'k durf het bijna niet te vragen...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

'k durf het bijna niet te vragen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 18:32

Maar ik wil heel graag met mijn bijrijdpaard gaan starten. Sinds een goede 3/4 jaar rijd ik een van de paarden van mijn vriendin bij. Zij heeft dit paard momenteel alleen als fokmerrie "in dienst".
Tijdens de clubkampioenschappen dit jaar heb ik (was de eerste keer dat ik met haar op ander terrein reed) 173 punten in het L1 gehaald. Reden genoeg om te denken dat het dan op gewone wedstrijden ook goed zou gaan.

Met de man van mijn vriendin heb ik het er inmiddels over gehad en hij was erg positief over mijn voorstel, maar op de een of andere manier durf ik het haar niet te vragen. Ben bang dat ze "nee" zegt... Echt erg, ik geef wel eens een hint aan haar, meer durf ik niet.

Vandaag had ik voor haar paard witte peesbeschermers gekocht en een (hele dure) dressuursingel en toen zei ze: bewaar die maar voor de netjes. Bloos! Ik dacht: Welke netjes? Zou het dan toch gaan mogen?

Hoe kan ik voorzichtig maar toch duidelijk vragen of ik dit paard uit mag gaan brengen? Het zou haar geen enkele moeite hoeven kosten: Ik heb mijn eigen trailer, auto, spullen en zou dan gewoon alles zelf betalen.

Hellup Nagelbijten / Gniffelen !!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 18:35

Naja, als ze al zo'n opmerking heeft gemaakt 'voor netjes' dan zal ik het haar gewoon op een nette en vriendelijke manier vragen. Niet geschoten is altijd mis!
En als je het echt niet durft, kan je het er eens over hebben met de man van haar. Wie weet wil hij een goed woordje voor je doen.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 18:50

Gewoon vragen lijkt me wel zo makkelijk Lachen . Gewoon voorstellen zoals je het hier opschrijft dat je met eigen auto gaat en zelf startkaart betaald en zo en erbij zeggen dat je het zou begrijpen als ze het niet zou willen. Misschien vind zij het wel hartstikke leuk en durft ze het niet aan je te vragen omdat ze dan denkt dat zij de startkaart en startgeld zou moeten betalen.

Komop, meteen vanavond heengaan en vragen, niet langer wachten.

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 19:34

Hup snel naar je vriendin en vragen Haha! Niet geschoten is altijd mis! En als ze al iets gezegd heeft van "voor netjes" enz zou ik niet zo druk maken! En hetzelfde als astridh schreef, gewoon voorstellen dat je met je eigen auto gaat, alles zelf betaald enz dan vind ze het misschien wel harstikke leuk Haha!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 20:25

Gewoon vragen joh! Wat heb je te verliezen, het ergste wat er kan gebeuren is dat ze nee zegt maar dan ben je je paard toch niet kwijt!
Je hebt het paard toch ook al onderling mogen starten waarom dan niet officieel??? Gewoon vragen, nee heb je, ja kan je krijgen!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 20:26

Dan ga ik morgen toch de stoute schoenen aantrekken en het aan haar vragen. Dit paard is echt een topper. Heeft onder J.W. Schaap in 't Z gesprongen en heeft daarna nog Z-dressuur gelopen met mijn vriendin, M2-dres met een andere vriendin, L-dres met haar man en nu zou ik dan evt. met haar aan de slag kunnen. Oja, en ze is pas 14 met 9 (!!) veulens.
Een topmerrie dus!

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 20:30

Ik ben benieuwd wat ze zegt! Als het mag en je hebt een keer een wedstrijd in de buurt kan ik misschien komen kijken, als je dat wilt natuurlijk!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 22:16

Nee heb je en ja kan je krijgen.......
Ik zou zeggen gooi het eens in de kring en ga er gewoon vanuit dat je blijft rijden zoals je nu doet, dan is ja mooi en nee valt dan ook niet tegen.
succes

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 23:12

Gewoon vragen joh!
Zep heeft het ook gewoon zo aan mij gevraagd, ik vond het hardstikke leuk! Het is toch gaaf als iemand vele plezier heeft aan jouw paard en die graag op wedstrijden zou willen laten zien?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 23:20

Gewoon vragen! Nee heb je, ja kun je krijgen.
Ik start ook met allebei mijn bijrijdpaarden, geen enkel probleem als je zelf alles betaalt en regelt. Eigenaar is vaak zelf de beste groom Haha!

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 09:11

Gewoon vragen, mss valt het reuze mee en is zij ook reuze enthiousiast!

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 09:13

Gewoon vragen, wie niet waagt wie niet wint he!!! En naar wat ik uit je verhaal hoor denk ik niet dat ze het erg zou vinden hoor.

Heel veel succes als het mag!!!!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 12:19

en mag het????

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 12:26

en, en ? ik ben ook benieuwd !!!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 13:03

Haha, niet zo vlug allemaal, ik ben maar een ambtenaartje... Haha!

Vanavond zie ik haar pas, en dan ga ik het vragen.

Morgen horen jullie of ik mag (of niet natuurlijk)!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 14:04

Succes Veerle!
En de resultaten mogen er zijn; dus ik denk niet dat je vriendin er moeite mee zal hebben dat je d'r in het echie gaat uitbrengen op wedstrijd. Hoop voor je dat het allemaal door kan gaan!

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 16:34

gewoon vragen nee heb je ja kun je krijgen Haha!

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 06:55

Heb je het gevraagd?

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 07:49

Ik zou het zeker vragen.. helemaal omdat je het al met haar man besproken hebt. Waarschijnlijk weet ze het allang Knipoog

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-03 07:54

HET MAG HET MAG HET MAG HET MAGGGGGGG Haha! !!!

Gisteravond heb ik het dus toch gevraagd en het mag!! O, ik ben echt helemaal gelukkig. Ik zit hier met de papieren van het paard achter mijn bureau en heb ze net allemaal netjes gekopieerd. Vanavond ga ik ze wegbrengen naar het wedstrijdsecretariaat en dan hoop ik volgende maand een startkaart te hebben. Ik ga eens even snel kijken waar er eind november wedstrijden zijn Cool !!

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 08:01

Gefeliciteerd!!!!!

Leuk hoor, veel plezier in de komende tijd en natuurlijk ook veel succes.
Denk je er wel aan dat de wedstrijden overvol zitten, dus nu idd al gaan kijken waar nog een plekje over is en proberen of ze je alvast in willen schrijven, al heb je je startkaart nog niet binnen. (Eigen vereniging misschien?)

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-03 08:38

Ik ga om 9 uur meteen bellen met de KNHS, vragen hoe lang het duurt om een startkaart z.s.m. rond te krijgen.
Omdat Hilde drachtig is, ben ik natuurlijk uitgerangeerd medio februari tot ongeveer juli.

Dus ik wil graag in november al gaan starten, wij zijn er helemaal klaar voor! OK dan!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 08:47

Gefeliciteerd !
Heb je je helemaal voor niks druk zitten maken Knipoog
Ik hoop dat je alles snel rond kunt krijgen en binnenkort je officiele debuut kunt maken !

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 08:55

Gefeliciteerd. Je hebt je dus druk zitten maken om niets. En nu maar flink oefenen. Iig heel veel succes op de wedstrijden. Ik duim voor je dat dat met de startkaart gauw geregeld kan worden.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-03 09:14

Net heb ik even snel de KNHS gebeld en het aanvragen duurt maar 2 weken. Dan kan ik eigenlijk al voor halverwege november al starten.
Dit gaat echt supersnel!