Knotten met geschuurde manen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Knotten met geschuurde manen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-03 09:06

Argh.. Ik heb nu 3 x zo'n afschuwelijk lelijke knotten gehad! Boos!
Toen Camilla op proef stond bij die mensen heeft ze dus heel erg haar manen staan te schuren.
Als ik nu knotjes ga maken dan maak ik het nat, en smeer er een heleboel gel in, en dan ga ik knotten. Maar nog steeds steken er echt plukken uit! En omdat het soms boven dikker is dan onder krijg ik ook geen strakke vlechten waardoor ik dus ook losse knotten krijg. Boos! Ik vlecht met naald en draad.
Heeft iemand tips om toch mooie knotten te maken ondanks geschuurde manen?


XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 09:42

Het enige dat ik kan bedenken is voorlopig even elastiekjes gebruiken, daar kan je de uitstekende plukken nog in wegwerken, met naald en draad gaat dat niet.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 10:35

wat flair zegt, dan toch even met elastiek
en dan is het nog heel goed te doen hoor

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 11:05

Volgensmij mag Nathalie volgens de regels van de ponyclub alleen maar met draad knotjes maken Boos!
Kun je het er niet eens over hebben met degene die daarover gaat? Dat je je probleem uitlegt en dat het vlecht met naald en draad op dit moment geen gezicht is en dat het netter en verzorgder is als je zou knotten met elastiekjes?? Lijkt mij dat ze daar niet zo heel erg moeilijk over zullen doen...En zo wel... kleinere knotjes maken en nog meer gel Lachen

Back in the saddle Haha! 20-9-2008

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-03 12:35

Ik mag idd niet met elastiekjes vlechten. Normaal zou dat niet zo'n groot probleem zijn, maar ik zit ook in het viertal en dan moet iedereen er hetzelfde uit zien. Dus helaas, dat gaat over. Boos!
Ik zat al te denken om links te vlechten, zo zitten de plukken er onder ipv erboven en steken ze dus niet omhoog, denk ik tenminste.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-03 14:28

Nog meer gel is denk ik trouwens geen goed idee. Afgelope week had ik dus zoooveel gel erin gesmeerd dat het helemaal ging schuimen en dat de plukken uit mn vingers glipte.
Misschien met kleverige soort gel? Wax ofzo..
Ik ga deze week eens flink expirimenteren denk ik.

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 15:15

Ook met naald en draad kun je de uitstekende plukken wel wat wegwerken. Eerst je velchtje maken zoals je dat altijd doet en daarna als het ware een slag om de uitstekende pluk maken en dit net zolang herhalen totdat je geen uitstekende plukken meer hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 15:37

en wax werkt idd beter dan gel. Heel veel haarlak....

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 15:46

Zep schreef:
en wax werkt idd beter dan gel. Heel veel haarlak....


Kijk wel weer een beetje uit met haarlak en wax want voor je het wet gaat het jeuken en heb je straks nog minder manen om te vlechten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Doedatje en 11 bezoekers