en het los houden van paard (soms krijgt ze de neiging om nog wat vast te pakken en ik dan ook waardoor we verstoring krijgen). Verruimen in draf blijft vooruit gaan (tijdens het trainen dan..). Nu weer iets meer moed voor volgende week zondag.
Gister buitenritje gereden waar ze mega braaf was dus lekker kunnen gasgeven in galop en kunnen terugnemen om dan weer gas te kunnen geven. Dus daarin ook wel wat training meegenomen.
Morgen nog rijden om te bevestigen voor zondag, woensdag dat perfectioneren. Vrijdag of donderdag is ze vrij, zaterdag longeren en dan is het zondag zover :)
Hebben jullie ook zo'n soort wedstrijdplanning in de week voor je proeven?

Momenteel samenwerken met Hannah van de Doezehoeve (V. Namorai, M. Happiness).

Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 15:03

Fijn dat je les zo goed ging Loes!

Hier ook dik tevreden, vandaag die proefgerichte clinic, hij was voor het eerst mee naar vreemd terrein, vond het allemaal erg spannend, met losrijden 2x wel even flink vervelend gedaan, maar de proef redelijk goed door kunnen komen, soms werkte Mn rem of stuur niet helemaal zoals het moest maar uiteindelijk toch 191 punten!

Helaas daarna van een ander paard gelanceerd met rijden dus nu doet alles pijn....

Dame de Florencio 14-06-2008 ( v. Florencio): Z1+9
Radetski 07-06-2021 ( v. Glamourdale x Florencio)
Sadira 10-06-2022 ( v. Kjento x Florencio )

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 21:45

Vandaag ons debuut gehad en erg tevreden. Begon met wat spanning, maar na wat losrijden leek het net alsof hij er elke dag loopt.
Niet echt goed kunnen losrijden, erg kleine losrij gelegenheid en best druk, liep allemaal uit dus zat er te lang op, jonge paarden die alle kanten op schoten en zelfs bijna eentje bovenop me gehad.
Paardlief was hartstikke braaf, twee fijne proeven kunnen rijden en mooie punten. Fijn en eerlijk gejureerd naar mijn gevoel. De onderdelen die echt fijn gingen werden ook echt beloond.
Twee mooie winstpuntjes mee kunnen nemen voor de eerste keer met 183,5 en 184,5.
Nu weer lekker trainen en over 4 weken doen we het weer eens over.

Nu even de rest bijlezen hier.

Eclair dore B+3 - L1+7 - L2+3 - M1+1 - M2+9
Ingmar M2+4 ⭐

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 13:30

@Shari_Becker kijk dat is fijn! Wel erg rot dat je van een ander werd gelanceerd, nu nog last van? :(

@Sharonaa_ kijk dat is een mooi debuut!
Kleine losrij gelegenheden hebben we hier in de omgeving ook wel, kan soms echt vervelend zijn vooral met situatie die jij omschrijft.


Ik zat te denken he. Als ik zelf ga sporten neem ik weleens iets van caffeïne om even wat pittiger te kunnen trainen (paaldanser), nu vroeg ik me af..bestaat er ook zoiets voor paarden? Dat je bv voor de wedstrijd aan je paard kan geven zodat ze tijdens de wedstrijd net dat extra beetje power hebben?

Momenteel samenwerken met Hannah van de Doezehoeve (V. Namorai, M. Happiness).

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 21:10

Loes: altijd fijn als het in de loop van een wedstrijd zo fijn gaat! Start je over 2 weken dan nog outdoor, als de binnenbak niet zo prettig is? Of lukt dat wel op wedstrijd? Ik moet er met dit weer niet aan denken om outdoor te starten :x
Shari: 191 punten als je weet dat je beter kan is erg mooi voor zo'n soort clinic! Heb je al een idee wanneer je je debuut gaat maken? Ik hoop voor je dat je niet te erg gevallen bent, gaat het al wat beter?
Sharona: Netjes voor je debuut, gefeliciteerd met de eerste punten in het L1!

Na een dipje toch weer ingeschreven voor de volgende wedstrijd. Nog even wat lessen nemen en dan is het 13 oktober weer zo ver!
Hebben jullie nog specifieke doelen voor het eind van dit jaar? Mijn oorspronkelijke doel was L1+6, ik heb het verzet naar L1+3. Dat moet wel haalbaar zijn. Met 190.5 en 174 (2 jury's) weet ik niet zo goed of we het nu kunnen of niet :o

Dakota F12+1 / L1+4

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 21:27

@Yentaah ik start niet meer outdoor nu en hoop dat ze binnenbakken minder spannend gaat vinden...
Dus morgen toch binnenbak :( ben benieuwd.

Momenteel samenwerken met Hannah van de Doezehoeve (V. Namorai, M. Happiness).

Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 21:28

Mooi de debuut Sharonaa!

Ik heb een paar dagen flink last van mijn stuitje gehad maar nu bijna geen last meer, alleen rijd ik meerdere paarden normaal gesproken en merk dat dat nog wel redelijk veel is, rijd ze dan allemaal iets korter dan is het goed vol te houden.

Ik ga 6 oktober weer naar een proefgerichte clinic en dan nu indoor, en 11 oktober komt de osteopaat voor hem en dan wil ik eigenlijk in januari hem officieel gaan starten.

December is altijd zo’n chaos maand met feestdagen enzo, dus dan vind ik 1 paard meenemen op wedstrijd wel genoeg, en die van mezelf moet ik echt regelmatig starten anders krijgt ze teveel spanning op vreemd terrein.

Ik start overigens liever outdoor die van mij heeft indoor veel meer spanning, bij Edison weet ik het eigenlijk nog niet zo goed of hij indoor of outdoor fijner is.

Dame de Florencio 14-06-2008 ( v. Florencio): Z1+9
Radetski 07-06-2021 ( v. Glamourdale x Florencio)
Sadira 10-06-2022 ( v. Kjento x Florencio )

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 09:10

Rustig hier! Staat er bij iemand nog een wedstrijd op de planning dit weekend?
Wij zijn nog hard aan het trainen voor wedstrijd volgende week, het rijden ging niet zo lekker de laatste keer. Maar ik blijf positief! Hoe gaat het bij jullie?

Dakota F12+1 / L1+4

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 09:50

Volgend weekend weer, hou m'n hart wel vast, want ze is stout en loopt in de rechtergalop steeds te wisselen. Prachtige wissels, dat wel :')

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 10:14

Hier ook volgend weekend weer 1e indoor wedstrijd. Ik moet zeggen dat ik er zin in heb en hij fantastisch loopt.

Voor de mensen die dit weekend starten, succes! +:)+

Eclair dore B+3 - L1+7 - L2+3 - M1+1 - M2+9
Ingmar M2+4 ⭐

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:16

Ik heb as zondag m'n 1e indoor wedstrijd en eindelijk m'n 2e L1 proeven! Vandaag getraind en ze liep erg fijn, dus we gaan zien hoe het zal gaan :D

Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 13:43

Ik heb zondag weer een proefgerichte clinic :)

Wou die eigenlijk met mijn eigen paard rijden maar ga nu toch met Edison.

Succes zondag Letizia!

Dame de Florencio 14-06-2008 ( v. Florencio): Z1+9
Radetski 07-06-2021 ( v. Glamourdale x Florencio)
Sadira 10-06-2022 ( v. Kjento x Florencio )

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 16:03

Iedereen druk aan het trainen dus!
Voor ons is het 13 oktober zo ver, maar de wedstrijd is vrijwel leeg.. Erg jammer, 9 deelnemers (B-M2) waarvan we met 3 zijn in het L1. Vind het altijd wel gezellig als de dag wat drukker is, maar dat mag de pret niet drukken. Hopelijk weer puntjes rijden!

Dakota F12+1 / L1+4

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 17:01

Idd rustig, afgelopen weken lekker doorgetraind. Pas van instructrise gewisseld en ik merk nu al dat ze steeds weer een beetje sterker wordt van achter.

Wij gaan zondag voor de eerste keer binnen starten, rijden 1 proef. Volgende week zondag hebben we de eerste selectie voor de kampioenschappen, dus wel fijn om dan al een keer binnen te rijden zondag.

Succes alvast iedereen die ook gaat!

Jillz (Sorento x Vivaldi) B+29 Hippiade 2019 klasse B: 65.9% L1+29 L2+23 M1+19

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 11:16

Succes vandaag Letizia en Ginatje! Hoop voor jullie dat het weer een beetje meewerkt :brr:

Dakota F12+1 / L1+4


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Schrompeltje en 6 bezoekers