[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 11:20

:wave: Goedemorgen!

@ Charlotte; Mooi beeld hoor op de foto's ! :)
@ Mirjam; is dat een masseur oid die langs komt?
@ Iris; Gefeliciteerd! Mooie punten voor een debuut!
@ Josien; Wat leuk, ook al een leuke foto!
@ Iris; Lekker blijven zitten op je roze wolk!

Ik heb gelukkig ook een 20 x 40 binnenbak, dressuur buitenbaan van 20 x 60 en dan ook nog een springtuin. Plek zat dus, maar ik rij vrijwel altijd binnen, daar heb ik spiegels.

Les ging vrijdag echt heel erg goed. _/-\o_ Ik heb een foto, maar die is niet heel erg mooi ... :+
Weet ook niet hoe ik die hier zet?

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 18:16

Gefeliciteerd iris! Ik vind sjaan ook een erg leuk paard om te zien!

Ik ben zaterdag weggeweest, viel iets tegen helaas. Kon er niet zo fijn aan rijden, waar het thuis normaal heel fijn gaat. Maargoed dit zullen we vast vaker gaan meemaken, zondag ga ik m'n L debuut met haar maken! :D mega spannend!

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 13:26


Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 13:40

Wat een ontzettend fijne merrie Iris, daar moet je maar goed zuinig op zijn! :j
Heel mooi type ook.

@ Kelly; Volgende keer weer beter! Komt vast goed in de L :)

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10422
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 13:45

Wat een fijn paard heb je Iris...

Ik heb gister mn wedstrijd paard van de manege over gekocht. Per 1 mei is hij van mij <3

Hij staat momenteel al een paar weken stil maar inmiddels is hij wel weer zuiver en ga ik hem vanaf 1 mei weer rustig oppakken.

Komende periode nog een paar keer naar de masseur om m los te krijgen in de spieren bij de singel en dan kunnen we weer

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 13:46

Wat leuk Ynskek; gefeliciteerd!

annika_s

Berichten: 2513
Geregistreerd: 10-12-06

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 14:16

Echt een leuk en fijn paard iris!

Ynskek wat leuk, en gefeliciteerd!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 10:11

Ynskek gefeliciteerd met je aanwibst.

Iris, trots op je fokproduct. Het is echt leuk om je eigen fokproduct op te leiden! (Vind ik :P )

Zondag mogen Eli en ik 10.02 de ring in. Net terug van 5 dagen Duitsland, bak staat blank. Dus voorbereifing is weer top. :roll:

MyWishMax

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 10:27

Haha, succes Mirjam!
Ynskek gefeliciteerd!
Knappe Sjaan weer :+:

Hier gisteren gereden en ze had wat spierpijn, dus sommige dingen wilde ze echt niet, terwijl andere moeilijke dingen ze zo doet. Had bijvoorbeeld gisteren moeite met galop, tenminste met de galop zonder lekker te gaan racen en zonder hoofd of in halsstrekken of omhoog te doen. :') Maar een keertje schouderbinnenwaarts proberen was 1 keer uitleggen wat de bedoeling was (want ze gaat keurig afwenden, daarna zichzelf weer recht maken want ik geef binnenbeen en we slingerden dus een beetje) en daarna doet ze dat beide kanten zonder probleem. :+ Enige jammere is dat ze soms haar mond open doet. Zo voelt het iig, maar moeders zegt dat het er niet uit ziet alsof ze echt mond open doet, meer flink kauwt. Nu zit mijn neusriem ook zo los dat dat makkelijk kan, maar vind het een beetje naar. Ze doet het eigenlijk niet op mijn hand, maar juist als ik van achter wat meer vraag. Even in de gaten houden dus.

En jammer genoeg hebben we nog geen nieuw zadel. We werden gebeld voor afspraak toen het zadel nog niet binnen was, maar onderweg. Toen het binnen kwam bleek het verkeerd gemaakt te zijn en moest dus weer terug. Zadelmaker baalt er ook van, die heeft meteen nagekeken, maar is goed besteld en dus verkeerd gemaakt. Hopelijk komt het snel weer terug want ik ben wel klaar met het leenzadel. :')

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 10:50

@ Mirjam; Oh dat is niet de meest ideale voorbereiding dan :+ Maar bak blank? Heeft het zo geregend? Hier af te toe een bui maar eigenlijk prima weer verder.

@ Mywishmax: Wat balen van je zadel zeg!Wel logisch hoor dat je in je hand wat meer krijgt als je achter aanspreekt. :) Als ze daar wat balans in gevonden heeft en sterker is dan wordt dat ook weer minder.

Hier gaat het ook fijn momenteel, het weekend weer starten, is alweer 4 maanden geleden! Hopelijk breekt hij de tent niet weer af :7

MyWishMax

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 11:11

Hier heeft het dinsdagavond gegoten met enorm zware onweersbuien, dus ik gok daarvan?
Ik zal voor je duimen komend weekend!

Het is niet zo zeer meer in de hand, het is echt er aan trekken en je voelt dat ze haar mond opendoet en trekt en echt flink kauwt. Dat doet ze een paar seconden en is daarna weer heel fijn en licht aan de voorkant. :+

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 11:45

Oh, niets van mee gekregen :D :+

Dat kan wel daar vandaan komen hoor, ze kunnen dan wat zoekerig worden.
Heeft die van mij ook wel gehad, en nog eigenlijk af en toe wel.

Vanavond nog les, eens zien of hij net zo fijn kan gaan als vorige week. Van de week zat ik 'm flink aan z'n veter en toen was ik weer behoorlijk stuurloos }:0 Het gebeurt thuis eigenlijk bijna niet meer, maar als hij het doet dan hang ik er ook echt voor jan doedel aan.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 12:47

Zorro doet dat ook als hij het moeilijk vind. Vooral geen neusriemen gaan vastsnoeren hoor.

Hier heeft het dinsdag geplensd. Hele Hoeksche Waard stond blank. In 1.5 uur 60mm regen.

Gelukkig wel kunnen rijden. Eli liep dapper door alle plassen. :D

MyWishMax

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 13:18

Nee, neusriem doe ik absoluut niet strakker. Ik kan er nu heel ruim 2 vingers bij doen (hij gaat zelfs een beetje hangen haha), ook sperriem zit zo los. We hebben ons rot gezocht naar een hoofdstel waarbij de neusriem gewoon normaal vast kon zonder meteen aan te snoeren. En zij heeft niet eens een groot hoofd.

Hebben jullie kleding advies voor mij? O:) Met het concours hier op stal start ik 2 dagen en mijn moeder ook. Dag 1 start zij, dag 2 ik en dag 3 allebei. Nu gebruiken we veel dezelfde spullen, maar om dat 3 dagen achter elkaar te doen vind ik niet fijn. (Als het warm is wil ik die dag dat we samen starten dus ander dekje enzovoorts op kunnen doen) Ik heb mijn oude jasje nog, maar gebruik ik niet omdat het niet zo mooi staat op vos vind ik. Nu moet het maar een keer.

Flow heeft nu nog een zwart zadel, tenzij nieuwe zadel er op tijd is, dan is het donkerbruin. Hoofdstel is donkerbruin, maar ik heb ook nog een zwarte als het moet. Mijn laarzen zijn donkerbruin (zwarte pas ik niet meer goed, maar kan ze nog een keer aantrekken voor de zekerheid)
Jasje 1 is donkerblauw met krijtstreep,die jullie wel eens op foto's gezien hebben. Jasje 2 is een grijs jasje met krijtstreep en een bruine bies. Bij de donkerblauwe heb ik ook een donkerblauwe cap. Bij die grijze had ik altijd gewoon een simpele zwarte (toen ook zwart tuig en laarzen).

Ik heb zowel wit als creme/champagne in alles voor mezelf. Creme plastron heeft bruine bies. Dekje heb ik in creme zonder bies en wit met navy bies en misschien nog een witte met bruine bies. Hoe zouden jullie het combineren? Eigenlijk is het het allemaal net niet met het grijs, maar misschien kan ik ergens een cap lenen in andere kleur.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 18:33

Euhmmmmm ik doe maar wat qua kleding. Dus aan mij heb je niets. :')

Hier vanavond alleen nog even vlechten en dan morgen knallen hoop ik. :))

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 12:07

Zo wedstrijd alweer klaar. Wat vind ze het toch eng allemaal. :(:)
Dus ook erg veel spanning tijdens de proeven. Toch 176 en 180. :P

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 16:25

Wat een gedoe met dat zadel Merel! Hopelijk is het nu snel opgelost.

Mooi een puntje Mirjam, gewoon kilometers maken met je pup!

Hoe was je les Marietje?

Hier weinig nieuws, Sjaan is lekker de hele week vrij geweest.

Buxy

Berichten: 2309
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 16:33

Hier ook een rustig weekje, niet gereden alleen wat gelogeerd enzo. Nu zo weer rijles en dan de training verder opbouwen en uitbouwen voor het zomerseizoen.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 17:20

Irisje Eli is (helaas) geen pupje meer met haar 9 jaar. Maar emotioneel misschien nog wel. Ze mag 6 mei alweer mee en denk 20 mei ook. Even paar keer wat vaker. Kijken of ze er nu echt doorheen komt. :)

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:37

Toch een puntje Mirjamalvaro! Wat jammer dat ze zoveel spanning blijft houden, hopelijk gaat dat weg door vaker te starten. Bij die van mij werkt het wel!

Ik heb vandaag mijn debuut gehad! In de eerste proef liep ze zo fijn, dat ik eigenlijk heel verbaasd en blij de ring uit ging. Het wer beloond met 195 punten! :D tweede proef was prut :') niet meer aan de hulpen, en liet zich dus totaal niet meer rijden. Ontzettend jammer, maar helaas! Geen winst in de tweede. Maar ik ben super blij!

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:38

Gefeliciteerd!

Sorry Mirjam, verkeerd begrepen.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 21:03

Maakt niet uit Irisje. Heb ook 2 pupsels (3 en 4 jaar). Dus snap de verwarring. :))

Goed gedaan Kelly!

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 21:24

Daar zal het idd vandaan komen :)

Afbeelding
Dit vond Sjaan er vorige week van: Tis hier eng hoor baas, ik hou alles in de gaten!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 22:02

Herkenbaar beeld. :))

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 09:02

@ Mywishmax; Daar moet je niet voor bij mij zijn, ik ben heel ouderwets en hou meestal niet zo van aparte kleurtjes/combi's. Doe mij maar donkerblauw :D :+
@ Mirjam; Toch een puntje, gefeliciteerd!
@ Kelly; Gefeliciteerd met je punten!
@ Iris: Ogen op stokjes zie ik al op die foto! :D

Les ging vrijdag echt heel erg goed. Ging dus vol goede moed zondag op pad.
Hij heeft zich keurig gedragen! Met losrijden eigenlijk net zo fijn kunnen rijden als thuis, dat is me nog niet echt eerder gelukt. Helaas raakte ik dat in de proef weer wat kwijt, merk dat ik dan een poos niet meer weg geweest ben en de routine erg mis. Toch 194,5 en 198 en twee x eerste!