[JV] vraagje over groeten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

[JV] vraagje over groeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-03 15:13

Hoe moet het nou echt (vooral met de veiligheidscap van nu)? en zijn er verschillen tussen mannen en vrouwen? tijdens mijn laatste onderlinge wedstrijd groette ik met zweep en teugels in mijn linkerhand en met mijn vuist naar achter...

Op het protocol stond groeten mag met cap op met linkerhand??

Kan iemand me dat uitleggen???


gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 15:38

Verward Lijkt me erg vreemd, voor zover ik weet mogen mannen met een veiligheidscap gewoon net zo groeten als vrouwen.
En dat is nog steeds met de rechterhand (anders doe ik het ook al jaren verkeerd Knipoog )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 15:53

een stal genootje van mij groet nog wel eens met de verkeerde hand Haha!.. de verkeerde hand is links en dat staat dan ook echt op haar protecol!

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 16:20

Dat vraag ik me ook af, ik zag laatst wat mensen met de linkerhand naar achter groeten, maar het moet toch met rechts naar achter?

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 17:50

leve het reglement!

KNHS reglement schreef:
Artikel 133 Uitvoering van de Proeven

Groeten

Bij het halthouden voor de jury neemt de deelnemer de teugels en eventueel de zweep in de linkerhand.

Amazones (en ruiters, die een cap dragen met een veiligheidsvoorziening) brengen de rechterhand naar beneden

achter het dijbeen en neigen het hoofd, terwijl ruiters, die een cap zonder veiligheidsvoorziening of een

hoed dragen, deze afnemen, om hem vervolgens weer op te zetten. Indien er meerdere juryleden in functie

zijn, dient alleen de voorzitter van de jury (bij C gezeten) gegroet te worden. Hierna neemt de deelnemer de

teugels weer in beide handen.


MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-03 23:44

Dank je wel Haha! ik had deze regel wel gelezen... alleen waarschijnlijk een verouderde versie waar de veiligheidscap nog niet in opgenomen stond...

rhijnauwen

Berichten: 5043
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 07:31

ik heb een man eens geadviseerd een veiligheidscap te kopen Haha! zijn paard stond nooit stil in de proef tijdens het groeten, de volgende wedstrijd had hij een veiligheidscap op, snel een knikje en weer voorwaarts, zijn paard stond net lang genoeg stil voor een 6 *LOL*

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction en 10 bezoekers