Waar ergert het wedstrijdsecretariaat zich aan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Waar ergert het wedstrijdsecretariaat zich aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-03 08:25

Ik vraag me n.a.v. diverse topics af of hier ook mensen komen die het wedstrijdsecretariaat voeren voor hun vereniging.

Verder vraag ik me dan af tegen welke problemen/irritaties jullie aanlopen en hoe dat dan opgelost wordt?

Als vb.: ik kan me weleens bij wat grotere wedstrijden gigantisch storen aan allerlei kleine briefjes die bij de coupons gaan: graag als laatste in de rubriek etc.
Ik begrijp de vraag van de wedstrijdruiter heel goed maar ik kan me er erg aan storen als je niet helemaal aan hun wens tegemoet kan komen: je weet immers dat je een wedstrijd hebt en daar trek je dan toch gewoon de hele dag je tijd voor uit? (Tenminste, ik wel.)

Verder kan ik me er enorm aan irriteren dat je druk punten zit te tellen om de prijsuitreiking z.s.m. te laten plaatsvinden en dat er dan tussendoor constant mensen komen vragen hoe laat de prijsuitreiking is (terwijl dat vermeld staat op de startlijsten die overal in de manege hangen.)


NoireIdylle

Berichten: 799
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 08:56

Grootste irritatie is denk ik mensen die niet betalen of hun coupons niet op tijd inleveren. Maar kun je ook heel makkelijk over denken; gewoon niet starten. Zet in vraagprogramma dat dit voor aanvang van het programma dient te gebeuren. Niet op tijd? Jammer dan...

[url]Kringkampioen 2014 ZZL met Zhivago!![/url]
Orun niveau 2 allround instructeur! IM/jurylid KNHS

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 09:43

Mensen die met 2 paarden zo moeilijk doen kwa starttijden en zich meten aan de groten stallen die met 10 paarden mee rijden ....

...Dreaming with my eye's wide open...

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-03 10:21

Of juist die mensen (sorry voor de springruiters) van grote stallen (vooral springruiters) die juist verwachten dat alles op hún draait en dat je wel ff je hele programma kunt omgooien, juist omdat ze met veel paarden komen!!!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-03 10:22

Of als mensen zich inschrijven d.m.v. een oningevulde startcoupon. Kun je weer terugbellen: voor welke wedstrijd en welke klasse?

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

MarijeR

Berichten: 24927
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 10:34

Mensen die nooit op tijd inschrijven maar altijd tot op het laatst wachten en dan bijgeschreven willen worden.
Mensen die niet afmelden.
Mensen die buiten de beltijden voor starttijden en wijzigingen opbellen (half 2 's nachts: "Ja ik heb vanavond een winstpunt gehaald en nu mag ik volgende week bij jullie wedstrijd een klasse hoger starten")

Ik weet niet hoe het tegenwoordig gaat maar toen ik een paar jaar geleden het secretariaat deed was het de bedoeling dat er via de vereniging werd ingeschreven en niet individueel. En dan was er nog altijd een groep die zelf alles wilde regelen. En dan kwaad worden als verenigingen met verzamelinschrijvingen voor gingen...

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 10:59

Ik vind het alleen altijd irritant dat mensen die zelf te laat zijn gaan staan steigeren bij het secretariaat dat ze niet genoeg tijd hebben.....

Ehmja??

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 11:41

TIP: bij een dressuurwedstrijd moet je in alle auto's schrijvers neerzetten die absoluut foutloos optellen. De coupons hof je dan echt niet na te tellen (doen de ruiters zelf ook wel) en alleen maar op volgorde te leggen.
Volgens mij ben je dan binnen een paar seconden klaar.

Dat gestress met die optellingen heb ik echt nog nooit begrepen. Ik heb eerder zelf geregeld geassisteerd met het optellen , maar een gemiddelde coupon doe je in 10 seconden.
Je leert trouwens snel welke ring "veel telfouten" maakt en welke ring dit "foutloos" doet. Die hoef je na 5 coupons echt niet te controleren.


Trouwens: sinds kort ben ik als jury zeer flauw. Ik laat mijn schrijfster de coupons niet meer optellen met de boodschap: "Op het secretariaat vertrouwen ze je toch niet, dus dan hoef jij ze niet eerst op te tellen als zij dit nogmaals doen......."
(uit pure interesse kijk ik er zelf wel even met een schuin oog naar -ja, je hebt wiskundig inzicht of niet- en weet het totaal voor mezelf wel. Dat zet ik even op een apart lijstje, maar eigenlijk interesseert het me bar weinig)

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-03 11:52

Ja, CGJ op zich heb je wel gelijk, maar die rekenwonders zijn maar bar moeilijk te verkrijgen. Verder laten sommige juryleden (sorry) zoveel tekst onderaan het protocol pennen dat de arme schrijfsters amper de tijd krijgen om op te tellen, omdat de volgende combinatie alweer de ring in komt (tijdsdruk). Dus... lijkt het mij juist handiger dat er een speciaal natelsecr. is zodat schrijfster juist niet hoeft op te tellen, scheelt weer en zo kunnen er een paar combinaties per dag extra verwerkt worden!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 13:14

Ik tel als jury zelf even, laat ik nooit de schrijver doen of het moet echt een ervaren persoon zijn.

En ik vind zelf dat wedstrijdsecretariaten wel wat meer rekening met plaats van herkomst mogen houden.
Dan laten ze iemand die anderhalf uur moet rijden om half 9 starten en iemand die vlak in de buurt woont om 11 uur. Erg prettig.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 15:07

en waar ergert een ruiter zich aan bij het secretariaat:

me als nr 67 op de startlijst zetten met springen, dit telefonisch doorgeven en als je dan om 10 minuten voordat de rubriek begint, komt betalen melden dat je nr 20 bent!

Anne_GTI

Berichten: 18197
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 15:33

Misschien idee voor nieuw topic Lielle... zal eens even wat bedenken.

Iets waar mijn schoonzus vroeger last van had is het volgende: Zij startte in dezelfde klasse als de wedstrijdsecretaresse. Werd er ongevraagd gewisseld met de starttijden enzo.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 15:37

Lielle schreef:
me als nr 67 op de startlijst zetten met springen.....


dat gaat bij ons al JAAAAAAAAREN niet meer op volgorde van het programma, maar via opgave bij de ringmeester.


(Ooit meegemaakt dat ze op een spring-minded concours dit ook bij de dressuur gingen doen . WAT EEN RAMP)

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 15:42

Dat hangt er vanaf. Als er alleen gesprongen wordt, is het op volgorde van het programma. Als het een CH is, wel op volgorde van aanmelden en dan de dressuur ook. Ik ben JAAAAAAAAREN Knipoog niet anders gewend geweest dat je je gewoon moest melden bij de jury en dan hoorde je wel hoeveel er nog voor je waren. Dat werkte prima, het gebeurde altijd zo. Ik heb het dan wel over de echte NKB concoursen met zo'n 1000 combinaties, 8- en 4-tallen, parade, de hele mikmak. Wel leuk hoor, ook wel enorm lange dagen.

Lientie
Berichten: 305
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 16:59

Nu vraag ik mij af hoe jullie dat doen wanneer er op opgave bij de ringmeester wordt gestart. Als nu elke ruiter denkt van ach ik heb nog ik weet niet hoe lang de tijd. Valt er dan geen gat in het programma? Gaat dit nu altijd goed?

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 20:00

Ruiters die niet afzeggen, maar wel zeuren over de gestuurde rekeningen. Mensen die te laat komen en dan zeggen dat wij de verkeerde tijden doorgegeven hebben. Mensen die weten dat ze te laat zijn door hun eigen schuld en dan boos worden op de ringmeester als de jury wil dat ze op hun eigen tijd starten. Mensen die niet doorgegeven hebben dat ze inmiddels gepromoveerd zijn en dan dus komen voor een rubriek die allang verreden is. Mensen die al butsend op hun paard klagen dat de bak te zwaar/nat/hard/glad is terwijl ze elke maand komen starten en dus inmiddels wel weten wat voor accomodatie we hebben. Mensen die klagen over de zittende jury..áls jullie die nog een keer uitnodigen komen we niet meer". Mensen die gewoon niet komen als je ze roept om klaar te gaan staan, waarbij je dan ook nog een grote mond kan krijgen omdat ze geen uren willen staan wachten terwijl ik ze dus express al pas haal als de vorige combinatie aan het afgroeten is. Andere mensen die daarna dan zeuren dat het uitloopt..
Ach, zo kan ik nog wel even doorgaan.
Gelukkig zijn deze gevallen meer uitzondering dan regel en krijgen we ook best veel positieve reacties wat het ringmeesteren dan weer leuk maakt!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 21:10

Waar ik me altijd aan ergerde was, dat andere wedstrijdsecretariaten overal zo moeilijk over doen, terwijl bij ons zowat altijd alles kan! Bijschrijven, omruilen enz enz, er wordt altijd wel een mouw aan gepast......

Waar wij ons altijd aan ergeren zijn ruiters die niet de moeite nemen om af te melden...........

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 23:08

CGJ12"]
[quote="Lielle schreef:
me als nr 67 op de startlijst zetten met springen.....


dat gaat bij ons al JAAAAAAAAREN niet meer op volgorde van het programma, maar via opgave bij de ringmeester.


(Ooit meegemaakt dat ze op een spring-minded concours dit ook bij de dressuur gingen doen . WAT EEN RAMP)
[/quote]


JAAAAAAAAAREN geleden ging het op een groot CH er idd zo aan toe,ook bij de dressuur! Omdat men dat zo gewend was Frusty Frusty
Het was dan ook een ramp en ringmeesters waren er bijna niet voor te krijgen.
Nu gaat het op volgorde van TIJD en dat is voor iedereen het prettigst.

En idd er zijn altijd mensen die steeds maar weer vragen wanneer de prijsuitreiking is ,terwijl dit al meerdere keren door de hoofdring heen schalt.Op steeds meer concoursen weet je je punten al met bijbehorend briefje.Vind ik alweer een hele vooruitgang met wat het geweest is in het verleden.Alsof alles 'geheim"gehouden moest worden....

Ik vind het trouwens nogal kort door de bocht dat "het secretatiaat de uitkomsten van een coupon niet vertrouwd" en dus alles gaat natellen.

Wie heeft er in deze eigenlijk de eindverantwoording??De jury met zijn schrijfster of de organiserende vereniging??

Ik zal het eens voorstellen op de vergadering,"gooi alle coupons maar direct in het bakje van de bijbehorende ringen(uitslagen wel noteren) en zet erbij dat ze niet nageteld zijn" *LOL* *LOL*

De grond zal beven Verward
Ach er zal nog wel eens wat veranderen dus waarom dit niet?
Het zal misschien wel tijdsbesparing en vrijwilligers schelen Haha! Haha!

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-03 07:29

Gebeld worden op (zon- en) feestdagen.

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 07:43

Een fout maken is heel menselijk maar kan voor de prijsuitreiking grote gevolgen hebben, dus waarom niet zorgen voor voldoende medewerkers op het secretariaat en de coupons of na tellen of optellen en natellen. Ik als medewerkster van het secretariaat baal van het onbegrip van veel ruiters als ze of eerder of later moeten starten (1 of 2 combinaties door dat er uitvallers of door omstandigheden bijschrijvingen zijn). Bellen omdat ze niet als 3e maar als 6e willen starten omdat ze het anders niet halen.
Zoals al eerder genoemd afbellen en dan zeuren of de rekening of gewoon niets laten weten en niet komen.
Waar vele ook sterk in zijn, zijn argumenten om toch te kunnen starten op een wedstrijd, "ben al jaren lang lid bij jullie dus mag ik best overmorgen bij jullie op de wedstrijd starten" er wordt niet eens gevraagd of er plaats is. Of ik heb me voor volgende week opgegeven in de klasse L2 en ik moet nog 1 of 2 punten dus regel eens even dat ik morgen bij jullie kan rijden en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.
Wel mijn petje af voor veel ruiters die correct blijven en netjes afspreken wanneer ze nog mogen bellen om te horen of er nog afmelders zijn, die bij het zoek raken van een coupon (op de wedstrijdag) gewoon zorgen voor een reserve coupon. En die je na een drukke dag of avond even netjes komen bedanken voor de organisatie moet zeggen dat dat ook wel wat heeft.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 08:05

Nou, ons wedstrijdsecretariaat ergert zich zo ongeveer overal aan Verward . Wordt tijd dat dat overgaat. Al moet ik zeggen dat ze wel secuur hun werk doen maar soms tot in het kinderachtige toe dingen gaan beweren etc.

'Paint' it 'Black'

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-03 08:25

beppies schreef:
Een fout maken is heel menselijk maar kan voor de prijsuitreiking grote gevolgen hebben, dus waarom niet zorgen voor voldoende medewerkers op het secretariaat en de coupons of na tellen of optellen en natellen.


Ja, dat vind ik ook, vandaar dat wij ook altijd punten natellen. Het gezeur dat je ervan hebt als het niet goed gaat qua prijzen is heel erg (en het schaamtegevoel). Ondanks het natellen is het bij ons ook wel 1 keer misgegaan: het meisje startte na een andere rubriek, maar viel qua prijzen in de rubriek ervoor. We waren vergeten haar te rekenen bij die eerste rubriek en ze had dan eigenlijk recht op een prijs. Zodoende hebben we haar alsnog een prijs (waardebon) moeten geven, hetgeen toch weer extra geld kost!


Citaat:
Wel mijn petje af voor veel ruiters die correct blijven en netjes afspreken wanneer ze nog mogen bellen om te horen of er nog afmelders zijn, die bij het zoek raken van een coupon (op de wedstrijdag) gewoon zorgen voor een reserve coupon. En die je na een drukke dag of avond even netjes komen bedanken voor de organisatie moet zeggen dat dat ook wel wat heeft.

Ja, dat ook zeker! Een tijdje geleden heb ik op de wedstrijddag veel moeite gedaan om iemand later te laten starten omdat ze te laat kwam. In de week voor de wedstrijd had ik haar al een stuk of 6 keer aan de telefoon gehad en iedere keer moest ik daarvoor moeite doen om haar op een goede plek te laten starten. Dat ze dus op de dag zelf belde begon ik het behoorlijk zat te worden en ik denk dat ze dat gemerkt heeft. Ze kwam om zich in te schrijven en ... ik kreeg een grote doos 'Merci'. Nou, dat vond ik wel weer gigantisch tof en ik vergat gelijk alle moeite die ik voor haar moest doen.
Dat geeft de mens gewoon weer een beetje moed.

Verder vind ik het ook heel charmant als je complimenten krijgt van de juryleden: wat ziet de startlijst er goed uit, duidelijk opgezet, genoeg tijd voor de proeven gerekend en voldoende pauzemomenten (pisstop) voor de jury!! Nou, dat streelt ook je ego hoor!!!

Barb

Berichten: 12080
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 08:49

Ik baal als er pas 2 dagen van te voren een startlijst bekend word gemaakt.

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 09:04

Ik heb er geen moeite mee dat ik pas 2 dagen van tevoren hoor wanneer ik moet starten, als ik toch moet weten of het 's morgens of 's middags moet rijden dan bel van te voren wanneer de rubriek verreden zal worden zodat ik daar rekening mee kan houden.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-03 09:07

Barb schreef:
Ik baal als er pas 2 dagen van te voren een startlijst bekend word gemaakt.


Ik snap dit niet helemaal. Tenminste, als ík wedstrijd heb, trek ik daar zo'n beetje de hele dag voor uit. Ik maak voor de avond van tevoren vage afspraken, ga niet stappen de avond van tevoren, zodat ik hoe dan ook fit ben en mocht ik wel heel laat moeten starten dan kan ik alsnog met vrienden mee om te stappen ofzo.

Ik begrijp het wel dat je graag wilt plannen voor jezelf maar in principe reserveer je toch de hele dag voor die wedstrijd?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lovemyhorse1, Rijsa en 38 bezoekers