Wat voor haarnetje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Wat voor haarnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-03 17:59

Aangezien ik ook (eindelijk) ga startenvraag ik me toch iets compleet nutteloos af Haha! Ik heb jaren in een carrousel gereden, waardoor ik zo'n gewoon haarnetje heb, een witte met strik en een zwarte met strik. Welk van de drie zouden jullie kiezen of zouden jullie nog iets anders doen.
En wat hebben jullie zelf in je haar met wedstrijd?

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 18:04

Ik heb altijd gewoon zo'n huis tuin en keuken haarnetje in.Die over al mijn haar gaat tegen de losschieten de plukjes.
Vervolgens heb ik zo'n 'ding'waar je je haar doorheen haalt en dan oprolt tot een knot (zoiets met ijzerwerk erin) daar gaat een kralen netje overheen en dan nog zo'n wokkel.
soms nog schuifjes om het haarnetje beter vast te zetten

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 18:05

Euhm, gewoon een staart Haha!
Vlecht wil niet goed en die haarnetjes vind ik echt ondingen, vandaar. Voordeel is dat ik toch geen cijfer meer krijg op verzorging Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 18:06

Mijn haar gaat ongeveer hetzelfde als bij Nimber, maar dan zonder kralennetje en extra wokkel. Staart, netje erdoor, staart erin, oproldevice er omheen, rollen en vastzetten en klaar.

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 18:06

Ik heb zelf zo'n donut ding met zo'n mooi netje erover en ik zelf vind dat het mooist staan van allemaal. Zo'n haarnetjes met zo'n grote strik vind ik echt niks
Ik weet niet of je weet wat ik bedoel maar ik kan er zo eventjes niet een foto van vinden.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 18:14

Mensen met zo'n ding om een knot te maken... rijden jullie allemaal met hoedje of met cap? Heb zo'n gevoel dat zo'n ding enorm laag komt te zitten onder mijn cap. Of heb ik dit mis?

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 18:16

Knot lukt trouwens niet bij mij, dan zit mijn cap echt niet meer fatsoenlijk op mijn hoofd. Kan natuurlijk met hoedje gaan rijden, maar dat is in de M niet erg gebruikelijk bij mij in de regio.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-03 18:19

Tsja, ik heb dus zo'n cap met draaischijf, dus een knot eronder wordt lastig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 18:26

Jacks, in dat geval kom je misschien toch bij zo'n ding met een strik uit. Zo eentje heb ik ook gehad in het zwart, maar dan een kleintje, redelijk beschaafd wel.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 18:27

Ik rijd met cap en met hoedje maakt eigenlijk niet uit ik zet ze nooit zo hoog vast

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 18:28

New-Forest schreef:
Ik heb zelf zo'n donut ding met zo'n mooi netje erover en ik zelf vind dat het mooist staan van allemaal. Zo'n haarnetjes met zo'n grote strik vind ik echt niks
Ik weet niet of je weet wat ik bedoel maar ik kan er zo eventjes niet een foto van vinden.


Idd dat vind ik ook het mooiste! Maar ik heb heel dik haar en dat past niet door die donut heen Verdrietig Dus ik rij altijd maar met zo'n rare strik Maargoed punten voor de verzorging krijg ik toch niet meer..

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 18:30

Klopt het trouwens dat tegenwoordig iedere cap met wedstrijden vast moet zitten met zo'n kinsluiting?
Ik reed namelijk nooit mijn wedstrijden met veiligheidscap maar met zo'n ouderwetse en dan zonder kinbandje. Maar als dat toch niet meer mag dan kan ik gewoon mijn veiligheidscap ophouden, dan ziet het er toch ook niet uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 18:33

Kleintje, volgens mij is dat alleen bij springen en sgw zo, ik dacht dat je in de dressuur nog gewoon met een ouderwetse cap mag rijden.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 18:36

Cap mag wel, maar ik hoorde dus dat je tegenwoordig zo'n 3 puntssluiting eroverheen moet doen ofzo.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 19:00

Ik heb gewoon zo'n haarnetje voor over je hele hoofd zeg maar.
Maar daaronder maak ik wel een knot in m'n haar.
Ik vind een strik ook wel mooi, maar een witte mooier als een zwarte.

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 19:12

Trouwens als je toch een van die drie zou kiezen, zou ik voor de zwarte strik gaan. Zo'n strik is al lelijk vind ik, maar wit steekt zo af op je zwarte cap en zwart jasje en valt dus extra op

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 19:14

Ik doe mijn haar in een lage staart en doe er vervolgens een haarnetje overheen dat mijn hele haar bedekt. Dan maak ik met het staartje en een "froezel" een klein knotje en zorg dat dat ook netjes zit. En heb altijd 7-'s en 8-ten voor verzorging Knipoog

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 22:24

Alsjeblieft zeg, geen haarnetje. DAt vind ik toch wel zo lelijk!

En die champignon kun je dan ook beter inruilen voor een gewone ouderwetse cap, ongeveer 60 keer mooier.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 22:30

Ik heb zon stomme strik met zon netje eronder.. We mogen voor onze club pas als je hoog rijd met een kralen-netje rijden. Boos! Echt niet leuk.. Heb er wel 1 en vind m ook véél mooier!

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 22:30

Ik rijd altijd met mn haar in een staart...
Mijn haar in een netje is een gevecht tegen de zwaartekracht Knipoog
De zwaartekracht wint altijd Haha!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-03 23:19

Ik heb ervaring met een strik Haha! Oftewel eerst een soort knot geval doen met daarover het netje, dan blijft het er super uitzien, maar met de carrousel was het ook alleen omdat iedereen hetzelfde had... Een knot met kralennetje lijkt mij het mooiste, maar zijn er mensen die daar ervaring mee hebben met zo'n champignon cap met draaischijf? Overigens ga ik dus geen 'gewone' cap opdoen, ten eerste voor de veiligheid, ten tweede omdat ik dat niet heb...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 00:25

Ik doe een staart laag in mijn nek, daar omheen zo'n nephaarrol, zodat ik net een grote knot lijk te hebben. Daarover een simpel haarnetje in mijn haarkleur zodat er absoluut geen enkel plukje kan losraken. Daarover een soort netje met parelmoer kraaltjes, of alleen een witte 'haarwokkel'.
Strikken zijn wat mij betreft Not Done.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 01:03

Ik heb geen strik maar in plaats daarvan is het een recht dingetje met eenv aag paardje erop en daar aan zit zo'n netje voor je haar. Ik vind het altijd wel netjes staan en het is iig geen gedoe Lachen

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 08:40

Ik heb ook een champignoncap met draaischijf. Ik heb gisteren een knotje van mijn eigen haar gemaakt en daaroverheen zo'n wit kralennetje. Ik vind de combinatie van zo'n cap met zo'n kraaltjesding echt een vlag op een modderschuit, maar een strik is nog veel erger.

Een donut is het mooiste maar dat moet maar wachten tot ik (n)ooit met een hoedje ga rijden want dat gaat niet onder zo'n cap.

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 10:18

Ik heb ook altijd zon donut in mn haar met daaroverheen een kralennetje.
Zon strik is echt walgelijk!
Kleintje een cap met driepuntsgeval is niet verplicht hoor, ik rijd met mn ouderwetse afgekeurde capje zonder kinbandje.
Zodra ze die veiligheids champignonnen gaan verplichten start ik gewoon met hoedje!
Die donut dingen kunnen wel gewoon onder zon champignon.