[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 22:53

Vanavond ons L1 debuut gehad. Gisteren heel fijn gelest. Paard was mooi stil in mond en aanleuning. Heeft ze op vreemd terrein nog wel wat spanning. Dus qua aanleuning was ze minder fijn dan gisteren. Al vond ik de 1e proef best fijn gaan. 2e proef ging minder. Helaas niet zo'n fijne jury (tenminste als persoon is ze niet heel sympatiek). Nog geen winstpunt gereden helaas. Over 2 weken weer.

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 23:00

Jammer Lidor92! Volgende x beter! Altijd gek spanning op vreemd terrein

Ik ben vandaag ook op pad geweest. Nu voor beide een nieuwe locatie. Ik had meerdere doelen gesteld.
Doel trailer laden zijn we geslaagd. Gewoon met rust er netjes op.
Ontspannen rond rijden. Ook dat ging goed, vorige x zoveel spanning dat ik amper de bak normaal door kwam. Nu net te relaxed en dan missen we wat impuls. Het is echt nog zoeken, maar ja hij was voor 5e x mee. En zo lang zijn we nog niet samen
Doel 3 overgangen markeren in midden gangen. Een mooie7 voor middendraf maar de middengalop was wat onstuimig.dan hangt hij in proef net achter je been.
Helaas geen punten gereden, maar het was een leerzame dag!

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 23:14

Ja, we moeten gewoon lekker vaak op pad gaan. Was nu onze 7e wedstrijd. Dus zo vaak zijn we nog niet weg geweest. De B vlogen we door.

Jammer dat jullie ook geen punten hebben. Wel fijn dat je paar mooie cijfers hebt.

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 23:20

Lindor92 schreef:
Ja, we moeten gewoon lekker vaak op pad gaan. Was nu onze 7e wedstrijd. Dus zo vaak zijn we nog niet weg geweest. De B vlogen we door.

Jammer dat jullie ook geen punten hebben. Wel fijn dat je paar mooie cijfers hebt.


Dat vaak op pad gaan herken ik ook. Gewoon km maken!
Ik mocht geen B starten meer helaas. Zijn nu nog echt kracht aan opbouwen. Ach ik was allang blij dat laden goed ging. De 10e weer op pad

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 00:13

kimmetje26 schreef:
Lindor92 schreef:
Ja, we moeten gewoon lekker vaak op pad gaan. Was nu onze 7e wedstrijd. Dus zo vaak zijn we nog niet weg geweest. De B vlogen we door.

Jammer dat jullie ook geen punten hebben. Wel fijn dat je paar mooie cijfers hebt.


Dat vaak op pad gaan herken ik ook. Gewoon km maken!
Ik mocht geen B starten meer helaas. Zijn nu nog echt kracht aan opbouwen. Ach ik was allang blij dat laden goed ging. De 10e weer op pad


Wij gaan ook de 10e weer :)

Josien_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 16:25

Hier helpt vaker op pad gaan niet echt. Maar die van mij is ook niet kijkerig, maar gewoon gespannen. Doet ze thuis ook wel.

Dit weekend was er een van uitersten voor mijn gevoel. Gisteren fijn gereden en prijs met 187 en 187,5 en vandaag weer zo veel spanning dus 176 en 179,5 helaas. Wel zuur want nu ben ik L1+9 haha.
Ach ja, was niet van plan om voor de zomer nog over te gaan, misschien een keer een oefenwedstrijd L2 op de club.

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 19:01

Hoi allemaal! Mag ik gezellig mee komen praten? Wij hebben vandaag onze derde en laatste wedstrijd in de B gereden en mogen nu L1 starten (yes doorzitten)

Moses is een schwarzwalder ruin van bijna 5 jaar oud. Ik heb hem zelf opgeleid en ben benieuwd hoe ver we gaan komen :D

23 maart hebben wij ons L1 debuut gepland dus we kunnen nog rustig doortrainen.

Afbeelding

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 11:58

Welkom! En jammer Lindor92 en Kim, volgende keer weer beter toch :)

Ik kreeg woensdag avond bericht dat we toch nog mee konden doen met een wedstrijd gisteren. Afgelopen week heel weinig gereden doordat ik erg druk ben met het afmaken van mijn master thesis, maar toch besloten om mee te doen. Losrijden was hij erg goed wakker, eerste proef was hij helaas wat gespannen en daardoor onrustig in de aanleuning. Hier terecht geen winstpunt. Tweede proef was hij veel fijner te rijden, af en toe nog wel wat spanning omdat hij bijna de baan uit sprong een aantal keer :+ Hier nog wel 184 punten. Nu nog een paar weken lekker trainen en een paar wedstrijden rijden. Over een maand alweer richting Australië voor 8 maanden :D

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 14:07

Welkom Saskia!

Elite, Evengoed fijn dat hij wel lekker te rijden was! en toch nog een winstpuntje. Ohh Australië jaloers!

Met Calice gaat het echt goed! vorige week zijn de hechtingen er uit gegaan en het wondje geneest goed. ook kan ik weer beginnen met longeren, helaas nog geen hulpstukken maar ben al lang blij dat ze wat beweging krijgt!
Ook veel bezig met stappen zonder zadel om toch de oefeningen voor het M bij mij te bevestigen, Calice kan het al alleen ik heb er af en toe nog wat moeite mee.

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 15:45

Het is rustig hier :)

Vandaag onze tweede L1 wedstrijd gereden. Paard vond de ring weer erg spannend. Aan één zijde waren allemaal borden, hindernisbalken en een spiegel, dus daar ging ze een keer zowat 10 meter opzij (gelukkig voor de proef). Fijne van mijn paard is dat het na een paar rondjes klaar is :)
Beide proeven gingen best lekker, maar ik merk echt dat we moeten werken aan de wendingen. Hier verlies ik punten mee, want ik kom nog wel eens naast de lijn terecht :+
eerste proef hadden we 179,5 :+ beetje jammer, maarja. En de tweede proef 182. Dus onze eerste punt in de L is binnen :)

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:19

Lindor en Kim jammer dat de punten wat tegenvielen, volgende keer weer beter :)

Marjolein mooi weer een wp erbij, oh al bijna naar Australie, gaaf!!

Britt ook weer lekker aan het opbouwen, fijn!

Lindor mooi de eerste wp binnen, top!

Hier even geen wedstrijden gereden, Kwie mag volgend weekend weer mee.
Vorige week sinds een tijdje weer gelest, en heel fijn aan de galop kunnen werken. Dat is tot nu toe ons grootste struikelpunt in de proef. Ze wordt in de galop nog wat heet en heftig. In de les heel fijn stukken kunnen sluiten en dat ging van de week in de training ook alweer een stuk beter.
Heb nu nog 2x L1 staan en wil dan eens kijken of we half april L2 kunnen gaan starten.

En voor mijn jonge paard ook de startpas geactiveerd, die mag 13 april voor het eerst mee in de B :)

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 15:29

Lindor, fijn dat het eerste punt in de L binnen is.

melissa, zeker ben echt blij! succes komende weken!

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 19:35

Lindor fijn dat he 1e puntje binnen is.

Vandaag een onstuimige dag toch ook op pad geweest.
Eerst wilde ik niet doordat meneer wat last had van oog, maar na schoonmaken keek hij er wat beter uit.

Toch gegaan. Laden ging goed losrijden redelijk. Meneer houdt niet van regen en wi d en wil dan kont in de wind zetten en niet aan werk. (Ook weer geleerd dat hij dat niks vindt. We zijn pas 4 maandjes samen). Meneer kwam ook even 4 benen de lucht en en een bok in galop. Bak was wat nat en meneer is heel voorzichtig met zichzelf.
De proeven gingen redelijk ook al waren beide bakken wat spannend. En met fouten in galop. 2 e poef omspringen en bok om mijn oren.
Ondanks de spanning wel aan doelen gewerkt. Moest brutaal eraan blijven rijden van instructeur en wilde zelf goede middendraf en mooie overgangen tonen.

Gevoel was redelijk maar kon na de vorige x niet meer vertrouwen op gevoel.
Blijkbaar deed Harry het wel heel goed. 2x 2e met 190 en 191 in gecombineerde L1/L2 klasse .

Toch wel beetje trots op harry

MyWishMax

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:13

Netjes zeg kimmetje, gefeliciteerd!


Wij hadden vandaag controle op de kliniek voor de pees. Niet onregelmatig tijdens klinische keuring, hoewel we niet aan de longe hebben gekeken ivm rustig houden. Van buiten leek het al opgeknapt, vocht wel, zwelling heel stuk verbeterd. Scan was bizar goed. De DA was enorm enthousiast hoeveel ze al vooruitgegaan is in 4 weken, dat had hij absoluut niet verwacht. Geen speciale behandelingen nodig dus, hoewel ze wel op een ijzer gezet is vandaag. Ze stond blootvoets. Het duurt nog wel een tijdje, maar was heel erg positief over het herstel. Over 6 weken terug, gewoon in de paddock overdag en ik mag er ook weer op stappen.

Wie hebben er dit weekend allemaal wedstrijden staan? Veel succes alvast!

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 22:07

Netjes Kimmetje! het was wel een belevenis zo te lezen. Is hij wel eens lastig te laden?

Die van mij wou afgelopen zaterdag de trailer eerst niet op. Ging een hele poos heel goed. Gelukkig hebben we haar er vrij vlot op gekregen. Met de terugweg ging ze wel meteen.

MWM, fijn dat er vooruitgang zit in de pees. Nare blessures zijn dat. Stalgenoot heeft ook paard met peesblessure staan. Niemand snapt er wat van hoe het is gebeurd.

Wij gaan aankomende zaterdag weer op wedstrijd :) Hopelijk is er dan wat minder wind. Ze was vanavond wel weer heel fijn :)

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 23:29

@mywishmax wat fijn dat hertel de goede kant op gaat. Nu stap voor stap omhoog kijken en kleine stapjes zetten

@lindor hij is idd niet altijd makkelijk te laden. Hij doet er wel ok inlopen, maar als je langzaam bent met stang dan gaat hij er weer uit. En dan zet hij kop erop en gaat er niet meer in! Maar met rust en hengstenkeuring gast het de laatste paar x wel ok.
Leuk zaterdag weer op pad.

Ik heb nog niks gepland verder. Even kijken hoe dat bokken zich ontwikkeld, maar hij is dan tegen mijn been. Vandaag in de les daar doorheen gereden dn deed hij de middengalop weer als van ouds.

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 23:33

Morgen mogen we dus weer! Wordt nog wel een leuke uitdaging. Ring is tussen witte hekjes met plantjes op de letters. Paard heeft nog maar 1 keer tussen witte hekjes gelopen :+ Afgelopen zaterdag ging ze ook zowat 10 meter opzij van een spiegel, heel veel balken en heel veel reclameborden :=

Meestal is het na 3 a 4 rondjes wel goed, dus hopen dat ze morgen ook snel kan wennen.

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 16:59

Succes dit weekend allemaal!

Calice haar wondjes zijn geheel genezen en nog mooi ook! nog even een weekje wachten met de singel en dan kunnen we weer rijden!

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 21:51

Oh oh het zit ons nog niet mee. Eerste proef ging echt niet goed. Veel te onrustig en gehaast. Dus kon niet goed afwerken of bv de galop voorbereiden. Had hier 179 punten.

2e proef veel meer rust. Alles beter kunnen afwerken en zelf ook gewoon fijner gereden. Had ik hier 176 punten :+

We trainen weer lekker verder. Volgende concours is 26 maart op een avond. Hoop dat ik het kan redden met mn werk. Is dan laatste keer indoor.


Fijn dat de wonden genezen Brittjuh

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 00:37

Wat jammer Lindor, volgende keer weer beter!
En fijn Britt!

Wij hebben Indoor afgesloten met een derde prijs. Eerste proef 189.5 en tweede proef 190. Beide proeven gingen fijn en eindelijk rustig en gecontroleerd kunnen rijden. 30 maart hebben wij onze eerste buiten wedstrijd en voorlopig ook onze laatste wedstrijd samen. Jacco gaat dan overdag lekker de wei op en mi in moeder gaat hem 2-3 keer in de week longeren. En misschien dat hij in mei gecastreerd wordt en dan even een vakantie krijgt om te herstellen.

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 13:42

Balen Lindor!

Mooie punten Elite

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 16:50

WAt jammer lindor! Op naar de volgende!

Idd mooie punten elite!

Hier even iets rustiger aan met rijden. Dat bokken van vorige week heeft waarschijnlijk oorzaak. Ben gister dan ook gaan vliegen. Met los stappen flipte meneer ineens en na een aantal gekke spronge met 4 benen de lucht in en naar voren en opzij, lag ik in het zand.
Blijkbaar wil hij me iets vertellen. Voelde ook al dat zadel scheef ging liggen.
Dat eerst oplossen voordat ik weer ga rijden. Hij heeft zich ook zoveel ontwikkeld

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 22:40

Lindor jammer dat je net naast de wp zat!

Marjolein mooie punten gereden, top!
Wanneer ga je naar Australie? FIjn dat je moeder m dan blijft longeren!

Kimmetje vervelend dat hij zo afging.. Groot gelijk dat je eerst het probleem wil oplossen voor je verder gaat!

Ik ben vandaag gestart, 1e proef een beetje miscommunicatie in de galop, draf en stap wel heel fijn kunnen rijden. Resulteerde ook in een proef met 4ren en 8en. 2e proef ging wat fijner daar 193 :)
Zoals het nu lijkt denk ik dat we half april voor het eerst L2 gaan starten.

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 09:30

Kimmetje, groot gelijk dat je het laat uitzoeken. Hopelijk is de oorzaak snel gevonden!

Netjes toch Melissa! Ben je ook naar Saasveld geweest? Ik ga 9 april weg, dus over 3 weken al :)

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 10:26

Hoop dat zadelmaker snel komt. Kan bijna niet anders dan het zadel. Hij was zo iel en mager toen hij binnenkwamen is nu zoveel verbeterd. Ook zijn rugspieren zijn verbeterd. Dus heel gek is het niet dat hij zegt dat het niet lekker ligt.
En blijkbaar reageert hij iets gevoeliger erop. Het is een bijzonder en apart paard.