[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 11:31

Daar kun je ook niet heel veel aan doen om te voorkomen, je verwacht toch niet dat hij rubber opvreet! }:0

MyWishMax

Berichten: 25287
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 11:36

Nou, aan de ene kant heeft hij altijd de neiging gehad om dingen die hij sloopt stukjes van door te slikken. We passen dus altijd heel erg op met waar hij bij kan. :+ Hij heeft dus geen speeltjes zonder toezicht, geen kauwdingen zonder toezicht en 's winters stro in de kennel ipv dekens. Alleen in de kar een dekentje, omdat we er dan altijd in de buurt zijn. Vroeger heeft hij wel eens een stuk gipsplaat van de muur getrokken. Hij versnippert alles wat hij sloopt in iniminie stukjes. Alleen dacht ik dat deze tegels niet stuk konden.

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 11:37

Haha nee dat dacht ik ook al...
Wel lastig zo’n alles vreter...

Balkjes




Als je dat dan weer eens een keertje doet is het eigenlijk super leuk, waarom doen we het dan niet vaker...
Balken laten liggen, vanmorgen met de andere met rijden en nog een paar keer overheen gegaan, en daarna Jan nog even aan de longe.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 11:39

Hij loopt er fijn overheen Nouvel!

MyWishMax

Berichten: 25287
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 11:40

Wat leuk Nouvel! Hij doet het ook heel makkelijk en simpel!

Ik gebruik dat vaak als afwisseling, wij kunnen niet makkelijk naar buiten hier, maar probeer in de training af te wisselen door elke dag iets anders aan te pakken en regelmatig balkjes mee te nemen. De ene keer dressuurmatig, de volgende keer beetje fanatiek rondcrossen en zelf laten lopen haha. Je kan er zoveel mee, maar ik heb het geluk dat er bijna altijd wel ergens in 1 van de bakken hindernissen staan en vaak ook balkjes liggen, dus kan je ze gewoon meepakken als je er zin in hebt.

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 11:41

De eerste paar keer stopte hij, van beide kanten, daarna ging hij er fijn overheen inderdaad!
Vanmorgen aan de longe ook, er maar een beetje in zien te houden voor de afwisseling en wel goed voor hem ook, rekt ‘ie een beetje op...

Ik rijd met hem nog niet of nauwelijks buiten dus dan is het fijn voor de afwisseling inderdaad!

Ik moet alles van binnen zeulen dus dan pak je ze niet zo gauw...

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 11:43

Eigenlijk werkt het heel goed voor ze. Wij hebben in de zomer een springtuin met parcours maar ik rijd daar eigenlijk nooit, balkjes neerleggen ben ik te lui voor :o terwijl het juist zo goed is.

MyWishMax

Berichten: 25287
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 11:44

Nee, dat is jammer als je moet gaan zeulen inderdaad. Kan je ze af en toe wel 2 dagen laten liggen?

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 11:45

Ja we hadden er van de week al een keer mee gelongeerd en toen hebben we ze laten liggen.
Gisteren met rijden gebruikt en vanmorgen weer met rijden en longeren, ruimen we ze morgen wel weer op.



Wel bedacht dat we het vaker moeten doen!

MyWishMax

Berichten: 25287
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 11:51

Dat scheelt al als je ze niet elke keer meteen op hoeft te ruimen!

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 11:52

Ik doe eigenlijk nooit meer balkjes, inderdaad vanwege sat sjouwen met die zware balken. :o
Hier dus enkel dressuurmatig trainingen.

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 11:55

Hier dus ook, destijds wel gekocht maar zelden gebruikt omdat het zo’n gesleep is...

MyWishMax

Berichten: 25287
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 11:59

Ik gebruik de balkjes dressuurmatig meestal. Dus wisselen met afstand, galopsprongen tellen ertussen, op een volte of aparte lijn neer leggen. Ze wordt er lekker los van en doet het super makkelijk. Maar als ik moest sjouwen zou ik het ook niet doen, nee. Dat zijn van die dingen waar je je dan echt toe moet zetten.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 11:59

Ben blij dat iedereen dat dus beetje heeft :D :+

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 12:22

Hier hoef ik.maar een paar meter te lopen om balkjes in de bak te leggen. Longeren doe ik wel vaak met cavaletti's maar die zijn loeizwaar en moet ik ver sjouwen.. best een dingetje idd.

Die van jou gaat er heel relaxt overheen nouvel! Die van mij verandert in een hackney :')

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 09:56

Goedemorgen!

Gisteren lekker kunnen lessen, even de boel weer goed losgemaakt. Vandaag komt de osteo, ben benieuwd of het klopt waar ik denk dat hij de boel verrekt had.
Ga in elk geval met goede moed richting L2 debuut. Op het weer na dan, het wordt weer warmer :7

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 10:03

Niet te warm weer hoop ik. Zaterdag 13.00 proef rijden. :=

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 10:06

Nee, dit weekend prima! Maar ik ga het weekend erop en dan staat er nu alweer 27 graden. -O-
Duurt nog anderhalve week dus wellicht dat het nog aangepast wordt. :D

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 10:07

Oh weekend erop heb ik ook, maar dan met Sterre. Hoewel inschrijving nog steeds niet geaccepteerd is en mail niet beantwoord. :=

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 10:12

Met wie ga je zaterdag starten?

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:22

Is er hier iemand wel eens bij de paardenhof gestart in Kwadijk ? ( Purmerend N-H ) zo ja hoe is dat bevallen ?

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:35

Marietje35 schreef:
Met wie ga je zaterdag starten?

Zorro onofficieel zz-zwaar

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 14:02

en weer bijlezen :+

Ik lees een hoop over de hoeveelheid dagen trainen en leuk alle verschillen daarin te zien.
Mijn eigen paard reed ik 5x per week waarvan 1x per week clubles en dan eens per 2-3 weken priveles. Vaak 2x per week flink aan de bak en de overige 3x simpel loswerken of keer aan de longe. Staat nu met blessure en denk als weer aan het rijden ga, dit om de dag ga doen en dan voornamelijk ook simpel werk.
Andere tot april maar max. 2x in de week simpel gereden, toen 2 weekjes fanatieker, 3 weken vakantie en sinds hemelvaart keer of 4-5 per week aan het rijden. Liefst rijd ik die 2 dagen, dan dag rust en weer 2 dagen rijden. Rijden kan ook gewisseld worden naar longeren. Met de warmte afgelopen weken heb ik wel eens vaker dagen overgeslagen.
Probeer wel elke dag even te gaan sowieso, maar staan ook dichtbij en vind altijd wel fijn ze even gezien te hebben/knuffel gegeven te hebben. Staan wel ook gewoon buiten dus hebben daar de beweging wel.

Mirjam gefeliciteerd met de keuringen! Succes zaterdag, duim mee dat het niet te warm is!

Mywishmax wat een ***nieuws, hopelijk gaat het nu weer de goede kant op en was er geen operatie nodig?

Marietje op je eigen bit weer fijn gereden? Hoe was het bij de osteo?

Nouvel leuk dat hij de balkjes zo goed doet, ziet er soepel uit!
Ik vind ook altijd wel leuk om te doen, maar doe het ook veel te weinig, zit niet in mijn systeem nog en hoop werk met alles klaarzetten en opruimen. :o Als ik dan doe, wil ik ook meteen wat huppelen maar dat kan ze (nog) totaal niet, dus slappe lach gegarandeerd en ze vind het zelf ook heel leuk dus goede afwisseling.

Temperatuur nu stuk fijner buiten en al flink regen en onweer gehad ook! Helaas nog erg druk met het aanleggen van onze tuin dus rijden schiet er een beetje bij in alsnog deze week ben ik bang. Over 1,5 week vakantie weer voorbij, hoop dan gunstig rooster (ben docent) krijg en dan kan ik weer een beetje ritme krijgen in trainen en elke maandag clubles

MyWishMax

Berichten: 25287
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 08:19

Gaat inderdaad gelukkig de goede kant op! Heel voorzichtig opbouwen qua voer, hij eet normaal anderhalve kilo per dag en moest beginnen met elk uur 100 gram. Zit nu op 200 gram per keer en dat gaan we rustig weer uitbouwen tot hij weer 2 keer per dag kan eten.

Ik heb de zenuwen. _O- Moet 10 voor 7 vanavond en dan bij de 1e 12 zitten, dan mag ik morgen finale rijden. Was niet de ideale voorbereiding van de week en ik zie een beetje op tegen vandaag. Voor mijn gezondheid is het niet de ideale planning, word om kwart voor 12 opgehaald. Maar goed, we gaan er gewoon weer voor!

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 08:30

Gelukkig gaat het de goede kant op mwm! Heel veel succes vanavond!