Ruzie/vechten, wat gebeurt er?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Ruzie/vechten, wat gebeurt er?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 18:32

Misschien een beetje heel erg kinderachtig topic in de ogen van andere, maargoed ik vroeg het me toch af.
Ik heb heel erg ruzie met een paar van een andere ponyclub. Afgelopen zaterdag was er een ponyspeldag en toen zijn er bijna klappen gevallen, zo erg was het. (verslag staat bij jeugdhonk..) Nu had ik het er vandaag met iemand anders over. Maar diegene vertelde me dat als je iemand anders slaat binnen de KHNS dat je geschorst kunt worden voor een bepaalde tijd? Verward

anke2002

Berichten: 810
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Sneek city

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 19:44

Ik heb geen idee of het waar is dat je dan geschorst kunt worden, maar opzich vind ik het wel een goede regel. Ik bedoel, we rijden geen wedstrijden om te gaan rellen/vechten toch? En succes met het 'oplossen' van die ruzie Tong uitsteken

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 20:01

Jeetje zeg....
Maar volgens mij kun je daardoor wel geschorst worden. Maar zeker weten doe ik dat niet. Lijkt me wel erg logisch.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 01:10

ik zou het zo ook niet weten, maar wat carola zegt.. zit wel wat in..
Denk dat je daar nog wel eens een schorsing voor zou kunnen krijgen..
Maar echt helemaal zeker weten doe ik dat niet:)

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-03 07:15

Zij zei dus voor een jaar... En dat lijkt me nogal lang?
Niet dat ik echt van plan ben om ze te gaan slaan ofzo hoor, maarja soms kan ik me niet echt onder controle houden en ik heb zaterdag gemerkt dat dat bij hun ook een groot probleem is. Ik probeer ze natuurlijk te vermijden maar ik kom ze toch wel eens tegen.. Kijk, als ze eikels naar me kop gaan gooien omdat ik vraag of ze op willen houden met rotopmerkingen te maken tegen andere leden van onze club... dat vind ik niet kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 07:52

Als je jezelf niet altijd in de hand kunt houden moet je misschien eens naar een anti agressie training. Ik weet niet hoe jij tegenover [eigen]kinderen staat?
Eikels naar je kop gooien kan niet, maar meppen ook niet. Een schorsing vind ik heel logisch.

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 09:02

Hallo!!! Paardrijden wordt toch geen voetballen???? Niet je paard mishandelen en ook je mede ruiters niet. Van beide kanten dus, de eikelgooiers en de meppers.

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 10:48

Weet je? Ik snap sowieso de strijd tussen culbs en manege's en andere stallen enzo niet...Ik merk dat er een soort vijandige sfeer ontstaat op wedstrijden, die nergens voor nodig is. Iedereen is toch bezig met dezelfde hobby? Waarom hoor je altijd van die dingen als die manege is slecht? die club hebben van die stomme pony's etc? Of: daar hebben ze echt raar les? snappen jullie het?

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-03 12:27

Inprincipe heb ik helemaal geen probleem met mezelf in de hand houden, maar als het zo uitloopt tja dan vragen ze er zelf na.
Ik heb helemaal niets tegen hun ponyclub, tegen geen 1 andere ponyclub. Maar het zat zo: Ze zaten rotopmerkingen te maken tegen meisjes van onze PC, ik ben de oudste dus ik denk ik zeg er wat van en vraag gewoon normaal of ze op wilde houden. Nou, toen begonnen ze tegen mij en kreeg ik op een gegeven moment een eikel heel hard tegen mijn achterhoofd. Ik heb áltijd ruzie met mensen van die club, als we bij hun wedstrijd hebben en ik loop alleen maar door de stallen dan is het al mis.
Het is zeker niet mn bedoeling om ze te slaan ofzo hoor! Ben zaterdag ook weg gegaan en tegen mn instructeur gezegd dat ik even bij hem kwam zitten om te kalmeren omdat ik gewoon niet WIL dat er klappen worden gegeven. Maar ik vroeg me eigenlijk gewoon af WAT er precies gebeurt als er word gevochten binnen de KHNS.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 19:36

Mmmmm als je nou gewoonnaar grote concoursen gaat en elkaar egwoon niet opzoekt, is er toch geen probleem?? Vind het een beetje flauw, je bent toch lekker allemaal aan het paardrijden, dan ga je die ruzie toch lekker ergens anders uitvechten??

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132053
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 20:43

Volgens mij wordt het dan een zaak voor de tuchtcommissie.
Of is dat alleen wanneer er officials bij betrokken zijn ?
Laat het in elk geval niet zo ver komen en hou de eer aan jezelf !

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 20:50

Ik denk wel dat je daarvoor geschorst kan worden!! Lijkt me ook wel zo logisch!
Misschien moet je er maar boven gaan staan, gewoon neit meer reageren. Wees het verstandigst en laat je niet gek maken.
Je zet je wedstrijd seizoen toch niet op het spel door zoiets.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 22:35

tsja ik ken de onderlinge ruzies tussen ponyclubs wel, heb zelf nooit ruzie gemaakt in mn pony-tijd, amar er waren leden van een bepaalde ponyclub die ik echt ontliep om ruzie te voorkomen.....lekker dat die ouders ook meededen toen, maargoed wij hadden altijd rustige volwassenen bij ons die dan die andere volwassenen ook rustig kregen

maargoed, bij de paarden is alles veel individueler en serieuzer, en ben je niet zoals met de ponyclub een hele dag op concours

maar volgens mij kan je wel geschorst worden, geen heel jaar, maar wrsch 1 wedstrijd of een maandje ofzo?