Jury weg voor de prijsuitreiking

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Jury weg voor de prijsuitreiking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-03 18:16

Vandaag was het weer zover. De jury's (2 stuks) waren weer weg voordat de prijsuitreiking was geweest. Vervelend, want weer waren er mensen die met de jury wilden praten. Ikzelf dit keer niet, ik wist precies waar het aan lag, dus er viel weinig te overleggen.

Zelf baal ik hier altijd erg van. Als wij, wedstrijdruiters, geacht worden om het wedstrijdregelement uit ons hoofd te kennen, waarom kennen de officials dit dan niet? Ik vind ook dat het een taak is van het wedstrijdsecretariaat om de jury op het terrein te houden.

Ben dus even benieuwd of jullie bekend zijn met de regel en wat jullie ervan vinden als de jury's eerder weg gaan.

Algemeen wedstrijdregelement KNHS, versie 2003
Hoofdstuk 17 (Officials)
Artikel 26 (Taak en verantwoordelijkheid jury)
lid 6:
De taak van de jury begint een half uur voor de start van de eerste rubriek welke moet worden beoordeeld,
tot en met een half uur na bekendmaking van de uitslag van de laatste, door de betreffende jury,
beoordeelde rubriek.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 19:15

Ik weet wel dat die regel er is en ik vind ook eigenlijk wel dat een jury zich daaraan moet houden. Wij moeten ons ook aan allerlei reglementen houden, dus zij ook.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 19:19

waarom dien je niet een klacht in? Misschien als meer mensen zouden klagen dat die regel dan ook beter nageleefd gaat worden

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-03 19:58

Ik denk inderdaad dat ik eens een klacht ga indienen.
Weet even niet of ik dan bij LR De Prins moet zijn of bij de KNHS.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 20:00

Ik denk bij de KNHS, misschien samen met dDe Prins......... kweenie eigenlijk.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-03 20:12

Ik ga beginnen met een briefje naar het wedstrijdsecretariaat van De Prins. Als het dan volgende maand weer zo is, dan stuur ik ook een brief naar de KNHS.

Maar het is inderdaad wel slim om er een keer wat van te zeggen. Heb het al eerder gezegd, maar toen hadden ze nog een ander wedstrijdsecretariaat daar.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 22:11

Hoe lang na afloop v.d rubriek was de prijsuitreiking?

Ik vind persoonlijk niet dat je van een jury kunt verwachten dat hij/zij een uur of langer gaat zitten wachten tot de prijsuitreiking eens is.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-03 22:30

Mee eens Fitzroy. Maar de prijsuitreiking was 10 minuten nadat de tweede jury in de kantine was (tussen 1e en 2e jury zat 1 proefje).
En waarom is zo'n regel er dan? Dat vraag ik me dus echt af.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 22:32

Ja, dan vind ik dat wel even gewacht kon worden. Jammer dat mensen dat niet doen.
Nu moet ik zeggen dat er op sommige wedstrijdsecretariaten echt vreemd gekeken wordt als ik wacht tot de prijsuitreiking en dan wordt gevraagd of ik nog niet weg wil. Nee dus, indoor is een kleine moeite om even te wachten.
Outdoor is een andere zaak.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 10:53

Ik ben het helemaal met Fitzroy eens. Afgelopen weekend heb ik zelf ook gejureerd. 10 min. na de laatste start was de prijsuitreiking en die heb ik toen zelf gedaan. Ik heb wel eens een buitenconcours meegemaakt waar om 12 uur 's middags de laatste gereden had. Het was een zooitje op het secretariaat en pas om half 7 (!!) 's avonds kwamen de uitslagen er te hangen. Dat is ook tegen de regels, maar ik ga daar als jurylid toch echt niet van half 9 's morgens tot half 8 's avonds rondhangen.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 10:54

Ik ben het helemaal met Fitzroy eens. Afgelopen weekend heb ik zelf ook gejureerd. 10 min. na de laatste start was de prijsuitreiking en die heb ik toen zelf gedaan. Ik heb wel eens een buitenconcours meegemaakt waar om 12 uur 's middags de laatste gereden had. Het was een zooitje op het secretariaat en pas om half 7 (!!) 's avonds kwamen de uitslagen er te hangen. Dat is ook tegen de regels, maar ik ga daar als jurylid toch echt niet van half 9 's morgens tot half 8 's avonds rondhangen.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-03 11:18

Scum, dat laatste kan ik dus begrijpen. Ik vind het outdoor toch vaak anders dan indoor. Dan grijp ik normaal zelf graag de kans om wat vragen te stellen.

Ik vind het nog steeds een soort banketstaaf om hierover te gaan klagen, maar toch....