Zaterdag een succesvol dagje (Schoorl & de Meern).

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Zaterdag een succesvol dagje (Schoorl & de Meern).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-03 02:07

Zaterdag, oh oh wat was het warm.
Eerst even Jura opgezocht, gevonden, in het bijzijn van Orri en AMSAMSAM die met een van pijn vertrokken bekkie en hinkepinkend rondliep (zie verslag Jura).

Jura stuurde Orri knap rond en dat blijkt ook wel uit haar punten (is gelijk grootgeldverdiener geworden ).

Verder kwam ik natuurlijk ook voor de küren. Wat een gedoe daar zeg!! Als de ene kür was afgelopen had je nog alle tijd om te eten, scheren en douchen voordat de volgende begon.

Annemiek Hulshoff reed haar prachtige Playboy fraai door de piste maar had nogal wat fouten in haar kür.
Moniek van Dijk reed op Now I'm here een nette kür maar ik vond het niet in de schaduw staan van hetgeen ze in Aerdenhout presteerde.
Anouk Hansen reed een werkelijk schitterende kür, exact op tijd en heel spectaculair (sjongejonge wat is die galop verbeterd zeg onder leiding van Bertje Rutten) maar in de verzamelde stap begon Paso Doble een beetje te hinkepinken. Maar verder super! Als de fouten werden afgestreept en de kwaliteitspunten werden vergeleken was het merendeel in de veronderstelling dat Anouk zeker zou winnen.
In de pauze hebben we de videoband tig keer bekeken om te kunnen ontdekken wat de reden van die slechte verzamelde stap was. Anouk dacht in 1e instantie aan 'hetigheid' maar na het zien van de beelden leek het wel een kortstondige verzuring te zijn. Enfin, afwachten maar.

Van wie ik echt genoten heb is Rosina Hoopman. Dat is zo'n prettige verschijning maar ook nog een hele lieve innemende meid. Ik had haar vlak voor de kür nog ingepeperd dat ik nou weleens een spetterende kür van haar verwachtte en ze begon zich bij voorbaat al te verdedigen dat ik mij maar moest instellen op een lachfilm Ach gut .

Uitslag:
1- Annemiek Hulshof
2- Moniek van Dijk
3- Anouk Hansen
4- Rosina Hoopman.

In 1e inst. een beetje teleurstellend omdat ik (en eigenlijk iedereen wel) Anouk als 1e zag (niet bekeken door een roze bril Nerd , maar al met al een 3e en 4e plaats met mijn küren stemt toch tot tevredenheid.

Even later kreeg ik telefoon van Letty Rozeboom vanuit het concours van de Meern en daar kreeg ik zeer prettig nieuws te horen.
Mijn küren zijn daar weer 1-2-3 geworden.
1- Desiree Mastwijk met Next Generation
2- Letty Rozeboom met LV Masterhill
3- Angelique Loenen met Magic.

Dames, bedankt OK dan!

Stills volgen nog!!!


Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 13:44

he super joh! dus jij had de kur van rosina en anouk gemaakt?!
Rosina is een clubgenootje van mij! een hele aardige meid, maar kan soms hard intreden bij de paarden!
groetjes

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 14:52

Ik heb die kuren in de meern gezien, maar die van letty was echt heel goed. Zelf vond ik dat zij echt het beste had gereden. Was angelique degene met de schimmel of met de "zwarte"? de kur van de schimmel vond ik persoonlijk wat te druk, maar ja smaken verschillen he. Er was ook nog een meisje met een soort van zwartbontachtig paard echt een heel apart kleurtje en die had een hele originele kur met grappige muziek.
jammer dat het paard hoge witte benen had waarvan eentje voor hoger dan de andere en de muziek zo'n soort van pingeltje had op het ritme van de draf. Hierdoor leek het of het paard onregelmatig liep wat niet zo was, maar toch jammer dan als het benadrukken van het ritme op zo'n manier een beetje overdone is.

trouwens eyes, volgens mij ken ik jou, maar ben daar nog niet helemaal zeker van.

Stralend de dag door.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 15:00

hee super! leuk joh!

Dag lieve mama...

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-03 23:25

Ja Ivar... it's me!!!! Haha!
Angelique was degene met die zwarte. Ik was er helaas niet bij want ik zat in Schoorl.
Maar het was wel leuk om te horen dat mijn küren 1-2-3 zijn geworden.
Het verschil tussen Letty en Desiree was ook slechts 1/10e punt.
(enne... die van de schimmel en de bonte heb ik niet gemaakt hoor )

Groetjes
P.s,
Mijn week-end is nu helemaal goed want in Wassenaar zijn vandaag mijn küren 1-2 en 6 geworden.
1-Jeffrey Heistek
2-Mike Balm
en op de 6e plaats Sandra Koelewijn die voor het eerst in haar leven een kür had gereden. Ik had nog tijdens de training afgelopen week gezegd dat als ze bij de bovenste helft zou eindigen ik heel trots op haar zou zijn. Nou, met 6e van de 16 vond ik het een 'toppie'-prestatie.

En nu maar hopen dat de kür aankomend week-end in Saumur (EK junioren & Young Riders) net zo succesvol zal zijn.

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 08:10

Inderdaad een succesvol weekend voor jou als kurmaker!! Leuk hoor!

Enne, succes in Saumur!!

Work like you don't need the money, Love like you've never been hurt, Dance like nobody is watching, Sing like nobody is listening. Live like it's Heaven on Earth..

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 08:43

reddytobias schreef:
he super joh! dus jij had de kur van rosina en anouk gemaakt?!
Rosina is een clubgenootje van mij! een hele aardige meid, maar kan soms hard intreden bij de paarden!
groetjes


Ik kan me nog wat van haar herinneren van heel wat jaren terug. Toen ging ze trainen in de binnenbak op manege Noot en werd ze gigantisch gedrilt. Wat had ik een medelijden met dat kind toen, ze was denk een jaar of 13 toen... Ze zat zowat jankend op haar paard.

Ze zal nu wel oud en wijs genoeg zijn om haar eigen keuzes te maken, maar ze leek toen wel gedwongen

28-09-2007
Nothing compares too you...

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 10:41

De kür van Anouk zorgde inderdaad voor kippenvel, en niet alleen bij mij.
Wat een geweldig paard en wat super gereden, echt alles paste tot op de tiende seconde!!
Geweldig, echt puur genieten!!!
Jammer van de stap en jammer dat ze niet eerste was, maar goed voor een derde plaats zou ik voor tekenen. Clown Clown

Navragen is beter dan afvragen.

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-03 11:58

flair schreef:
Ze zal nu wel oud en wijs genoeg zijn om haar eigen keuzes te maken, maar ze leek toen wel gedwongen


Ik denk het wel. Rosina is een ingetogen persoontje maar weet heel precies wat ze wil.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flubberboot, Punz en 43 bezoekers