[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Josien_

Berichten: 8998
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 13:51

Marietje35 schreef:
@ Josien, leuk! heel veel succes alvast.
Lukt het al beter om de stukjes aanspanning met ontspanning uit te breiden?


Op training gaat dat eigenlijk heel goed. Alleen rechtsom in draf blijft moeilijk. In stap en galop dan weer niet :Y) .
We trainen lekker door :) .

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)


haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 13:51

Marietje35 schreef:
@ Britt; Veel plezier met rijden!

@ haike; Fijn dat je haar weer kan opbouwen. Wanneer is je planning weer de ring in te gaan? Of duurt dat nog wel even?

Ja, wij hebben hetzelfde weekend geloof ik. :D :+


In dit tempo duurt dat nog wel even, momenteel veel te druk met van alles om echt aan rijden toe te komen, dus we doen lekker rustig aan en kijk wel wanneer ze er weer klaar voor is. Zal ook gewoon weer kracht moeten opbouwen en dat kost tijd

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 13:55

Josien_ schreef:
[Op training gaat dat eigenlijk heel goed. Alleen rechtsom in draf blijft moeilijk. In stap en galop dan weer niet :Y) .
We trainen lekker door :) .

Inderdaad, lekker doorgaan dan, komt vanzelf goed!

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 13:55

haike schreef:
In dit tempo duurt dat nog wel even, momenteel veel te druk met van alles om echt aan rijden toe te komen, dus we doen lekker rustig aan en kijk wel wanneer ze er weer klaar voor is. Zal ook gewoon weer kracht moeten opbouwen en dat kost tijd

Ja, snap ik, 2 is natuurlijk best veel als je ook nog een (fulltime) baan hebt.

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 16:31

haike Ik denk dat ik meer aan Calice moet wennen dan zij aan mij. Calice vind mij erg leuk en wilt graag voor me werken, ik vind het steeds leuker en leuker worden. Dankje!

Marietje dankjewel!

Rijden ging lekker! ze liep lekker nagevelijk maar liet nog niet helemaal los, mijn Pols was niet echt meewerkend dus had de kracht en energie niet om door te zetten. ik wist dat ik bijna op het puntje zat dat ze helemaal los liet dus moest doorzetten. zodra ze los liet ben ik gestopt :') heb er dus ook maar 20 min op gezeten _O- Daarna nog even uitgestapt langs de weg, wat soms nog spannend was. dit was de eerste keer langs de weg dat ik de slof er niet omheen heb gedaan en ze deed het super, dus die laat ik ook weer thuis! ( De slof gebruiken we alleen als hulp en hebben hem alleen er om heen hangen meer doen we er eigenlijk niet mee. )

Daarna nog even lekker gekroeld en mocht ze weer lekker naar buiten :)

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 14:38

Fijn Britt, lekker zo door oefenen dan komt dat helemaal goed! En fijn het vertrouwen ook groeit en je buiten een rondje kan gaan uitstappen, kan ze al veel zien.

Wij vanmorgen generale gehad voor morgen, simpel losrijden en proefje keer oefenen. Ook dacht als oefening mijn jas eens aan een ander paaltje te hangen, en meteen eerste rondje liep ze zonder te kijken zo op af, dus was al helemaal blij, tot ze paar meter van tevoren zich toch kapot schrok en we de hele bak weer achterwaarts doorgingen :+ Even laten kijken, aangedraafd en ze liep er gewoon heel braaf langs, en ook vanuit de andere kant kon het toen meteen in draf, dus ooit gaat het goed komen! :')

Voor morgen nog geen definitieve lijst, vind dat echt laat want er is alleen maandag versie 1 geplaatst en daarna niks meer aangepast. Hoe is dat bij jullie in de regio?

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 09:34

Ik ga vanavond even op iedereen reageren!

Ik heb gisteren wedstrijd gehad en opzich best fijn gereden ze was fijn te sturen alleen veel dingen waren eng en ze ging sterren kijken, dit heeft gezorgd voor een 7de plaats met 185 punten, dus toch nog een winstpuntje! Vandaag mag ik weer in de B

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 18:03

Gefeliciteerd Murphypower met je wp!

Hier helemaal blij, waren vandaag geen ringspoken aanwezig en fijn kunnen rijden, resulteerde in 197 en 3e prijs waardoor we ons al zo goed als geplaatst hebben voor de regio! (2e,2e en 3e en nog 1 wedstrijd te gaan).

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 11:09

@ Brittjuh; Fijn dat je lekker gereden hebt.
@ Haike; Haha, mooie oefening dus! Hier is de lijst meestal niet meer heel gek anders als eenmaal de 1e versie geplaatst is.
@ Murphy; Gefeliciteerd!
@ Haike; Echt heel goed, gefeliciteerd!

Hier ook op wedstrijd geweest. Hij was zaterdag echt compleet van het padje, ik denk dat hij z'n lijf wat voelde. Zondag dus een beetje op safe gereden :o
Wel 2x 1e plaats en weer 3 punten mee, dus nu zijn we in 3 wedstrijden de L2 door :oo

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 14:24

appelflap.. mijn zadel hoofdstel en halster zijn gestolen :( mocht iemand een anatomica cygnus short roll te koop aangeboden zien vanaf nu. Evt in combi met mijn ontyte beugels.. graag een berichtje :(

Vivaldi Tosha B+13 - L1+12- L2+19 - M1+11- M2+10- Z1 startgerechtigd!!!

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 15:10

Nee joh!! Waar is dat gebeurd? Wat een eikels zeg .... blijf lekker van andermans spullen af.

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 20:37

murphypower Gefeliciteerd!

haike Gefeliciteerd!

Marietje35 Ah top! gefeliciteerd!

Keshia Nee meen je niet! zal mn ogen open houden!

Vandaag weer les gehad, en MOET van mijn instructrice de selectie wedstrijden gaan rijden. dus zo maar mn startkaart aanvragen. ik mag in het L beginnen maar ga de B versneld doen. ben benieuwd _O- ik was van plan om in het voor jaar in het L beginnen en een startkaart aanvragen..

alleen hoe weet je wat een selectie wedstrijd is ?

MyWishMax

Berichten: 25254
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 20:50

Daarvoor moet je even in jouw kring kijken, Brittjuh. Hier zijn de selecties voor de B t/m de L2 komend weekend en weekend erna, dus inschrijvingen al gesloten, maar in andere kringen moeten ze bijvoorbeeld nog beginnen. En Haike is al een tijdje bezig ;) Ik zou gewoon lekker B starten en kijken hoe het gaat, het is juist leuk om de selecties te rijden. Ik mag versneld tot en met het M2, maar ben alles uit aan het rijden en selecties aan het starten.

Keshia, wat rot zeg!
Haike, super!
Marietje lekker bezig!
Murphy, gefeliciteerd!

Hier kan ik alleen morgen nog rijden en dan zondag wedstrijd. Ga mijn proefjes maar een keer doorrijden :') Zijn er 19 zondag en ik ben als één na laatste. Moet wel lachen, er kwam een bericht van de kring tijdje geleden dat er nog nooit zo weinig inschrijvingen waren, maar 19 is best netjes, L1 ook zoiets, alleen de B zijn er een stuk minder.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 21:57

Britt inderdaad erg dubbel maar wat fijn dat ze een erg leuk nieuwe plek krijgt!

Marietje een fijn les gehad, heerlijk!

Haike vervelend dat je andere paard een blessure heeft gehad, maar wel fijn dat je weer rustig aan kunt opbouwen!

Brittjuh fijn dat je toch het laaste stukje los voor elkaar hebt gekregen. Buiten uitstappen is altijd lekker!

Haike hier heel wisselend met de startlijsten. Soms 3 dagen van te voor pas de eerste versie. Soms een paar dagen van te voor definitief (ook regelmatig gehad dat ik dan op de wedstrijd kom en de startlijst toch weer veranderd is, en niet zo op internet staat) en soms ook wel een week van te voren met elke keer updates

Murphy weer een mooie wp erbij

Haike super dat het zo fijn ging, gefeliciteerd!

Marietje dat gaat hard zeg! Gefeliciteerd

nooo keshia.. hoe dat zo? Gewoon op stal?

Brittjuh leuk joh dat je de startpas gaat aanvragen! Als de B goed gaat kun je ja ook zo weer door naar het L!
Even op de kringkalender kijken, staat het vaak wel op.
hier is het in januari 1 wedstrijd met 2 proeven.

Mywish max voor selectie/kring niet zoveel inderdaad. Althans als ik het vergelijk met onze krijg. Meestal in de B rond de 40/50 combi's en L/M/Z ook vaak wel volle ringen. B is altijd maar 1 proef met 2 jury's omdat ze dat in 2 groepen rijden en de rest rijd 2 proeven met 1 jury.
Ik heb me van de week maar eens ingeschreven voor de kring.

Donderdag les gehad met Iquinara, zaten hele fijn stukken in. Ze begint stukken heel stoer te lopen :D
Over 2 weken mag ze weermee op cc.
Komend weekend mag jonkie voor het eerst mee na een oefenconcoursje. Ben heel benieuwd wat ze er van vind.

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

MyWishMax

Berichten: 25254
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:09

Hier is het best veel, kring is niet zo heel groot. Van de zomer ook zulke groepen of misschien 5 meer ofzo? Alleen in de B zijn het er nu weinig, toen ik selecties reed daarin zaten we ook rond de 20, nu nog geen 10 geloof ik. De andere kringen zijn geloof ik wel groter, vroeger hadden we er 7, nu nog maar 3. Maar wij hebben wel altijd meerdere selecties om je te selecteren voor de kringkampioenschappen en daar wordt pas geselecteerd voor de regio.

Succes komend weekend en over 2 weken!

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 00:01


Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 10:27

@ Brittjuh, wat leuk! Welke provincie zit je in? Het wisselt namelijk per provincie
@ Mywishmax; Heel veel succes vast!
@ Melissa; Succes met je jonkie!
@ Brittjuh; Leuk, heel veel succes!

MyWishMax

Berichten: 25254
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 10:36

Zo te lezen moet je inderdaad gewoon normale wedstrijden starten, Brittjuh. De beste 2 eerste proeven tellen, als ze beide op een andere locatie zijn. Succes ;)

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 18:03

Marietje35 schreef:
@ Brittjuh, wat leuk! Welke provincie zit je in? Het wisselt namelijk per provincie
@ Mywishmax; Heel veel succes vast!
@ Melissa; Succes met je jonkie!
@ Brittjuh; Leuk, heel veel succes!


Thaanks! Noord-Holland

Mywishmax ja dat begreep ik er ook uit.! Dankje we gaan het gewoon proberen

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 19:14

Britt volgens mij kun je bij jouw inderdaad vrij alle wedstrijden binnen de kring opgeven en tellen daarvan de 2 beste resultaten mee

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

Elitedeux

Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 16:08

Hoi Bokkers!

Ik kom mij ook even melden, over 1,5 week staat namelijk mijn L1 debuut op de planning met mijn nieuwe troef. Ik ben Marjolein en het paard op de foto's hieronder is de 5-jarige hengst Jacco (v. Jacorde). Jacco is nog vrij jong en groen, maar wel heel werkwillig en fijn te rijden. We verwachten nog niet al te veel van ons westrijddebuut, maar als hij fijn rond loopt ben ik allang tevreden. :)

Afbeelding

Afbeelding

Elite Deux - M2 + 6, M + 2 <3
Jacco - L2 + 5 <3

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 19:56

Welkom Marjolein!

Pfoe!! ik heb mn start tijden voor as zondag.. 18.57 de 1e en 19.11 de 2e, Wat een rot tijd!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 20:52

Welkom Marjolein, volgens mij een bekend gezicht?
Leuk paard!

Britt dat zijn idd geen ideale tijden voor de zondag..
Ik mag zaterdag als eerste om 13.00 uur met mn jonkie, kan ik mooi even optijd naar de baan.
Gisteren heeft ze voor het eerst de clubles binnen gelopen en dat was nog wel heeel erg spannend.

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

Elitedeux

Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 12:14

Ja klopt Melissa! Jij hebt nu toch weer een jong paard? Omdat die vos is verkocht? Ik had altijd Casice, die zwarte merrie. Hebben vaak tegen elkaar gereden :)

Elite Deux - M2 + 6, M + 2 <3
Jacco - L2 + 5 <3

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 17:15

Melissa Nee zeker niet, maar we gaan ons best doen!
Oh dat is een betere tijd! waar heb je wedstrijd?

Vandaag heeft Calice een dagje vrij, ook omdat baas het leuker vond om langs de Epplejeck te gaan _O- en ik nog super veel werk heb liggen. dus een dagje thuis werken er van gemaakt. nja heb vakantie.. maar school gaat gewoon door := ook pas ik sinds dinsdag op een huis dus kan in alle rust aan het werk en alles laten liggen. ( SUPER CHILL! haha! ) af en toe de hond uitlaten om mn hoofd even leeg te maken en weer door!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Selina, Thrive en 25 bezoekers