[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 15:47

Leuk om te zien Nouvel, ik vind 'm duidelijk verbeterd! :j
Ik zit op mijn werk en heb geen geluid, dus geen idee wat je moest doen. Wat mij vooral in draf opvalt is dat hij wat weinig van achteruit loopt, je mist impuls. Galop heeft hij dat juist weer wel, dat oogt dan ook veel losser en minder zwaarmoedig.


Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 11:09

Hij moest juist wat meer terug in de tempo omdat hij zelf heel loperig is en zo graag van het achterbeen af loopt, hij liep enorm uit elkaar toen hij hier kwam, hij leek echt mega lang, Haha!
Wordt nu gelukkig beter maar valt niet mee en is inderdaad nog lang niet zoals het moet zijn, maar we gaan langzaam de goede kant op.
Ik ben hier alvast blij mee.

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 08:57

En we gaan weer bijlezen, gelukkig niet zo veel dit keer :+

Melissa succes vandaag!

Nouvel wat fijn dat de lessen hun vruchten afwerpen!
Filmpjes zien en ook echt een stuk fijner uit alweer! Waarom moet jij steeds vanuit de wending meteen wijken, want ik heb het idee dat hij dan over de buitenteugel wat wegloopt en je zn kont niet fijn mee opzij kan krijgen, en op de lange zijde heb je hem dan wel weer fijn aan de buitenkant.
En wat balen van je wedstrijd door je zadel! Wat start je met je andere paard?

Brittjuh vervelend dat het allemaal zo druk is maar goed dat je dan een stapje terg zet en een lieve bijrijder hebt die mee wil opvangen.

Marietje jij nog startplannen binnenkort?

En murphypower hoe gaat het nu?

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 13:02

Het gaat weer super goed, het wordt deze week weer rustig aan opgebouwd! Zaterdag weer in de les meerijden!

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 13:36

Melissa succes vandaag!

Nouvel, De filmpjes zien er goed uit, fijn dat het zn vruchten afwerpen!

Haike ja zeker, er zijn weer nieuwe veranderingen hoor! Gister hebben we een nieuw paard gekocht, als de keuringen goed zijn komt die volgende week. ik ga ons andere paard rijden, kijken of er een klik is en ik het onder het zadel met haar kan vinden. Fayah gaat met vakantie en we gaan haar ook niet meer in de sport uitbrengen. dit is beter voor haar en haar herstel. ik heb mijn startkaart opgezegd en mn wedstrijden uitgeschreven.

MyWishMax

Berichten: 25255
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 14:07

Dat zijn zeker een hoop veranderingen brittjuh!

Ik lees morgen de rest even bij, hier ook erg hectisch privé. Wel wedstrijd gereden vandaag, laatste keer l1. Zeiknat geregend, maar 2 keer 1e met 198.5 en 218. En 9 voor binnenkomen in de 1e proef en eindelijk 7 en 7.5 voor middendraf!

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 15:48

MyWishMax schreef:
Dat zijn zeker een hoop veranderingen brittjuh!

Ik lees morgen de rest even bij, hier ook erg hectisch privé. Wel wedstrijd gereden vandaag, laatste keer l1. Zeiknat geregend, maar 2 keer 1e met 198.5 en 218. En 9 voor binnenkomen in de 1e proef en eindelijk 7 en 7.5 voor middendraf!



Klopt. dat betekend als de klik er is dat ik weer opnieuw in het B begin :P

Mooie punten! het weer zat indd niet mee!

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 16:44

Wauw Mywishmax, dat zijn nog eens punten, gefeliciteerd!!

Brittjuh, dat zijn nogal veranderingen! Dacht minder ging rijden vanwege tijd, maar verkeerd begrepen dus. Wat heb je voor nieuws gekocht?

Ik vanmorgen ook gestart, onderling, en was gelukkig binnen. Thuis en met opzadelen was ze echt hyperdepiep maar zodra ik opstapte was ze wel ontspannen. Helaas kreeg ik haar niet zo fijn los en vond ze de ring heel spannend weer dus was de aanleuning of te stug, of te los en dook ze erachter...... Uiteindelijk nog 188 punten en veel opmerkingen over het achter de loodlijn lopen, dus jammer dat niet lukte zoals laatste tijd thuis wel lukt. Nog maar veel km maken dus binnen

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 19:03

Leuk dat iedereen weer actief aan de gang is!

Jammer is dat haike. Die van mij heeft daar ook een handje van.. en nu de laatste tijd vindt ze het oppakken na de middenstap heel vervelend op een of andere manier. En gaat dan echt compleet in de staak. Vandaag daardoor een 4 - 2 gereden, doordat ik 2 mini voltes extra nodig had om haar weer netjes mee te laten denken. Uiteindelijk toch 2x 1 winstpunt gereden. Dus inmiddels M1 +5 :D

Vivaldi Tosha B+13 - L1+12- L2+19 - M1+11- M2+10- Z1 startgerechtigd!!!

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 20:18

@ Haike Ik ga indd minder rijden, ik heb maar tijd voor 2x in de week, en kan dan niet 2 paarden doen. dus Fayah gaat met vakantie. we hebben een 5 jarige KWPN Ruin vader Bon Bravour x tolando gekocht van 1.78. daar gaat mijn zus mee aan de slag! en daarom ga ik met haar KWPN merrie van 1.68 aan de slag, kijken of het klikt en ik na mn opleiding de sport weer in kan

Je had wel mooie punten, jammer van de spanningen het komt vast goed.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 11:23

@ Murphy; Fijn dat het weer goed gaat!
@ Brittjuh; Zo, dat zijn even flinke veranderingen. Hopelijk klikt het met je nieuwe paard.
@ Mywishmax; Wat leuk, gefeliciteerd! Wat een weer he gisteren :7
@ Haike; Wat jammer van de spanning. Dat ze dat thuis zo heeft?
@ Keshia; Gefeliciteerd, toch puntjes erbij! Heb je wel mazzel gehad, want 2 extra voltes had -2 en -4 moeten zijn. :D

Hier een weekend weg geweest met mijn paard. Hij heeft zoveel spanning gehad, een wonder dat ik er niet af gelazerd ben. :+

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 12:52

Nou ik weet wel waar ik mijn mini voltes draai haha.. bij de c moest ik in galop.. en heb 2 mini voltes gedraaid beide voor de c. Ben nooit voorbij de C gekomen dus als het goed is telt het dan als 1 storing voor de volgende oefening. Maar ach.. als ik daar de punten mee moet winnen ;) haha. Had van mij ook gerust een 0 -2 mogen zijn. Ze deed gewoon behoorlijk stout! Haha..
Maar goed.. zondag gaan we weer.. en hopelijk komen we zonder storingen rond.

Vivaldi Tosha B+13 - L1+12- L2+19 - M1+11- M2+10- Z1 startgerechtigd!!!

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 13:21

Komt vast goed!!

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 21:54

@ Marietje; Haha indd, ik ken dr gelukkig al 5 jaar, vandaag voor het eerst samen gereden ( normaal al ree ik op dr waren het buitenritjes als ik samen met mijn bijrijdster op stap ging) maar de les ging boven verwachting goed!
Oh jammer van de spanning! hopelijk na veel oefenen dat dat weg is :P wel leuk gehad ?

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 09:20

Goed! Ze loopt alweer helemaal zuiver en begint weer plezier te krijgen in het bewegen! Zaterdag lekker les!

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 09:39

Morgen een second opinion bij een andere da voor Fayah, ik word gewoon verdrietig om haar zo te zien. gister avond had ik in eerste instantie de boven deuren van de stal op en kier ivm de regen, toen ik kwam om ze te voeren merkte ik dat Fayah erg aan het pompen was, een knorrende (?) ademhaling had en benauwd leek. ze had geen koorts. de boven deuren maar weer open gezet ze heeft echt lang met dr hoofd naar buiten gestaan ( ik was daar n half uur en zelfs toen ik weg was ging ze nog niet eten)
Toen ik net bij haar was pompte ze nog wel een beetje maar dat rare geluid die ik hoorde was weg. dr hooi wilde ze niet, dus heb ik ze maar op het land gezet.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 11:12

@Brittjuh; Dat scheelt al wel, dan is het niet geheel onbekend.
Ja hoor, het weekend weg was heerlijk!

@ Blanca; Nee, ik ga pas weer na mijn vakantie, 3e week van oktober.
@ Brittjuh; O jee, dat klinkt niet goed :(:)

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 11:39

Ach jee brittjuh sterkte!

Murphypower, fijn dat het beter gaat!

Bianca, dank je, ja blij mee!
Hij vind de zijgangen heel erg lastig, trekt zich dan strak en voor eruit en dan heb ik niks meer te vertellen, op dese manier vloeit alles een beetje in elkaar over en heeft hij niet echt in de gaten dat hij een andere oefeningen in zet waarvan hij denkt dat hij het niet kan...
Een klein beginnetje dus om het vertrouwen te krijgen, pasje op zij, pasje schoudervoor...

Mijn andere paard loopt nu M2 maar daar ben ik qua gezondheid een beetje mee aan het tobben, heb al even niet gestart, begin aug voor het laatst, wilde dan pas weer proberen maar toen dat gedoe met mijn zadel.
Nu tijdelijk andere kussens eronder en hij daar loopt hij ook niet fijn mee...

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 11:47

Dat blijft altijd wat he, die zadels. Soms om gek van te worden. %)

MyWishMax

Berichten: 25255
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 12:08

Herkenbaar Nouvel, ik moest met Flow in het begin ook afwenden en eigenlijk weg laten lopen over buitenschouder, dus niet eerst rechtmaken. Toen ze sterker werd en het snapte kon dat ook weer netter met rechtmaken en dan pas wijken. :j Zij trok ook strak en ging dan of heel langzaam en wel opzij maar bijna in stap of hard rennen en amper opzij. Jammer van je andere paard, hopelijk snel weer alles op de rit.
Murphy, wat fijn!
Marietje, fijn weekend gehad gelukkig :D
Brittjuh, sterkte met Fayah! :(:) Ons vorige paard had dat ook, die hebben we verhuisd naar een buitenbox en andere bodem bedekking. In de stal daarvoor strooiden mensen ook op als hij ernaast stond, terwijl wij altijd zorgden dat hij buitenstond met mesten en opstrooien. :+
Haike, blijft lastig als ze het spannend vinden, maar dan zijn het wel gewoon nette punten. Na wat extra km's komt dat vast helemaal goed.
Keshia, netjes!

Ik ga toch maar een wedstrijdje zoeken in oktober om debuut in L2 te maken, dan kan ik in november de selectie op stal mee rijden.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Josien_

Berichten: 8999
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 13:21

Hier ook heel erg herkenbaar van dat wijken hoor.
Britt, sterkte met Fayah!! Dat is wel heel erg schrikken!
Oh, L2 alweer, leuk hoor! Mooi dat er een selectie wedstrijd op stal is.

Hier een beetje het gevoel dat we stil staan qua ontwikkeling. Laatste maanden blijf ik aan dezelfde punten werken, waardoor ik niet verder kom. Zadel, tanden en bit is gecontroleerd en de osteopaat is geweest. Dacht daarna dat we weer wat stappen aan het maken waren, maar nu lijken we toch weer stil te staan.
Terwijl met springen etc. we wel echt vooruit lijken te gaan, gaat steeds makkelijker. Dus waarom die dressuur dan niet wil? Ik weet het even niet meer. :7

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

MyWishMax

Berichten: 25255
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 13:35

Wat wil er niet, Josien? Sommige dingen duren helaas vrij lang voordat je echt verbetering merkt, ik hoop dat je straks gewoon aan het rijden bent en ineens merkt dat je wél die sprongen gemaakt hebt, maar dat ze alleen te subtiel waren om goed te merken.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik voor mijn gevoel ook op zo'n punt zat. Ze is de laatste weken niet altijd fijn te rijden. Zo frustrerend, omdat ze daarvoor enorm fijn liep en heel simpel te rijden was. Nu was het af en toe echt aanpoten. Tot mijn instructie zei dat het niet gek was, we zijn bezig met meer op achterhand, snellere reactie en noem maar op. We vragen dus meer en daar heeft ze moeite mee. Middendraf en galop zijn altijd een struikelblok geweest bijvoorbeeld, ik bleef er of onvoldoendes voor halen of 6jes omdat het meer moest, maar ik had het idee dat ondanks het trainen er geen verbetering in zat. Nu had ik afgelopen zondag in 1e proef een 7 voor middendraf en 1 7 voor middengalop. 2e proef zelfs een 7,5 voor middendraf met keurig erbij en 2 keer een 7 voor middengalop, terwijl er wel bij staat dat ze meer terug mag. En met die verruimingen ben ik al sinds ik haar rijd mee bezig en nu valt het kwartje ineens.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 13:46

@ Josien; wat lukt er niet?
@ Mywishmax; Dat is vaak zo, tijden ben je heel erg met iets bezig en "ineens" gaat het wel. Dat is alleen niet ineens natuurlijk :+
Ik heb dat ook zo vaak (gehad)

MyWishMax

Berichten: 25255
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 14:14

Precies Marietje. Je denkt dat er geen vooruitgang in zit, maar stiekem merk je de kleine verbeteringen gewoon niet tot alles samenvalt. :') Nu had ik al wel een tijdje het gevoel dat er verschil was, maar het gevoel was beter dan het beeld. Nu was het beeld blijkbaar ook goed.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 16:43

@MyWishMax door komst van onze nieuwe gaat Fayah ook naar de buitenstal, ook omdat fayah de kleinste is en het een kleinere box is. hopelijk knapt ze daar ook wat van op! heel veel succes met jullie L2 Debuut!

@Josien_ Dankje! ik ben ook wel een beetje bezorgd.
Heb je al eens geprobeerd om hem even 'vakantie' van het dressuur te geven ? Calice ( paard wat ik nu doe ) die heeft ook periodes dat ze echt stil staat. mn zus gaf dr dan 1/2 weken vakantie en alleen longeren en toen knapte ze weer op. misschien helpt het!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers