Allereerste keer wedstrijd, wat allemaal regelen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Allereerste keer wedstrijd, wat allemaal regelen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-03 00:31

Ik heb sinds vanmiddag een nieuw bijrijdpaard erbij. Haha! Nu mag ik hier wedstrijden mee gaan starten, hetgeen ik ook graag wil als ik het paard wat beter heb leren kennen, maar ik heb geen flauw idee hoe dit allemaal in zijn werk gaat. Het paard is L-dressuur en L-springen. Volgens de vorige bijrijder mag hij M-dressuur starten. De eigenaar heeft er geen verstand van en ik moet verder alles zelf doen. Verward
Wat moet je voortijdig allemaal regelen en hoe doe je dat? Wat heb je ervoor nodig qua papieren etc.?? Hoe duur is alles ongeveer?? Verward
Ik weet dat ik in de B zal moeten starten omdat ik geen wedstrijdervaring heb. Mag ik, even op de zaken vooruit lopend, Bloos! als ik een winstpunt in de dressuur heb behaald het paard met springen uitbrengen in de L of moet ik daar ook B mee starten omdat ik nog nooit een wedstrijd gereden heb?

Hopelijk kan ik hier antwoorden op mijn vragen vinden zodat ik weet wat me te wachten staat qua regelwerk. OK dan!

Veni, vidi, vici


Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 09:37

Ten eerste moet je een startkaart aanvragen en moet je lid zijn van een rijvereniging. De lidmaatschapskosten zijn per vereniging verschillend. Als je je startkaart binnen hebt, en je het paard tegen die tijd kent en klaar bent voor een eerste B proef kun je b.v. in de Paard & Sport kijken wanneer er wedstrijden zijn. Daar schrijf je voor in (jijzelf of de vereniging) en als er plaats is (op tijd inschrijven!!) kun je je eerste proef gaan rijden. De startcoupons moeten ook opgestuurd worden, dit kun je zelf doen of je vereniging.

Je moet in de B beginnen aangezien je nog geen wedstrijden hebt gereden. Als je een winstpunt in de B dressuur hebt gehaald mag je gaan springen, ook in de klasse B. Ook omdat je nog niet eerder wedstrijden hebt gesprongen.

Eerst zorgen voor een startkaart (is het paard al gechipt?) en lidmaatschap bij een vereniging.

Als je het echt niet meer weet wordt je toch gewoon passagier!

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-03 12:44

Ik heb geen flauw idee of het paard is gechipt, zal ik eens navragen bij de eigenaar.

Veni, vidi, vici

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 14:54

ik weet wel zeker dat het päard is gechipt, want anders kon de vorige eigenaar geen wedstrijd rijden, maarre je moet dus nog lid worden van een club en een startkaart aanvragen... startcoupons krijg je bij de startkaart, maar springen moet je ook alvast aanvragen als je snel wilt starten want het duurt ongeveer 3 weken voordat je ze hebt!

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-03 17:55

Ik heb geen haast met de wedstrijden. Heb het paard in kwestie nog niet eens gereden, wil hem dus eerst even leren kennen en het rustig opbouwen. Maar wil wel weten hoe ik het verder allemaal moet regelen wanneer de tijd daar is.

Veni, vidi, vici

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 12:35

Hoe kan ik zien of waar kan ik dat zien of een paard gechipt is of niet?

Veni, vidi, vici

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 13:11

Als het goed is, heeft het dier een paardenpaspoort, daar staat het chip nr. in.

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 13:13

Maar als hij een paar jaar geleden gestart is op wedstrijden heeft hij waarschijnlijk nog geen chip. Dit is pas sinds 2001 verplicht.

Don't dream your life, live your dreams!

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 13:16

Even aannemend dat het paard geen chip heeft, hoe duur kost dat ongeveer en wat is er bij nodig qua papieren o.i.d. voor diegene die hem chipt?

Veni, vidi, vici


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers