[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 09:32

Yom schreef:
Ik dacht dat je al 5 wp had aan je onderschrift te zien.

Hier een weekje niks want mijn dochter heeft flink de griep. Les dan ook maar opgeschoven naar volgende week



Klopt, heb 5 winstpunten in de L deze zijn gereden op koudbloed wedstrijden.
Ik moet van mijzelf ook op 'gewone' wedstrijden mijn puntjes rijden vandaar :)

Yom
Berichten: 3785
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 10:37

Ach zo, ik dacht al hoezo debuut :D

Succes dan!

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 19:35

Voor mijn gevoel twee gelijkwaardige proeven gereden en paard was braaf en fijn te rijden. Helaas waren de punten niet gelijkwaardige, maar desalniettemin ben ik tevreden. Eerste proef 185,5 en de tweede 179.. Nu L1+4 :-)

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 22:13

Lena82 schreef:
Voor mijn gevoel twee gelijkwaardige proeven gereden en paard was braaf en fijn te rijden. Helaas waren de punten niet gelijkwaardige, maar desalniettemin ben ik tevreden. Eerste proef 185,5 en de tweede 179.. Nu L1+4 :-)


Toch een winstpuntje! 179 is altijd zo zuur....

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 00:38

_Desiree schreef:
Lena82 schreef:
Voor mijn gevoel twee gelijkwaardige proeven gereden en paard was braaf en fijn te rijden. Helaas waren de punten niet gelijkwaardige, maar desalniettemin ben ik tevreden. Eerste proef 185,5 en de tweede 179.. Nu L1+4 :-)


Toch een winstpuntje! 179 is altijd zo zuur....


Ja he.. heb dan liever 160, dan weet ik gewoon wat er niet goed is.. nu bleef het hangen op 6jes en dan kan een ik 4 bijna niet meer goed maken..

Maar goed volgende x beter, doel was een braaf paard en dat was ie dus ben tevree

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10420
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 08:48

179 is vaak ook zuur ja.

Ik had er gisteren een in de rijbaan waarbij ik achteraf mn hokje uitgekomen ben om de beweegredenen achter t rijden met en sporen en een zweep te vragen.


Was een leuk dier maar beide proeven waren totaal overhaast :x

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 10:59

Hmm ik heb ook sporen en zweep. Proeven kunnen hier echter ook nogal overhaast zijn. Puur haar stress dat ze gaat rennen.

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 11:15

Ach volgende x beter, heb beide proeven in ieder geval fijn kunnen rijden en da's ook al winst voor mij. Ik rijd overigens ook met sporen en (soms) zweep.. Vind een zweep altijd reuze onhandig dus meestal gooi ik m voor de proef aan de kant.


Lijkt me op zich toch ook geen punt om met sporen en zweep te rijden?

Yom
Berichten: 3785
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 12:31

kan op zich ook wel, maar is natuurlijk afhankelijk van gebruik. Laatst zag ik iemand in de B rijden met beide en beide ook volop gebruiken terwijl ik dacht stop er aub mee want je gebruikt ze bij iedere pas onderhand en paard liep al vlot zat (zag later toevallig har protocol en dat was ook niet best)

annika_s

Berichten: 2513
Geregistreerd: 10-12-06

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 15:34

179 is inderdaad zuur! Maar in de andere toch een puntje goed hoor! Gefeliciteerd :)

Hier vandaag voor het eerst weer gereden! Ging eigenlijk best fijn! Iets stug op rechts Maarja dat komt wel weer goed! Voor de “lol” volgende week zondag klein wedstrijdje ingeschreven meer om even te kijken waar we weer staan naar de minder fijne periode en periodes van niet kunnen rijden. Even kijken hoe en wat en dan weer door! Ook voor 11 maart ingeschreven dus we gaan gewoon weer beginnen.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10420
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 16:48

Yom schreef:
kan op zich ook wel, maar is natuurlijk afhankelijk van gebruik. Laatst zag ik iemand in de B rijden met beide en beide ook volop gebruiken terwijl ik dacht stop er aub mee want je gebruikt ze bij iedere pas onderhand en paard liep al vlot zat (zag later toevallig har protocol en dat was ook niet best)


Gehele proef in midden draf en maar blijven prikken was t beeld hier bij...

Yom
Berichten: 3785
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 19:32

Ja zoiets was het hier toen ook, gewoon sneu voor het paard

Hier een keer 179.5 pnt en bij natellen bleek dat 180 te moeten zijn. Toen ben ik toch nog wel ff achteraangegaan

186 of 186.5 bijv zou me niks uitmaken maar dit was net een belangrijk half puntje

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:35

ynskek schreef:
179 is vaak ook zuur ja.

Ik had er gisteren een in de rijbaan waarbij ik achteraf mn hokje uitgekomen ben om de beweegredenen achter t rijden met en sporen en een zweep te vragen.


Was een leuk dier maar beide proeven waren totaal overhaast :x


Ik rij mijn haflinger zonder sporen, omdat straks in de M ik geen zweep mag gebruiken.
Dan wil ik een spoortje, maar mijn zweep gebruik ik eigenlijk ook nooit tijdens mijn proef.
Had ze een goede beweegreden voor dat gebruik van sporen en zweep?

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:38

Iemand trouwens bekend met jury: H.M. Ketelaar? Ik was vandaag twee keer tweede tussen de warmbloedjes <3 Zo trots op mijn kleine ouderwetse sport haflinger. Deze jury vond ik echt heel fijn, maar 1 winstpunt maar echt een eerlijke jury en commentaar waar ik mee aan de slag kan.
Bij ons waren er maar twee met winst, veel 170 punters...

Ik heb altijd een smeltmomentje als er op mijn protocol staat leuke combinatie <3 <3

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 22:11

_Desiree schreef:
Iemand trouwens bekend met jury: H.M. Ketelaar? Ik was vandaag twee keer tweede tussen de warmbloedjes <3 Zo trots op mijn kleine ouderwetse sport haflinger. Deze jury vond ik echt heel fijn, maar 1 winstpunt maar echt een eerlijke jury en commentaar waar ik mee aan de slag kan.
Bij ons waren er maar twee met winst, veel 170 punters...

Ik heb altijd een smeltmomentje als er op mijn protocol staat leuke combinatie <3 <3


Gefeliciteerd!

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 22:17

Afbeelding



<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10420
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 22:26

Fijn beeld Desiree

Josien_

Berichten: 9005
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 00:22

Wat leuk Desiree!

Ik rijd met zweep en sporen tijdens de dressuur. Voornamelijk voor het idee, zeker in de proef. Tijdens de training geef ik ooit eens een tikje bij, maar het is vooral voor ons beide het idee dat de zweep er is. Zorgt voor net iets extra's. Sporen ben ik sinds kort gaan gebruiken omdat ze soms niet op mijn been reageert en als ik dan een tikje met de zweep geef is madame eerst nog 5 minuten beledigd :+ .
Op een klein prikje van de spoor reageert ze dan wel op een manier dat ik gewoon door kan.
Eigenlijk zou ik eens moeten proberen of ik nu dan de zweep helemaal weg zou kunnen laten.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10420
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 00:43

Ik heb ook niks tegen sporen en een zweep.

Mits correct gebruikt. Sporen zijn m.i. niet om een paard vooruit te helpen maar om je hulp te verfijnen.

De manier waarop men ze gebruikt en wat de gedachte gang achter sommige keuzes is vind ik belangrijk.

MyWishMax

Berichten: 25302
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 11:16

Gefeliciteerd Lena en Desiree!

Hier ook sporen en zweep, hoewel ik de zweep eigenlijk vrijwel nooit gebruik. En heel eerlijk kan het ook makkelijk zonder sporen, maar soms is het kleine beetje meer reactie wat ik wil wel het punt waar ik even 1 van de 2 gebruik. Ook al gaat ze met 100km/h de bak door, want daar heb ik ze niet voor nodig, wel soms voor een reactie opzij of net een stukje meer :') Maar ik denk dat je op zo'n moment ook wel ziet dat ik ze beide niet gebruik om haar voorwaarts te rijden. Dus ik snap wel dat je er over 'valt' als jury ynskek. Als ze beide gebruikt worden op een manier die niet past of nodig is bij het beeld.

Ik mag er vandaag weer op, ben benieuwd!

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10420
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 11:48

Zoals jij het omschrijft MWM sta ik volledig achter het gebruik van.

Ik val er niet perse over maar vond het wel belangrijk om naar de gedachten er achter te vragen.

Heb deze ruiter mee gegeven dat er in het totale beeld veel meer rust moest komen. Want dat de onrust in het totaalbeeld nu wel het een en ander aan punten gekost heeft.

Ieder onderdeel een half puntje loopt ook snel op :x

Josien_

Berichten: 9005
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 11:55

Ik snap het wel! En eigenlijk zou ik het als ruiter ook fijn vinden als de jury dat bij mij deed. Soms ben je er misschien zelf niet helemaal van bewust dat het er zo uit ziet.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10420
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 11:58

Ik had er geloof ik op het protocol van gemaakt dat het een paard met goede ruime draf was en met veel potentie maar dat het geheel van de proef op dat moment veel te gehaast was. Met als tip om meer rust in haar eigen hulpen te creëren

MyWishMax

Berichten: 25302
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 12:06

Ik zou het ook waarderen als een jury zoiets zou melden of misschien zelfs aanspreken. :j Vind het goed dat je het gedaan hebt!

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10420
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 12:15

Ik twijfelde na de 1e proef al of ik t zou doen maar tussen door maar niet gedaan om iemand niet uit de concentratie te halen.

Blijft af en toe toch lastig.

Ik deel veel liever 200 punten uit :j