zal ik toch maar weer aan wedstrijden beginnen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

zal ik toch maar weer aan wedstrijden beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-03 16:32

Toen ik begon met (dressuur)wedstrijden rijden had ik als doel ooit M1 te starten. De B ging super 3 wedstrijden 6 proefjes 11 winstpunten, de L1 ging ook wel lekker, de L2 werd wat moeilijker. en in de M1 heb ik in 6 wedstrijden 2 winstpunten gehaald (vind ik te weinig).Ik heb dus besloten voorlopig geen wedstrijden te rijden vooral omdat ik er (ook al wil ik het niet) supersacherijnig van wordt als de punten tegen vallen. Ik ben lekker gaan buitenrijden met mijn paard, een beetje western gereden en lekker gelanterfantert.
Sinds een maand of 2 is Bonanza op dieet en ben ik dus wat fanatieker aan het rijden, heb weer priveles genomen en hij loopt superdeluxegeweldig.
het gaat nog niet M1 waardig maar er zit echt weer een stijgende lijn in. Bonanza is nogal vierkant gebouwd (korte rug), dus hij heeft nogal moeite met de lengtebuiging en middengangen.
maar als je dat wegdenkt denk ik dat je een prima proefje op hem kunt rijden, dat van die lengtebuiging zal nog wel wat verbeteren, maar zal nooit zijn sterke punt worden.
en nou........twijfel ik. ik vind wedstrijden rijden eigenlijk wel leuk maar als ik altijd in de achterhoede eindig tegen die power paarden is de lol er snel van af.
wat voor doel zal ik nou stellen?
zal ik het toch nog een paar keer proberen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 16:45

Als je dressuur gaat rijden moet je het plezier zeker niet in de wedstrijden zoeken. Je moet vooral rijden voor je eigen plezier. En als je een waardeloze proef hebt gereden moet je dat toch kunnen relatievren. Dus mijn advies zou zijn, vind eerst het plezier in je daglijkse rijden terug en ga dan eens starten.